LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annulerings vezekering

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
wvturenhout
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mar 2009 19:36

Annulerings vezekering

Ongelezen bericht door wvturenhout »

Mijn geboekte pakketreis is geannuleerd door tui en daardoor hoef ik niets te betalen volgens het reisbureau “ d reizen”
Maar over de annuleringsverzekering zeggen ze dat ik deze premie niet terug krijg.
Dat is toch raar want ik heb niet geannuleerd en nergens gebruik van gemaakt, dus hoor ik deze premie ook terug te krijgen ?
Kunt mij vertellen hoe dit zit.?

Vr gr W. Van Turenhout

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Annulerings vezekering

Ongelezen bericht door berndv »

Geen idee of u uw geld terug zou moeten krijgen. Als ik een autoverzekering heb en ik gedurende de periode dat ik de auto heb geen gebruik hoef te maken van de verzekering, krijg ik mijn premie ook niet terug. Maar omdat hier de reis an sich niet door is gegaan, zou ik zo niet weten of u dat ook recht geeft op restitutie van de premie.

Als ik zo wat voorwaarden van verzekeringen bekijk, is de aanvang van de verzekering het moment van boeken. U boekt niet alleen voor de vakantie (dat is wel het deel dat vergoed wordt), maar u verzekert u vanaf het moment van boeken tot aan het moment van thuiskomst. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een reisverzekering, die vangt aan op het moment van vertrek tot aan het moment van terugkomst.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Annulerings vezekering

Ongelezen bericht door Emcede »

Vanaf het moment van boeken van de reis en afsluiten van de annuleringsverzekering heeft deze verzekering dekking geboden. Als u ziek was geworden en had moeten annuleren, dan zou er dekking zijn geweest. Deze dekking geldt niet alleen gedurende de reis maar al vanaf het boeken. Gelukkig heeft u er geen gebruik van hoeven maken. Maar net als elke andere verzekering die wordt afgesloten en waar u gelukkig geen beroep omhoudt te doen: de premie wordt niet terugbetaald.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Annulerings vezekering

Ongelezen bericht door Methusalah »

De beste verzekeringen zijn die je nooit hoeft aan te spreken. Maar natuurlijk moet je er wel gewoon voor betalen. Dat is met elke verzekering het zelfde.

Hoe komt u er bij dat u dat geld terug zou moeten krijgen?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Annulerings vezekering

Ongelezen bericht door tttlocke »

Stel dat de reis niet geannuleerd zou zijn, maar u zou zelf hebben moeten annuleren vanwege, bijvoorbeeld, het aanvaarden van een nieuwe baan of juist het verliezen van een baan. Gebeurtenissen die, laten we aannemen, gedekt zouden zijn in uw annuleringsverzekering (niet onwaarschijnlijk).
Zou u dan de annuleringskosten hebben geclaimd bij de verzekering?

Gesloten