LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Efteling wil mijn vroegboekkorting niet herzien

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Strandjutter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2018 17:06

Efteling wil mijn vroegboekkorting niet herzien

Ongelezen bericht door Strandjutter »

Ik heb op 19 okt. 2017 een reservering gedaan voor een vakantiehuisje in dec. 2018 bij de Efteling. Niet zichtbaar op de nota, doch bij navraag is gebleken dat ik voor een vroegboekkorting ad 15% in aanmerking ben gekomen.

In de maand december - alsmede in de maand januari via een persoonlijke mail - word ik middels een tv reclame sport geconfronteerd met een vroegboekkorting ad 25%. Raadpleging van de site van de Efteling bevestigt de nieuwe actie en als ik de actievoorwaarden lees zou ik bij een (nieuwe) boeking voor 10% (!!) meer korting in aanmerking komen.

Ik heb Efteling gevraagd mij tegemoet te komen. Per slot van rekening betaal ik nu 186€ teveel.
Een kopie van het mailverkeer heb ik toegezonden naar [email protected]

Efteling wijst mijn "claim" af en wenst mij ook niet tegemoet te komen middels bijvoorbeeld een bestedingstegoed op het park. Efteling stelt zich op het standpunt dat de actie niet van toepassing op reeds bestaande reserveringen. Blijkbaar heb ik dus te vroeg geboekt!!!

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze actie zeer klantonvriendelijk is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Efteling wil mijn vroegboekkorting niet herzien

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, dat risico heb je altijd bij vakanties. Wacht je langer met boeken, dan loop je het risico dat het uitverkocht is. Of duurder. Maar er is ook een kans dat het juist voordeliger wordt. Het is je eigen keus om te beslissen of je dat risico wilt nemen, maar er is geen 'recht' op een lagere factuur als er in een later stadium toevallig andere kortingsacties zijn.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Efteling wil mijn vroegboekkorting niet herzien

Ongelezen bericht door Dirkie »

Laten we het omdraaien. Stel U had geboekt met 25% korting. En nu ziet U de aanbieding voor 10% korting. Had U dan ook een topic hier geopend omdat U het er niet mee eens was?
U heeft geboekt en daarbij een korting gekregen. Dat er nu meer korting gegeven wordt is jammer voor U.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Efteling wil mijn vroegboekkorting niet herzien

Ongelezen bericht door Lowieze »

Winkels willen uit coulance nog weleens meer korting achteraf geven, maar bij vakantieparken heb ik er nog niet van gehoord.
Zoals Kweenie al zegt, is het absoluut niet iets waar je "recht" op zou hebben.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Efteling wil mijn vroegboekkorting niet herzien

Ongelezen bericht door Brahms »

Strandjutter schreef:Ik heb op 19 okt. 2017 een reservering gedaan voor een vakantiehuisje in dec. 2018 bij de Efteling. Niet zichtbaar op de nota, doch bij navraag is gebleken dat ik voor een vroegboekkorting ad 15% in aanmerking ben gekomen.

In de maand december - alsmede in de maand januari via een persoonlijke mail - word ik middels een tv reclame sport geconfronteerd met een vroegboekkorting ad 25%. Raadpleging van de site van de Efteling bevestigt de nieuwe actie en als ik de actievoorwaarden lees zou ik bij een (nieuwe) boeking voor 10% (!!) meer korting in aanmerking komen.

Ik heb Efteling gevraagd mij tegemoet te komen. Per slot van rekening betaal ik nu 186€ teveel.
Een kopie van het mailverkeer heb ik toegezonden naar [email protected]

Efteling wijst mijn "claim" af en wenst mij ook niet tegemoet te komen middels bijvoorbeeld een bestedingstegoed op het park. Efteling stelt zich op het standpunt dat de actie niet van toepassing op reeds bestaande reserveringen. Blijkbaar heb ik dus te vroeg geboekt!!!

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze actie zeer klantonvriendelijk is.
Je hebt in oktober geboekt, de actie is geldig in december 2017 en januari 2018. Meer kan ik er niet van maken.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Efteling wil mijn vroegboekkorting niet herzien

Ongelezen bericht door HADES2001 »

helaas voor u zijn ze niet verplicht u tegemoet te komen, u bent akkoord gegaan met de 15% korting, dat de korting nu beter is is vervelend.
Dus spijtig maar zou zeggen geniet eind dit jaar van uw efteling bezoek en laat het verschil gewoon los, het kost veel moeite en zal na uw contact zo goed als zeker op niets uitlopen

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Efteling wil mijn vroegboekkorting niet herzien

Ongelezen bericht door juliomariner »

Op het moment van boeking bent u akkoord gegaan met de prijs. Koop = koop. Een verkoper mag zelf de prijs bepalen. Achteraf onderhandelen is dan ook zinloos

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Efteling wil mijn vroegboekkorting niet herzien

Ongelezen bericht door mahadma »

Net als vliegreizen heeft dit park ook "fluid pricing". Dus dat kan elke dag anders zijn.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Efteling wil mijn vroegboekkorting niet herzien

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb 2 jaar geleden een tv gekocht. Nu zie ik deze staan op internet en is deze 400 euro goedkoper. Zou ik dat terug kunnen krijgen?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Efteling wil mijn vroegboekkorting niet herzien

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hebt niet teveel betaald, u hebt betaald wat er afgesproken is. En u bent akkoord gegaan met deze prijs, anders had u niet geboekt.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Efteling wil mijn vroegboekkorting niet herzien

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het voordeel van vroegboeken is dat u zeker bent dat u er in de u gewenste periode daar zeker terrecht kunt. Is dit altijd goedkoper? Nee zeker niet. Soms als het bedrijf denkt dat ze niet vol komen verlagen ze de prijzen nog ver onder de vroegboek prijzen. In sommige gevallen (als u niet perse naar een bepaalde accomodatie wilt of niet aan een bepaalde periode vast zit) is iets langer wachten zeker interessant

Gesloten