Europe Assistance reageert niet op claim

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
FerryH
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2022 17:27

Europe Assistance reageert niet op claim

Ongelezen bericht door FerryH »

In januari van dit jaar hebben wij een 8-daagse cruise geboekt via Zeetours Rotterdam op de MSC Virtuosa naar Dubai-Abu Dhabi-Qatar. Wij werden door de rederij verplicht gesteld een Covid-19 verzekering af te sluiten ter dekking van eventuele kosten voor o.a. extra verblijf, verzorging of transportkosten bij constatering van positieve test van Covid.
Op de luchthaven van Dubai (terugvlucht) werden wij beide positief getest en mochten Dubai niet verlaten. We werden opgevangen in een hotel en konden dus onze terugvlucht niet nemen. De kosten van het hotel hoefden we niet te betalen (dit werd geregeld door MSC) maar de tickets moesten we zelf alsnog betalen toen we een week later naar huis mochten.
Binnen de gestelde termijn een claim ingediend bij Europe Assistance maar die hebben, behoudens een vraag om documenten van intenerary, factuur tickets en Covid verklaring, tot op heden niets van hen laten horen. Ondanks herhaalde pogingen via mail kontakt met hun te krijgen. Telefonisch hoef je niet te proberen want er wordt toch niet opgenomen. Zie Facebook-Europe Assistance.
Hoe kunnen we nu (we zijn al ruim 4 maanden verder) alsnog onze geld terugkrijgen?

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Europe Assistance reageert niet op claim

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Dit verhaal vertel ik zonder de polisvoorwaarden gelezen te hebben, ik weet dus niet of jullie recht hebben op een vergoeding.

Klopt het dat jullie in België de reisverzekering hebben afgesloten www.europ-assistance.be/ ?

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering,www.juridischloket.nl/ www.ombudsman.as/nl/homepage of www.eccnederland.nl/nl voor hulp of advies. Vooral de ombudsman lijkt mij een geschikte kandidaat, hun weten wat de regels in België zijn en welke wegen belopen kunnen worden.

De laatste mogelijkheid is om (bij een deurwaarder) een dagvaarding laten opmaken en naar de rechter gaan.

Dirk45
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 mei 2022 12:44

Re: Europe Assistance reageert niet op claim

Ongelezen bericht door Dirk45 »

Ben het helemaal eens met Seinhuis.
De polisvoorwaarden moeten duidelijkheid geven of u recht op schadevergoeding heeft.
En neem van mij aan er zijn meer voorwaarden dan alleen maar binnen de gestelde termijn claimen.

FerryH
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2022 17:27

Re: Europe Assistance reageert niet op claim

Ongelezen bericht door FerryH »

Dirk45 schreef:
29 mei 2022 13:34
Ben het helemaal eens met Seinhuis.
De polisvoorwaarden moeten duidelijkheid geven of u recht op schadevergoeding heeft.
En neem van mij aan er zijn meer voorwaarden dan alleen maar binnen de gestelde termijn claimen.
Dank je wel voor de reactie

Plaats reactie