LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Gerry100
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2017 14:12

Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door Gerry100 »

Ik ben in het bezit van 2 bonnen van de Blokker hotelactie van 99 euro perstuk. Geldig tot en met 30 september. Afgelopen jaren wanneer deze actie was met vel plezier gebruik van gemaakt.
Al dagen probeer ik weer te boeken via de site Blokkerhotelactie.nl. Deze site is geblokkeerd.
Diverse malen gebeld met Blokker, waar ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt met de mededeling " u krijgt een mail van ons", of " ze zijn met de site bezig" of " hier hebt u een telefoonnummer die kan uw boeking doen". Dit hotel weet van niets.
Gezien de berichten in de media hoe Blokker er voor staat ben ik bang, dat ik en velen met mij geen gebruik meer kunnen maken van de bonnen en naar hun geld kunnen fluiten.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jun 2017 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gerry100 schreef:Ik ben in het bezit van 2 bonnen van de Blokker hotelactie van 99 euro perstuk. Geldig tot en met 30 september. Afgelopen jaren wanneer deze actie was met vel plezier gebruik van gemaakt.
Al dagen probeer ik weer te boeken via de site Blokkerhotelactie.nl. Deze site is geblokkeerd.
Diverse malen gebeld met Blokker, waar ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt met de mededeling " u krijgt een mail van ons", of " ze zijn met de site bezig" of " hier hebt u een telefoonnummer die kan uw boeking doen". Dit hotel weet van niets.
Gezien de berichten in de media hoe Blokker er voor staat ben ik bang, dat ik en velen met mij geen gebruik meer kunnen maken van de bonnen en naar hun geld kunnen fluiten.
De site is inderdaad uit de lucht en krijg deze melding:
Je verbinding is niet privé
Aanvallers proberen mogelijk je gegevens van www.blokkerhotelactie.nl te stelen

Het zou simpelweg kunnen zijn dat de boel gehackt is of een online aanval waardoor ze uit voorzorg de boel afsluiten. Het lijkt mij immers niet echt handig om een site open te houden waarvan je weet dat uw gegevens gekopieerd kunnen worden.

Ja, het gaat slecht met Blokker, maar als de site echt blijvend uit de lucht was krijg je een andere foutmelding te zien (dat de site niet meer bestaat). Even terug bellen met Blokker, uitleggen dat het hotel waarvan u eerder een nummer kreeg van niets weet en of ze een goed nummer willen geven.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door henk51 »

Even gegoogeld
via http://hotelsactie.nl/blokker-hotel-actie/ kom je er wel in.
Waar zouden we zijn zonder Google

groeten Henk

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Blokker gaat inmiddels een risico worden .... ?

Gisteren stond er in de middelgrote Blokkerzaak één enkel personeelslid voor de balie, de kassa èn voor klantenadvies. M.a.w. wat je ook in die zaak wilde doen, je moest altijd wàchten en dan maar hopen dat die ene dame niet ziek wordt door de stress. Of .. kunnen we inmiddels zònder Blokker's ook verder?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door sylvesterb »

NeoDutchio schreef: De site is inderdaad uit de lucht en krijg deze melding:
Je verbinding is niet privé
Aanvallers proberen mogelijk je gegevens van http://www.blokkerhotelactie.nl te stelen

Het zou simpelweg kunnen zijn dat de boel gehackt is of een online aanval waardoor ze uit voorzorg de boel afsluiten. Het lijkt mij immers niet echt handig om een site open te houden waarvan je weet dat uw gegevens gekopieerd kunnen worden.
De waarschuwing komt omdat transip de website heeft geblokkeerd en de blokkerpagina staat op het adres van transip zelf. Je krijgt dus een melding dat je gaat naar www.blokkerhotelactie.nl maar uitkomt op www.transip.nl. Niets te maken met gehacked o.i.d.

De website is eigendom van Full House Hospitality Management BV en deze heeft niets te maken met Blokker.

Ja het gaat slecht met Blokker maar dit soort veronderstellingen zonder enige technische kennis wat de melding precies inhoudt is erg kwalijk voor Blokker.

Wel is het zo dat je bij dit soort meldingen een website beter kan negeren als je ze niet inhoudelijk kunt lezen.

Gerry100
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2017 14:12

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door Gerry100 »

Ik heb diverse keren gebeld met Blokker. Ze kwamen met verschillende antwoorden. Over hacken werd niet gesproken. Het telefoonnummer wat ze me doorgaven heb ik diverse keren gebeld. Hier wisten ze niets van boekingen. En rechtstreeks boeken kan niet moet via Blokker. Wat dus niet lukt. Er vallen ook steeds meer hotels af van hun lijst waar je kan boeken. Raar......

