Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Jos van Calsteren
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2020 12:05

Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door Jos van Calsteren »

Ik heb op 23-11-2019 via Belvilla een vakantiehuis op Kreta geboekt voor de periode 30-5- t/m 6-6-2020. Meteen eerste termijn van 30% betaald. Op 20-4-2020 moest ik de tweede termijn betalen. Toen was al bekend dat vanwege Corona ik Kreta niet kon bereiken. Er gold toen een reisrestrictie voor Griekenland tot 1-6-2020. Dat betekent dat Belvilla moest annuleren en dat ik recht zou hebben op een voucher. Dat werd ook in een mail bevestigd. Uiteraard heb ik toen de 2e termijn niet betaald. Nu wordt gesteld dat ik heb geannuleerd omdat ik de 2e termijn niet heb betaald. En dat ik annuleringskosten zou moeten betalen die nog hoger zijn dan de aanbetaling, nl. 40%. Dat is een complete omdraaiing van de feiten. Maar ik krijg mijn aanbetaling dus niet terug en ook geen voucher. Op e-mails krijg je alleen maar automatische antwoorden en als je belt sta je meer dan een uur in de wacht en wordt er beloofd dat je bericht zult krijgen. Wat je nooit krijgt. Wat kan ik nog doen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat stond er in de mail? Dat u niet hoefde te betalen of hebt u dat zelf besloten? Hebt u ook aangegeven dat u de tweede termijn niet zou betalen vanwege de annulering?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door Jablan »

Heren forummers, wat is de juridische weg ook al weer? Alleen die helpt nog bij BelVilla.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door Emcede »

Jablan schreef:
26 nov 2020 17:51
Heren forummers, wat is de juridische weg ook al weer? Alleen die helpt nog bij BelVilla.
Onder welke steen kom jij weg? Is het vrouwen verboden aan dit forum deel te nemen?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Emcede schreef:
26 nov 2020 18:26
Jablan schreef:
26 nov 2020 17:51
Heren forummers, wat is de juridische weg ook al weer? Alleen die helpt nog bij BelVilla.
Onder welke steen kom jij weg? Is het vrouwen verboden aan dit forum deel te nemen?
Ach, stel je niet zo aan. Is gewoon een algemene uitspraak, die inderdaad begint met de term Heren en vervolgens de mensen die je wil aanspreken.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik prefereer: Dames, heren ook.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door Jablan »

Normaal zou ik ook schrijven Dames en heren, maar hier gaat het echt om een paar heren, die exact de juridische route kennen en zo uit hun mouw schudden. Wie helpt Jos van Calsteren op weg?

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Terugbetaling vorderen bij de kantonrechter. Als grond draag he dan aan dat je de betaling hebt opgeschort omdat je legitiem kon verwachten dat BelVilla tekort zouden schieten, dat geven ze nota bene zelf aan. Bovendien hebben zij geannuleerd.

Ik ben wel benieuwd naar de inhoud van de mail.

Jos van Calsteren
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2020 12:05

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door Jos van Calsteren »

NeoDutchio schreef:
26 nov 2020 16:31
Wat stond er in de mail? Dat u niet hoefde te betalen of hebt u dat zelf besloten? Hebt u ook aangegeven dat u de tweede termijn niet zou betalen vanwege de annulering?
Nee, in de mail van 10-5-2020 (die ik kreeg als antwoord op mijn mail van 20-4-2020 waarin ik aankondigde dat ik de 2e termijn niet ging betalen) stond niet dat ik niet hoefde te betalen. Het was een geautomatiseerde mail (zeiden ze zelf) met een heleboel mogelijkheden. Een van de mogelijkheden was: "als reizen naar de vakantiebestemming onmogelijk is zullen wij u 3 dagen voor de aankomstdatum pro-actief informeren" en even verderop: "we zullen de boeking minstens 3 dagen voor de aankomstdatum annuleren en u krijgt van ons een Corona-voucher".

Jos van Calsteren
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2020 12:05

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door Jos van Calsteren »

alfatrion schreef:
26 nov 2020 22:26
Terugbetaling vorderen bij de kantonrechter. Als grond draag he dan aan dat je de betaling hebt opgeschort omdat je legitiem kon verwachten dat BelVilla tekort zouden schieten, dat geven ze nota bene zelf aan. Bovendien hebben zij geannuleerd.

