LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beduvelt door Rentalcars !

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
beduvelt
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2012 16:33

Beduvelt door Rentalcars !

Ongelezen bericht door beduvelt »

Boek niét bij Rentalcars !

Wij huurden online een auto in mei voor onze vakantie in Spanje.
Bij aankomst in Girona moesten wij onze creditcard laten zien.
Ofschoon we het bewijs van betaling bij ons hadden werden we gedwongen eerst extra te betalen voor een aanvullende diefstalverzekering, anders kregen we de auto niet mee.
Wat doe je als je daar aan het loket staat om je auto op te halen: juist, je betaald het extra bedrag.
Deze extra verzekering bedroeg € 35,00

In vertrouwen gaven we onze creditcard gegevens en vertrokken met de huurauto richting hotel.

Eenmaal weer thuis bemerkte ik dat Rentalcars DE DAG NA THUISKOMST nog eens 104,50 had afgeschreven van onze creditcard.

Ik reclameerde dit voorval direct bij de klantenservice van Rentalcars.

Ik ontving een automatische replay van deze firma: het kon tot 28 dagen duren aleer men mijn klacht in behandeling nam.

Dus ik wachtte af..

Er kwam na 28 dagen geen tegenbericht dus belde ik er naar toe.
Even later kwam er een antwoord van het hoofdkantoor uit de UK:
Ik zou de auto een dag te laat hebben ingeleverd dus het was normaal om deze kosten bij mij in rekening te brengen.

Mijn haren gingen omhoog!
De auto had ik op het afgesproken tijdstip ingeleverd op airport Girona en vervolgens waren we vertrokken met ons vliegtuig.

Wederom een bezwaarschrift ingediend per mail, deze keer rechtsstreeks naar het hoofdkantoor van Rentalcars in UK

'Of ik de boardkaart even wilde laten zien' was hun antwoordt

Ondertussen was het al 6 weken later en natuurlijk had ik de boardkaart niet meer..

Ik belde met Ryan Air voor een vluchtbewijs van de retourvlucht, extra kosten € 20,-
Het telefoontje naar de klantendienst van Ryan Air was € 10,-

Met ALLE bewijzen vroeg ik het hoofdkantoor om mijn geld terug te storten plus de gemaakte onkosten, een totaal bedrag van € 169,50

Deze week ontving ik € 104,50 terug op mijn rekening.
Met een excusesbericht..

Wederom mailde ik hen dat ik het resterende bedrag terug wilde.

Als antwoord kreeg ik: bij uw volgende boeking bij Rentalcars ontvangt u een korting afhankelijk van de duur van de huur. :twisted:

Hier kan ik dus niéts mee !
Ik-wil-gewoon-mijn-geld-terug !
Natuurlijk ga ik nooit meer bij deze firma een auto boeken !!

Deze firma steelt geld van klanten die hun creditcardnummer geven !!!
Laatst gewijzigd door beduvelt op 22 jul 2012 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Beduvelt door Rentalcars !

Ongelezen bericht door olaf79 »

Stelen vind ik een groot woord, maar dat het niet pluis is wat ze doen is wel duidelijk. Ik zou ook nog even een melding maken bij de credit card maatschappij.

Verder om het restant bedrag terug te krijgen (korting op de volgende boeking is onzinnig), zou ik een aangetekende brief sturen waarin je duidelijk vermeldt dat je de extra kosten die je hebt gemaakt naar aanleiding van HUN fout per ommegaande vergoed wilt hebben. Stel daarbij een termijn van 14 dagen.

beduvelt
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2012 16:33

Re: Beduvelt door Rentalcars !

Ongelezen bericht door beduvelt »

Perfect ! Dank u voor uw snelle support.

En sorry...ik vindt het misbruik van creditcard wél stelen!

We hebben al diverse keren -overal ter wereld- een auto gehuurd en nog nooit dit soort praktijken meegemaakt!

beduvelt
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2012 16:33

Re: Beduvelt door Rentalcars !

Ongelezen bericht door beduvelt »

I would also like to assure you that our aim as a company is, to meet and frequently exceed our customer’s expectations. I am sorry if you feel that your expectations on this occasion were not met. To try and restore your faith in our company in the hope that you will give us another chance, we would like to offer you a one off customer service discount on your next booking with us (for rentals over 3 days). The discount amount will depend on the length of the rental, type of car and location. When you are ready to book, please contact us on the free phone number and if you quote your reference number **********, one my colleagues will be more than willing to help.

beduvelt
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2012 16:33

Re: Beduvelt door Rentalcars !

Ongelezen bericht door beduvelt »

Sorry dat ik bovenstaande berichtje groot heb geschreven, maar ik wil hiermee benadrukken dat de afwikkeling van klachten bij Rentalcars ook niet correct is.
Ipv het geld terug te storten krijg je een korting op een NIEUWE boeking ! :evil:

Nodig
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2012 21:54

Re: Beduvelt door Rentalcars !

