Valante horloge niet geleverd

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Nicky1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2022 22:43

Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door Nicky1990 »

Zijn er meer mensen die problemen hebben met valante een horloge bedrijf op internet. Wij zijn al vanaf 23 juni bezig met een geanuleerde bestelling van mijn moeder, die zij beweerd hebben in juli te hebben geleverd... niks ontvangen.. als je wilt bellen met het bedrijf word je elke keer in de wacht gezet en na 1.30min krijg je een stem met door de drukte vanwege corona moet u langer wachten dan u gewend bent. En daarna word de verbinding verbroken. En qua mail verkeer wij hebben alle bewijzen liggen en moesten zelf met post nl contact zoeken. Wij zitten overal achteraan. En nu krijgen we een antwoord dat ze een nieuw horloge willen leveren. Maar dat willen wij helemaal niet.. wij willen helemaal niks meer van hun. Behalve dat zei contact leggen met klarna en de bestelling eruit halen die als sinds 23 juni geanuleerd is. Wat zei qua mailverkeer doen is in mijn ogen pure intimidatie.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door Nevyn »

http://ak-media.nl/

Zelfde bedrijf

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Hun kunnen u adviseren wat u het beste kunt doen.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goh op Aliexpress staan precies dezelfde horloges voor minder dan de helft.
Voorbeeld de Valante s5 voor nu €99,00 heet bij Aliexpress MK28 en kost € 41,14

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door Hophophop »

Nicky1990 schreef:
15 aug 2022 22:53
Zijn er meer mensen die problemen hebben met valante een horloge bedrijf op internet. Wij zijn al vanaf 23 juni bezig met een geanuleerde bestelling van mijn moeder, die zij beweerd hebben in juli te hebben geleverd... niks ontvangen.. als je wilt bellen met het bedrijf word je elke keer in de wacht gezet en na 1.30min krijg je een stem met door de drukte vanwege corona moet u langer wachten dan u gewend bent. En daarna word de verbinding verbroken. En qua mail verkeer wij hebben alle bewijzen liggen en moesten zelf met post nl contact zoeken. Wij zitten overal achteraan. En nu krijgen we een antwoord dat ze een nieuw horloge willen leveren. Maar dat willen wij helemaal niet.. wij willen helemaal niks meer van hun. Behalve dat zei contact leggen met klarna en de bestelling eruit halen die als sinds 23 juni geanuleerd is. Wat zei qua mailverkeer doen is in mijn ogen pure intimidatie.
Ok, even alle emotie eruit halen en alles op een rijtje zetten.

- Uw moeder heeft een horloge gekocht bij de webshop.
- De webshop beweert het horloge geleverd te hebben, uw moeder heeft niks ontvangen. Heeft de webshop iets van bewijs geleverd waaruit blijkt dat er wel geleverd zou zijn?
- Indien de webshop geen bewijs heeft van levering zou dit in principe een inkoppertje bij de rechtbank zijn. Stel de webshop in gebreke (Google maar voor wat voorbeeldbrieven/mails), voor zo ver dat nog niet is gebeurd. Als de webshop niet levert binnen de gestelde termijn, is zijn in verzuim. Je kunt daarna gaan dagvaarding. Kan in principe zelf voor dit soort bedragen. Op internet vind je wel wat voorbeelden van het hoe of wat. Gezien je post op dit forum zou ik wel hulp vragen van iemand die hier wat zakelijker in staat en wat beter kan schrijven (no offence). Heb je geen neefje dat rechten studeert oid?
- Alternatief voor dagvaarden is een geschillencommissie (als de webshop daarbij is aangesloten) of je verlies nemen.

Met PostNL heb je in principe niks van doen, dus neem ook geen contact met hen op.

Als ik zo de Kiyoh recensies bekijk heb ik overigens niet het idee dat dit een malifide webshop is oid, maar ik kan me vergissen. Bij de kwlaiteit van de horloges (50-100 euro voor een swartwacht) kan je wel je vraagtekens zetten.

EDIT: ik zie hierboven al dat Juliomariner kennelijk heeft achterhaald dat dit een doorverkoper/dropshipper van Ali horloges is.
Seinhuis schreef:
16 aug 2022 15:57
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Hun kunnen u adviseren wat u het beste kunt doen.
Niet om het een of het ander, maar dit voegt toch helemaal niks toe?
Laatst gewijzigd door Hophophop op 16 aug 2022 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Via de foto functie van Ali was het de eerste keer direct raak.
Het kan zijn dat deze webshop de horloges zelf op voorraad heeft en via postnl verstuurd maar waarschijnlijker gaat het via Ali

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nicky1990 schreef:
15 aug 2022 22:53
Behalve dat zei contact leggen met klarna en de bestelling eruit halen die als sinds 23 juni geanuleerd is.
Er is nog niet betaald en er is geannuleerd?