Ik ben wel benieuwd naar de inhoud van de mail.
Ik wil je de mailwisseling met plezier sturen maar dat is nogal een lap tekst en ik weet niet hoe dat moet. Kan dat als bijlagen in dit forum? Of mag je je emailadres opgeven in dit forum?
Tja, naar de kantonrechter. Het gaat om een bedrag van 434,27, als een advocaat er 2 uur mee bezig is ben ik meer kwijt. En als ik win, waar ik vanuit ga, dan worden ze wel ook in mijn kosten veroordeeld maar dat is tegen een heel laag tarief heb ik gehoord. Volgens mij is dat waar Belvilla op speculeert: je gaat voor dit bedrag toch niet naar de rechter dus we zeggen gewoon keihard nee en dan zien we wel wat je doet. Beter zou Radar eens een belletje met Belvilla doen maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jos van Calsteren schreef:
27 nov 2020 09:49
NeoDutchio schreef:
26 nov 2020 16:31
Wat stond er in de mail? Dat u niet hoefde te betalen of hebt u dat zelf besloten? Hebt u ook aangegeven dat u de tweede termijn niet zou betalen vanwege de annulering?
Nee, in de mail van 10-5-2020 (die ik kreeg als antwoord op mijn mail van 20-4-2020 waarin ik aankondigde dat ik de 2e termijn niet ging betalen) stond niet dat ik niet hoefde te betalen. Het was een geautomatiseerde mail (zeiden ze zelf) met een heleboel mogelijkheden. Een van de mogelijkheden was: "als reizen naar de vakantiebestemming onmogelijk is zullen wij u 3 dagen voor de aankomstdatum pro-actief informeren" en even verderop: "we zullen de boeking minstens 3 dagen voor de aankomstdatum annuleren en u krijgt van ons een Corona-voucher".
Dan zie ik al waar het fout gaat. ALS reizen onmogelijk is. Maar bent u ook benaderd dat de reis daadwerkelijk niet door ging? U hebt ook geen antwoord op uw mail gekregen, u hebt een automatisch bericht ontvangen waarin de verschillende opties staan. Hebt u wel een bericht gehad dat zij uw mail ontvangen hebben en/of in behandeling nemen?

Het komt er nu sterk over dat u in gebreke bent gebleven door niet te betalen. Daardoor is er geannuleerd. Wat was de inhoud van uw mail mbt het uitstellen van de betaling?

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jos van Calsteren schreef:
27 nov 2020 10:00
Tja, naar de kantonrechter. Het gaat om een bedrag van 434,27, als een advocaat er 2 uur mee bezig is ben ik meer kwijt.
Ik zou dat zeker zonder advocaat doen. Bij winst krijg je dan alles terug. Bij verlies verdubbelt het bedrag zich.
NeoDutchio schreef:
27 nov 2020 10:23
Het komt er nu sterk over dat u in gebreke bent gebleven door niet te betalen.
Er is vooralsnog geen aanleiding om te denken dat een beroep op opschorting zal falen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
27 nov 2020 10:56
NeoDutchio schreef:
27 nov 2020 10:23
Het komt er nu sterk over dat u in gebreke bent gebleven door niet te betalen.
Er is vooralsnog geen aanleiding om te denken dat een beroep op opschorting zal falen.
Vandaar ook de zinnen die er achteraan kwamen.

Jos van Calsteren
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 nov 2020 12:05

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door Jos van Calsteren »

NeoDutchio schreef:
27 nov 2020 10:23
Jos van Calsteren schreef:
27 nov 2020 09:49
NeoDutchio schreef:
26 nov 2020 16:31
Wat stond er in de mail? Dat u niet hoefde te betalen of hebt u dat zelf besloten? Hebt u ook aangegeven dat u de tweede termijn niet zou betalen vanwege de annulering?
Nee, in de mail van 10-5-2020 (die ik kreeg als antwoord op mijn mail van 20-4-2020 waarin ik aankondigde dat ik de 2e termijn niet ging betalen) stond niet dat ik niet hoefde te betalen. Het was een geautomatiseerde mail (zeiden ze zelf) met een heleboel mogelijkheden. Een van de mogelijkheden was: "als reizen naar de vakantiebestemming onmogelijk is zullen wij u 3 dagen voor de aankomstdatum pro-actief informeren" en even verderop: "we zullen de boeking minstens 3 dagen voor de aankomstdatum annuleren en u krijgt van ons een Corona-voucher".
Dan zie ik al waar het fout gaat. ALS reizen onmogelijk is. Maar bent u ook benaderd dat de reis daadwerkelijk niet door ging? U hebt ook geen antwoord op uw mail gekregen, u hebt een automatisch bericht ontvangen waarin de verschillende opties staan. Hebt u wel een bericht gehad dat zij uw mail ontvangen hebben en/of in behandeling nemen?

