centerparcs weigert nakomen overeenkomst

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

centerparcs weigert nakomen overeenkomst

Ongelezen bericht door Ninc »

Vanwege corona konden we onze Centerparcs vakantie afgelopen januari beperkter vieren. Om die reden is ons in december 2020 een compensatie toezegging gedaan van €75 welke uitgekeerd zou worden 4 weken na onze vakantie.

We hebben gezegt dat we dan op basis van die toezegging het gebrek aan zwembad en horecagelegenheden voor lief zouden nemen. Wat betekent dat we niet gratis zouden omboeken naar een ander (voor hun duurder) tijdvak wanneer er wel weer gezwommen kan worden.

Een paar dagen voor vertrek ontvang ik een algemene mail die een compensatie regeling benoemd die anders is dan ons toegezegd dus ik klik beantwoorden maar het was zo'n 'noreply' mail (via Facebook nog een berichtje gedaan dat we er vanuit gaan dat onze eerdere toezegging gewoon geldig was).

6 week later wordt er €30 naar ons overgemaakt.
€45 te weinig dus.

Telefonisch heb ik het verhaal uitgelegd en ik kreeg het verzoek eea digitaal toe te sturen. Heb ik gedaan en ook vermeld dat dit gesprek ook door mij opgenomen is (de opname was al in hun bezit vanwege tainingsdoeleinden) en dat ik het graag aanlever indien gewenst.

Korte versie van hun antwoord:
Ook al zou het toegezegd zijn, dat was dan een foutje en ze blijven bij hun €30 standpunt.​

Als laatste stuurde ik nog een 'ingebreke stelling' maar daar wordt niet meer op ingegaan. Hun reactie: uw dossier wordt gesloten.

Al met al frustrerend.... zij weten natuurlijk ook dat vervolg stappen duurder zullen worden dan €45​

Heeft iemand nog een idee wat ik hieraan kan doen of moet ik het gewoon accepteren?

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: centerparcs weigert nakomen overeenkomst

Ongelezen bericht door Ivo.w »

De 'compensatie' die Center Parcs biedt, is schandalig laag en mag die naam niet hebben.

Voor een duur verblijf door een familie van 6 personen met pasen (geboekt toen alle faciliteiten open waren) bood centerparcs €25 per persoon aan compensatie. Op zichzelf al weinig, net iets meer dan 10% van de betaalde reissom.

Maar het ergste is dat die compensatie feitelijk helemaal geen compensatie blijkt te zijn. Het bedrag wordt namelijk niet op de rekening gestort. Maar uitbetaald in vouchers, die voor een eventuele volgende boeking gebruikt mag worden. Dus in plaats van een compensatie, moet je volgens Center Parcs eerst nog maat eens een flinke som geld uitgeven.

Het verzoek om de compensatie te geven in de vorm van bonnen voor het (afhaal)restaurant op het park, de supermarkt op het park of in de vorm van ontbijt-pakketten in de bungalow daar reageerde Centerparcs pas na het verblijf op dat dat niet kon.

Op het verzoek om dan een volledig gratis weekend of midweek te verstrekken, omdat de 'compensatie' die nu geboden is niets compenseert, werd afgewezen.

Een schandalige omgang met gasten. Center Parcs raakt zo wel klanten kwijt. De huisjes zijn immers véél duurder dan op de meeste andere parken en stellen op zichzelf weinig voor. Je gaat naar een Center Parcs voor het ruime aanbod aan voorzieningen en activiteiten. Met als belangrijkste in veel gevallen het zwemparadijs.
Een compensatie zou dan ook per weekend of midweek minimaal gelijk moeten staan aan twee maal de entreekosten (voor het hele gezin) van dat dure zwemparadijs wanneer je dat zou bezoeken op moment dat je niet op het park verblijft.

Dan kom je al snel op het dubbele van wat nu aan compensatie geboden wordt.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: centerparcs weigert nakomen overeenkomst

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ninc schreef:
21 apr 2021 07:57
Wat betekent dat we niet gratis zouden omboeken naar een ander (voor hun duurder) tijdvak wanneer er wel weer gezwommen kan worden.
Dit was niet voor hun duurder, maar voor u. U had namelijk in dat geval moeten bijbetalen.

Op welke wijze is u de compensatie aangeboden? Telefonisch? Heeft u de naam vd medewerker genoteerd? Gevraagd om een bevestiging?

Ivo.w schreef:
21 apr 2021 08:46


Maar het ergste is dat die compensatie feitelijk helemaal geen compensatie blijkt te zijn. Het bedrag wordt namelijk niet op de rekening gestort. Maar uitbetaald in vouchers....
Vreemd...het bericht waar u op reageert heeft het wel gewoon uitbetaald gekregen lees ik.

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: centerparcs weigert nakomen overeenkomst

Ongelezen bericht door Ninc »

@stevieNL81

"Op welke wijze is u de compensatie aangeboden? Telefonisch? Heeft u de naam vd medewerker genoteerd? Gevraagd om een bevestiging?"

Telefonisch, het gesprek is opgenomen. Hierin noemt medewerkster haar naam.
Nee geen bevestiging gevraagd.

Gesloten