Booking.com wat een ellende

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Janet Aruba
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2021 22:52

Booking.com wat een ellende

Ongelezen bericht door Janet Aruba »

Wij wilden onze appartementen verhuren via Booking.com. Keertje wat nieuws. Allereerst bleek het een gigantische klus om ze erop te krijgen want je zoekt je kapot op die site. (En probeer maar eens wat aan te passen later :-( ). Omdat je een nieuwe verhuurder bent moeten Booking.com je locatie verifiëren. Tot dan is een aanbetaling vragen van de gasten niet mogelijk, okee, het zij zo. De adresverificatie is al weken geleden gebeurd/geregistreerd maar nog steeds kan er geen aanbetaling gevraagd worden van de boekers. Je gaat werkelijk van het kastje naar de muur op de Booking.com website. Het gevolg was dat gasten boekten, ze blokten de agenda en vervolgens was er geen contact met ze te krijgen. Maar de boekingen kon ik ook niet annuleren! Want de gasten moesten de annulering bevestigen en dat gebeurde niet. Je raadt het al: de gasten kwamen ook niet opdagen. Maar wel waren de appartementen klaar gemaakt, schoongemaakt, want je weet maar nooit of ze misschien toch komen. Ze kwamen niet.

Over deze manier van doen hebben we geprobeerd contact te krijgen met Booking.com. We hebben hulp gevraagd, oplossingen gevraagd op alle mogelijke manieren. Contact krijgen met Booking.com bleek onmogelijk. Contactinfo vinden kost je al uren. Vervolgens kom er geen reactie, geen bevestiging geen niks, geen nada. We zitten niet te wachten op spookboekers die niet betalen en niet op komen dagen maar wel je agenda blokken zodat er niemand anders wel kan boeken. En Booking.com is in dit hele verhaal onvindbaar. We blijven bij AirBnB, zij zijn goed!

P.S.: ik zag tot mijn verdriet verschrikkelijk veel klachten over Booking.com op het internet. En ik zag ook dat dat Booking.com helemaal niets doet met de klachten. Ze reageren niet eens. Zonder verhuurders/accommodaties hebben ze geen bestaansrecht toch? Onbegrijpelijk dat dit kan.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Booking.com wat een ellende

Ongelezen bericht door kuklos »

Janet Aruba schreef:
30 jun 2021 23:29
Onbegrijpelijk dat dit kan.
Wel begrijpelijk hoe dit kan. Zelfde verhaal als bij jullie. Eerst aanmelden, daarna pas reviews gaan bekijken. En blijkbaar gaat het bij genoeg mensen goed om Booking een bestaansrecht te bieden.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Booking.com wat een ellende

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik verhuur niet bij Booking, maar gebruik ze wel om wereldwijd te boeken, en dat werkt perfect.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Booking.com wat een ellende

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lachen, booking.com niks vinden en blij zijn met AirBnB. Ik denk dat TS de enige in de wereld is met zo'n ervaring....

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Booking.com wat een ellende

Ongelezen bericht door Jablan »

Zeker weten. Ja, het opstarten bij een bemiddelaar is altijd even wennen. Toch herken ik niets van deze klachten. Als ik wil, heb ik de service-medewerkers voor verhuurders direct aan de lijn. Rest verloopt ook ptobleemloos. Nu doe ik 1 ding wel consequent anders: als ik iets aan wil passen, dan gebruik ik een desktop-apparaat, geen tablet of smartphone. Simpelweg omdat dit deel het beste draait op een groot scherm met vast toetsenbord.

Maar de vraag aan Janet Aruba is een andere: waarom wil je de betalingen via Booking laten lopen?
Als gasten boeken, dan heb jij hun gegevens. Als ze creditcard hebben, wordt die kaart gecontroleerd om valse boekingen tegen te gaan. Maar jij hebt hun gegevens en dan is het aan jou om contact op te nemen en de rest te regelen. Boeking bekijken, telefoonnummer zichtbaar maken of een bericht sturen, alles contactgegevens zijn er.
Laat ze direct aan jou betalen, dan is iedereen tevreden.

AirBnB ... Je bent serieus de allereerste, die over dit bedrijf tevreden is. Test: als jij je eigen accommodatie via AirBnB boekt, hoeveel moet je dan betalen en hoeveel blijft daar van over voor jezelf en wanneer ontvang jij je geld dan? En welk type gasten krijg je via AirBnB binnen?

In jouw plaats zou ik nog een keer nadenken over je manier van verhuren. Wat kun je zelf doen en wat laat je anderen over?

Als je meer Nederlanders wilt, is Micazu een aardige bemiddelaar voor je. Klein team, goede service, naar wens worden ook de betalingen overgenomen (terwijl je in control blijft).

Thatch22
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2017 16:58
Contacteer:

Re: Booking.com wat een ellende

Ongelezen bericht door Thatch22 »

Zo herkenbaar bij bookin, ik had echt dezelfde ervaring…..en totaal geen hulp ook. Dus heel snel de stekker eruit getrokken. . Ik kreeg heel veel spook boekingen, kon deze zelf niets annuleren. Booking deed niets. Wat een totale nachtmerrie. Nee nooit meer laten boeking via booking, trouwens veel te hoge commissie moet je ook betalen. En zelf boeken via booking never nooit.

HansMPL
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 mar 2017 10:34

Re: Booking.com wat een ellende

Ongelezen bericht door HansMPL »

Na breed onze accomodaties (Italie en NL) te hebben uitgezet bij meerdere kanalen, kunnen wij met gerust hart Micazu, Heerlijke Huisjes (alleen NL) en sterk bovenaan VRBO (voorheen HomeAway) aanbevelen. Doe er je voordeel mee.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Booking.com wat een ellende

Ongelezen bericht door Jablan »

Vrbo ... dank je wel, te slechte voorwaarden voor verhuurders naar onze smaak. De andere twee zijn zeker de moeite waard.

Goed, Booking. Gisteren om 22:50:42 boekte iemand, vanmorgen vroeg teruggebeld. Deze mensen dachten, dat ze al via Booking een deel hadden betaald. Om dat op te lossen de frontdesk van Booking gebeld en binnen 60 minuten teruggebeld, dat er 1/ niets was afgeboekt van de creditcard en 2/ de gast door Booking gebeld wordt met dit feit.
Dit is conform onze instellingen bij deze bemiddelaar en verder correct afgehandeld.

Het is niet allemaal kommer en kwel bij dit bedrijf.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Booking.com wat een ellende

Ongelezen bericht door newmikey »

Misschien toch beter op z'n plaats bij het zakelijk forum van higherlevel dan op een consumentenforum?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Booking.com wat een ellende

Ongelezen bericht door Jablan »

Al dit soort bemiddelaars richten zich ook op particulieren, die iets te verhuren hebben.

Gesloten