Het komt er nu sterk over dat u in gebreke bent gebleven door niet te betalen. Daardoor is er geannuleerd. Wat was de inhoud van uw mail mbt het uitstellen van de betaling?
Mijn mail over de opschorting van mijn betaling op 20-4-2020 luidt: "Ik ontving afgelopen vrijdag en vandaag van u een mailtje met de mededeling dat mijn boeking van het vakantiehuis in Episkopi, Griekenland, van 30 mei tot en met 6 juni 2020, wordt geannuleerd indien ik niet de rest van de reissom betaal. Ik neem aan dat dit mailtjes zijn die automatisch uit uw systeem komen en die nog niet zijn aangepast aan de huidige corona-crisis. Want door die crisis is m.i. het zeer waarschijnlijk dat jullie deze boeking zullen moeten annuleren. Griekenland heeft strenge maatregelen ingesteld die in elk geval tot 15 mei duren. De verwachting is niet dat daarna vakantiereizen meteen weer zullen worden toegestaan.

Ik hoop dat u begrijpt dat ik niet bovenop de €434,27 die ik al betaald heb nu nog eens €945,80 wil betalen om vervolgens dat hele bedrag omgezet te krijgen in een voucher. Waar ik toch al helemaal niet blij mee ben als dat gebeurt. Ik vind het al erg genoeg als die €434,27 in een voucher wordt omgezet maar ik heb op uw website en bij de SGR gelezen dat ik daar vooralsnog weinig aan kan doen.

Overigens, mocht het maken van de geplande reis toch (onder redelijk normale omstandigheden) door kunnen gaan dan doen we dat graag alsnog. In dat geval zal ik uiteraard direct nadat dit definitief bekend is gemaakt de rest van het boekingsbedrag overmaken.

Graag ontvang ik uw bevestiging dat de aanbetaling van €434,27 wordt omgezet in een voucher indien onze reis naar Episkopi vanwege de corona-maatregelen niet door kan gaan. In afwachting daarvan,

met vriendelijke groet,
Jos van Calsteren "

De mail van Belvilla van 10-5-2020 begint met "Hartelijk dank voor uw bericht" dus dat lijkt me wel een ontvangstbevestiging. Nee, ze hebben nooit gemaild dat de geboekte reis (feitelijk de huur van een vakantie) niet door kon gaan. Alleen op 12-8-2020 een bericht dat ze vinden dat ik heb geannuleerd omdat ik de tweede termijn niet heb betaald.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar daarin staat niet letterlijk dat u de betaling opschort.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u een herinnering krijgt dat u zou moeten betalen en dat er anders geannuleerd zal gaan worden, dan bent u eerder dus ook al in gebreke gebleven.
U geeft in de mail alleen maar aan dat u niet wil betalen, niet wat de reden is. Het lijkt er dus sterk op dat u uw eigen gang gegaan bent en daardoor de reis geannuleerd is.

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door geengast »

Zover ik dit topic kan overzien, wordt er iets belangrijks over het hoofd gezien: er is geen sprake van een reis. Er is enkel een los appartement geboekt bij Belvilla. De reisorganisatie heeft er dus totaal niets mee te maken OF u er kunt komen en HOE u er kunt komen.

Er gold enkel een reisrestrictie. Maar Belvilla kon niet weten dat u moest reizen. Kon toch ook dat u reeds op Kreta verbleef en u daar een appartement wilde huren?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jos van Calsteren schreef:
01 dec 2020 12:13
Want door die crisis is m.i. het zeer waarschijnlijk dat jullie deze boeking zullen moeten annuleren. Griekenland heeft strenge maatregelen ingesteld die in elk geval tot 15 mei duren. De verwachting is niet dat daarna vakantiereizen meteen weer zullen worden toegestaan.
Dat u de woning niet kunt bereiken is niet het probleem van Belvilla, heel hard gesteld. Dat zij u bij een eventuele reisbeperking via een voucher tegemoet komen is dan ook coulance.

U bent ondanks de herinnering voor de laatste termijn ingebreke gebleven, ben bang dat als Belvilla voet bij stuk houdt u weinig kans maakt om deze zaak te winnen.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door Aygulf »

Jablan schreef:
26 nov 2020 17:51
Heren forummers, wat is de juridische weg ook al weer? Alleen die helpt nog bij BelVilla.
Misschien weten de dames forummers het ook wel?

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belvilla annuleert zelf, maar zegt dat jij hebt geannuleerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar Belvilla heeft helemaal niet geannuleerd.

Gesloten