LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vaatwastabletten

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Toolboy

Re: vaatwastabletten

Ongelezen bericht door Toolboy »

Zo dan ga ik maar on topic.

Knoop dit in uw oren.

9 van de 10 vaatwassers raken verstopt door teveel zeepgebruik en te lage temperatuur.

Blokje door midden of in zn`gheel in het bestekmandje.

:wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: vaatwastabletten

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou dan ga ik ook maar on topic.
Elke vaatwasser doet zijn laatste spoel-
droog program minimaal tussen de 85 en
95 graden.Dus het laatste water wat weg wordt
gepompt is al heet.Daarbij lossen alle producten op.
Verder hoor ik in tegenstelling tot wat sommige beweren
maar heel weinig over verstoppingen en kalkaanslag
in vaatwassers.Mocht U trouwens in twee min. klaar willen
zijn met de afwas ik heb nog twee industriële vaatwassers
te koop.Zijn wel 380 volt.Past gewoon in de keuken hoor
zijn net zo groot.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: vaatwastabletten

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Grootvader,
Die vaatwasser?
Hond kan beter met jou in bad,
en doe het dekbed maar in een ander apparaat!

Verder complimenten, ik gebruik ook merkloze blokjes, en alleen als je de wateroplosbare folie tussen de rand van het klepje doe....
dan heb je kans dat je minderschone borden hebt, en je de hond moet gebruiken voor nawassen!

Dus niet de folie, maar als je het er niet goed in doe klemt het teveel!
Helaas ervaring!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: vaatwastabletten

Ongelezen bericht door bot321 »

Dirk jongen of meisje of gozik of
anastasia kruip zelf eens in die vaatwasser
zet ik hem wel aan.Misschien wordt je dan
wat duidelijker.Denk erom ik laat wel het
hele programma lopen.

Toolboy

Re: vaatwastabletten

Ongelezen bericht door Toolboy »

Hey bot321.

Deels heb je gelijk.
Maar het spoelwater heeft echt niet deze temperatuur die jij aangeeft,wel het drogen.

Groet T

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: vaatwastabletten

Ongelezen bericht door G7 »

ik heb nog twee industriële vaatwassers
te koop.
Toevallig een Stierlen?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: vaatwastabletten

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 05 Jul 2007 20:46 door G7


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
ik heb nog twee industriële vaatwassers
te koop.


Toevallig een Stierlen
Nee G7 Elettrobar.

En toolboy ik heb het over spoeldroogprogram.
Het drogen gebeurd nml. door de hitte van het
laatste spoelwater.Dus wat wordt er bedoeld met drogen?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: vaatwastabletten

Ongelezen bericht door bot321 »

Toolboy wacht eigenlijk nog steeds op antwoord van
je.Hoe kom je aan die temp.bij het drogen.
Zit toch echt wel in het laatste spoelwater hoor en dat
wordt ook weer weg gepompt.Half blokje houd ook in
dat er te weinig spoelglans is die er voor zorgt dat het
streeploos opdroogt.Spoelglans zorgt er nml.voor dat het
water makkelijk van de vaat afglijd.Ook krijg je te
weinig zout met alle gevolgen.

Spiderben
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:57

Re: vaatwastabletten

Ongelezen bericht door Spiderben »

ik zou uberhaupt geen vaatwas tabletten adviseren.

Gebruilk een losse plastic strooibus van Sun of ander merk. gebruik apart de onthardingszout die je in de daar voor besemde reservoir kan doen en gebruik een fles glansspoelmiddel.

Verder moet je de machine qua waterhardheid goed instellen.

Geeft perfect resultaat.

Met de poeder kun je aan de graad van de vervuiling de juiste dosering geven.

Meestal doet ons gezin ruim een half jaar met een 3kg bus van Sun.
Dit is een handige strooibus waarmee je niet over je vingers knoeit.

Al met al is het goedkoper en het is minder schadelijk voor je machine.
Miele geeft zelfs geen volledige garantie als tabletten worden gebruikt.

De machine heeft voor alle drie de produkten speciaal ruimtes in de machine ontworpen om het daar in te doen. En dat is niet voor niets.

mixer
Berichten: 63
Lid geworden op: 24 mei 2005 23:19

Re: vaatwastabletten

Ongelezen bericht door mixer »

Dat vind ik echt flauw van Miele want er zijn tabletten vier in één of vijf in één en dan hoef je geen zout en spoelvloeistof te gebruiken.
En als je het tablet op een kort programma van een half uur zet en je doet dat tablet in de machine of het bestekbakje dan komt het net zo goed op zestig graden.

Ik vind als Miele deze regel handhaaft dat het tijd wordt dat consumenten programma's daar eens aandacht aan moeten besteden.
Het is een onredelijke regel omdat dat spul in de handel is ten behoeve van de vaatwasser.

