LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies over corona en verzekering in buitenland.

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Advies over corona en verzekering in buitenland.

Ongelezen bericht door Ray173 »

Ik wil graag naar Spanje, aangezien ik daar een appartement bezit, wegens mijn ziekte is voor mij een warme omgeving beter en de winter komt er weer aan. Maar hoe zit het met je verzekering, ben ik gewoon verzekert ( ik heb een reisverzekering uiteraard ) of kunnen ze hier moeilijk over gaan doen omdat je tijdens corona in een ander land verblijf ? en zijn er nog meer dingen waar je rekening mee moet houden in de vreemde periode van corona ? ik verblijf er minimaal 3 maanden normaal gesproken, heeft er iemand een goed en eerlijk advies voor mij.

hartelijk bedankt voor het advies alvast.

Dank voor de moeite.
Ray vd knaap

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04
Beste antwoord
Gekozen door Ray173

Re: Advies over corona en verzekering in buitenland.

door Lady1234 » 21 sep 2020 13:57

U zult daar in ieder geval gebruik moeten maken van uw Nederlandse basisverzekering. De dekking voor medische kosten van de reisverzekering is slechts aanvullend. Hebt u een aanvullende dekking in de basisverzekering?

Maar gezien alle reisbeperkingen neem ik niet aan dat uw reisverzekering corona gerelateerde problemen zal vergoeden. Maar u zou om te beginnen dat daar zwart op wit kunnen navragen.

Maar mocht u ziek worden, dan moet u, denk ik, er wel rekening mee houden, dat familie of zo, niet of moeilijk kan overkomen.
Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Advies over corona en verzekering in buitenland.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U zult daar in ieder geval gebruik moeten maken van uw Nederlandse basisverzekering. De dekking voor medische kosten van de reisverzekering is slechts aanvullend. Hebt u een aanvullende dekking in de basisverzekering?

Maar gezien alle reisbeperkingen neem ik niet aan dat uw reisverzekering corona gerelateerde problemen zal vergoeden. Maar u zou om te beginnen dat daar zwart op wit kunnen navragen.

Maar mocht u ziek worden, dan moet u, denk ik, er wel rekening mee houden, dat familie of zo, niet of moeilijk kan overkomen.

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Advies over corona en verzekering in buitenland.

Ongelezen bericht door Ray173 »

Lady1234 schreef:
21 sep 2020 13:57
U zult daar in ieder geval gebruik moeten maken van uw Nederlandse basisverzekering. De dekking voor medische kosten van de reisverzekering is slechts aanvullend. Hebt u een aanvullende dekking in de basisverzekering?

Maar gezien alle reisbeperkingen neem ik niet aan dat uw reisverzekering corona gerelateerde problemen zal vergoeden. Maar u zou om te beginnen dat daar zwart op wit kunnen navragen.

Maar mocht u ziek worden, dan moet u, denk ik, er wel rekening mee houden, dat familie of zo, niet of moeilijk kan overkomen.
Vriendelijk bedankt voor uw advies.
Ja ik ben aanvullend verzekerd, en de reisverzekering dat is nu juist mijn punt. Geldt deze gewoon.
Ja familie is duidelijk, ook het eventueel verplicht thuis blijven in huis Nederland ook dat is mij bekent.

Het gaat mij er juist om dat ik niks doe wat verzekering niet wil ( in corona tijd, ik ga hun nogmaals een mail sturen denk ik )

Gesloten