ANWB facturering een ware ramp

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
johanleo
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2010 12:27

ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door johanleo »

Een echte zoektocht wanneer je een bankafschrijving van de ANWB wilt controleren op zijn herkomst. Ongelofelijk veel nummers op je afschrift maar een simpele mededeling waarvoor de afschrijving geldt ontbreekt ten ene male. Alleen: contributie/abonnementsgelden ANWB en verder zoek je het zelf maar via hun website op. Een doolhof want hun verwijzing anwb.nl/factuurXXXXXXXXXX levert behalve veel reclame niets op. Chatten dan maar, verwijst naar opnieuw naar Mijn Fakturen.....maar staat er niet bij. Deze jaarlijkse ergenis (platinalid dus vele jaren) heb ik al kunnen temperen door alles (bijvoorbeeld verzekeringen) wat ook door anderen geleverd kan worden bij de ANWB weg te halen. Te zot voor woorden, simpel zat: vermelding reisverzekering/wegenwacht/lidmaatschap enz dat moet toch technisch mogelijk zijn ? Uiteindelijk ben ik van een goede klant een klein klantje geworden en toch heb ik nog de jaarlijkse ergenis.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik krijg altijd netjes een factuur van de ANWB met daarin de datum van de afboeking. En als ik de afboeking voorbij zie komen staat er een polisnummer met daarachter wat het is.
Maandelijks staat er ANWB autoverzekering. Eenmalig per jaar de jaarlijkse contributie met wegenwacht staat als "contributie/abonnementsgelden op de afschrift. Jaarlijks komt ook de factuur voor de caravanverzekering en hierbij staat het polisnummer met "ANWB caravanverzekering" vermeld op de afschrift.

Ik weet niet hoe het nog duidelijker kan.

PGros
Berichten: 1123
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door PGros »

Bij mij staat er ook niet veel maar wel genoeg om te zien bij welke factuur hij hoort en die krijgt ik eerst. Dus 1 + 1 is 2
En ik krijg nu ook niet tientallen anwb rekeningen per week dus ik kom er wel uit -)
Trouwens bij belastingdienst en Ziggo zie ik hetzelfde. Weinig maar net genoeg om te weten waar het vandaan komt.

witte angora
Berichten: 30722
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door witte angora »

johanleo schreef:
06 jan 2022 15:31
Een echte zoektocht wanneer je een bankafschrijving van de ANWB wilt controleren op zijn herkomst.

[...]

Deze jaarlijkse ergenis (platinalid dus vele jaren) heb ik al kunnen temperen door alles (bijvoorbeeld verzekeringen) wat ook door anderen geleverd kan worden bij de ANWB weg te halen.
Maar als er haast niks meer over is waar je voor moet betalen is het toch niet zo moeilijk? Als het goed is heb je bericht gehad over de verlenging en kosten van het afgenomen product. Of het nu verzekeringen zijn of de wegenwacht, wat er af wordt geschreven klopt bij mij exact met wat er is aangekondigd.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo gaat het bij mij ook: eerst een aankondiging met de nieuwe gegevens, de factuur en, als ik mij niet vergis, de datum waarop het wordt afgeschreven. Nog nooit een probleem of onduidelijkheid mee gehad.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door Lady1234 »

PGros schreef:
06 jan 2022 18:21
Bij mij staat er ook niet veel maar wel genoeg om te zien bij welke factuur hij hoort en die krijgt ik eerst. Dus 1 + 1 is 2
En ik krijg nu ook niet tientallen anwb rekeningen per week dus ik kom er wel uit -)
Trouwens bij belastingdienst en Ziggo zie ik hetzelfde. Weinig maar net genoeg om te weten waar het vandaan komt.
Ik weet natuurlijk niet wat u allemaal aan de belastingdienst betaalt, maar als ik bij mijzelf kijk voor de wegenbelasting, staat er de periode en het kenteken. Wat moet u dan nog meer weten?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door grun »

Erthanax schreef:
06 jan 2022 19:00
Zo gaat het bij mij ook: eerst een aankondiging met de nieuwe gegevens, de factuur en, als ik mij niet vergis, de datum waarop het wordt afgeschreven.
Inderdaad. Ongeveer 6-7 weken van tevoren krijg je een email met de factuur als bijlage. Daarin staat exact waar het voor is, bijvoorbeeld Jaarabonnement Wegenwacht. Daaronder staat vermeld op welke datum het bedrag afgeschreven wordt maar ook welke tekst er op het bankafschrift komt te staan.

Misschien dat TS die emails met factuur niet ontvangt? Maar ook dan zou inloggen op zijn persoonlijke ANWB pagina het eerste zijn om te doen lijkt me. En daar dan de facturen openen.

