LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Umut73
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2013 21:16

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Umut73 »

Kennis van me had er een ring en 2 oorknoppen voor de prijs van 6850 euro gekocht in Nederland nog geen 500 waard dus ik als goede hulp met de sieraden na die Storks in antalya deed me voor als een klant en vroeg wat de sieraden waard waren als ik inruilde 1000 dollar was het antwoord hierop. Mensen koop hier niks je bent gewaarschuwd personeel spreekt meerdere talen om je je een veilig gevoel te geven.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mar 2014 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

navigator15
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 sep 2013 00:19

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door navigator15 »

daar ben ik het ook mee eens. als je niet wil kopen koop je toch niet. Dat is hetzelfde als mensen die de kleine lettertjes niet lezen en naderhand als mosterd na de maaltijd gaan zeuren.
Bedenk voordat je zelf iets doet, koopt of zegt. Daar ontbreekt het nu bij veel mensen aan.
En als er eens een keer iets is dan begint men gelijk te mekkeren met het toverwoord Compensatie!! jakkes

navigator15
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 sep 2013 00:19

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door navigator15 »

Sorry hoor, maar wanneer ik in Nederland een dure ring koop met brilljanten etc zonder certificaat dan is ie bij inruilen ook alleen maar de oudgoud prijs waard.

Jullie denken dus dat een ring etc dezelfde waarde blijft behouden, dit kan alleen als je dus in zo'n garantiecertificaat meedoet. Anders is het gewoon OUD Goud.
Geen enkele juwelier zou je dezelfde prijs doorgeven als je betaalt hebt. En je had veel beter uit moeten kijken, als je zoveel geld te besteden hebt kun je ook een echte taxateur meenemen voordat je besluit te kopen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Har06 »

Iedereen over een kam scheren is niet juist, wij kochten een halsketting met diamantje bij een juwelier in Belek, een tijdje geleden bij een juwelier in Nederland laten testen en het ketting heeft de dubbele waarde bvan de aanschafprijs.

angelatimmerman
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2013 12:56

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door angelatimmerman »

Tot mijn verbazing lees ik van andere mensen, die niet zijn opgelicht, dat ze als commentaar geven, dat je zelf akkoord gaat. Als in de bus al gezegd wordt door iemand van Corendon dat het echt een goed bedrijf is en dat de kosten in Turkije veel lager zijn dan in Nederland, vanwege de betere belasting en het uurloon in Turkije veel lager ligt, dan is dat toch een heel aannemelijk verhaal????!!! Verder werd ons vertelt dat het echt betrouwbaar was door onze Nederlands sprekende corendon host. Natuurlijk ga je zelf akkoord met de voorwaarden, maar je gaat er dan vanuit dat de voorwaarden kloppen, dat de sieraden, die je koopt ook de waarde zijn die ze daar aangeven, dus kom nou niet met verhalen je gaat zelf akkoord. Je krijgt een certificaat, waarop de waarde van je armband staat en gaat er dan vanuit dat, die waarde ook daadwerkelijk klopt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door tenormin »

Har06 schreef:Iedereen over een kam scheren is niet juist, wij kochten een halsketting met diamantje bij een juwelier in Belek, een tijdje geleden bij een juwelier in Nederland laten testen en het ketting heeft de dubbele waarde bvan de aanschafprijs.
Ben ik het mee eens. Was bij een juwelier in Alanya en kocht een sterrenbeeld Leeuw. Was 25.3 gram, €400,00 voor betaald. In Nederland laten taxeren, die kwamen op €1.200,00. Kan me de naam niet meer herinneren van de zaak, alleen dat het een Duitse naam had. Berger of zoiets. Voelde me dus totaal niet 'bekocht', integendeel.

Storks Jewellery
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2013 17:17

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Storks Jewellery »

Gepost door CEO van Storks: Muammer Alkım ()

Geachte dames en heren,

De firma sümergroep is opgericht in het jaar 1971 met het onderneming van fundamenteel Storks juweliers filiaal – een onderneming waarvan de groothandel en detailhandel volgens internationale normen opereert.-

Met jaren lange ervaring en kennis heeft de firma sümergroep in het jaar 1997 de firma Storks juwelen filiaal opgericht. Storks is in Turkije een van de eerste en uitgebreidste verkoopfilialen ketens in de juwelen detailhandel. De firma Storks heeft in de Turkse juweliers sector voor het eerst het franchising systeem gebracht.

In Turkije is in zijn eigen sector het grootste verkoopcentrum in de detailhandel: Antalya Mega Storks en is op 28 april 2003 geopend.

Tot het jaar 2009 werd de onderneming beheerd door ons en is heropend op 1 Mei 2013. In het tussen zittende periode kon de Storks-Team de wensen van de klanten niet in vervulling brengen. Sinds Mei dit jaar is de onderneming weer in volle omvang verantwoordelijk voor u. Alle problemen die in deze periode zijn opgetreden, worden persoonlijk door mij en onze account manager in overweging genomen, om een wederzijdse tevredenheid te verwezenlijken.

Graag verhelpen we uw problemen, want voor onze onderneming is klantentevredenheid het hoogste prioriteit.

