LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrij Uit Vakanties

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Ceve
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2008 14:53

Vrij Uit Vakanties

Ongelezen bericht door Ceve »

Op de website van Vrij Uit staan per datum en arrangement prijzen vermeld. Wanneer je definitief wilt reserveren blijkt die prijs zomaar met 30 euro p.p. te zijn verhoogd. Bijvoorbeeld: Sporthotel Kogler in Mittersill (Oostenrijk), eigen vervoer, halfpensionarrangement, aankomst 12-06-2008 en vertrek 14-06-2008. Volgens de prijskolom bedraagt de prijs 74 euro per persoon. Bij definitieve boeking veranderd de prijs zomaar naar 104 euro p.p. zonder uitleg of specificatie.
Vrij Uit verschuilt zich achter allerlei voorwaarden en uitsluitingen en blijft er bij dat de prijs 104 euro p.p. is i p.v. de in de prijskolom getoonde 74 euro.
Heeft iemand hier óók ervaring mee en hoe is dat opgelost?

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Vrij Uit Vakanties

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Bij definitieve boeking veranderd de prijs zomaar naar 104 euro p.p. zonder uitleg of specificatie.
Als het niet om reserveringskosten gaat dan weet ik het niet. Op de website is ook steeds het aantal "dagen" vermeld terwijl in de gids en altijd met prijzen per nacht wordt gerekend.

Ik heb dit jaar hele slechte ervaringen met Vrij-UIt. Ik was echt op zoek naar andere mensen die dezelfde ervaringen hadden. Ik boek altijd telefonisch, maar dat is nu een ramp:
1. prijzen die niet kloppen (ik schat dat 30% van de informatie in de gidsen niet klopt, ze houden zich ook niet aan de eigen voorwaarden)
2. lange wachttijden aan de telefoon
3. veel achtergrondlawaai.
4. brutale medewerksters
5. toegezegde antwoorden over aangevraagde hotels en over onduidelijkheden in de prijs worden gewoon niet gegeven.
6. vouchers (die aan de hotelier afgegeven moeten worden) vermelden de kortingen die je gekregen hebt.
7. vouchers voor verschillende hotels op 1 pagina.
8. de tekst voor Italiaanse hotels in het Duits.
etc. etc.

En dit terwijl ik 21 jaar lang hele goede ervaringen had! Ze zijn in andere handen overgegaan (Neckermann, echt minderwaardig vind ik).

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Vrij Uit Vakanties

Ongelezen bericht door Janny »

Ik kan het niet precies aangeven, maar wel de inhoud.

Er zijn bedrijven die uitsluitend per computer werken, die het eerste bezoek de laagste prijs opgeven. Bij elke volgend bezoek over dezelfde reis/artikel gaan de prijzen omhoog.

Advies werd toen door de persoon die me het vertelde gegeven.
Ga wanneer je echt de laagste prijs wilt boeken dit niet doen op dezelfde computer als waarop je info hebt verzameld, om na te denken.
Men registreerd namenlijk je aantal bezoeken . Dus info en boeken op een verschillende computer en email.

Zelf heb ik meegemaakt toen ik een artikel bestelde op dag 1, en op dag 2 een een ander artikel welke ik wel had gezien maar dus later bestelde.dat was in 2 dagen 20 euro duurder geworden. Vreemd, daardoor merk ik dat het verhaal van die computer waar moet zijn.
Men wil je dus lokken met een lage prijs, en hoopt dat men na besluit om te kopen/reizen de verhoging voor lief neemt, men zou dan immers alle info weer opnieuw bij een ander moeten doen en weer vergelijken.
Janny

Gesloten