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:Ja het gaat slecht met Blokker maar dit soort veronderstellingen zonder enige technische kennis wat de melding precies inhoudt is erg kwalijk voor Blokker.
Nog even en het komt door TS als Blokker straks omvalt.
Maar het is allereerst aan Blokker om de zaakjes op orde te hebben, en te voorkomen dat dergelijke foutmeldingen getoond worden. En TS heeft dit allereerst tevergeefs bij Blokker gemeld, daar is ondermaats op gereageerd.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Ik zou dergelijke overeenkomsten niet meer aangaan met Blokker. De kans dat zij hun verplichtingen niet na kunnen komen is groot.

Het is wat dubbel, want ik besef me dat als iedereen zo denkt Blokker zeker failliet gaat en dat we daar als maatschappij voor op gaan draaien.

Het is echter hetzelfde liedje als met FreeRecord Shop, V&D, Scapino, Phone House, etc. Consumenten die nu nog zaken doen met Blokker lopen het risico uiteindelijk met lege handen te staan. U bent gewaarschuwd. ;)

Gerry100
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2017 14:12

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door Gerry100 »

Was ook niet meer de bedoeling. Maar velen met mij zitten met deze bonnen . Zelf in december gekocht. Het wemelt van de klachten over Blokker. Bestellingen worden niet verstuurd en retourzendingen worden niet meer terugbetaald. En wat betreft deze hotelactie komt Blokker ook niet met een andere oplossing.

stofzuigertje

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De verwijderde hotels hebben blijkbaar geen kamers meer voor deze aanbiedingsbon.

Gewoon zo snel mogelijk op rustig tijdstip inloggen en probeer het nog eens.
Tegoed bonnen gaan wel vaker fout, vooral de V&D bonnen in kerstpakketten, gelukkig waren enkele reeds erg snel maar vele kwamen te laat.

Dat is ook de reden dat ik op verjaardag of huwelijksfeest steeds vaker lees; Geen Cadeau bonnen Aub...
Het is de verkeerde firma of problemen met tijdig opmaken, onbekende eind datum of andere voorwaarden.

Verder zijn vooral vele meerdere keren doorgegeven bonnen verlopen!
Alleen de kort lopende NS actie van diverse winkels geeft vrijwel geen problemen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
sylvesterb schreef:Ja het gaat slecht met Blokker maar dit soort veronderstellingen zonder enige technische kennis wat de melding precies inhoudt is erg kwalijk voor Blokker.
Nog even en het komt door TS als Blokker straks omvalt.
Zo erg wil ik het ook niet stellen, maar dat een website van een derden kuren vertoond (geblokkeerd door de provider) en dan direct suggereren dat Blokker failliet is dat is wel een snelle stap.
16again schreef: Maar het is allereerst aan Blokker om de zaakjes op orde te hebben, en te voorkomen dat dergelijke foutmeldingen getoond worden. En TS heeft dit allereerst tevergeefs bij Blokker gemeld, daar is ondermaats op gereageerd.
Nogmaals deze website is niet van Blokker! Wie zegt dat Blokker niet de eigenaar heeft geïnformeerd en dat deze nalatig is? Blokker zit in zwaar weer en gaat het denk ik ook niet overleven, het bedrijf is niet meegegaan met de tijd en zoals je bij V&D zag is het erg lastig om nu nog een omslag te maken.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:Nogmaals deze website is niet van Blokker! Wie zegt dat Blokker niet de eigenaar heeft geïnformeerd en dat deze nalatig is?
Volgens mij is dit de eigenaar van de blokkerhotelactie website:
http://www.fhhm.nl/nl/about-us.html
Teken aan de wand, als wel de eigen site in de lucht is, maar aan blokker gerelateerde site niet.
In IT wereld worden storingen hooguit in uren gemeten, niet in dagen. Vandaar de voor de hand liggende conclusie dat een geschil tussen blokker en fhhm de oorzaak zal zijn voor onbenaderbare site.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
sylvesterb schreef:Nogmaals deze website is niet van Blokker! Wie zegt dat Blokker niet de eigenaar heeft geïnformeerd en dat deze nalatig is?
Volgens mij is dit de eigenaar van de blokkerhotelactie website:
http://www.fhhm.nl/nl/about-us.html
Teken aan de wand, als wel de eigen site in de lucht is, maar aan blokker gerelateerde site niet.
In IT wereld worden storingen hooguit in uren gemeten, niet in dagen. Vandaar de voor de hand liggende conclusie dat een geschil tussen blokker en fhhm de oorzaak zal zijn voor onbenaderbare site.
Het betreft geen storing, de website is geblokkeerd door TransIP.

