LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] West Bespaar Coach: opnieuw ongewilde telefonische colportage?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ebroekhuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2021 14:25

West Bespaar Coach: opnieuw ongewilde telefonische colportage?

Ongelezen bericht door ebroekhuizen »

Op dit forum in eerdere berichten uit 2018 al gelezen over de onkiese wijze (juridisch ook onhoudbaar, trouwens) van contracteren. Vandaag, 6 april 2021, zelf gebeld door hen. Mijn energiecontract bij Vattenfall zou voor verlening/herziening in aanmerking komen. Ik heb geen contract met Vattenfall of diens voorganger en ook nooit gehad. Vreemd dus. Bovendien klopte de koppeling tussen mijn mobiele telefoonnummer en mijn achternaam (waarnaar specifiek werd gevraagd: "Ik spreek met de heer...?") wel, maar het door hun genoemde adres waarop ik zou wonen (gelukkig) volstrekt niet. Heb daarop gevraagd hoe ze aan mijn gegevens kwamen. Geen antwoord.

Vervolgens met Vattenfall klantenservice gebeld. Het nummer waarmee ik was gebeld door West Bespaar Coach kenden ze bij Vattenfall wel, maar mij werd gezegd dat daarmee niet werd samengewerkt. Toen gebeld met de klantenservice van West Bespaar Coach. De afdeling heet inderdaad klantenservice, maar heeft daarmee werkelijk niets van doen. Schandalig te woord gestaan en uiteindelijk is bij mij de hoorn erop gegooid toen ik doorvroeg hoe het toch kan zijn dat ze mijn telefoonnummer en naam hebben, en dat ze dit gekoppeld hebben aan een onjuist adres en dat het er - bij gebreke aan een duidelijk antwoord - wel op leek dat ze op niet rechtmatige wijze aan mijn gegevens zijn gekomen, toch een belletje met de ACM en de AP waard...

Kortom, na 2018 lijkt het erop dat men daar in 2021 opnieuw volop bezig is met ongewilde telefonische colportage, bij mij aan de hand van gegevens waarvan de afkomst onduidelijk is.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: West Bespaar Coach: opnieuw ongewilde telefonische colportage?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een verspilling van tijd en energie. De enige reactie moet zijn: geen belangstelling, goedendag en dan het gesprek verbreken.

juliomariner
Berichten: 4808
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: West Bespaar Coach: opnieuw ongewilde telefonische colportage?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies. Dit ongedierte is toch niet uit te roeien. Gewoon direct de verbinding verbreken. Dit doe ik standaard als er iemand belt en zich voorstelt met: bespaar, energie, voordeel, collectief, vergelijker enz. in de bedrijfsnaam. Ik heb hier echt niets nadelings asn overgehouden maar hoef me dus niet te ergeren aan deze vruchten van de Quercus Robur (de naam van deze vrucht wordt met ****** weergegeven).

Gesloten