LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieservice AD

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Lrom
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2016 15:42

Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door Lrom »

Het AD meldt op de site:
Uw krant past zich helemaal aan bij uw vakantieplannen. Zo kunt u uw krant laten doorsturen naar uw vakantieadres of het adres van vrienden of familie. U kunt ook de bezorging van uw krant gewoon een tijdje stopzetten. Zelf kunt u uiteraard altijd en overal het AD digitaal blijven lezen.

Als er wordt gekozen om tijdelijk geen krant te laten bezorgen is dit mogelijk. Maar u moet wel gewoon het abonnement door betalen. Dit is volgens de serviceafdeling in de algemene voorwaarden opgenomen in mei 2015. Ook als u op een plaats bent waar digitaal lezen niet mogelijk is. Uw bezorger krijgt uiteraard gedurende de stopzetting geen geld.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lrom schreef:Het AD meldt op de site:
Uw krant past zich helemaal aan bij uw vakantieplannen. Zo kunt u uw krant laten doorsturen naar uw vakantieadres of het adres van vrienden of familie. U kunt ook de bezorging van uw krant gewoon een tijdje stopzetten. Zelf kunt u uiteraard altijd en overal het AD digitaal blijven lezen.

Als er wordt gekozen om tijdelijk geen krant te laten bezorgen is dit mogelijk. Maar u moet wel gewoon het abonnement door betalen. Dit is volgens de serviceafdeling in de algemene voorwaarden opgenomen in mei 2015. Ook als u op een plaats bent waar digitaal lezen niet mogelijk is. Uw bezorger krijgt uiteraard gedurende de stopzetting geen geld.
Is toch logisch, want je hebt immers een abonnement. Maar waar is die plaats waar digitaal lezen niet mogelijk is dan? Lijkt mij dat dit overal mogelijk is als je een telefoon of internetverbinding hebt.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door lichtstad »

Lrom schreef:Het AD meldt op de site:
Uw krant past zich helemaal aan bij uw vakantieplannen. Zo kunt u uw krant laten doorsturen naar uw vakantieadres of het adres van vrienden of familie. U kunt ook de bezorging van uw krant gewoon een tijdje stopzetten. Zelf kunt u uiteraard altijd en overal het AD digitaal blijven lezen.

Als er wordt gekozen om tijdelijk geen krant te laten bezorgen is dit mogelijk. Maar u moet wel gewoon het abonnement door betalen. Dit is volgens de serviceafdeling in de algemene voorwaarden opgenomen in mei 2015. Ook als u op een plaats bent waar digitaal lezen niet mogelijk is. Uw bezorger krijgt uiteraard gedurende de stopzetting geen geld.

Dit is het addertje onder het gras, want ze gaan er gewoon vanuit, dat je op vakantie digitaal gaat lezen, of je het wil of niet.

Er zijn kranten, waar je kan kiezen, papieren krant afbestellen en digitaal lezen, dan moet je uiteraard het abo door betalen.
Maar er is ook een keuze, geen papieren krant thuis in de bus en ook geen digitaal, dan hoef je bij een goede krant het abo niet door te betalen, onder aftrek van 1 week administratie kosten.
Bij het AD wordt je dus gedwongen een van hun services te gebruiken.

Dan zou ik ze ook pesten, en de krant gewoon laten bezorgen, om dan meteen een afspraak maken met de plaatselijk jeugdvereniging, dat er na de vakantie ....kranten afgehaald kunnen worden.
Voorwaarden zijn dus helemaal niet klantvriendelijk.

@Julie4444

Ja er zijn plaatsen, waar de internetverbinding zo slecht is, dat je geen digitale krant kunt downloaden, want ieder enkele site moet gedownload worden.
Dus jou logica is ver te zoeken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door Brahms »

lichtstad schreef:
......Dan zou ik ze ook pesten, en de krant gewoon laten bezorgen.........
Wat een vreemde reactie toch weer om gelijk maar te gaan pesten !
En denk je nu echt dat het AD daar ook maar één seconde van wakker ligt ?

