LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agressieve verkoop allgreatdealz

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
CarolineLente
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2017 14:45
Contacteer:

Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door CarolineLente »

Zojuist telefonisch benaderd door alle great dealz.
Zelden zo''n agressieve verkoopmethoede meegemaakt.
Geen speld tussen te krijgen, maar het meest bizarre was dat toen ik vragen ging stellen en zei nergens mee akkoord te gaan voordat ik iets had kunnen nalezen de toon meteen veranderde.
Vanwege mijn wantrouwen werd het aanbod (wat ik niet eens stad kunnen verstaan) ingetrokken en zou de verbinding verbroken worden....
Het moet niet gekker worden.

Ze hadden al gegevens van mij, en waren vooral uit op extra gegevens ook denk ik.
Voor de zekerheid maar wat geroepen en geen extra informatie gegeven.

Maar hoe kom ikea reacties nou achter hoe ze aan mijn gegevens komen?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wie verbiedt je om de verbinding te verbreken tijdens zo'n gesprek?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door newmikey »

CarolineLente schreef: Geen speld tussen te krijgen
Er hoeft ook géén speld tussen, hoorn op de haak is meestal de meest effectieve benadering.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door sylvesterb »

CarolineLente schreef: Maar hoe kom ikea reacties nou achter hoe ze aan mijn gegevens komen?
Niet, misschien heb je ooit meegedaan aan 1 of andere website actie en je gegevens ingevuld.

GerritHartholt
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 jul 2015 23:30
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door GerritHartholt »

Beste Caroline en meelezenden.

Ben eind april 2017 een aantal keer gebeld door All Great Dealz met een aanbod voor een Hotelbon / Hotelvoucher.

Ze zeiden dat ik meegedaan had aan een enquete en dat ze op die manier aan mijn gegevens waren gekomen (telefoonnummer en adresgegevens). Ik heb hun 28 april 2017 per email gevraagd om bewijs te overleggen dat ik meegedaan heb aan een enquete van hun, daarop heb ik tot op heden 19 mei 2017 geen antwoord gekregen.

Emailadres van All Great Dealz: [email protected]

Op mijn weblog heb ik mijn wederwaardigheden met All Great Dealz opgeschreven.
http://gerrithartholt.blogspot.nl/2017/ ... dealz.html

Tot mijn verrassing kijken sinds ik 26 april 2017 het e.e.a. over All Great Dealz Hotelbon Hotelvouchers op mijn weblog heb geplaatst veel mensen op deze blogpagina (19 mei al meer dan 400 views), en zijn er nog verrassender ook veel mensen die reageren met hun ervaringen met All Great Dealz. Blijkbaar is All Great Dealz (handelsnaam) flink aan het rondbellen om te proberen hun hotelbonnen / hotelvouchers te verkopen. Opvallend vindt ik dat het verkoopverhaal blijkbaar niet altijd het zelfde is.

Ik heb een klacht ingediend bij Consuwijzer over All Great Dealz, en roep een ieder die is gebeld door All Great Dealz op om ook een klacht in te dienen.
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indie ... onsuwijzer

Caroline en meelezenden het beste.

Groet Gerrit Hartholt.

k.koekie
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2017 18:00

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door k.koekie »

Hallo,

Ik ben vandaag gebeld door great dealz dat het voucher dat ik teruggestuurd heb beschadigd is. Morgen moet ik betalen, anders sturen ze het naar een incassobureau.
Ik zei dat ik het netjes heb teruggestuurd en dat ik het op foto had, omdat ik er al geen goed gevoel over had.
Ik moest het dan maar opsturen die foto's, om te bewijzen. Ik zei dat ze míj maar bewijs moeten toesturen om te laten zien dat hij beschadigd is!
Maar daar kunnen ze niet aan beginnen.
Helaas werd ik boos en heb ik de hoorn erop gegooid. Maar ben ik nu echt de pineut?

GerritHartholt
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 jul 2015 23:30
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door GerritHartholt »

Beste k.koekie.

Voor zover ik na kan gaan ben jij nu niet de pineut.

Maar om te voorkomen dat je wel de pineut wordt moet je nu wel enige acties ondernemen.