Spiderben
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:57

Re: vaatwastabletten

Ongelezen bericht door Spiderben »

Mixer,

Ik moet er wel bij vermelden dat het om een miele bedrijfsmachine gaat en daar werden blokjes in gebruikt. Toen de machine niet goed fuctinoneerde werd mij verteld dat er geen volledige garantie wordt gegeven als blokjes worden gebruikt.

Ik vind dit in zijn geheel terecht omdat in de gebruikershandleiding wordt omschreven hoe de machine te gebruiken. Daarin wordt vermeld hoe je de reservoirs moet vullen. Er wordt niet gesproken over blokjes.
Ik bedoel je gaat toch ook geen koffie zetten zonder filter er in te doen.


Maar door de gemakzucht (alles moet sneller in deze tijd) zijn ze blokjes gaan fabriceren en niet door de miele etc. Laatst had ik een siemens afwasmachine op mijn werk die niet goed meer droogte. Ik wist dan er blokjes gebruikt werden en heb geadviseerd om daar losse zeepoeder/glansmiddel en zout te gebruiken.

Het gaf gelijk goed resultaat.
Ik ben van mening dat als een apparaat bepaalde voorzieningen heeft deze daar niet voor niets zijn aangebracht.
Wil je als consument daar vanaf wijken dan is dat voor je eigen risico.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: vaatwastabletten

Ongelezen bericht door kweenie »

Beetje raar om bedrijfsmachines te vergelijken met consumentenmachines. Een bedrijfsmachine zal sowieso op een ander gebruik zijn ingesteld. Dan kan ik mij voorstellen dat er inderdaad geen consumentenmachineblokjes in moeten. Vooral ook de manier waarop de programma's werken is volgens mij vaak anders: meer gericht op snelheid dan op zuinigheid. En dan heb je dus ook poeder nodig dat snel oplost en geen blokjes.

Bij gewone consumentenmachines zal dat niet spelen. De blokjes zijn afgesteld op de manier waarop consumentenmachines werken en andersom zijn er tegenwoordig ook veel machines die je kunt instellen op blokjes. Dus ook de korte programma's van consumentenmachines zullen waarschijnlijk wel met die blokjes om kunnen gaan.

Ik ben het er overigens wel mee eens dat het verstandig is om daarnaast wel glansspoelmiddel te gebruiken en daarbij het verbruik van het glansspoelmiddel op de laagste stand te draaien. Dit glansspoelmiddel zorgt er namelijk voor dat de afwas goed droogt en dat verschil is goed te merken.

Spiderben
Berichten: 55
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:57

Re: vaatwastabletten

Ongelezen bericht door Spiderben »

Kweenie,

Nee, de bedrijfsmachine die ik op het werk heb staan is er net zo een als thuis maar heeft iets kortere programma,s en meer keuze instellingen.

De andere machines die bij ons op de locatie staan zijn van Siemens, de gewone huis tuin en keuken machines.

Zo,n zelfde apparaat heb ik zelf ook thuis. Met blokjes raakt de machine eerder verstopt tenzij je deze breekt. Als je de verhalen leest op dit forum dan geven blokjes niet altijd het gewenste resultaat etc.

Mij is niet bekend wel merk wasmachine met blokjes werkt. Waarom die flauwekul ook. Als je losse poeder gebruikt kun je afahankelijk van de vervuling de dosering makkelijk aanpassen bovendien zit het zout daar waar het hoort en het glansmiddel ook.

Ik spreek puur uit ervaring en zal nooit blokjes gaan gebruiken.

Verder moet iedereen het voor zich zelf maar uitmaken ik heb ooit blokjes geprobeeerd maar heb daar niet het gewenste resultaat mee kunnen bereiken. Ben toen losse poeder gaan gebruiken en dat gaat perfect.

Idereen die een afwasmachine heeft staan raad ik dan ook aan om is een keer losse poeder te gebruiken etc. Baad het niet dan schaad het ook niet.

Bovendien is het veel en veel goedkoper.
Ik wil nogmaals aangeven dat op het werk een huis tuin en keuken machine de vaat niet goed droogde met blokjes van een goed merk.
Sinds daar losse poeder wordt gebruikt krijg ik geen klachten meer en zijn ze daar te vreden mee.
Laatst gewijzigd door Spiderben op 09 jan 2008 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: vaatwastabletten

Ongelezen bericht door kweenie »

Kan ook aan het merk afwasmiddel liggen... Ik heb zeer slechte ervaringen met bepaalde merk-afwasmiddellen. Werd gewoon niet schoon. En het middel van de aldi werkt bij mij het beste (ik geloof dat ze ook eens goed uit een test van de consumentenbond kwamen).

Gesloten