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door lichtstad »

Brahms schreef:
lichtstad schreef:
......Dan zou ik ze ook pesten, en de krant gewoon laten bezorgen.........
Wat een vreemde reactie toch weer om gelijk maar te gaan pesten !
En denk je nu echt dat het AD daar ook maar één seconde van wakker ligt ?
Of ze wakker liggen, denk ik niet, maar ze moeten toch tijdens de afwezigheid van TS op vakantie, dagelijks een krant leveren, die achteraf, gewoon in de papierbak gaat.
Tevens moeten ze de krantenbezorger betalen.

Het is gewoon klantenonvriendelijk, om de voorwaarden zo aan te passen, dat het in feite geen vakantie service is, want je moet toch het betalen.

Waarom het een vreemde reactie is, kan ik jou ff niet volgen, want het bezorgen van de krant moet TS toch betalen. :D

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door alfatrion »

AD is geen extra bezorgkosten kwijt als je de bezorging laat doorlopen. In verband met diefstalpreventie is het verstandig om de bezorging tijdelijk te laten stopzetten. Dieven zien aan post die blijft liggen dat je niet thuis bent.

Dat je moet doorbetalen ongeacht of je de krant in je vakantie laat bezorgen is logisch. Je verplichtingen veranderen niet als je op vakantie gaat. Er zijn ook bedrijven die hierin andere keuze maken, maar dat is niet verplicht.

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door lichtstad »

alfatrion schreef:AD is geen extra bezorgkosten kwijt als je de bezorging laat doorlopen. In verband met diefstalpreventie is het verstandig om de bezorging tijdelijk te laten stopzetten. Dieven zien aan post die blijft liggen dat je niet thuis bent.

Dat je moet doorbetalen ongeacht of je de krant in je vakantie laat bezorgen is logisch. Je verplichtingen veranderen niet als je op vakantie gaat. Er zijn ook bedrijven die hierin andere keuze maken, maar dat is niet verplicht.
Lees nog eens de OP, wat TS schrijft i.v.m. Bezorgkosten.
Doorbetalen zonder een product te ontvangen, is toch van het zotte .
Hoeveel mensen in Nederland op vakantie gaan en het AD geen krant hoef te bezorgen, reken uit je winst.
Natuurlijk zijn andere bedrijven, die het stopzetten van de bezorging ook naar de klant belonen, of het nu verplicht is of niet.

Maar blijkbaar is het vroeger anders geweest, als deze maatregel pas in 2015 veranderd is, wat klanten natuurlijk niet hebben geweten, als de voorwaarden veranderd zijn.
Dit is volgens de serviceafdeling in de algemene voorwaarden opgenomen in mei 2015[/quote



Over graaicultuur gesproken. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij heb je als abonnee verschillende keuzes. Waaronder het ding gewoon thuis laten bezorgen, maar ook: bij vrienden of familie. Als je dat laatste doet, eis je dan ook je geld terug?

En dat digitaal lezen, moet de krant dan maar een databank aanleggen waar het ding wel of niet te lezen is vanwege het al dan niet aanwezig zijn van een internetverbinding, waarna de abonnee met schriftelijke/digitale bewijzen in drievoud waar hij zit zijn eis op tafel legt om in de vakantieperiode niet te hoeven betalen?

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Wat is nu het probleem?
Je laat de krant doorsturen naar je vakantieadres of je leest hem digitaal
Je vastrecht van stroom, gas en water lopen toch ook door tijdens je vakantie en die kan je niet digitaal doorsturen

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door lichtstad »

taxikemperman schreef:Wat is nu het probleem?
Je laat de krant doorsturen naar je vakantieadres of je leest hem digitaal
Je vastrecht van stroom, gas en water lopen toch ook door tijdens je vakantie en die kan je niet digitaal doorsturen
Ook de rest van mijn berichten gelezen?
Neen.

Het gaat dan ook niet om mij, maar om TS. :wink:
De krant wordt NIET naar het vakantieadres gestuurd en er wordt ook geen gebruik van de digitale versie gemaakt.
Jou vergelijking loopt maank.

