Dagje wellness niet te reserveren

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
MarkD020
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2020 13:38

Dagje wellness niet te reserveren

Ongelezen bericht door MarkD020 »

Bij mijn laatste bezoek aan de Veluwse Bron kocht ik een pakket met wellness producten en daarbij twee vouchers voor een gratis dagentree. Vandaag probeer ik de vouchers te verzilveren en dan blijkt dat er, met uitzondering van de vestiging in België, geen enkele mogelijkheid is om de vouchers te verzilveren bij een locatie van International Wellness Resorts. De vouchers zijn geldig tot 24 december en kunnen niet worden verlengd. De bij de vouchers aangehechte Wellness giftcard is wél 12 maanden geldig en kan zelfs worden verlengd.

Je kan wel gewoon een dagje sauna reserveren, maar met een e-ticket ('gekocht' met de voucher) gelden andere voorwaarden. Dan is er plots maar een beperkt aantal reserveringen per dag/actie mogelijk. Dit wordt niet vooraf gemeld, maar pas duidelijk als je al in het boekingsproces zit. Als je eerst bij de sauna gecontroleerd had of er nog plek is voor een dagentree, niet onbelangrijk in Corona-tijd. Als je ook je vrije dag met je werkgever hebt geregeld.

Een medewerker die via de chat van Elysium op mijn vraag/opmerking reageerde zei dat dit nu eenmaal de voorwaarden zijn en dat ze niets voor me kon doen. Ik had eerder moeten reserveren. Maar wanneer dan? Als er maar een beperkt aantal e-tickets per dag per locatie worden toegelaten had ik dat graag vooraf geweten. Nu blijft het schimmig. Theoretisch kunnen ze het aantal op 2 zetten, waardoor je de vouchers nooit zou kunnen inwisselen bij de sauna van jouw voorkeur. Tijdig is een rekbaar begrip, maar niet heel rekbaar als het gaat om de inwisselbaarheid van de gekochte vouchers.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dagje wellness niet te reserveren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wanneer hebt u die vouchers gekocht?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Dagje wellness niet te reserveren

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dergelijke gratis vouchers is altijd beperkt inwisselbaar met als doel de rustige momenten aan te vullen. Dergelijke vouchers moet je dus ruim voor de gewenste datum gaan gebruiken. Op korte termijn zal alles vol zitten aan gratis/ goedkope plekken.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Dagje wellness niet te reserveren

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De vraag is natuurlijk in hoeverre deze vouchers ook echt als gratis te betittelen zijn. TS KOCHT een pakket inclusief "gratis" vouchers.......
Ik zou om gedoe te omzeilen er een dagje België van maken inclusief een hotelletje....

MarkD020
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2020 13:38

Re: Dagje wellness niet te reserveren

Ongelezen bericht door MarkD020 »

De vouchers had ik deze zomer gekocht in de veronderstelling dat ze een onderdeel waren van het pakket met producten. Dat 'kopen' lijkt dus niet zo te zijn. Ik vind het prima als er een limiet gesteld wordt aan een maximaal aantal per actie, maar wees daar dan vooraf open over. Blijkbaar is het dus niet alleen om rustige momenten te vullen, want een basis betaald saunabezoek in dezelfde periode is gewoon mogelijk.
Via de chat (facebook) en via de mail wordt exact dezelfde knip-en-plak reactie verstuurd. "Spijtig, maar we kunnen niets voor je betekenen."

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Dagje wellness niet te reserveren

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor advies.

Ik twijfel welke rechten je hebt. Wat wel mee speelt is dat je heel laat bent met reserveren.

Gesloten