Aangezien jij niet de enige bent die door All Great Dealz "gedupeerd" dreigt te worden heb ik het e.e.a. op mijn weblog gezet, op dat weblog is al door vele "gedupeerden" van All Great Dealz gereageerd. Daar staan ook adviezen op, als de boel alsnog annuleren (en hoe dat te doen), een klacht indienen bij Consuwijzer, verwijzing naar de adviezen van Radar (bij opdringerige telemarketing) en het advies om indien nodig contact op te nemen met de deskundigen van Consuwijzer.

Zie mijn weblog:
http://gerrithartholt.blogspot.nl/2017/ ... dealz.html

Gezien het grote aantal reacties op mijn weblog (en deels op andere locaties als Fora Radar en Kassa), is mijn indruk dat de agressieve telemarketing van All Great Dealz heel veel mensen in de gordijenen heeft gejaagd.

k.koekie het beste.

Groet Gerrit Hartholt.

P.S. Dat blogbericht had ik op internet gezet om mijn ervaringen met All Great Dealz te delen, dat vervolgens veel andere gedupeerden van All Great Dealz dit gingen lezen en er op gingen reageren was voor mij een verrassing.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Hen hun verhaal laten doen terwijl je de telefoon naast je neer legd. Kost het hen tijd en geld :lol:
Werkt voor mij het beste.

dennan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2017 15:53

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door dennan »

Vandaag zijn wij benaderd door Best-tip (blijkt na onderzoek een andere naam te zijn van Great Supplements).
Helaas hebben we ze het hele verhaal laten vertellen en zij gaven aan dat ze een mail zouden sturen met een link (nog niet ontvangen)

We vertrouwden het niet dus zijn eigenlijk direct gaan zoeken en kwamen zo op deze site en de blog terecht.

Nu direct een mail naar ze verstuurd met de melding dat we van alles afzien, misschien dat dit nog iets uithaalt....

Jolmar
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2017 17:08

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door Jolmar »

Mijn ervaring met great dealz.

Vandaag ontving ik een op z'n minst onaangenaam telefoontje van een mannelijke medewerker van all great dealz. Er stond nog een bedrag open van 59,- euro voor een promo code welke ik een tijdje terug heb ontvangen.
Ik wist in eerste instantie niet waar hij het over had en toen ik hem vertelde dat ik niets had besteld begon hij meteen op intimiderende en zeer onfatsoenlijke toon over dat hij een incasso bureau op mij af zou sturen.

Ik ben door blijven vragen wat er nu precies aan de hand was.... de lijn was zeer slecht en sommige stukken van het gesprek vielen weg.

Conclusie; eind juni ben ik door een heel vriendelijke mevrouw gebeld met één of ander vaag verhaal dat ik uitgeloot was om voordelig op reis te kunnen. Een stedentrip of zelfs een 8 daagde vakantie. Ze sprak heel snel en ik heb toen aangegeven dat ze mij wel een mailtje mocht sturen met informatie.
Ik dacht toen; ik kijk er later wel naar. Uiteindelijk heb ik dat ook gedaan. Maar ik vond de website waarnaar verwezen werd zo vaag dat ik er verder geen aandacht aan besteed heb. Ik heb ook niet zoals in het mailtje stond binnen 14 dagen een mailtje gestuurd dat ik niet geïnteresseerd was en afzag van de promocode. Misschien een beetje dom en naïef, maar goed ik zie nu dat best veel mensen dit toch overkomt.

Afijn ik was geenszins van plan om van het aanbod gebruik te gaan maken en ik ga al helemaal geen 59 eur betalen voor iets waar ik niets mee doe.... dus ff gegoogled..... ik kwam soortgelijke verhalen tegen met daarbij de tip om alsnog een mail te sturen met waarin je laat weten dat je afziet van het aanbod.
Daarbij even vermelden dat er gezien het feit dat great dealz geen ontbindings formulier heeft meegestuurd je als consument ipv 14 dagen 1 JAAR de tijd heb om de overeenkomst te ontbinden.

Zo gezegd zo gedaan en zoals gevraagd heb ik inmiddels per ommegaande een mail ontvangen van great dealz;

Geachte mevrouw/meneer ,

Bedankt voor uw mail.

