LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door sjohie »

We gaan op vakantie, jeuj! :lol: En omdat we vliegen vanaf Schiphol, willen we de auto dáár parkeren. Sinds de laatste keer is het hele parkeren daar veranderd merken we nu, zo kan je niet meer direct in P2 parkeren, maar moet je aan wat ze Holiday Valet Parking noemen. Dan geef je je sleutel af in de buurt van P2, redden zij zich met je auto, en staattie bij aankomst weer klaar, basic valet dienst dus. P3 en vooral die pendelbus zijn we geen fan van, daarom was dat parkeren bij P2 altijd wel fijn, maar goed, dat is dus geen optie meer. Over andere partijen die parkeerdiensten aanbieden lees ik gemengde ervaringen, dus daar wagen we ons niet aan, maar dit is een dienst van Schiphol zelf. Omdat het relatief nieuw is, zijn er nog niet bijster veel ervaringen over terug te vinden, Daarom hier de vraag, wie heeft (al) ervaring met Holiday Valet Parking van Schiphol?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door newmikey »

Holiday Valet Parking is gewoon van Schiphol zèlf, niet van één van die louche partijtjes die je auto ergens in Amstelveen of op een grasveldje neerplempen. Ik het het één keer gedaan en het beviel me eigenlijk prima. Gewoon P6 inrijden en sleutels afgeven bij het kantoortje. Enige nadeel vond ik dat je ruim van te voren moet boeken en betalen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door sjohie »

Dat het van Schiphol zelf is, had ik al wel door, en is ook de reden dat we er niet meteen aan voorbij zijn gegaan. :wink: Maar goed, je reactie is precies waar ik naar op zoek was eigenlijk, dankjewel! Dus geen geredigeerde "beoordelingen" op hun eigen site of trustpilot, maar een valide ervaring van een klant. Ik denk dat wij het ook maar eens gaan proberen. :D

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door sjohie »

Geen andere users hier ervaring met Schiphol Holiday Valet Parking?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door newmikey »

sjohie schreef:Geen andere users hier ervaring met Schiphol Holiday Valet Parking?
We gaan 5 maart voor 10 dagen naar La Palma, heb de parking geboekt dus zal daarna wel even rapport uitbrengen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door kokka »

ik heb geen ervaring met valet parking, en dat zal ook altijd zo blijven. ik geef de sleutels van mijn auto dus niet af aan zo'n bedrijf. schiphol of niet.
Ik heb wel laatst in die nieuwe parkeergarage op P3 gestaan, en dat beviel wel goed.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door Dirkie »

Als we met de auto naar Schiphol gaan parkeren we altijd op P3 en gebruiken de pendelbus. Ik zet iedereen met bagage af bij de vertrekhal en rijdt zelf naar P3. Daar parkeer ik en ga met de bus naar de vertrekhal. Ben altijd binnen 15 minuten weer terug. En geen gesleep met bagage over de parkeerplaats en in de bus. En bij terugkomst ga ook ik weer alleen de auto halen.
Alhoewel ik moet zeggen dat we de laatste paar jaar de taxi nemen, omdat we een kleinere auto hebben en niet alle bagage daar in past. En ook dat werkt uitstekend. Thuis ophalen en bij de vertrekhal afzetten. En terug belt de chauffeur als we bij de bagageband staan dat hij er aan komt. Makkelijker kan niet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door sjohie »

Dirkie schreef:Als we met de auto naar Schiphol gaan parkeren we altijd op P3 en gebruiken de pendelbus. Ik zet iedereen met bagage af bij de vertrekhal en rijdt zelf naar P3. Daar parkeer ik en ga met de bus naar de vertrekhal. Ben altijd binnen 15 minuten weer terug. En geen gesleep met bagage over de parkeerplaats en in de bus. En bij terugkomst ga ook ik weer alleen de auto halen.
Alhoewel ik moet zeggen dat we de laatste paar jaar de taxi nemen, omdat we een kleinere auto hebben en niet alle bagage daar in past. En ook dat werkt uitstekend. Thuis ophalen en bij de vertrekhal afzetten. En terug belt de chauffeur als we bij de bagageband staan dat hij er aan komt. Makkelijker kan niet.
Da's fijn voor jullie, maar ik ben op zoek naar ervaringen met de Schiphol holiday Valet Parking dienst, geen alternatieven ervoor. :wink:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door kokka »

wat ik me altijd afvraag, als je auto nu gejat wordt terwijl je zelf de sleutels hebt afgegeven, keert de verzekering dan wel uit?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door sjohie »

newmikey schreef:
sjohie schreef:Geen andere users hier ervaring met Schiphol Holiday Valet Parking?
We gaan 5 maart voor 10 dagen naar La Palma, heb de parking geboekt dus zal daarna wel even rapport uitbrengen.
Niet dat ik ongeduldig ben, maar hoe beviel het? (de vakantie, en ook het parkeren.. :wink: )