Je kunt allerlei aannames doen die puur speculatief zijn, mogelijk heeft fhhm wel een discussie met TransIP of was de website wel gehacked en heeft TransIP hem daarom geblokkeerd.

Er zijn tal van redenen te bedenken die niets met Blokker te maken hebben.

Los dat fhhm.nl niet bij TransIP loopt maar bij een andere partij.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:Het betreft geen storing, de website is geblokkeerd door TransIP.
Wat voor pagina denk je dan te krijgen, zodra een rekening niet betaald wordt?

Wat ook de reden moge zijn, zodra ik in mijn werk een betalende klant heb met dergelijke problemen, dan is de site zeer snel weer in de lucht.
Voor mij betekent dit dan ook dat er sprake is van incapabele systeembeheerders, of er is geen sprake van een betalende klant.....

bruurs
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2017 21:33

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door bruurs »

Blokker houdt zich niet aan de voorwaarden, dus ik kan afzien van de koop. Kan ik naar de Blokker winkel gaan waar ik de vouchers heb gekocht en mijn betaalde bedrag terugeisen?
Dit kan in een rechtstaat Nederland toch niet ; dit is gewoon de reinste oplichting.
Waarom legt Blokker miet uit wat er aan de hand is?
Waar moet ik deze zaak juridisch aanhangig maken?
Mathieu

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

bruurs schreef:Blokker houdt zich niet aan de voorwaarden, dus ik kan afzien van de koop. Kan ik naar de Blokker winkel gaan waar ik de vouchers heb gekocht en mijn betaalde bedrag terugeisen?
Dit kan in een rechtstaat Nederland toch niet ; dit is gewoon de reinste oplichting.
Waarom legt Blokker miet uit wat er aan de hand is?
Waar moet ik deze zaak juridisch aanhangig maken?
Mathieu
Google eens op de term oplichting en daarna op de woorden laster en smaad. Dat er een probleem is met een website waar niemand van ons de oorzaak van weet is het roepen van oplichting werkelijk nergens op gebaseerd.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door 16again »

De site is weer in de lucht

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door sjohie »

bruurs schreef:Blokker houdt zich niet aan de voorwaarden, dus ik kan afzien van de koop. Kan ik naar de Blokker winkel gaan waar ik de vouchers heb gekocht en mijn betaalde bedrag terugeisen?
Dit kan in een rechtstaat Nederland toch niet ; dit is gewoon de reinste oplichting.
Waarom legt Blokker miet uit wat er aan de hand is?
Waar moet ik deze zaak juridisch aanhangig maken?
Mathieu
Dat hoeft helemaal niet, een nachtje slapen, en presto, de site is gewoon weer in de lucht. Waarschijnlijk moest het SSL certificaat vernieuwd worden ofzo, dat kan er voor zorgen dat een site soms even niet werkt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door renewouters »

Henk Toeter schreef:Ik zou dergelijke overeenkomsten niet meer aangaan met Blokker. De kans dat zij hun verplichtingen niet na kunnen komen is groot.

Het is wat dubbel, want ik besef me dat als iedereen zo denkt Blokker zeker failliet gaat en dat we daar als maatschappij voor op gaan draaien.

Het is echter hetzelfde liedje als met FreeRecord Shop, V&D, Scapino, Phone House, etc. Consumenten die nu nog zaken doen met Blokker lopen het risico uiteindelijk met lege handen te staan. U bent gewaarschuwd. ;)
Onzin. Als iedereen dit soort stemmingmakerij gaat doen weten we zeker dat Blokker de deuren kan gaan sluiten. Voorlopig hebben ze nog meer dan voldoende eigen vermogen en bijna een half miljard bankkrediet (bij elkaar bijna een miljard aan liquide middelen). En daar komen dan nog de bedragen bij van de ketens die ze aan het verkopen zijn. Daarmee kan je best een crisisje overleven (mits je tijdig de strategie aanpast).

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Bonnen hotelactie Blokker niet te verzilveren

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

renewouters schreef:Onzin.
Of ben je het niet eens met mijn advies..... Daar kunnen we als volwassen mensen over praten namelijk.
Dat het geen rooskleurig advies is, geef ik gelijk toe. Maar daarmee niet minder terecht. Iedereen bepaalt zelf wat je waar koopt.

Maar nu je toch over onzin begint. Die cijfers die je noemt.
http://jaarverslag2016.blokkerholding.n ... g-2016.pdf

Die verdienen wel de kwalificatie 'onzin'.

Gesloten