LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Canal digitaal heractivatie vanuit Spanje

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Canal digitaal heractivatie vanuit Spanje

Ongelezen bericht door smb »

Al enkele jaren schotel en abonnement Canal digitaal voor ontvangst Nederlandse TV in Spanje tijdens de wintermaanden.
Na afwezigheid moet je heractiveren via de website. Tot voor kort geen probleem.
Nu wel.
Hadden de zender de hele middag en avond op 14 staan. Zo hadden we binnen een halfuur weer TV moeten hebben.
Op de website gekeken hoe we CD telefonisch konden bereiken.
Dat kon niet, die zijn alleen bereikbaar van 1 maart tot 1 oktober. En ook niet met een Nederlands toestel vanuit het buitenland.
Via webformulier kon je mail sturen. Binnen 2 dagen zou je bericht ontvangen.
Niet dus.
Stuurde s'avonds nog een SMS met het smartcardnummer. Volgende dag hadden we TV.
Na 1 week een computerbrief dat we de schotel afstemming moesten bekijken en dat we iets met de source (?) moesten.
En dat we ze konden bellen.
Heb gemaild dat we ze niet konden bereiken en dat we inmiddels TV hadden, maar dat hun reactie na 1 week toch wel erg slecht was.
Na 12 dagen antwoord, dat ze mij op mijn vast en mobiele telefoon hadden gebeld en weer e.e.a. over schotelafstemming.
Ik werd boos, immers men had mij niet gebeld, dat kan ik controleren.
De volgende dag werd ik gebeld. De medewerker vroeg wat het probleem was, ik had geen TV? Hij had de mails niet gelezen en ja, met een Nederlands toestel kun je CD niet bereiken en ja ze hadden het druk. Hij wist niet waarom de TV na heractivatie niet binnen een halfuur werkte.
Wat een slechte klantenservice.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Canal digitaal heractivatie vanuit Spanje

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je niet kunt bellen met een Nederlands nummer, dan pak je toch even een Spaanse telefoon? Ik snap de achtergrond van deze beperking wel. Als ze dat niet doen gaat iedereen met een NL nummer het 035 nummer bellen i.p.v. het 0900 nummer. Al kunnen ze natuurlijk ook een gratis nummer nemen en de kosten voor de klantenservice dekken daar de abonnementprijs te verhogen.

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: Canal digitaal heractivatie vanuit Spanje

Ongelezen bericht door smb »

En hiervoor betalen we € 239,40 per jaar! En pak je even een Spaanse telefoon? Even naar de buren? Overigens werkt dat ook niet in de wintermaanden.
Ja, inmiddels hebben we een Spaanse SIMkaart in een oud toestel. Dit omdat we ook de internetovereenkomst alleen met een Spaans telefoonnummer kunnen opschorten als we niet in Spanje zijn.
Zouden we in Europa niet alles gelijk stellen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Canal digitaal heractivatie vanuit Spanje

Ongelezen bericht door kweenie »

smb schreef:Zouden we in Europa niet alles gelijk stellen?
Nee. Niet zolang de televisiemaatschappijen ook de uitzendrechten per land kunnen kopen.

Ik ben blij dat voor het uitzenden van een Amerikaanse film een Nederlandse omroep niet meteen de rechten voor heel Europa hoeft te kopen (en wij die dus moeten betalen). Of dat bv. Engels voetbal in andere landen door andere omroepen ook uitgezonden kunnen worden en je niet afhankelijk bent van de betaalzenders van Sky Sport.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Canal digitaal heractivatie vanuit Spanje

Ongelezen bericht door olaf79 »

smb schreef:En hiervoor betalen we € 239,40 per jaar! En pak je even een Spaanse telefoon? Even naar de buren? Overigens werkt dat ook niet in de wintermaanden.
Ja, inmiddels hebben we een Spaanse SIMkaart in een oud toestel. Dit omdat we ook de internetovereenkomst alleen met een Spaans telefoonnummer kunnen opschorten als we niet in Spanje zijn.
Zouden we in Europa niet alles gelijk stellen?
Officieel mag je een CD kaart niet eens in spanje gebruiken en dien je daar lokaal een simkaart aan te schaffen om tv te kunnen kijken...

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: Canal digitaal heractivatie vanuit Spanje

Ongelezen bericht door smb »

Dat is onjuist. We hebben een contract met CD voor gebruik in Spanje via een Spaanse dealer, daarover hebben we zelfs nog telefonisch contact met CD in Nederland over gehad.
We hoorden dat mensen CD in Nederland hebben en nemen dan de kaart mee naar Spanje. Wij niet.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Canal digitaal heractivatie vanuit Spanje

Ongelezen bericht door olaf79 »

smb schreef:Dat is onjuist. We hebben een contract met CD voor gebruik in Spanje via een Spaanse dealer, daarover hebben we zelfs nog telefonisch contact met CD in Nederland over gehad.
We hoorden dat mensen CD in Nederland hebben en nemen dan de kaart mee naar Spanje. Wij niet.
Dan moet je dus contact opnemen met de Spaanse dealer en heeft CD NL hier verder niks mee te maken...

