LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bod bij Reizendeals gedaan, komt toch niet uit

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
evlie65
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2020 20:38

Bod bij Reizendeals gedaan, komt toch niet uit

Ongelezen bericht door evlie65 »

Via Facebook een bod via Reizendeals gedaan op een reisje naar Venetië. Bod werd direct geaccepteerd. Pas na acceptatie werd de reisperiode en luchthaven bekend. Omdat deze beide niet uitkomen direct gemaild om het bod te annuleren. Dat is onbespreekbaar. Inmiddels al een factuur ontvangen met aandringen op betaling. Wat nu te doen ? Ben ik verplicht om de reis af te nemen en te betalen?

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bod bij Reizendeals gedaan, komt toch niet uit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u gaat bieden op een reis zonder daar verder ook maar iets van te weten?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bod bij Reizendeals gedaan, komt toch niet uit

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De volgende reis maar via een reisbureau reserveren. Dan kun je zelf beslissen wanneer en hoe.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Bod bij Reizendeals gedaan, komt toch niet uit

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Er staat duidelijk in de voorwaarden:
De reiziger heeft geen wettelijk recht om de reisovereenkomst te herroepen.
Elke aangekochte deal wordt door Reizendeals gezien als definitieve boeking

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bod bij Reizendeals gedaan, komt toch niet uit

Ongelezen bericht door Lowieze »

Niet zo handig om te bieden zonder de voorwaarden te kennen.
U zit er dus aan vast, maar zoals in de voorwaarden staat:

“Je kunt tot zeven dagen voor vertrek een ander in de plaats stellen van jou en de reis overdragen aan iemand anders. Reizendeals kan voor die wijziging kosten rekenen, die komen dan voor jouw rekening.”

Dat betekent overigens niet dat u niet op tijd moet betalen!

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bod bij Reizendeals gedaan, komt toch niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

evlie65 schreef:
19 jan 2020 21:02
Via Facebook een bod via Reizendeals gedaan op een reisje naar Venetië. Bod werd direct geaccepteerd. Pas na acceptatie werd de reisperiode en luchthaven bekend. Omdat deze beide niet uitkomen direct gemaild om het bod te annuleren. Dat is onbespreekbaar. Inmiddels al een factuur ontvangen met aandringen op betaling. Wat nu te doen ? Ben ik verplicht om de reis af te nemen en te betalen?
Ik begrijp uit uw verhaal dat er niet afgesproken is wanneer de reis zou moeten plaats vinden. In dat geval heeft u een herroepingsrecht, waar u gebruik van kunt maken. Een alternatief is dat u aangeeft in een andere periode of van een luchthaven gebruik wilt maken, als daarover niets is afgesproken. Ik weet niet of er algemene voorwaarden van toepassing zijn en wat die over deze zaken aangeeft. Echter, weet u zeker dat dit niet vooraf is aangegeven? Ik kom namelijk wel data tegen op hun website.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bod bij Reizendeals gedaan, komt toch niet uit

Ongelezen bericht door berndv »

evlie65 schreef:
19 jan 2020 21:02
Via Facebook een bod via Reizendeals gedaan op een reisje naar Venetië.
Via facebook geboden? Geen algemene voorwaarden hoeven te accepteren ofzo?

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bod bij Reizendeals gedaan, komt toch niet uit

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:
20 jan 2020 10:45
evlie65 schreef:
19 jan 2020 21:02
Via Facebook een bod via Reizendeals gedaan op een reisje naar Venetië. Bod werd direct geaccepteerd. Pas na acceptatie werd de reisperiode en luchthaven bekend. Omdat deze beide niet uitkomen direct gemaild om het bod te annuleren. Dat is onbespreekbaar. Inmiddels al een factuur ontvangen met aandringen op betaling. Wat nu te doen ? Ben ik verplicht om de reis af te nemen en te betalen?
Ik begrijp uit uw verhaal dat er niet afgesproken is wanneer de reis zou moeten plaats vinden. In dat geval heeft u een herroepingsrecht, waar u gebruik van kunt maken. Een alternatief is dat u aangeeft in een andere periode of van een luchthaven gebruik wilt maken, als daarover niets is afgesproken. Ik weet niet of er algemene voorwaarden van toepassing zijn en wat die over deze zaken aangeeft. Echter, weet u zeker dat dit niet vooraf is aangegeven? Ik kom namelijk wel data tegen op hun website.
Er is sprake van een pakketreis, in de voorwaarden staat dat er geen recht is op herroeping om deze reden.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Bod bij Reizendeals gedaan, komt toch niet uit

Ongelezen bericht door kokka »

Zijn die voorwaarden dan niet in strijd met de wet?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Bod bij Reizendeals gedaan, komt toch niet uit

Ongelezen bericht door Jefdus »

kokka schreef:
20 jan 2020 14:20
Zijn die voorwaarden dan niet in strijd met de wet?
Waarom? Als het allemaal duidelijk beschreven staat, is het toch geen probleem? Bij een loterij weet je van tevoren ook niet precies wat je krijgt. Dat het niet handig is om op zo iets te bieden als je niet flexibel bent, is natuurlijk wat anders. Maar dat maakt het nog niet in strijd met de wet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bod bij Reizendeals gedaan, komt toch niet uit

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wie gaat er bieden en boeken zonder datum?

https://reizendeals.nl/item.php?id=10581

Ik zie toch duidelijk mogelijke datums staan.. en €20,- boekingskosten en bieden vanaf €149,- dus minimaal €150 bieden en €170 betalen voor 2 personen!

Eerst bieden, dan kijken welke dagen er nog zijn, beetje dom!

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bod bij Reizendeals gedaan, komt toch niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

kokka schreef:
20 jan 2020 14:20
Zijn die voorwaarden dan niet in strijd met de wet?
Ja. De wet bepaalt of het herroepingsrecht van toepassing is, dat wordt niet bij gratie verleend. Het herroepingsrecht is in deze casus van toepassing als er geen data zijn afgesproken.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 20 jan 2020 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bod bij Reizendeals gedaan, komt toch niet uit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vermoed ook dat TS iets over het hoofd heeft gezien. Maar misschien beschikt TS wel over screenshot waaruit toch iets anders blijkt.

Gesloten