Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
MCJHendrickx
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2017 14:02

Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Ongelezen bericht door MCJHendrickx »

Ik heb gisteren een hotel geboekt; betaald via IDeal. Ik kreeg geen bevestiging. De reservering staat niet in mijn app. Ook het hotel heeft geen reservering gekregen.
Ik heb dus niets, maar er is wel €442,- afgeschreven.
Booking.com is onbereikbaar: alles geprobeerd: telefoon, mail, Twitter, Facebook. Telefoon: ze vragen een reserveringsNummer, wat je natuurlijk niet hebt als er geen bevestiging gestuurd is.
Inmiddels zijn we in het hotel en hebben hier dus nogmaals moeten betalen. Hoe krijg ik mijn geld terug van Booking.com en hoe zijn ze te bereiken?

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Ongelezen bericht door Sannietje »

Staat er in de omschrijving van je betaling geen reserveringsnummer?

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Ongelezen bericht door Seinhuis »

hotel-vakantieparken-en-campings-f20/bo ... 97372.html

Ben je toevallig hetzelfde persoon? Je krijgt geen andere antwoord :lol:

Indien je iemand anders bent, sorry.


Kijk op https://www.booking.com/customer-servic ... _success=1 voor contact informatie.
Als je met het hotel en booking niet uit komt, ga dan naar je creditcard maatschappij (indien ermee betaald, je hebt aflevering garantie), rechtsbijstandverzekering of een deurwaarder.

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Er is met Ideal betaald.
Ikzelf boek ook hotel bij Booking.com maar betaal nooit direct aam Booking.com. En gratis annuleren. Ik betaal pas in het hotel met creditcard.

mengermha
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2021 16:24

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Ongelezen bericht door mengermha »

Ik had 2 weken terug hetzelfde. Kreeg later op de dag een mail dat reservering niet goed was gegaan. Ook de melding dat het geld met 7 tot 12 dagen later (indien overgemaakt) zou worden teruggestort. Kreeg het geld al eerder retour, na 2 dagen.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Ongelezen bericht door Sannietje »

jhogaarts schreef:
25 aug 2021 13:15
Er is met Ideal betaald.
Ikzelf boek ook hotel bij Booking.com maar betaal nooit direct aam Booking.com. En gratis annuleren. Ik betaal pas in het hotel met creditcard.
Maar bij een iDEAL betaling komt uiteindelijk toch ook een omschrijving tevoorschijn?
Ik heb 3 weken geleden nog een kabel gekocht. Heb met iDEAL betaald en zie toch in de omschrijving het ordernummer staan.

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Ongelezen bericht door k2p »

Sannietje schreef:
25 aug 2021 17:43
Maar bij een iDEAL betaling komt uiteindelijk toch ook een omschrijving tevoorschijn?
Ik heb 3 weken geleden nog een kabel gekocht. Heb met iDEAL betaald en zie toch in de omschrijving het ordernummer staan.
En die kabel heb je bij booking.com gekocht? Of verwacht je gewoon dat alle bedrijven hetzelfde doen?

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Ongelezen bericht door Sannietje »

k2p schreef:
26 aug 2021 11:09
Sannietje schreef:
25 aug 2021 17:43
Maar bij een iDEAL betaling komt uiteindelijk toch ook een omschrijving tevoorschijn?
Ik heb 3 weken geleden nog een kabel gekocht. Heb met iDEAL betaald en zie toch in de omschrijving het ordernummer staan.
En die kabel heb je bij booking.com gekocht? Of verwacht je gewoon dat alle bedrijven hetzelfde doen?
Nee, maar het lijkt mij toch dat het ook voor Booking.com administratief gezien wel makkelijk is dat een betaling op een boekingsnummer/reserveringsnummer geboekt wordt. Zij moeten toch terug kunnen vinden dat er betaald is? Zij moeten voor het aanmaken van den iDEAL toch een omschrijving geven lijkt mij.

Joost57
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2022 23:31

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Ongelezen bericht door Joost57 »

Ik heb ook met iDeal betaald. Geen reserveringsnummer en een mail van Booking.com dat ik 0 euro krijg terug gestort. Ik heb 305 euro betaald aan Booking.com .
Booking.com kan geen support geven zonder reserveringsnummer. Er is geen Nederlandse helpdesk.
Ik ben benieuwd hoe dit bij de vorige melder van dit probleem is afgelopen.

Een ieder geval nooit met iDeal betalen!

Loekie6
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2022 11:31

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Ongelezen bericht door Loekie6 »

Ik heb net hetzelfde meegemaakt: geboekt en 137 euro betaald met Ideal voor een hotel. Daarna een mail dat de reservering kon niet verwerkt worden en dat ik de 0 euro die ik heb betaald terugkrijg.
Na heel veel moeite en met een oud reserveringsnummer en een uur in de wacht staan konden ze niks anders zeggen dan dat ik het moet afwachten.
Willen mensen die hun klacht hier posten ook vertellen hoe het af is gelopen? Dan weet ik hoe druk ik mezelf moet maken :)
Tip: betaal booking.com NOOIT met Ideal!!

Loekie6
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2022 11:31

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Ongelezen bericht door Loekie6 »

Booking.com heeft zojuist het bedrag teruggestort. Heel fijn dat het is opgelost. Maar het blijft dat het bedrijf slecht te bereiken is en personeel heeft dat niks voor je kan betekenen.

Feija
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2023 15:51

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Ongelezen bericht door Feija »

Ik heb nu hetzelfde probleem. Hoe hebben jullie contact gekregen en het opgelost? Ik heb nogal een dure reservering gedaan en helaas met iDeal betaald.

Dirkie
Berichten: 2922
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Ongelezen bericht door Dirkie »

Feija schreef:
26 jan 2023 15:53
Ik heb nu hetzelfde probleem. Hoe hebben jullie contact gekregen en het opgelost? Ik heb nogal een dure reservering gedaan en helaas met iDeal betaald.
Bij booking.com kun je met 1 vinkje vooraf dit voorkomen, namelijk aangeven dat je in het hotel pas betaald. Doe ik ook altijd. Of betaal met een credit card. Bij problemen kun je je geld terug vragen.

rwolters
Berichten: 1446
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Booking.com Geboekt, betaald, geen reservering

Ongelezen bericht door rwolters »

Dirkie schreef:
27 jan 2023 13:59
Feija schreef:
26 jan 2023 15:53
Ik heb nu hetzelfde probleem. Hoe hebben jullie contact gekregen en het opgelost? Ik heb nogal een dure reservering gedaan en helaas met iDeal betaald.
Bij booking.com kun je met 1 vinkje vooraf dit voorkomen, namelijk aangeven dat je in het hotel pas betaald. Doe ik ook altijd. Of betaal met een credit card. Bij problemen kun je je geld terug vragen.
Maar veel mensen kiezen toch voor de opties van direct betalen omdat dat meestal een paar euro goedkoper is ... Maar dat weegt echt niet op tegen de voordelen van betalen in het hotel (wat ook nog als voordeel heeft dat je makkelijker kunt annuleren, zonder dat je een reden en annuleringsverzekering nodig hebt).

Plaats reactie