Ongelezen bericht door Nodig »

Nou, Ik zou willen dat ik dit eerder had geweten.
Ook bedulvelt door Rentalcars, op een hele andere manier maar het zijn een stelletje boeven!
De klantenservice in the UK is idd waardeloos, ik krijg steeds een email van een andere mevrouw en ga van het kastje naar de muur..... :cry:
Wat is er gebeurt:

Auto gehuurd voor 8 dagen, maar 24 uur van te voren kwam ik erachter dat ik de laatste 5 dagen moest afzeggen. Goed, dacht ik, ze rekenen voor het afzeggen binnen 24 uur, 3 dagen huur en die wil ik ook graag gebruiken dus het komt mooi uit. Geen bevestiging gekregen van mijn afzegging.
Bij het verhuurbedrijf Budget wilden ze dit graag voor mij regelen. Kosten 90 euro voor drie dagen. Bedrag van Rentalcars was 330 euro en dit hebben ze gewoon toch ingehouden en ze weigeren mijn 240 euro terug te geven...
De ene keer zeggen ze dat ik de auo eerder terug gebracht heb zonder afzegging en dat ik dan gewoon moet betalen, de andere keer zeggen ze dat de klantenservice het afhandelt, dan vragen ze voor de honderste keer weer voor de kopieen etc. Ik blijf maar braaf antwoorden op elke email en het uitleggen. Ook al gebeld om een einde te maken aan alle verwarring maar ook dit helpt niet....... Ze willen het gewoon niet vergoeden!

Tipje: boek bij Budget of Avis! Ze zijn goedkoop en correct, ook bij afzegging!! :)

Tonnettie
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2012 22:47

Re: Beduvelt door Rentalcars !

Ongelezen bericht door Tonnettie »

Ook wij hebben een hele slechte ervaring met Rentalcars. Auto gehuurd via Rentalcars bij Europcar. Kregen auto geleverd met 3 merkbanden en 1 remouldband. Deze remouldband was binnen 1 dag lek. Gelijk laten vervangen: kosten 125,= euro. Band bleek uitgedroogd te zijn en vol met scheuren (hebben we foto's van). Kosten worden niet vergoed want banden zijn niet meeverzekerd. Dit begrijpen we maar er is hier geen sprake van een standaard lekke band. Rentalcars verwees naar Europcar en visa versa. Nu blijven ze maar aangeven dat banden niet meeverzekerd zijn en we hebben niet gebeld met Europcar Italie om de schade te melden (we hebben gelijk een mail gestuurd maar dit bleek niet voldoende!). Alle vele mailtjes verder maar ze gaan niet 1 keer in op onze vraag waarom we 1 remouldband hebben gekregen en 3 merkbanden (Goodyear). Klanten worden daar niet serieus genomen!

Knimmek
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2013 21:55

Re: Beduvelt door Rentalcars !

Ongelezen bericht door Knimmek »

Ik ben ook opgelicht door Rentalcars. Dit is geen autoverhuurder, maar een tussenpersoon die het niet zo nauw neemt met de kleine lettertjes en mij onterecht € 696,08 afhandig maakte.

Ik had een auto bij Rentalcars gereserveerd en 2 dagen later weer geannuleerd. Hun tarieven bleken nl. vele malen hoger te liggen dan van de plaatselijke (Ibiza) autoverhuurders (omdat bedrijven zoals Rentalcars altijd helemaal bovenaan en als eerste tevoorschijn komen op Google boek je al snel via deze 'brokers'. Van service of i.d. kan dan geen sprake zijn, daar hebben ze ook nooit van gehoord. Eventuele klachten worden behandeld na 1 maand... BOEK NOOIT BIJ RENTALCARS!!).

Ik had dus bij een plaatselijke firma geboekt (die rekenden slechts 398,- voor dezelfde periode en het zelfde type auto, bovendien fantastische service ter plaatse).

Tot mijn grote verbazing werd er later € 696,08 van mijn creditcard afgeboekt. Na langdurig bellen en mailen werd mij verteld dat mijn annulering nooit was ontvangen en dat de auto voor de hele periode van 18 dagen afgerekend diende te worden. Wat een oplichters! BOEK NOOIT BIJ RENTALCARS!!

Omdat je rechtstreeks via hun site moet reageren of annuleren heb je nooit een afschrift van je correspondentie, zoals je wel hebt als je werkt vanuit een mailprogramma. Dus heel moeilijk te bewijzen. Van de latere correspondentie heb ik schermafdrukken gemaakt.

Kortom, ik voel me erg beduveld door RENTALCARS!

estherlah
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 feb 2013 23:13

Re: Beduvelt door Rentalcars !

Ongelezen bericht door estherlah »

Knimmek schreef:Ik ben ook opgelicht door Rentalcars. Dit is geen autoverhuurder, maar een tussenpersoon die het niet zo nauw neemt met de kleine lettertjes en mij onterecht € 696,08 afhandig maakte.