Jammer dat u zich heeft bedacht en geen gebruik meer wenst te maken van ons product.
Hierbij bevestig ik uw annulering voor Great Dealz . Hier zijn verder geen kosten voor u aan verbonden.


Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groeten,

[naam verwijderd]
Team Great Dealz

Dus mocht je net als ik op een onbewaakt ogenblik zo dom zijn geweest om je ok te geven voor het sturen van de promocodes etc dan kun je er dus zonder al teveel gedoe vanaf.

Uiteraard heb ik wel een klacht ingediend bij consuwijzer vanwege de zeer onfatsoenlijke en intimiderende manier waarop ik vandaag benadert ben door great dealz.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jul 2017 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd door Moderatie

annemieenhans
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2017 20:02

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door annemieenhans »

hallo
ik ben ingegaan op de gewonnen prijs bij all great dealz,
ik had een mail in de spam van hun gekregen met de gewonnen prijs , dus ik had het niet gezien .
nu belde ze me vandaag op dat de 14 dagen bedenktijd is afgelopen en dat ze nog geen geld hadden ontvangen van mij .
ik samen met hun gekeken wanneer deze was aangekomen en hij zei kijk even in de spam.
daar stond het idd in en hij zei dat ik daar ook zelf de verantwoording voor had en dat ik vandaag de 59 euro moest overmaken.
ik zeg ik ga het nog even bekijken ,en hij zegt dan moet ik de deurwaarder inschakelen en komen er veel kosten bij ,ik dacht dat hij zei 101 euro.
wat kan ik hiermee ? moet ik dit gaan betalen ?
groetjes Annemie

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door Julie4444 »

annemieenhans schreef:hallo
ik ben ingegaan op de gewonnen prijs bij all great dealz,
Wat was die prijs dan? Wat is er afgesproken?
annemieenhans schreef:ik samen met hun gekeken wanneer deze was aangekomen en hij zei kijk even in de spam.
daar stond het idd in en hij zei dat ik daar ook zelf de verantwoording voor had en dat ik vandaag de 59 euro moest overmaken.
Waarvoor is die €59 dan? Je had het over een prijs die je had gewonnen. Hoe zit dat?
annemieenhans schreef:ik zeg ik ga het nog even bekijken ,en hij zegt dan moet ik de deurwaarder inschakelen en komen er veel kosten bij ,ik dacht dat hij zei 101 euro.
wat kan ik hiermee ? moet ik dit gaan betalen ?
groetjes Annemie
Een verhoging van €101 bij een hoofdsom van €59 is tegen de wet. Dat klopt dus niet.

Je geeft te weinig informatie om antwoord te geven op of je moet betalen of niet. Klinkt echter alsof dat bedrijf niet deugt.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Echter is 99 euro als totaal dan weer wel plausibel, omdat 40€ de minimale incassokosten zijn.

makhugh
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 dec 2017 12:08

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door makhugh »

Ik heb van het voorjaar en bestelling gedaan bij Allgreatdealz. Ik heb een reis voor twee personen geboekt. Ik zou eerst een verwelkomingspakket ontvangen die ik nooit heb gekregen. Later kreeg ik een telefoontje dat ik mijn bestelling moest opzeggen, anders zou er een boete volgen omdat ik niets van me liet horen, ik was het intussen alweer vergeten. Twee maanden geleden kreeg ik bericht van een incassobureau (Mediation Agency) dat ik een bedrag van € 99,- moest overmaken aan Allgreatdealz. Ik heb dat helaas betaald. Ik heb vervolgens een klacht ingediend tegen Mediation op een klachtenforum. Later begreep ik dat ik bij Allgreatdealz moest zijn nadat Mediation contact met mij had opgenomen: Als ik de klacht zou verwijderen tegen Mediation dan kon ik het geld terugkrijgen, maar alleen via Allgreatdealz. Mediation vertrouwde ik eerst niet, ik kreeg een slecht Nederlands sprekende mevrouw aan de telefoon, ik dacht eerst dat het een onderdeel was van Allgreatdealz zoals je tegenwoordig wel vaker ziet. Nu heb ik Allgreatdealz heel vaak telefonisch proberen te bereiken, maar ik krijg geen gehoor (natuurlijk niet.) Ik hoop dat ik door middel van mijn klacht bij jullie de € 99,- terug kan krijgen.