Lujo77
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2022 15:38

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door Lujo77 »

Ook ik had problemen met Valante. Wel een andere situatie dan in de startpost, maar de gang van zaken is tekenend voor hoe de klantenservice opereert. Een geleverd horloge in feb. 2022 werkte na 2 maanden al niet meer. Diverse mails en eindeloze instructies om het horloge weer aan de gang te krijgen later (waarbij mijn opmerkingen over die instructies niet goed werden gelezen, waarna er weer instructies volgden waar ik niks aan had omdat mijn antwoorden niet goed waren gelezen en die nieuwe instructies dus ook niet zouden werken) was ik het helemaal beu en wilde ik mijn geld terug. Daar doen ze dus niet aan, terwijl je daar als consument op enig moment zeker wel recht op hebt. Consumentenrecht staat niet heel hoog in het vaandel bij Valante, al vinden ze daar zelf van wel. Ik heb mijn zaak voorgelegd aan mijn rechtsbijstandsverzekering en die heeft mij, na het lezen van alle mails die tussen mij en Valante waren verstuurd, meteen schadeloos gesteld. Dat was begin oktober 2022. Zo lang heeft het heen en weer mailen met Valante dus geduurd en het leidde allemaal nergens toe. Met mijn rechtsbijstandsverzekering was het in een dag geregeld. De post/opmerking over het inschakelen van je rechtsbijstandverzekering voegt dus zeker wel wat toe en die tip wil ik hier ook geven. Alleen met Valante kom je er anders gewoon niet uit.
Kijk ook eens op klachtenkompas van de Consumentenbond. Ook heel veel klachten over enerzijds de kwaliteit van de horloges, maar vooral over de kwaliteit van de klantenservice. Hun standpunt dat ze geen geld teruggeven is niet alleen juridisch niet houdbaar, maar zorgt vooral voor ontzettend veel gedoe, frustratie en ergernis bij hun klanten.

Valante
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2023 14:30

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door Valante »

Beste Nicky,

Jammer om te horen van uw negatieve ervaring.

In zeldzame gevallen kan het jammer genoeg voorkomen dat een levering mislukt. Dit is buiten ons toedoen en ook voor ons bijzonder vervelend. Wij betalen PostNL immers voor een snelle en succesvolle levering. In dergelijke gevallen stellen wij altijd eerst een postonderzoek in en daarna zorgen wij altijd voor rechtzetting, normaal door de verzending van een nieuw pakje.

Uit uw verhaal maken wij op dat dit ook voor u is aangeboden.

Indien u een terugbetaling wenst en er is betaald via Klarna, moet u bij Klarna een dispute of geschil aanmaken en dan volgt van daaruit de intrekking van de factuur. Klarna staat immers in voor de betalingen én de terugbetalingen.

Mogen wij u vragen om ons dringend te contacteren via [email protected] met vermelding van uw ordernummer en uw review op dit forum? Dan bekijken wij uw situatie graag in detail en zorgen voor een oplossing.

Met beste groeten,
Lotte
Klantenservice Valante

Bromsax
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2018 12:55
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door Bromsax »

OH, WOW !
Na bijna een heeeel jaar wordt er nog gereageerd !

Shermila
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2023 22:08

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door Shermila »

Ik ben nu meer dan een jaar bezig en inmiddels is het incassobureau ingeschakeld door Klarna.
Ik heb de producten binnen 14 dagen geretourneerd, zoals omschreven in hun voorwaarden, maar koeriersbedrijf DHL was het pakketje kwijtgeraakt en het lag ineens zonder melding bij mij op de deurmat.
Ik heb meteen weer contact opgenomen met Valante en zij gaven aan om het pakketje weer op te sturen. Natuurlijk op mijn eigen kosten. En daarna begon de ellende. Tot 3 keer toe kreeg ik de bevestiging dat het bedrag bij Klarna verrekend zou worden en dat gebeurde dus maar niet. Personeel onderling communiceren ook niet op 1 lijn, want de ander beweert nu dat ik niet binnen 14 dagen de producten heb geretourneerd. Dus welles nietes verhaal. Ondertussen heeft Klarna het incassobureau ingeschakeld en wordt ik lastig gevallen met aanmaningen en verhoging van het openstaande bedrag. Ik betaal altijd netjes op tijd en nooit te maken gehad met incassobureau. Lang verhaal kort schandalig en koop hier nooit iets! Incassobureau doet hier niets meer aan en wil alleen maar het geld ontvangen, terwijl ik de producten niet meer in huis heb.
Iemand advies? Rechtsbijstand heb ik niet, gratis advies bij juridisch loket kan ook niet, aangezien ik iets boven gemiddelde salaris zit. HELP!

Plaats reactie