LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dakrails kwijt door holtkamper

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
petpas
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2015 13:53

Dakrails kwijt door holtkamper

Ongelezen bericht door petpas »

Ik heb onlangs mijn holtkamper tentrailer door holtkamper laten nakijken en repareren. Toen ik m weer kon ophalen bleek dat mijn dakrails verdwenen waren. Toen ik de tenttrailer ingeleverd heb zaten ze er nog op. Holtkamper heeft zijn magazijn meerdere malen doorzocht en niets gevonden.

Nu bellen ze mij op met de mededeling dat zij denken dat die dakrails mogelijk zijn ontvreemd toen mijn tenttrailer buiten stond te wachten tot ik m kwam ophalen. En dat ik dat even bij mijn verzekering mag gaan declareren. Pas als ik dat gedaan heb krijg ik nieuwe.

Dit klopt volgens mij niet. Waarom moet ik mijn verzekering inschakelen voor iets dat door toedoen van holtkamper is kwijtgeraakt. Volgens mij zijn zij aansprakelijk.

Klopt dit???

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Dakrails kwijt door holtkamper

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

tuurlijk zijn ze zelf aansprakelijk en al helemaal als het hun eigen terrein is

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dakrails kwijt door holtkamper

Ongelezen bericht door Moneyman »

't Is wel een beetje vaag he... ze dénken dat ze bij hen zijn ontvreemd. Kan jij hard maken dat dat bij hen gebeurd moet zijn?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Dakrails kwijt door holtkamper

Ongelezen bericht door Har06 »

De algemene voorwaarden van het bedrijf eens doorlezen en daarna in overleg gaan

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Dakrails kwijt door holtkamper

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ze geven al min of meer toe dat het bij hun is gebeurd. Zij zijn dus aansprakelijk en moeten hun verzekering maar aanspreken. Ondertussen gewoon de rails vergoeden.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Dakrails kwijt door holtkamper

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="olaf79"]Ze geven al min of meer toe dat het bij hun is gebeurd. Zij zijn dus aansprakelijk en moeten hun verzekering maar aanspreken. Ondertussen gewoon de rails vergoeden.[/quote]

Ik denk het niet, schade aangebracht in reparatiebedrijven zijn voor rekening van de eigenaar van het voertuig cs

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Dakrails kwijt door holtkamper

Ongelezen bericht door Quark »

Gewoon je verzekering inschakelen, zorg dat je zwart op wit de bewering krijgt dat het waarschijnlijk bij het bedrijf is gestolen. Laat de verzekeringen het maar uit vechten.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dakrails kwijt door holtkamper

Ongelezen bericht door Moneyman »

Har06 schreef:[quote="olaf79"]Ze geven al min of meer toe dat het bij hun is gebeurd. Zij zijn dus aansprakelijk en moeten hun verzekering maar aanspreken. Ondertussen gewoon de rails vergoeden.
Ik denk het niet, schade aangebracht in reparatiebedrijven zijn voor rekening van de eigenaar van het voertuig cs[/quote]
Huh? Waar baseer je dat op?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Dakrails kwijt door holtkamper

Ongelezen bericht door Har06 »

Moneyman schreef:
Har06 schreef:[quote="olaf79"]Ze geven al min of meer toe dat het bij hun is gebeurd. Zij zijn dus aansprakelijk en moeten hun verzekering maar aanspreken. Ondertussen gewoon de rails vergoeden.
Ik denk het niet, schade aangebracht in reparatiebedrijven zijn voor rekening van de eigenaar van het voertuig cs
Huh? Waar baseer je dat op?[/quote]

Algemene Voorwaarden, dit gaat ook op voor je auto in de garage werkplaats

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Dakrails kwijt door holtkamper

Ongelezen bericht door bprosman »

"Schade aangebracht" is nog wel iets anders dan "Diefstal van"

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dakrails kwijt door holtkamper

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je weet dat een exoneratiebeding in Algemene Voorwaarden in consumentenzaken op de grijze lijst staat, en dus geacht wordt onredelijk bezwarend te zijn?

PS Har06, leer eens quoten... je quotte voortdurend verkeerd en da's vervelend.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Dakrails kwijt door holtkamper

Ongelezen bericht door Har06 »

Moneyman schreef:Je weet dat een exoneratiebeding in Algemene Voorwaarden in consumentenzaken op de grijze lijst staat, en dus geacht wordt onredelijk bezwarend te zijn?

PS Har06, leer eens quoten... je quotte voortdurend verkeerd en da's vervelend.
daarom begrijp je het niet?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Dakrails kwijt door holtkamper

Ongelezen bericht door Moneyman »

Door je verkeerde quotes leg je onderstaand mij jouw eigen woorden in de mond. NIet echt handig en wenselijk, toch? Vooral niet als ze niet kloppen.

Gesloten