Hoogachtend,

Sumer mücevherat
CEO
Muammer Alkım

Mobiel tel : +90 533 515 27 38
Telefax : +90 242 340 55 07
E-mail: m.alkı[email protected]

Klantendienst
Kerem Basmacıoğlu
Tel : +90 242 340 55 45
Telefax : +90 242 340 55 07
E-mail: [email protected]

Storks Jewellery
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2013 17:17

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Storks Jewellery »

damyra schreef:
sieraden schreef:Ben zeer benieuwd of er mensen sieraden gekocht hebben bij Storks.

Voor €4.200,- en geïntimideerd bij de verkoop.

Ik ben in maart 2010 met Corendon in Antalya geweest. Ook ons reisgezelschap heeft een bezoek aan Storks gebracht. Ik heb daar een dure ketting gekocht. De ketting werd laatste avond voor vertrek bezorgd. Thuis in NL ben ik naar bevriende juwelier gegaan. Daar werd de ketting 1000 euro goedkoper geschat dan ik had betaald. Gelukkig was het wel echt goud en de steen van mooie kwaliteit. Ik heb 1000 euro aanbetaald aan Storks. De rest moet ik overmaken naar Storks. Ook is er een kopie van mijn paspoort gemaakt. Storks in Antalya zei dat er een service punt van Storks in NL is. Die heb ik niet gevonden. Mijn reisgids treedt op als tussenpersoon.
Graag zou ik met Storks in contact komen.
Wie heeft een goed advies voor mij?
Graag verhelpen we uw problemen, want voor onze onderneming is klantentevredenheid het hoogste prioriteit.

Klantendienst
Kerem Basmacıoğlu
Tel : +90 242 340 55 45
Telefax : +90 242 340 55 07
E-mail: [email protected]

Storks Jewellery
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2013 17:17

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Storks Jewellery »

Arthur14 schreef:Ze vertellen dat ze overal ter wereld gevestigd zijn. Dit is NIET WAAR!! De prijzen die zij aanbieden zijn veel te hoog ook voor in Nederland. Je kan beter in Nederland een sieraad dan bij Storks. Dit is vele malen goedkoper en u kunt er evt. mee terug Service kennen ze nl. niet.

Geachte Arthur14,

Hartelijk bedankt voor uw bezoek bij ons in Storks.

Graag zouden wij willen weten wat er mis is gegaan.
En waarom u adviseert om niet iets te kopen bij Storks.

In afwachting van uw reactie.

Alvast bedankt,

Klantenservice
Storks

Storks Jewellery
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2013 17:17

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Storks Jewellery »

Umut73 schreef:Kennis van me had er een ring en 2 oorknoppen voor de prijs van 6850 euro gekocht in Nederland nog geen 500 waard dus ik als goede hulp met de sieraden na die Storks in antalya deed me voor als een klant en vroeg wat de sieraden waard waren als ik inruilde 1000 dollar was het antwoord hierop. Mensen koop hier niks je bent gewaarschuwd personeel spreekt meerdere talen om je je een veilig gevoel te geven.
Geachte Umut73,

Hartelijk bedankt voor uw bezoek bij ons in Storks.

Tot het jaar 2009 werd de onderneming beheerd door ons en is heropend op 1 Mei 2013. In het tussen zittende periode kon de Storks-Team de wensen van de klanten niet in vervulling brengen. Sinds Mei dit jaar is de onderneming weer in volle omvang verantwoordelijk voor u. Alle problemen die in deze periode zijn opgetreden, worden persoonlijk door mij en onze account manager in overweging genomen, om een wederzijdse tevredenheid te verwezenlijken.

Graag verhelpen we uw problemen, want voor onze onderneming is klantentevredenheid het hoogste prioriteit.

Hoogachtend,

Klantendienst
Kerem Basmacıoğlu
Tel : +90 242 340 55 45
Telefax : +90 242 340 55 07
E-mail: [email protected]

guy38
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2014 20:53

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door guy38 »

Ook een probleem met Storks.

Ben er in november geweest met mijn verloofde en kocht daar een ring met diamand met certificaat van hun. En een gouden koningsketting.
Ik vond het al erg prijzig, maar na afdingen had ik dat bedrag er wel voor over, ook omdat het een trouwring werd. totaal 4600,- afsproken, gelijk daar 1500,- betaald.
De rest in 2 termijnen 1 in december en 1 in maart.
Nu gaat de trouwen niet door. Dus wil de ring en ketting terug geven aan hun.
Dat willen ze niet, en zeggen dat ik eerst moet betalen en dan kan ik het ruilen.
Daar geloof ik niet in, zeker na deze berichten op dit forum.
Heb zelfs aan geboden om alles terug te sturen, (ring is nog nooit gedragen en zit in orginele verpakking en certificaat zit er ook bij.) en dat ze die 1500,- mogen houden.
Plus ze hebben de TAX ook al geint via het vliegveld. En daar hebben ze ook nog 500,- voor gevangen.

Heb de spullen ook nog hier in nederland laten taxeren.
Als een juwelier het zou kopen , gaf die me er 900,- voor.
Ook omdat de diamant niet goed geslepen is, dus echt prut werk. Die moeten ze dus her slijpen, en blijft er minder karaat over.