Ik had een auto bij Rentalcars gereserveerd en 2 dagen later weer geannuleerd. Hun tarieven bleken nl. vele malen hoger te liggen dan van de plaatselijke (Ibiza) autoverhuurders (omdat bedrijven zoals Rentalcars altijd helemaal bovenaan en als eerste tevoorschijn komen op Google boek je al snel via deze 'brokers'. Van service of i.d. kan dan geen sprake zijn, daar hebben ze ook nooit van gehoord. Eventuele klachten worden behandeld na 1 maand... BOEK NOOIT BIJ RENTALCARS!!).

Ik had dus bij een plaatselijke firma geboekt (die rekenden slechts 398,- voor dezelfde periode en het zelfde type auto, bovendien fantastische service ter plaatse).

Tot mijn grote verbazing werd er later € 696,08 van mijn creditcard afgeboekt. Na langdurig bellen en mailen werd mij verteld dat mijn annulering nooit was ontvangen en dat de auto voor de hele periode van 18 dagen afgerekend diende te worden. Wat een oplichters! BOEK NOOIT BIJ RENTALCARS!!

Omdat je rechtstreeks via hun site moet reageren of annuleren heb je nooit een afschrift van je correspondentie, zoals je wel hebt als je werkt vanuit een mailprogramma. Dus heel moeilijk te bewijzen. Van de latere correspondentie heb ik schermafdrukken gemaakt.

Kortom, ik voel me erg beduveld door RENTALCARS!
Je hebt toch een bevestiging gekregen van de annulering? Althans, als je het goed gedaan hebt. Ik heb al drie keer een reservering moeten annuleren via Rentalcars en in alle gevallen heb ik keurig een bevestiging per mail ontvangen.

Dutchbird
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2013 10:57

Re: Beduvelt door Rentalcars !

Ongelezen bericht door Dutchbird »

Ook BK Rent-A-Car op de Balearen zijn een stel oplichters. Zij betalen gewoon je waarborgsom niet terug en reageren niet op e-mails. Gaat wel om bedrage tussen de € 600 en € 1200!
Zij maken dus gewoon gebruik van het feit dat je toerist bent. Kijk maar eens op hun Facebookpagina:
https://www.facebook.com/bkrentacar?fref=ts Ben niet het enige slachtoffer van deze oplichters!
Ook verhuren zij auto's die niet door de keuring zijn gekomen en dus niet verzekerd zijn!

Dutchbird
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 nov 2013 10:57

Re: Beduvelt door Rentalcars !

Ongelezen bericht door Dutchbird »

Ik heb mijn geld binnen 3 dagen teruggestort gekregen, nadat ik een klacht bij de ECC had ingediend en BK rent hierover had ingelicht. Dus dat zou ik ook doen als je je geld nog terug hebt gekregen.
ECC: http://www.eccnederland.nl/nl/over-ecc/organisatie

s1102
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2013 20:28

Re: Beduvelt door Rentalcars !

Ongelezen bericht door s1102 »

Bij ons precies hetzelfde. In augustus een auto gehuurd bij BK rent a car, en tot nu toe
de borg niet teruggekregen (€ 600) meerdere keren gebeld en gemaild, elke keer andere beloftes
en andere verhalen. Zoals u aangaf heb ik zojuist een klacht ingediend bij ECC. Wat had u precies in de mail gezet naar BK rent a car waarbij u ze op de hoogte stelde van uw ingediende klacht bij ECC?

chris vosjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2014 10:18

Re: Beduvelt door Rentalcars !

Ongelezen bericht door chris vosjes »

Maffiapraktijken Rentalcars/Europcar!!

Online een auto gehuurd via Rentalcars bij Interrent die deel uitmaakt van de Group: EDMV. Vliegreis ging van Charleroi naar Alicante. Bij aankomst doorverwezen naar Europcar. Interrent is dus een onderdeel van Europcar of werken nauw samen.
Huur van de wagen was op vooorhand betaald dus dat was helder.Na 4 dagen de wagen ingeleverd. Verbruik aan benzine loodvrij was 294 km. dus ca. een halve tank. Tankinhoud van dit wagentje is 35 ltr.(Wikipedia) Wij moesten een VOLLE tank betalen zijnde 72,08 euro. Er werd geen rekening mee gehouden dat de tank nog half vol zat. Wij zijn dus twee keer bedonderd: 1: een volle tank kost geen 72,08 euro voor een Panda en de NIET verbruikte benzine word niet in mindering gebracht op het eindbedrag.
Klachtformulier ingevuld ter plaatse, waarbij mij werd gegarandeerd dat er binnen een week contact zou worden opgenomen. U raadt het al; geen reactie... Een mail naar Europcar eerder deze week is ook nog niet beantwoord. Kortom: Ga niet in zee met Europcar en/of Interrent.. Boek beter ter plaatse zodat je alles kan vragen en nakijken...

Dutch_Polo
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2012 11:01

Re: Beduvelt door Rentalcars !

Ongelezen bericht door Dutch_Polo »

Dit moet echt aangepakt worden! Dit is inderdaad stelen. Geen geld teruggeven maar korting geven bij volgende boeking is niet klanten tegemoet komen, maar zelf meer omzet maken.

Gesloten