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door newmikey »

sjohie schreef:
newmikey schreef:
sjohie schreef:Geen andere users hier ervaring met Schiphol Holiday Valet Parking?
We gaan 5 maart voor 10 dagen naar La Palma, heb de parking geboekt dus zal daarna wel even rapport uitbrengen.
Niet dat ik ongeduldig ben, maar hoe beviel het? (de vakantie, en ook het parkeren.. :wink: )
Uitstekend. Ik had dit wel verward met de P6 valet parking van Schiphol zelf dus ga er vanuit dat het reisburo toch zo'n externe provider heeft gebruikt, in dit geval 247 Parking uit Aalsmeer. Auto werd keurig in de bocht van vertrekhal 2 opgewacht. Bij aankomst gebeld toen de bagage op de band lag en nog géén 10 minuten hoeven wachten tot de auto werd voorgereden. Er was maar een paar kilometer mee gereden en verder tevreden dus.

Kosten waren €71.10 inc. BTW voor 11 dagen dus nog iets goedkoper dan de valet parking van Schiphol in P6 - die vind ik dan toch weer iets comfortabeler omdat je dan helemaal niet hoeft te wachten bij aankomst - de auto staat gewoon klaar voor je.

La Palma zelf kan ik van harte aanbevelen als je van woeste natuur en wandelen houdt. Géén massatoerisme hier dus heel anders dan de andere eilanden. Heb mezelf suf gefotografeerd. Goede wijnen en superlekker gegeten. Klein huisje (casita) tegen een berghelling met alleen het geluid van een paar kippen, geiten en honden. Géén bestemming voor feestbeesten maar voor natuurliefhebbers...super!

Als je me een PB'tje stuurt, geef ik je een link naar mijn Flickr pagina waar de foto's staan (doe dat liever niet hier eigenlijk)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door sjohie »

Ok, nu kan ik er zelf wat over zeggen, het inleveren in P6 ging vlot, en hij stond op tijd, weer bij het kantoortje van Schiphol Holiday Valet Parking in de P6 garage, klaar. In totaal hebben ze er ~12km mee gereden. Dat gaan we denk ik wel vaker doen.

esthervdz
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2017 21:15

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door esthervdz »

Niet zo tevreden.... Slechte service. Bij terugkomst op Schiphol een lekke band. Daar werd ik per mail over geinformeerd, of ik even contact op wil nemen met de balie. Gelijk gebeld (vanuit het vliegtuig) en ze vroegen of ik naar de balie wilde komen. Aangegeven dat het me handiger leek om gelijk actie te ondernemen. Dat kon in eerste instantie niet, totdat ik boos werd. Uiteindelijk moest haar leidinggevende erbij komen en toen zou toch mijn pechhulp gebeld worden. Achteraf bleek dat de band lek was gegaan terwijl zij ermee reden. Een medewerker gaf aan dat het door al het materiaal op de weg kwam. De tunnel naar hun parkeerterrein toe lag hiermee vol door wegwerkzaamheden. Ook de pechhulp gaf aan dat de band extreem snel leegliep en dat hiermee niet lang gereden kon worden. Het moet dus gebeurd zijn terwijl de medewerkers van Valet Parking met mijn auto reden. Klacht ingediend, maar na eerst een bericht dat er naar gekeken zou worden nu al 3 weken geen reactie.

Thijs63
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2017 12:41

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door Thijs63 »

Waar ik dus van baal : op de site van Schiphol staat leuk aangekondigd dat het tarief voor 8 dagen P6 valet parking v.a. EUR 69.50 is, als ik kijk wat ik moet betalen van 04-10 07:00 tot 12-10 13:00, dus 8dagen en 6 uurtjes, moet ik bijna het dubbele betalen, EUR 134 !!
Schiphol, hoe kan dit ??

kelly.kooijman
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2019 16:28

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door kelly.kooijman »

ZEER SLECHT
Telefonisch niet te bereiken
Ik héb op 29 augustus mijn boeking geannuleerd en nog steeds geen geld terug ontvangen. 
Op mijn e-mailberichten en terugbelverzoeken wordt NIET gereageerd! 
Ik ga een deurwaarder inschakelen mocht ik voor het eind van deze week mijn geld niet terug krijgen!

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaringen Schiphol Holiday Valet Parking

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat zijn dan dure stappen die u gaat zetten.

Gesloten