Wat moet ik nou, ik ga die 3100,- echt niet betalen.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mar 2014 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.

Theo vd Laar
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2014 23:25

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Theo vd Laar »

Heb tijdens de vakantie een horloge gekocht bij Storks Antalia,mijn droom horloge ,was verkocht toen ik het klokje zag.
Dus gekocht maar kreeg het klokje niet mee,ze zouden het thuis brengen.
Na 7 weken belden ze op dat ze de dag later het horloge zouden afleveren.
Maar gezien de lange tijd die ik heb moeten wachten, ben ik bij de plaatselijke juwelier langs gegaan.
Hij kon de horloge goedkoper leveren.

Was dus niet meer zo happy met deze koop,ik vertelde dit aan de dame die het horloge kwam afleveren.
Ze was het er mee eens en ging bellen naar Storks,daar vonden ze als ik er niet gelukkig mee kon zijn, ze de koop wel wilden annuleren.
Kreeg mijn geld ter plekke terug,daarbij moet ik ook vermelden dat ik geen klachten heb over de verkoop in Turkije.
Ben er netjes behandeld en er werd mij ook niets op gedrongen.
Ook ben ik er van overtuigt dat het niet de bedoeling is om mensen te kort te doen,voor mij zijn de Turkse mensen eerlijk en oprecht gezien ik ook veel Turkse vrienden heb wil ik dat hier nog wel eens bevestigen.

M.v.g Theo vd Laar

navigator15
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 sep 2013 00:19

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door navigator15 »

En dit verhaal van u dhr V.d. Laar vind ik nu echt een ongelooflijk verhaal.
Ten eerste dat de koop van dit horloge en het daadwerkelijk afleveren zo lange tussentijd heeft en dat u zo bij degene die daadwerkelijk het door u gekochte horloge komt brengen zomaar afzegt omdat u elders een goedkoper exemplaar heeft gevonden. En dat hierbij geen enkele extra problemen ontstonden. Dit vind ik wel echt raar.

Immers de stelregel is toch dat u het horloge heeft gekocht in Turkije, en er geen ontbinding van koop heeft plaatsgevonden.

Theo vd Laar
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2014 23:25

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Theo vd Laar »

Dag mensen die hier hun ongenoegen uiten. Ik vertel hier precies wat mij is overkomen,en hoe Storks het heeft opgelost.
Dat het met jullie niet goed is gegaan betreur ik dan ook ten zeerste.

Theo vd Laar
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mar 2014 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

Jan Copernol
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2014 08:20

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door Jan Copernol »

hello ik ben jan ik ben al jaren klant bij storks ik heb er nog geen probleem gehad het laatst was ik er in april omstreeks de 15 de twee ringen gekocht en een armband voor mij vrouw alles te samen 7500€ persoonelijk naar de juweel zaak geweest voor een schatting prijs 12000€ dus wij waren tevreden
ik begrijp niet de mensen die niet tevreden zijn ....wij schoppen bij storks het is niet goedkoop maar wel zeer goede kwaliteit
groeten van jan copernol

davidkoeman
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2014 15:26

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door davidkoeman »

Bedankt Storks voor alle mooie juwelen en herinneringen.
İk ben heel blij met de diamanten en de ring die open kan klappen.
En het speciaal service dat jullie gaven aan mij en mijn vrouw.
volgende jaar ben ik zeker terug bij jullie.
zoals ik beloofd hebt, alles is hier bij mijn familie juwelier gecontroleerd.
PERFECT PERFECT PERFECT !!!
Tot volgende keer... i love you...
David KOEMAN.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door encore »

hello ... persoonelijk naar de juweel zaak geweest ...wij schoppen bij storks ...
Echt kicke hè?
... herinneringen... de diamanten en de ring die kan klappen.
En het speciaal service dat jullie gaven aan ... mijn vrouw.
...
zoals ik beloofd hebt, alles is hier bij mijn familie juwelier gecontroleerd.
....
Laatst gewijzigd door encore op 27 mei 2014 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door stfwlk »

Een winkel die het zo nodig heeft om een forum vol te spammen met verdacht lyrische reacties in slecht Nederlands, daar gaan we met een grote boog omheen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door tenormin »

stfwlk schreef:Een winkel die het zo nodig heeft om een forum vol te spammen met verdacht lyrische reacties in slecht Nederlands, daar gaan we met een grote boog omheen.
:lol: Die Google vertaalmachine ook: die schopt i.p.v. shopt. 'Persoonelijk naar de juweel zaak geweest'.
Zou trouwens best eens een ring willen zien die kan applaudisseren, maar dat zal wel een utopie blijven :mrgreen: . En wie heeft er nu nog een familie juwelier? De Royals, de Koninklijke familie en oude (geen cent te makke) adel? Maar leuk toch dat Storks zo'n fanclub heeft?

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Ervaring met Storks diamantiair in Turkije Antalya

Ongelezen bericht door encore »

ik ben dan weer benieuwd naar die "speciaal service" aan die vrouw... :mrgreen:

Gesloten