LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerd product ontvangen, bedrijf onbereikbaar

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Robin.H
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2021 10:37

Verkeerd product ontvangen, bedrijf onbereikbaar

Ongelezen bericht door Robin.H »

Ik heb vorig jaar ca. april een product besteld bij het bedrijf Barol (via hun website Barol.nl). Dit product was toen netjes ontvangen en ik was er heel tevreden mee, dus ik wilde dit product ongeveer een maand geleden weer bestellen. Op hun website staat "voor 23:00 besteld = morgen in huis". Dit was deze keer zeker niet het geval en na een week nog geen product te hebben ontvangen besloot ik ze te mailen. Geen reactie. Enkele dagen later ontvingen wij van hen een pakketje, maar met het verkeerde product. Ik probeerde het bedrijf te bellen, maar ze zijn "i.v.m. Corona alleen per mail bereikbaar". Ik heb natuurlijk direct weer een mail verstuurd en de situatie uitgelegd en ik heb gecontroleerd hoe ik het product kan terugsturen. Op hun website staat bij 'retouren' echter het volgende:
In deze (corona) tijden nemen wij geen producten meer terug. Dit i.v.m. de veiligheid van ons personeel en van andere klanten. Wij denken dat u hier begrip voor zult hebben.
Uiteraard is dat wettelijk niet toegestaan en heb ik recht op een bedenktermijn van 14 dagen, maar inmiddels zijn we een week verder en heb ik na 3 mails, 2 whatsapp-berichten en een ingevuld contactformulier nog steeds geen reactie. Het bedrijf is compleet onbereikbaar. Na het lezen van reviews op Trustpilot blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem en blijkt het sinds enkele maanden mis te gaan. Via Drimble kan ik ook zien dat het bedrijf sinds december een nieuwe eigenaar heeft. Wellicht een correlatie? Mijn vraag is: Wat kan ik nu het beste doen? Ik wil natuurlijk mijn geld terug of gewoon het juiste product ontvangen, maar ik zie het somber in en zij willen geen producten terugnemen. Wat zijn mijn volgende stappen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Verkeerd product ontvangen, bedrijf onbereikbaar

Ongelezen bericht door Jablan »

Hoe duur was dit product? Dat bepaalt of je beter je verlies kunt nemen of zwaarder geschut in mag zetten.

Robin.H
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2021 10:37

Re: Verkeerd product ontvangen, bedrijf onbereikbaar

Ongelezen bericht door Robin.H »

Het was €65. Ik ben tevens horeca-eigenaresse (die 6 dagen na opening al dicht moest door Corona en daardoor ook geen overheidssteun ontvangt) dus dat is voor mij sowieso veel geld :(

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Verkeerd product ontvangen, bedrijf onbereikbaar

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Hebben we weer een dropshipping topic?

Ik denk dat de enige manier om je gelijk te halen is om naar de kantonrechter te gaan.

Website accepteer geen creditcard, heeft geen eigen winkel en is geen lid van de geschillencommissie. Dat is een no go om naar iets te bestellen.
Wel staat er een adres op hun sites, maar de vraag is of het klopt.

Je kunt naar de kantonrechter gaan, en daarna met de uitspraak naar de deurwaarder. Echter gaat dit een hoop geld en tijd kosten. Ik denk dat je juridisch in je gelijk staat, maar de vraag is of je het zal krijgen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Verkeerd product ontvangen, bedrijf onbereikbaar

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is geen dropshipping, bedrijf verkoopt reinigingsgels vanuit Oss. Mocht het bij je in de buurt zijn, kun je de gok nemen en er langs gaan. Anders: begin met met een brief (aangetekend of als brievenbuspakje), met een duidelijke chronologie plus de mededeling, dat je je geld plus alle gemaakte onkosten terug wilt en dit desnoods via juridische weg laat incasseren en natuurlijk het verkeerd ontvangen product wilt retourneren. inhoud van de brief ook per mail sturen. Eens zien hoe snel er geld op je rekening staat ... :mrgreen:

Gesloten