LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Booking.com annulering: al vier maanden bezig

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
willem.leeftink
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2021 13:44

Booking.com annulering: al vier maanden bezig

Ongelezen bericht door willem.leeftink »

Toelichting op de ingediende zaak: Wij hebben bij Booking .com in september 2019 een huis gehuurd zie onderstaande periode. Bevestigingsnummer 3848.416.116 Villa Boutique Can Bellotera 11-09-2020 / 20-09-2020

Op het moment dat wij hoorden dat er een code oranje was, hebben wij geannuleerd. Dit werd bevestigd door Booking.com men zei dat we te laat waren, maar dit is vreemd wij konden niet eerder annuleren omdat wij hadden verwacht dat er geen code oranje zou zijn.
Booking heeft ons daarna een mail gestuurd of wij de reis op een ander moment wilden boeken, wij gingen hiermee akkoord.
Helaas ook toen werd er code oranje afgegeven, en werd onze reis weer geannuleerd, hierbij heeft booking aangegeven dat ze het bedrag van 2800 euro zouden terug boeken "schriftelijk en met de vraag mijn visanummer nog eens op te geven. Dit is nog steeds niet gebeurt. Na lang wachten wij maar weer contact opgenomen met Booking die vertelde ons dat wij maar contact moesten opnemen met de huis verhuurder in Spanje en iets regelen. Ook dit hebben wij dan maar gedaan en de reis omgeboekt naar sept 2021. De eigenaar ging akkoord, maar liet hierna niets meer van zich horen.
Dit vond booking.com ook vreemd en stelde een ultimatum aan de verhuurder. hierop is geen antwoord gekomen. De verhuurder ging eerst akkoord en uiteindelijk heeft de verhuurder gezegd vol te zijn en ons niet te willen helpen.

Booking heeft hierop 100 euro annuleringskosten teruggestort maar niet de 2800 euro. Wij zijn nu 4 maanden heen en weer aan het schrijven. Wat we ook proberen contact met Booking.com is niet mogelijk omdat ons reserveringsnummer en de gebruikelijke pincode niet meer via de site werken, via de telefoon ( inloggen) is gewoon niet meer mogelijk. We hebben een word document, met bijna alle correspondentie. Mijn vriendin Reina Flentge heeft in eerste instantie alles willen oplossen, maar heeft opgegeven nu ga ik het maar eens breder neerleggen. wie kan ons helpen, het is bij de beesten af zo schofterig als er met ons word omgegaan.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Booking.com annulering: al vier maanden bezig

Ongelezen bericht door Jablan »

Hier een vergelijkbare situatie viewtopic.php?f=161&t=195040&p=2785941

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Booking.com annulering: al vier maanden bezig

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u hebt zelf geannuleerd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Booking.com annulering: al vier maanden bezig

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat u niet kon reizen staat los van de huur van een huis. U had een annuleringsverzekering kunnen afsluiten die dekking geeft op oranje gebieden. Dat u dat niet gedaan heeft is een verkeerde zuinigheid geweest. Zij hebben, heel netjes, meegewerkt aan omzetten van de boeking, maar de coulance houdt een keer op.
Zo lang er geen verbod is op verhuur in een bepaald land is het, heel hard gezegd, uw probleem. U hebt geannuleerd en dat is gegaan op basis van wat overeen gekomen is.

willem.leeftink
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2021 13:44

Re: Booking.com annulering: al vier maanden bezig

Ongelezen bericht door willem.leeftink »

We hadden een annuleringsverzekering bij Booking.com.Maar blijkbaar willen ze niet betalen

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Booking.com annulering: al vier maanden bezig

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar was code oranje wel gedekt?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Booking.com annulering: al vier maanden bezig

Ongelezen bericht door Jablan »

Nee. Booking is alleen in de periode maart-pasen 2020 coulant geweest met alle annuleringen (door geen commissie te rekenen voor geannuleerde reserveringen). Daarna is het beleid gewijzigd en sinds pasen 2020 zijn de reguliere annuleringsvoorwaarden weer van toepassing, die overigens per accommodatie iets kunnen verschillen.

Wat hierachter zit: Booking heeft heel erg veel boekingen op korte termijn (enkele weken). In maart 2020 zijn bijna alle boekingen gestorneerd en daarna trok het (wereldwijd gezien) weer iets aan, met name binnen het eigen land. Dat was voor Booking een signaal, dat mensen goed op de hoogte van de pandemie en er geen bijzondere voorwaarden meer nodig waren.

In dit geval: kijk nog eens terug bij de voorwaarden van het hotel. Was annuleren gratis of was dit een niet-storneerbaar-aanbod?

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Booking.com annulering: al vier maanden bezig

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Ik snap serieus niet waar u verontwaardigd over bent. U heeft zelf een annulering gedaan en de daarbij behorende voorwaarden niet gelezen.
Booking werkt nog mee aan een omboeking waartoe ze eigenlijk al geen verplichting hadden.
Als u zwart op wit heeft dat u €2800 terug zou krijgen stuur dan een deurwaarder om het te innen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Booking.com annulering: al vier maanden bezig

Ongelezen bericht door moederslink »

willem.leeftink schreef:
12 jan 2021 13:55
(...)
Booking heeft ons daarna een mail gestuurd of wij de reis op een ander moment wilden boeken, wij gingen hiermee akkoord.
Helaas ook toen werd er code oranje afgegeven, en werd onze reis weer geannuleerd , hierbij heeft booking aangegeven dat ze het bedrag van 2800 euro zouden terug boeken
(...)
Booking heeft hierop 100 euro annuleringskosten teruggestort maar niet de 2800 euro.
willem.leeftink schreef:
12 jan 2021 21:43
We hadden een annuleringsverzekering bij Booking.com.Maar blijkbaar willen ze niet betalen
Na de 1e keer , wanneer u zelf annuleert , stuurde Booking.com u nb nog een mail of u een andere periode wilde......netjes!
En de 2e annulering werd door Booking.com zelf gedaan , veronderstel ik , ( vetgedrukte woorden ) dus dan heeft u m.i. recht op uw € 2800 terug.
Temeer daar u een annuleringsverzekering had afgesloten.

Zij dienen dus deze € 2800 terug te storten, zover ik het kan inschatten , en dat hebben ze ook toegezegd.
Dit klopt dus niet , vlg mij, en ik begrijp uw boosheid.

Het eea heeft n.m.m niets met die verhuurder daar te maken.

Gesloten