Stella e-bike vertoont mankementen. Wat zijn mijn rechten?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
FC van Ewijk

Stella e-bike vertoont mankementen. Wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door FC van Ewijk » 29 apr 2019 10:58

Vorig jaar juli (2018) heb ik bij Stella een e-bike gekocht, de Livorno. Het doel van deze e-bike was en is om te fietsen naar mijn werk, 60 km per dag. Na 16 dagen (970 km) had ik al de volgende klachten:

Klacht Verholpen
- de fiets heeft negen ondersteuningen, alleen - Ze bleken het verkeerde computerprogramma er
ondersteuning 4 en 5 werkte op gezet te hebben

- de accu was absoluut niet uit de fiets te krijgen - ze hebben een schroefje losgedraaid en toen was het in
orde

- het handvat zat al vanaf de levering los daar werd niets aan gedaan - hebben het met iets ingespoten maar bleef loszitten

- een handleiding/ technische gegevens worden niet meegeleverd - de jongen die langskwam heeft mij uitgelegd hoe ik mijn
lamp aan kon doen, maar geen handleiding

Omdat Stella lastig te bereiken was, duurde het even voordat er iemand (monteur) langskwam. Die 'iemand' is helaas geen fietsenmaker maar een bezorger van fietsen al pretendeert Stella wel dat het fietsenmakers zijn.

Een paar maanden is het goed gegaan totdat de bout van mijn zadel spontaan brak (halverwege januari). Ik had net 25 km gefietst toen ik iets hoorde vallen en mijn zadel begon te wiebelen. Gelukkig vond dit niet plaats tijdens een afdeling, waar ik soms wel 45 km per uur rijd, maar op een rechte weg. Voordat ik Stella belde heb ik eerst gebeld met een metaalconstructiebedrijf om te vragen of hier eventueel sprake van metaalmoeheid zou kunnen zijn. Zij waren zeer stellig in hun antwoord, onmogelijk bij een bout van een half jaar oud.

Toen ik Stella belde was het eerste wat de spreker aan de telefoon zei 'mevrouw dat is metaalmoeheid', wij sturen een monteur langs (31 januari).
Dit keer kwamen zij met z'n tweeën. Ik had zelf het idee dat ze iemand van kantoor hadden meegestuurd. Ook de monteur begon over metaalmoeheid en hij wist waar hij over sprak omdat hij een opleiding tot metaalbewerker had gedaan (dus ook geen fietsenmaker). De oorzaak van het breken van de bout kwam tevens ook doordat de moer te strak aangedraaid was. Maar ik trof het wel, hij mocht mij een nieuw zadel aanbieden en die zou hij met een nieuwe bout erop zetten. De heren toonde weinig begrip voor mijn klacht en angst dat het weer zou gebeuren. Het nieuwe zadel werd erop gezet, fietsstandaard werkte niet meer ook die hebben ze weer vastgezet en de ketting hebben ze strak gezet (volgens de monteur vertoonde ook de ketting metaalmoeheid). En zijn toen weggereden.

Ik heb ondertussen 3600 km gefietst wederom zit de ketting los, zijn de moeren van de trappers aan het roesten en heb ik steeds minder vertrouwen in het fietsen op deze fiets.

Na een lang verhaal nu mijn vraag: in hoeverre is Stella verantwoordelijk op het moment dat er weer iets afbreekt en het dan met mij slechter afloopt dan nu gebeurd is? Kan ik ze verantwoordelijk stellen? Hebben zij goed gehandeld door mijn zadel en bout te vervangen? Heb ik recht om mijn fiets terug te geven en het geld terug te vragen? Heeft iemand een goed advies voor mij?

NeoDutchio

Re: Stella e-bike vertoont mankementen. Wat zijn mijn rechten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 29 apr 2019 14:25

Het lijkt er meer op dat de fiets nooit goed is afgemonteerd. Verkeerd geprogrammeerd, zaken die niet goed vastzitten en roestvorming. Roest onstaat door beschadigingen. Als de aansluiting bij de trappers roesten zouden deze ook verkeerd gemonteerd kunnen zijn. Een slappe ketting betekend dat het achterwiel speling kan hebben. En een zadelbout die kapot gaat zat of te vast, of er is teveel kracht op gekomen.
Zelf ben ik niet zo’n grote fan van Stella en u gebruikt de fiets intensief.

Belangrijk is om te weten of de fiets goed afgemonteerd is geweest en of de fiets servicebeurten gehad heeft. Meestal moet dit na 2 maanden en al helemaal als de fiets zo intensief gebruikt wordt.

Wat heeft de fiets gekost?

scontra

Ongelezen bericht door scontra » 29 apr 2019 15:30

45 km/h met een Stelle Livorno ? Bergje af en windje mee dan zeker, want de ondersteuning houdt er toch echt bij 25 km/h mee op.
De snelheidsmeter kan natuurlijk ook defect zijn.

Een fietsenmaker is iemand die er niets van bakt/kan/weet, een fietshersteller is daarentegen een vakman.

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix » 29 apr 2019 16:45

45 km/h met een Stella kan prima bij bergje af. De moto koppelt af bij het bereiken van de maximum snelheid en remt niet af. Het is zelfs mogelijk om de maximum ondersteuningssnelheid in te stellen tussen de 15 en 48 kilometer via het technische menu.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 29 apr 2019 19:24

Ik woon op 4 km van een Stella winkel, grote showroom met verkoopster en 1 man die alles rijklaar moet maken en volgens mijn geen tijd heeft voor reparaties.en.

Het lijken goede fietsen, maar afhankelijk wie hem afleverde en heeft nagelopen.
Je bent met dit merk verplicht alles bij hun te doen, ik heb liever een gewoon merk die bij elke winkel gedaan kan worden, nauwelijks duurder en vele verkopers die ook herstellen... de reclame moet ook betaald worden dus echt goedkoper kan dus niet... tot €600,- korting geld alleen op de duurste en als je gehele jaar dit geeft is het voor mijn gewoon vaste prijs.

Pure misleiding en de demo fietsen zijn wel perfect afgeregeld... de rest hoef ik niet.

wolb

Ongelezen bericht door wolb » 01 mei 2019 12:44

Gewoon een fiets kopen bij de plaatselijke fietsenwinkel, daar kan je altijd terecht. Hier al jaren verschillende Sparta's en daar hebben we weinig problemen mee. Ik zou nooit een Stella kopen...

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 02 mei 2019 11:24

wolb schreef:
01 mei 2019 12:44
Gewoon een fiets kopen bij de plaatselijke fietsenwinkel, daar kan je altijd terecht. Hier al jaren verschillende Sparta's en daar hebben we weinig problemen mee. Ik zou nooit een Stella kopen...
Tja, dat is info waar ts ook echt iets mee kan...

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 03 mei 2019 09:48

Vele verliezen veel geld na inruil... komen er vele bij de handel terecht.

Goedkope fietsen, dure reclame en bij handelaren staan ze erg voordelig, soms minder als 1 jaar oud!
Zowel Stella maar ook Amslod en enkele anderen komen vaak als inruil aangeboden en de fietsen winkel weigerde die
zelf te verkopen...... dat is een matig teken...... ook repareren ze als ze tijd zouden hebben, eerst mijn eigen klanten die
hier iets gekocht hebben is het vaak.

En wie is de eigenaar van Stella, ook bekend hier op het forum!

Plaats reactie