Het kan ook zo, dan ben je klantvriendelijk alles andere is GRAAIEN:

Vakantie

Gaat u binnenkort op vakantie? Als u als vaste abonnee langer dan een week op vakantie bent kunt u gebruik maken van de vakantieservice en de krant bijvoorbeeld bij vrienden of familie laten bezorgen. Kijk hieronder voor de veelgestelde vragen en voorwaarden.

Wat zijn de mogelijkheden?

Als u minimaal 7 dagen en maximaal 90 dagen op vakantie gaat zijn er de volgende mogelijkheden:

Bezorging op een ander adres (bijvoorbeeld vrienden of familie)

Bezorging op het vakantieadres (alleen in Nederland mogelijk)

Bezorging bij een goed doel

Alleen digitaal verder lezen
Voorwaarden voor de vakantieservice

1. De minimale vakantieduur bedraagt een week en maximaal 90 dagen. Bovendien moet er sprake zijn van een volledig weekabonnement.
2. Deelabonnementen (proefabonnementen) worden niet onderbroken, deze worden verlengd.
3. Om uw aanvraag tijdig te verwerken ontvangen wij graag uw aanvraag zeven dagen voordat u op vakantie gaat.
Wordt mijn vakantiestop verrekend?

De vakantiestop wordt alleen verrekend als u de papieren en digitale krant tijdelijk onderbreekt. Echter worden er wel administratiekosten berekend. Daarom worden de eerste 6 dagen niet gecrediteerd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door Brahms »

Wat een drukte allemaal weer over enkele euro's......
Maar wel een vakantie boeken van E 3000,00 (of zo).

Bijna alle abo's lopen door tijdens de vakantie, dat heeft niets met graaien te maken.
Of je dat wil, bepaal je bij het wel of niet afsluiten van een abo, dan kan je de keuze maken of je dit abo wil of niet na doorlezen algemene voorwaarden.
Vroeger was er helemaal geen keuze mogelijk bij kranten, dan kwam je thuis en lag er altijd een flinke stapel te wachten, niet achter de deur natuurlijk, maar netjes ergens in huis uit het zicht, keurig verzorgt door diegene welke ook de plantjes water gaf...........

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door lichtstad »

Brahms schreef:Wat een drukte allemaal weer over enkele euro's......
Maar wel een vakantie boeken van E 3000,00 (of zo).

Bijna alle abo's lopen door tijdens de vakantie, dat heeft niets met graaien te maken.
Of je dat wil, bepaal je bij het wel of niet afsluiten van een abo, dan kan je de keuze maken of je dit abo wil of niet na doorlezen algemene voorwaarden.
Vroeger was er helemaal geen keuze mogelijk bij kranten, dan kwam je thuis en lag er altijd een flinke stapel te wachten, niet achter de deur natuurlijk, maar netjes ergens in huis uit het zicht, keurig verzorgt door diegene welke ook de plantjes water gaf...........
Wat een onzin.
Heeft niets met een vakantie van enkele duizend euro´s te doen.
Wat de voorwaarden betreft, lees nog eens het OP van TS, daar staat, dat in mei 2015, is aangepast.
Zijn, dan ook alle abonnee´s verwittigt worden, of is het stiekem gedaan?

Een nieuw lid zou zeggen, "hier zijn veel medewerkers" van de krant bezig, om het bedrijf te verdedigen.

Maar goed, blijkbaar ben ik de enigste die op zijn centjes let, maar de regeerders maakt het niet zo veel uit, om voor iets te betalen, wat ze niet ontvangen hebben.

