LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
MPool
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2014 19:36

Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door MPool »

Hallo,

Misschien ben ik wel een zeur maar ik heb een tijdje terug een zonnescherm bij Karwei besteld zonder ophang service. Gister op 17 juni heb ik deze geleverd gekregen. Nadat ik deze uit de doos gehaald had en bekeken had wat er bij geleverd is, kwam ik erachter dat er geen kabel en stekker bijgeleverd is om het bedieningskastje te kunnen aansluiten. Ik heb dit nagevraagd bij Karwei en kreeg het antwoord dat deze inderdaad niet bij een zonnescherm wordt geleverd, maar dat ze mij in de winkel kunnen adviseren welke kabel en stekker ik moet hebben. Tuurlijk, dat adviseren snap ik ook wel maar ik koop toch een product wat compleet moet zijn en zeker voor die prijs. Als je een handmatig bediende koopt dan zit ook de draaistang er gewoon bij. Zijn er meer mensen die zich hier aan ergeren?

Met vriendelijke groet,

M Pool

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45
Beste antwoord
Gekozen door MPool

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

door Revoked » 18 jun 2019 12:29

Bijzonder, ik had ook wel verwacht dat er minimaal één kabel en schakelaar bij zou zitten. Bij onze Tesla's kregen we ook laadpalen "kado"....
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vaak word dit via schakelaar vast aangesloten.
Een knop met links omhoog, rechts omlaag erbij kopen.

Zelf gebruikte ik oude snoeren van defecte apparaten om dit stukje aan te sluiten, wel een stekker gedaan, maar van knop naar screen een vaste kabel.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door renewouters »

En als mensen dan al een elektriciteitsaansluiting hebt, gaan ze klagen dat ze eerst de kabel moeten verwijderen van hun nieuwe zonnescherm....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door berndv »

Ik heb het bestelproces doorgelopen bij karwei voor een scherm, en er wordt ook nergens gesproken dat je dit scherm aansluit met een stekker op een stopcontact. Er wordt gesproken over aansluiten op een "stroompunt". De bedoeling bij dergelijke schermen is ook dat deze op vaste spanning wordt aangesloten. Dat er dus geen stekker aan zit, is op zich niet heel vreemd, daar het niet bedoeld is om met een stekker aan te sluiten.

maar dat krijg je als je denkt het zelf te kunnen, en de montagekosten uit te sparen. Let wel op wat eventuele gevolgen en uitsluitingen zijn als u dit zelf gaat aansluiten op uw stroominstallatie, vooral in het geval van de garantie en belangrijker nog, hoe dit zit met uw woonhuisverzekering.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door Cro »

Zo vreemd is dit niet, wel meer apparatuur komt niet standaard met een voorgemonteerde stekker omdat er meer mogelijkheden voor montage zijn. Zo komen o.a. kookplaten ook vaak niet met een al gemonteerde stekker.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door witte angora »

MPool schreef:
18 jun 2019 11:01
ik heb een tijdje terug een zonnescherm bij Karwei besteld zonder ophang service. Gister op 17 juni heb ik deze geleverd gekregen. Nadat ik deze uit de doos gehaald had en bekeken had wat er bij geleverd is, kwam ik erachter dat er geen kabel en stekker bijgeleverd is om het bedieningskastje te kunnen aansluiten. Ik heb dit nagevraagd bij Karwei en kreeg het antwoord dat deze inderdaad niet bij een zonnescherm wordt geleverd, maar dat ze mij in de winkel kunnen adviseren welke kabel en stekker ik moet hebben. Tuurlijk, dat adviseren snap ik ook wel maar ik koop toch een product wat compleet moet zijn en zeker voor die prijs. Als je een handmatig bediende koopt dan zit ook de draaistang er gewoon bij.
Maar zit er dan geen installatiehandleiding bij?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door scontra »

MPool schreef:
18 jun 2019 11:01
Hallo,

Misschien ben ik wel een zeur maar ik heb een tijdje terug een zonnescherm bij Karwei besteld zonder ophang service* . . Nadat ik deze uit de doos gehaald had en bekeken had wat er bij geleverd is, kwam ik erachter dat er geen kabel en stekker bijgeleverd** is om het bedieningskastje te kunnen aansluiten.

