LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract Avis autohuur achteraf aangepast

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Lagendijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2017 13:20

Contract Avis autohuur achteraf aangepast

Ongelezen bericht door Lagendijk »

Begin december heb ik bij Avis Portugal Madeira (AirPort funchal) een auto gehuurd. Op de 1 na laatste dag heb ik een lekke band gekregen agv veel stenen op de weg. Met de reserveband de auto weer op de luchthaven ingeleverd op advies van Avis. Men gaf aan dat de kosten voor de lekke band euro 180,- zouden zijn. Hiervoor heb ik getekend. Het originele formulier heb ik meegenomen. Een paar dagen later ontving ik per mail een overzicht van de kosten die zij van mijn creditcard zouden afschrijven : € 335 !!!! Op het formulier dat ik had getekend was het bedrag van € 180 weggelakt. Men bracht ook nog eens luchthavenbelasting € 47, kentekentoeslag € 23 en administratiekosten € 79 in rekening. Werkelijk schandalig!! Ik heb direct gemaild naar Portugal en naar de afdeling Customer Services en het originele formulier meegestuurd. Geen reactie. Nu al diverse keren contact gehad met CS maar men komt niet tot actie. Heeft iemand suggestie wat te doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jan 2017 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Contract Avis autohuur achteraf aangepast

Ongelezen bericht door berndv »

Lagendijk schreef:Begin december heb ik bij Avis Portugal Madeira (AirPort funchal) een auto gehuurd. Op de 1 na laatste dag heb ik een lekke band gekregen agv veel stenen op de weg. Met de reserveband de auto weer op de luchthaven ingeleverd op advies van Avis. Men gaf aan dat de kosten voor de lekke band euro 180,- zouden zijn. Hiervoor heb ik getekend. Het originele formulier heb ik meegenomen. Een paar dagen later ontving ik per mail een overzicht van de kosten die zij van mijn creditcard zouden afschrijven : € 335 !!!! Op het formulier dat ik had getekend was het bedrag van € 180 weggelakt. Men bracht ook nog eens luchthavenbelasting € 47, kentekentoeslag € 23 en administratiekosten € 79 in rekening. Werkelijk schandalig!! Ik heb direct gemaild naar Portugal en naar de afdeling Customer Services en het originele formulier meegestuurd. Geen reactie. Nu al diverse keren contact gehad met CS maar men komt niet tot actie. Heeft iemand suggestie wat te doen?
maar u heeft het originele, getekende formulier? Dan lijkt het mij op zich vrij duidelijk als die extra kosten daar niet op vermeld staan. Eenzijdig wijzigingen aanbrengen in een getekende overeenkomst zonder beide partijen de wijzigingen te laten accorderen houdt bij de rechter niet lang stand, naar mijn bescheiden mening.

BMF
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2015 15:55

Re: Contract Avis autohuur achteraf aangepast

Ongelezen bericht door BMF »

Bedrag betwisten bij creditcard maatschappij. Zij halen het dan terug.
Wij huren altijd via Sunnycars. Dan voorkom je deze problemen. Alles is incluis en problemen met de verhuurmaatschappij lossen zij op.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Contract Avis autohuur achteraf aangepast

Ongelezen bericht door Royalflush »

Avis op Madeira is een drama. Ik heb daar een half jaar gewerkt en mijn werkgever is van pure ellende overgestapt naar een concurrerende autoverhuurmaatschappij. Op andere bestemmingen is Avis overigens wel prima.

Verder wat BMF hierboven zegt: betaling betwisten via je creditcardmaatschappij. Ik heb al meerdere malen op deze manier mijn geld terug gekregen dat onterecht door autoverhuurders na afloop van mijn creditcard was afgeschreven. Het is schering en inslag anno 2017 bij autoverhuurmaatschappijen. Een methode die ikzelf tegenwoordig hanteer is dat ik direct na het ophalen van mijn huurauto bel met mijn creditcardaanbieder om een zgn. 'internetblokkade' aan te zetten. Op die manier is de creditcard alleen nog te gebruiken als fysieke kaart in combinatie met de pincode. Zo kunnen verhuurders niet allerlei verzonnen fopkosten in rekening brengen achteraf. Op ieder gewenst moment kun je de internetblokkade met één telefoontje weer van je kaart af halen.

Gesloten