Valante horloge niet geleverd

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Nicky1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2022 22:43

Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door Nicky1990 »

Zijn er meer mensen die problemen hebben met valante een horloge bedrijf op internet. Wij zijn al vanaf 23 juni bezig met een geanuleerde bestelling van mijn moeder, die zij beweerd hebben in juli te hebben geleverd... niks ontvangen.. als je wilt bellen met het bedrijf word je elke keer in de wacht gezet en na 1.30min krijg je een stem met door de drukte vanwege corona moet u langer wachten dan u gewend bent. En daarna word de verbinding verbroken. En qua mail verkeer wij hebben alle bewijzen liggen en moesten zelf met post nl contact zoeken. Wij zitten overal achteraan. En nu krijgen we een antwoord dat ze een nieuw horloge willen leveren. Maar dat willen wij helemaal niet.. wij willen helemaal niks meer van hun. Behalve dat zei contact leggen met klarna en de bestelling eruit halen die als sinds 23 juni geanuleerd is. Wat zei qua mailverkeer doen is in mijn ogen pure intimidatie.

Nevyn
Berichten: 859
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door Nevyn »

http://ak-media.nl/

Zelfde bedrijf

Seinhuis
Berichten: 1754
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Hun kunnen u adviseren wat u het beste kunt doen.

juliomariner
Berichten: 3316
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goh op Aliexpress staan precies dezelfde horloges voor minder dan de helft.
Voorbeeld de Valante s5 voor nu €99,00 heet bij Aliexpress MK28 en kost € 41,14

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door Hophophop »

Nicky1990 schreef:
15 aug 2022 22:53
Zijn er meer mensen die problemen hebben met valante een horloge bedrijf op internet. Wij zijn al vanaf 23 juni bezig met een geanuleerde bestelling van mijn moeder, die zij beweerd hebben in juli te hebben geleverd... niks ontvangen.. als je wilt bellen met het bedrijf word je elke keer in de wacht gezet en na 1.30min krijg je een stem met door de drukte vanwege corona moet u langer wachten dan u gewend bent. En daarna word de verbinding verbroken. En qua mail verkeer wij hebben alle bewijzen liggen en moesten zelf met post nl contact zoeken. Wij zitten overal achteraan. En nu krijgen we een antwoord dat ze een nieuw horloge willen leveren. Maar dat willen wij helemaal niet.. wij willen helemaal niks meer van hun. Behalve dat zei contact leggen met klarna en de bestelling eruit halen die als sinds 23 juni geanuleerd is. Wat zei qua mailverkeer doen is in mijn ogen pure intimidatie.
Ok, even alle emotie eruit halen en alles op een rijtje zetten.

- Uw moeder heeft een horloge gekocht bij de webshop.
- De webshop beweert het horloge geleverd te hebben, uw moeder heeft niks ontvangen. Heeft de webshop iets van bewijs geleverd waaruit blijkt dat er wel geleverd zou zijn?
- Indien de webshop geen bewijs heeft van levering zou dit in principe een inkoppertje bij de rechtbank zijn. Stel de webshop in gebreke (Google maar voor wat voorbeeldbrieven/mails), voor zo ver dat nog niet is gebeurd. Als de webshop niet levert binnen de gestelde termijn, is zijn in verzuim. Je kunt daarna gaan dagvaarding. Kan in principe zelf voor dit soort bedragen. Op internet vind je wel wat voorbeelden van het hoe of wat. Gezien je post op dit forum zou ik wel hulp vragen van iemand die hier wat zakelijker in staat en wat beter kan schrijven (no offence). Heb je geen neefje dat rechten studeert oid?
- Alternatief voor dagvaarden is een geschillencommissie (als de webshop daarbij is aangesloten) of je verlies nemen.

Met PostNL heb je in principe niks van doen, dus neem ook geen contact met hen op.

Als ik zo de Kiyoh recensies bekijk heb ik overigens niet het idee dat dit een malifide webshop is oid, maar ik kan me vergissen. Bij de kwlaiteit van de horloges (50-100 euro voor een swartwacht) kan je wel je vraagtekens zetten.

EDIT: ik zie hierboven al dat Juliomariner kennelijk heeft achterhaald dat dit een doorverkoper/dropshipper van Ali horloges is.
Seinhuis schreef:
16 aug 2022 15:57
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Hun kunnen u adviseren wat u het beste kunt doen.
Niet om het een of het ander, maar dit voegt toch helemaal niks toe?
Laatst gewijzigd door Hophophop op 16 aug 2022 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 3316
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Via de foto functie van Ali was het de eerste keer direct raak.
Het kan zijn dat deze webshop de horloges zelf op voorraad heeft en via postnl verstuurd maar waarschijnlijker gaat het via Ali

alfatrion
Berichten: 20500
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nicky1990 schreef:
15 aug 2022 22:53
Behalve dat zei contact leggen met klarna en de bestelling eruit halen die als sinds 23 juni geanuleerd is.
Er is nog niet betaald en er is geannuleerd?

Lujo77
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2022 15:38

Re: Valante horloge niet geleverd

Ongelezen bericht door Lujo77 »

Ook ik had problemen met Valante. Wel een andere situatie dan in de startpost, maar de gang van zaken is tekenend voor hoe de klantenservice opereert. Een geleverd horloge in feb. 2022 werkte na 2 maanden al niet meer. Diverse mails en eindeloze instructies om het horloge weer aan de gang te krijgen later (waarbij mijn opmerkingen over die instructies niet goed werden gelezen, waarna er weer instructies volgden waar ik niks aan had omdat mijn antwoorden niet goed waren gelezen en die nieuwe instructies dus ook niet zouden werken) was ik het helemaal beu en wilde ik mijn geld terug. Daar doen ze dus niet aan, terwijl je daar als consument op enig moment zeker wel recht op hebt. Consumentenrecht staat niet heel hoog in het vaandel bij Valante, al vinden ze daar zelf van wel. Ik heb mijn zaak voorgelegd aan mijn rechtsbijstandsverzekering en die heeft mij, na het lezen van alle mails die tussen mij en Valante waren verstuurd, meteen schadeloos gesteld. Dat was begin oktober 2022. Zo lang heeft het heen en weer mailen met Valante dus geduurd en het leidde allemaal nergens toe. Met mijn rechtsbijstandsverzekering was het in een dag geregeld. De post/opmerking over het inschakelen van je rechtsbijstandverzekering voegt dus zeker wel wat toe en die tip wil ik hier ook geven. Alleen met Valante kom je er anders gewoon niet uit.
Kijk ook eens op klachtenkompas van de Consumentenbond. Ook heel veel klachten over enerzijds de kwaliteit van de horloges, maar vooral over de kwaliteit van de klantenservice. Hun standpunt dat ze geen geld teruggeven is niet alleen juridisch niet houdbaar, maar zorgt vooral voor ontzettend veel gedoe, frustratie en ergernis bij hun klanten.

Plaats reactie