Met vriendelijke groet,

M. K.

snoekduik1
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2018 12:34

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door snoekduik1 »

Na wat speurwerk op internet blijkt dat vakantie-garant.com ook bij allgreatdealz hoort en dezelfde agressieve verkoopmethode gebruikt.

Mijn vrouw werd op 21-12-2017 gebeld door iemand van vakantie-garant.
Ze was aan het werk en heeft (helaas) haar e-mail en adresgegevens door de telefoon gegeven aan de verkoper met de belofte er later naar te kijken. De e-mail die op 22-12-2017 is verstuurd is in haar SPAM belandt. De e-mail van 09-01-2018 met de factuur kwam wel in haar inbox. Een factuur van 349 euro, binnen 14 dagen te voldoen. Meteen heeft ze telefonisch contact met vakantie-garant opgenomen dat ze geen gebruik wil maken van hun diensten. Aan de telefoon werd haar mede gedeeld dat ze het bedrag moet voldoen, omdat ze zich telefonisch had aangemeld en de 14 dagen bedenktijd was verstreken. Bij niet betalen zouden ze gebruik gaan maken van een incassobureau.
Mijn vrouw was in paniek en wilde het bedrag meteen gaan betalen. Dit gaan we niet doen en mocht het nodig zijn dan zullen we de juridische weg gaan bewandelen. Het bedrijf houdt zich niet aan de wet van de telemarketing.
Ik wil graag ook anderen hiervoor waarschuwen. De factuur staat overigens op naam van IHO BV, kvk 69367353.

Yaellie
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2018 18:45

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door Yaellie »

Hoi snoekduik,

Welk nummer heeft uw vrouw vakantie garant kunnen bellen? Want elke keer als ik het nummer bel wat in de mail staat nemen ze niet op. Ik heb ook op een zwak moment al me gegevens gegeven. Ik hoor graag hoe het nu bij jullie is afgelopen.

Met vriendelijke groet,

snoekduik1
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2018 12:34

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door snoekduik1 »

Hoiii,

Via het nummer 0857326740 en per e-mail reageren ze via [email protected]
We krijgen wel reactie als we hun mailen, maar ze blijven zeggen dat we die factuur moeten betalen. Echt heel irritant, het is nog niet opgelost. Ik heb hun wel verzocht geen contact meer op te nemen met facturen of herinneringen, maar ze zijn behoorlijk volhardend. We zien wel waar het schip strandt. Ik heb in ieder geval juridisch advies ingewonnen en het slaat nergens op dat we moeten betalen. Ik ga verder geen actie meer ondernemen, als ze daadwerkelijk een incassobureau gaan inhuren zien we ze wel bij de rechter.

Succes!

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door yan »

Ze heeft gezegd er "later wel naar te kijken" dat is wat anders dan bevestigen dat je iets wilt bestellen.
Blijkbaar hebben ze het als bestelling genoteerd dus.

ÉÉNMAAL aangeven dat er niets besteld is en dus niet betaald wordt, en verder niet meer reageren.
Zonder akkoord geen bestelling, zo simpel is het. Ook als er wel een incassobureau komt. dit aangeven en verder niet op ingaan.
Laatst gewijzigd door yan op 15 jan 2018 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het schip zal nergens stranden, maar gewoon wegvaren. Zoals ook in dit topic, als ook in alle andere topics te lezen is: zonder handtekening is er geen overeenkomt. Ze kunnen met van alles gaan dreigen, maar er is geen overeenkomst. Dus laat ze maar lekker bellen, mailen en wat dan nog meer, zonder overeenkomst hoeft er niets betaald te worden.

snoekduik1
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2018 12:34

Re: Agressieve verkoop allgreatdealz

Ongelezen bericht door snoekduik1 »

Thnx voor jullie reacties, beter varen ze heeeeel snel weg en wordt vakantie-garant.nl opgedoekt. Oplichters

Gesloten