Nog een hint:

Hoeveel Nederlanders overwinteren in het Zuiden voor 3 of nog meer maanden, tel uit je winst. :mrgreen:

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door Brahms »

lichtstad schreef:....Hoeveel Nederlanders overwinteren in het Zuiden voor 3 of nog meer maanden, tel uit je winst. :mrgreen:
Nederlanders welke 3 maanden en meer de krant niet lezen zetten natuurlijk tijdig hun abo stop, of nemen er geen.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door witte angora »

lichtstad schreef:Heeft geen zin om met jou in discussie te gaan, want je weet niet wat speelt en schrijft gewoon onzin.
Weet jij dan wel wat er speelt bij de TS? :idea:

Het valt me op dat de topicstarter trouwens geen enkele mening of vraag neerplempt. Alleen een quote van die regeling, verder niks. Geeft te denken. :idea:

Overigens vind ik de voorwaarden niet onredelijk. Dat is één. En wat er vóór mei 2015 stond weet ik niet. Ongetwijfeld was er toen ook een of andere vakantieregeling, maar is dat gewoon een keer aangepast. Net zoals er zo vaak dingen aangepast worden. Dat is twéé.

Geloof me, je wilt toch niet dat iedere verandering in komma's en punten met de klant gecommuniceerd gaat worden?

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door alfatrion »

lichtstad schreef:
taxikemperman schreef:Wat is nu het probleem?
Je laat de krant doorsturen naar je vakantieadres of je leest hem digitaal
Je vastrecht van stroom, gas en water lopen toch ook door tijdens je vakantie en die kan je niet digitaal doorsturen
De krant wordt NIET naar het vakantieadres gestuurd en er wordt ook geen gebruik van de digitale versie gemaakt.
Jou vergelijking loopt maank.
Er wordt eveneens geen gebruik gemaakt van stroom, gas en water.
lichtstad schreef:Het kan ook zo, dan ben je klantvriendelijk alles andere is GRAAIEN:
Dat is jouw gekleurde mening en dat is prima, maar het is wel jouw mening.
witte angora schreef:Overigens vind ik de voorwaarden niet onredelijk. Dat is één. En wat er vóór mei 2015 stond weet ik niet. Ongetwijfeld was er toen ook een of andere vakantieregeling, maar is dat gewoon een keer aangepast. Net zoals er zo vaak dingen aangepast worden. Dat is twéé.

Geloof me, je wilt toch niet dat iedere verandering in komma's en punten met de klant gecommuniceerd gaat worden?
Voorwaarden die in het nadeel van de klant uitpakken moeten gecommuniceerd worden.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien is een eventuele wijziging van de voorwaarde wel in het voordeel van de klant?

En wie weet was er voorheen helemáál geen vakantieregeling, dan kon je bij thuiskomst 3 weken aan kranten achter de deur vandaan vissen, waar nu een aantal oplossingen voor zijn.

Wat is daar mis mee?

lichtstad
Berichten: 165
Lid geworden op: 06 jan 2016 08:51

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door lichtstad »

witte angora schreef:Misschien is een eventuele wijziging van de voorwaarde wel in het voordeel van de klant?

En wie weet was er voorheen helemáál geen vakantieregeling, dan kon je bij thuiskomst 3 weken aan kranten achter de deur vandaan vissen, waar nu een aantal oplossingen voor zijn.

Wat is daar mis mee?
Vakantieregelingen zijn al jaren. :lol:
De wijziging is voor TS dus niet in zijn voordeel, maar in zijn nadeel.

Omdat hij nu van de serviceafdeling het bericht krijgt, dat in mei 2015 de regeling ingegaan is, dat er geen vergoeding is, laat mij sterk denken, dat het veranderen van de voorwaarden, net zoals Alfatrion schrijft, niet gecomuniceerd is.

Waarom zou TS het dan aankaarten?

Maar zoals ik al schreef, heb je niet voldoende informatie over dit onderwerp.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Vakantieservice AD

Ongelezen bericht door Redfloor »

Inderdaad kon je in het verleden je abonnement op 'pauze' zetten als je op vakantie ging. Dat was bij alle kranten standaard. Maar inderdaad viel het mij bij de Volkskrant ook op dat je abonnement nu gewoon doorloopt als je de bezorging tijdelijk stopzet. Jammer, maar is niet anders.

Gesloten