PGros
Berichten: 1123
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door PGros »

Lady1234 schreef:
06 jan 2022 19:53
PGros schreef:
06 jan 2022 18:21
Bij mij staat er ook niet veel maar wel genoeg om te zien bij welke factuur hij hoort en die krijgt ik eerst. Dus 1 + 1 is 2
En ik krijg nu ook niet tientallen anwb rekeningen per week dus ik kom er wel uit -)
Trouwens bij belastingdienst en Ziggo zie ik hetzelfde. Weinig maar net genoeg om te weten waar het vandaan komt.
Ik weet natuurlijk niet wat u allemaal aan de belastingdienst betaalt, maar als ik bij mijzelf kijk voor de wegenbelasting, staat er de periode en het kenteken. Wat moet u dan nog meer weten?
Ik denk nu dat er een groot verschil is bij welke bank je de rekening hebt of hoe de rekening betaald wordt.
Bij de wegenbelasting staat bij mij alleen het betalingskenmerk van de betaling.
Er staat zeker geen periode en kenteken bij de afschrijving.
Ik betaal niet automatisch en zit bij ING

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door Nevyn »

Nu ben nu ik al sinds 1983 lid van de ANWB en neem verschillende diensten af, maar begrijp w factuur altijd prima.
Het correspondeert ook altijd prima met de afschriften op mijn Rabobank rekening.

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@Pgros

Maar als u niet automatisch betaalt, dan dient u dus zelf die gegevens te vermelden.

Bij automatische incasso staat alles er, ook ING.

erikbood
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2022 18:53

Re: ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door erikbood »

Bij ons is de facturering bij het boeken van een fly-drive een grote ramp.
Reis geboekt en gewenste aanbetaling gedaan. 1 week voor de vervaldatum het restant bedrag via de site van de ANWB betaald. Je hebt dus terecht geen mogelijkheid om het bedrag aan te passen. 2 weken voor vertrek werden wij op MijnANWB onaangenaam verrast met de melding dat er nog een restbedrag open stond van € 94,68.
Navraag bij de ANWB waar deze verhoging voor is, blijkt ook de ANWB niet te weten. Moet uitgezocht worden. Na in totaal 3 telefoontjes weet ik nog steeds niets. Aangezien wij nu 1 week voor vertrek zitten en wij geen reisbescheiden ontvangen, omdat alles nog niet is betaald, worden wij onder druk gezet om toch het restant bedrag te betalen. We hebben dat dus onder zwaar protest maar gedaan. Het woordje "klantvriendelijkheid" is blijkbaar geschrapt bij de ANWB. Ben lid sinds 1982, maar zo'n puinhoop heb ik nog niet eerder meegemaakt. De voorpret is verziekt en de vakantie zelf nu eigenlijk ook wel een beetje.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Heeft u inmiddels de reisbescheiden wel ontvangen? Ik hoop dat het u toch lukt om dit (al is het maar voor de duur van de vakantie) even achter u te laten zodat u toch van de vakantie kunt genieten.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door juliomariner »

Door zo'n akkefietje moet u uw vakantie toch niet laten verpesten?

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door 150747 »

grun schreef:
07 jan 2022 07:17
Erthanax schreef:
06 jan 2022 19:00
Zo gaat het bij mij ook: eerst een aankondiging met de nieuwe gegevens, de factuur en, als ik mij niet vergis, de datum waarop het wordt afgeschreven.
Inderdaad. Ongeveer 6-7 weken van tevoren krijg je een email met de factuur als bijlage. Daarin staat exact waar het voor is, bijvoorbeeld Jaarabonnement Wegenwacht. Daaronder staat vermeld op welke datum het bedrag afgeschreven wordt maar ook welke tekst er op het bankafschrift komt te staan.

Misschien dat TS die emails met factuur niet ontvangt? Maar ook dan zou inloggen op zijn persoonlijke ANWB pagina het eerste zijn om te doen lijkt me. En daar dan de facturen openen.
En hier ging ik ook de mist in toen het zoveel later werd afgeschreven.
Contact gehad met de ANWB daar ik dacht dat het weer werd afgeschreven.
Niet meer doen, gewoon afschrijven en geen vooraankondigingen graag.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: ANWB facturering een ware ramp

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik kan niet weten waarom je extra moet betalen. Natuurlijk moet ANWB hierover een goeie verklaring geven. Op www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... s-verhogen staan regels over het duurder maken van een vakantie.

Bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... es/reizen/ kan je terecht voor een bindend uitspraak. Echter zal de uitspraak hiervan pas na jouw vakantie plaats vinden.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl/ of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor advies.

Plaats reactie