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: Canal digitaal heractivatie vanuit Spanje

Ongelezen bericht door smb »

Vreemde reactie. Het is een Nederlands contract! Nederland CD incasseert van mijn Nederlandse rekening. Heractivitatie vindt plaats via website in Nederland.
En in de informatie staat dat je bij calamiteiten contact moet opnemen met CD Nederland.
De schotel is geïnstalleerd door de Spaanse dealer die tegelijk het abonnement op CD aanbood. Dus bij problemen met de schotel zullen we zeker naar de dealer gaan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Canal digitaal heractivatie vanuit Spanje

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mijn reactie is niet vreemd. Je hebt een abonnement op een dienst gekocht bij een spaanse dealer. De spaanse dealer is dus je aanspreekpunt om je probleem op te lossen...De heractivatie mislukt waarschijnlijk door een probleem met je schotelantenne. De opmerking van CD dat je je schotel juist moet richten en moet instellen is dus correct. Wat meer kunnen zij voor je doen?

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Canal digitaal heractivatie vanuit Spanje

Ongelezen bericht door beusen »

olaf79 schreef:Mijn reactie is niet vreemd. Je hebt een abonnement op een dienst gekocht bij een spaanse dealer. De spaanse dealer is dus je aanspreekpunt om je probleem op te lossen...De heractivatie mislukt waarschijnlijk door een probleem met je schotelantenne. De opmerking van CD dat je je schotel juist moet richten en moet instellen is dus correct. Wat meer kunnen zij voor je doen?
Jou reactie is wel vreemd.

Lees je eens in , wat de diensten bij CD zijn.

Duizenden Nederlanders die naar Spanje op vakantie gaan gebruiken de diensten van CD met de bijbehorende smartcard, om daar Nederlandse zenders te ontvangen.
Dit is geen uitzondering.
Als TS in het verleden al gebruik gemaakt heeft, dan hoef hij/zij ook de schotel niet opnieuw uit te richten, omdat iets met CD mis is.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Canal digitaal heractivatie vanuit Spanje

Ongelezen bericht door beusen »

smb schreef:Al enkele jaren schotel en abonnement Canal digitaal voor ontvangst Nederlandse TV in Spanje tijdens de wintermaanden.
Na afwezigheid moet je heractiveren via de website. Tot voor kort geen probleem.
Nu wel.
Hadden de zender de hele middag en avond op 14 staan. Zo hadden we binnen een halfuur weer TV moeten hebben.
Op de website gekeken hoe we CD telefonisch konden bereiken.
Dat kon niet, die zijn alleen bereikbaar van 1 maart tot 1 oktober. En ook niet met een Nederlands toestel vanuit het buitenland.
Via webformulier kon je mail sturen. Binnen 2 dagen zou je bericht ontvangen.
Niet dus.
Stuurde s'avonds nog een SMS met het smartcardnummer. Volgende dag hadden we TV.
Na 1 week een computerbrief dat we de schotel afstemming moesten bekijken en dat we iets met de source (?) moesten.
En dat we ze konden bellen.
Heb gemaild dat we ze niet konden bereiken en dat we inmiddels TV hadden, maar dat hun reactie na 1 week toch wel erg slecht was.
Na 12 dagen antwoord, dat ze mij op mijn vast en mobiele telefoon hadden gebeld en weer e.e.a. over schotelafstemming.
Ik werd boos, immers men had mij niet gebeld, dat kan ik controleren.
De volgende dag werd ik gebeld. De medewerker vroeg wat het probleem was, ik had geen TV? Hij had de mails niet gelezen en ja, met een Nederlands toestel kun je CD niet bereiken en ja ze hadden het druk. Hij wist niet waarom de TV na heractivatie niet binnen een halfuur werkte.
Wat een slechte klantenservice.
Ook hier na gekeken?

Wil je telefonisch contact met onze klantenservice?

Je kunt onze klantenservice bereiken van maandag tot en met zaterdag van 09.00 tot 21.00 uur. Bel hiervoor het telefoonnummer 0900 - 9323 (€ 1 per gesprek).


Bellen vanuit het buitenland? Dat kan op dezelfde tijden via +31 356 46 68 84. Let er hierbij op dat je nummerherkenning is ingeschakeld.

smb
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:00

Re: Canal digitaal heractivatie vanuit Spanje

Ongelezen bericht door smb »

Jazeker. Zie onmogelijkheid in mijn klacht.
Essentie natuurlijk de (on)bereikbaarheid en slechte klantenservice.
Er was niets mis met de schotelafstemming, de afstandbediening of de TV.
Nee, er was iets mis bij CD.

robertfrankmarcel
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2017 23:40

Re: Canal digitaal heractivatie vanuit Spanje

Ongelezen bericht door robertfrankmarcel »

Hallo, zit ook in Spanje en probeer al dagen CD smartcard te heractiveren. Ervaar dezelfde problemen als SMB. De klantenservice van CD is op alle vlakken te slecht voor woorden. Alles staat hier goed maar heractivatie is onmogelijk. Daarnaast zit CD zelf het mngt van de card aan te passen/houdbaarheidsdatum waardoor ik op de ene dag een paar kanalen ontvang en de volgende dag deze weer kwijt ben en de kanalen weer opnieuw mag inladen. CD maakt er een ongekende bende van!

Gesloten