LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bip&go, iemand ervaring?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Bip&go, iemand ervaring?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Mijn wederhelft kocht eind 2015 via de site een badge omdat we van plan waren over de Franse tolweg te gaan rijden. Tocht ging niet door. Nu wil dat bedrijf dat hij of 10 euro per jaar betaald om die badge niet te gebruiken (is ineens afgeschreven) of hij moet 30 euro betalen omdat hij het contract opzegd heeft en de badge niet meer heeft, of hij moet een heel nieuwe badge kopen, die we ook niet gaan gebruiken. Nergens in de kleine lettertjes staat dit vermeldt. De servicedesk spreekt uitsluitend Frans - met hier en daar een woord Engels - terwijl de site toch een Nederlandstalige pagina heeft.
Wat is wijsheid? Bedrag storneren? Nieuwe badge kopen en direct opzeggen? Hij heeft destijds 10 euro betaald voor 'activatie'. Raakt hij zo dan niet in een vicieuze cirkel?
Hij heeft nooit bericht gekregen dat de voorwaarden zijn gewijzigd maar misschien heeft hij toch iets over het hoofd gezien, vandaar mijn vraag.
Alle info is welkom.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bip&go, iemand ervaring?

Ongelezen bericht door berndv »

Ik weet niet of de voorwaarden überhaupt gewijzigd zijn, maar ik geloof dat deze komen uit 2014:
http://www.anwb.nl/bestanden/content/as ... aarden.pdf
Daar lees ik een aantal zaken die mogelijk problemen hadden kunnen voorkomen. Er wordt gesproken over het aangaan van een abonnement voor onbepaalde tijd. Alleen zie ik zo nergens dat u hier bij geen gebruik alsnog jaarlijkse kosten voor krijgt.

Wat ik wel lees, en dat is naar mijn mening wel een hele belangrijke. De tolbadge is en wordt geen eigendom. Het blijft ten allen tijde eigendom van de uitgevende maatschappij. Bij beëindiging van de overeenkomst, dient dan ook de badge teruggezonden te worden en bij niet terugzenden geldt dat er een bedrag betaalt moet worden.

Persoonlijk zou ik zeggen, neem eens contact op, zo goed en zo kwaad als dat dan gaat, geef aan dat u de overeenkomst wilt opzeggen en dat u niet meer in het bezit bent van de badge, dan krijgt u eenmalig de kosten voor de badge en bent u daarna van alle gezeur af.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Bip&go, iemand ervaring?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Dank voor de link. Hij zal even checken of dat dezelfde voorwaarden zijn als waar hij voor getekend heeft. Het gaat inderdaad om die kosten bij niet gebruiken. Kijk, hij kan over het hoofd gezien hebben dat die badge blijkbaar teruggestuurd moet worden en uiteraard, als hij fout zit betaald hij. Hij heeft vandaag al een kwartier aan de lijn gehangen maar ze weigeren een andere taal dan Frans te spreken dus als je dat niet genoeg beheerst schiet het niet op.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Bip&go, iemand ervaring?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Na veel zoeken het apparaatje teruggevonden. Toen begon de zoektocht op het net naar een manier om op te zeggen. Uiteindelijk naar 3 adressen gemaild en gevonden dat het ding aangetekend terug moet naar een Frans adres... dat gaan we dus maar netjes doen. Is het niet ernstig tegen de regels dat je niet luid en duidelijk op een site kan vinden hoe je een abonnement opzegt? Ze beweren een Nedrelandstalige helpdesk te hebben maar dat is dus gelogen. We sturen het ding op en bearen het bewijs heel goed want het zou me niks verbazen als het 'niet aankwam'.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bip&go, iemand ervaring?

Ongelezen bericht door kweenie »

Is het niet ernstig tegen de regels dat je niet luid en duidelijk op een site kan vinden hoe je een abonnement opzegt?
Daarvoor zul je het naar het Franse recht moeten kijken. Op een Frans forum...?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bip&go, iemand ervaring?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ook wel erg natuurlijk dat u gebruik wilt maken van een Frans abonnement, kopend bij een Frans bedrijf om te gebruiken op de Franse tolwegen en dat ze alleen maar Frans spreken. Als u de taal niet machtig bent bij een aanschaf is het verstandiger om het of niet te doen, of te doen na een vertaling.

Helaas voor u is het Nederlandse recht in Frankrijk niet geldig.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Bip&go, iemand ervaring?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Hallo... de site is volledig in het Nederlands en de voorwaarden ook! Dan verwacht je toch niet dat de helpdesk het vertikt om iets anders dan Frans te spreken? Zeker niet als je gewoon in het Engels kan beginnen, maar ze dat ineens niet meer verstaan als je vraagt naar hoe je moet opzeggen. Kijk maar op de site....

HPrins
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2018 17:41

Re: Bip&go, iemand ervaring?

Ongelezen bericht door HPrins »

Ik heb veel ervaring, ik woonde er. Het systeem is eenvoudig: je betaalt voor de "capteur" die je op de voorruit plaatst. Of voor de ruit in je hand houdt .Een bedrag per jaar. Of je nu gebruik maakt van het systeem, of niet. Je betaalt het gewone toltarief via je rekening, per maand. Maar na inschrijving betaal je natuurlijk altijd een bedragje. Voor de badge.

Gesloten