Met vriendelijke groet,

M Pool
* Met ophang service was u dit apart in rekening gebracht.
** En van welke lengte zou een bijgeleverde kabel dan moeten zijn, bij de ene aansluiting is 1 of 2 meter mogelijk al genoeg en bij een andere is misschien wel 5 of meer meters noodzakelijk.

De kabel en het stekkertje zouden, indien wel bijgeleverd, gewoon zijn doorberekend in de koopprijs en dan zou u zich weer (kunnen) ergeren aan het te lange bijgeleverde kabeltje, waarvan u mogelijk een stuk(je) zou moeten weggooien.
Linksom of rechtsom, het is ook nooit goed !

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe zou een verkoper moeten ruiken hoe u het gaat aansluiten? Of moeten ze alle opties in de doos doen?

MPool
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2014 19:36

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door MPool »

Alle bedankt voor de reacties. Aan de reacties zie ik al dat ik de zeikerd ben :D

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door witte angora »

Er worden alleen maar open vragen gesteld, op een serieuze manier. Waarom denk je dat wij vinden dat je een zeikerd bent?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door berndv »

MPool schreef:
18 jun 2019 11:51
Aan de reacties zie ik al dat ik de zeikerd ben :D
Zo zou ik je niet willen bestempelen, je verwachting was anders dan de realiteit, dat je dat benoemd is prima en maakt je geen zeikerd. Je zou pas een zeikerd zijn als je naar de winkel gaat en eist dat dit aansluitmateriaal kosteloos geleverd moet worden door de winkel omdat er niet staat dat het er niet bij zou zitten. (ook niet dat het er wel bij zou zitten)

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door witte angora »

Sterker nog, als ik ooit een zonnescherm zou kopen zou ik het waarschijnlijk op exact dezelfde manier aanpakken, om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik me vergaloppeerd heb... En zullen we nu echt de enigen zijn die het zo doen?

Eerlijk gezegd denk ik dat er voor veel mensen wel een leermomentje in zit. En wie weet komt er naar aanleiding van jouw topic in het programma ooit nog een vaste rubriek: 'wat kun je zelf en wat niet?' waarbij bij een aantal producten gedemonstreerd en uitgelegd wordt wat er bij komt kijken. Sommigen zijn handig met alles, anderen zijn handig met het een maar niet met het ander en vice versa. Ik noem maar iets geks...

MPool
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2014 19:36

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door MPool »

Dat ik mezelf als zeikerd bestempel was meer sarcastisch bedoelt, maar ik was gewoon benieuwd naar jullie mening en die hebben jullie gegeven. Ik had inderdaad een andere verwachting.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door Revoked »

Bijzonder, ik had ook wel verwacht dat er minimaal één kabel en schakelaar bij zou zitten. Bij onze Tesla's kregen we ook laadpalen "kado"....

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door Erthanax »

MPool schreef:
18 jun 2019 12:08
Dat ik mezelf als zeikerd bestempel was meer sarcastisch bedoelt, maar ik was gewoon benieuwd naar jullie mening en die hebben jullie gegeven. Ik had inderdaad een andere verwachting.
Klassereactie, chapeau!

Ik hoop dat u jarenlang plezier zult hebben van het zonnescherm.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Elektrisch zonnescherm geleverd zonder stekker

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Online zag ik deze voor de bediening:

https://www.karwei.nl/assortiment/zoeke ... elektrisch

Verder zie ik wel dat ik een schakelaar kon aanklikken maar als je oude vervangt mag je die overslaan.
Ik zie dus wel een schakelaar aangeboden, maar in de winkel heb je meer keuze.
Over een snoer en/of stekker niets gelezen en dat hadden ze gezien het gehele verhaal wel bij mogen zetten.
Ze verkopen ook snoeren van 5 en 10 meters en losse stekkers omdat je nog door een muur moet.

Je bent geen Zeikerd, maar iemand die net als ik dacht dat het wel eens compleet zou kunnen zijn!
Een schakelaar van €28,- zonder kabels of snoer, terwijl ze wel zeggen dat er een stopcontact in de buurt moet zitten!
Gezien de prijzen had dit er best bij gekund.... goedkopere zooi heeft vrijwel altijd een stekker!

Gesloten