Fotograaf valt lastig na negatieve recensie

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
André Eizinga

Re: Fotograaf valt lastig na negatieve recensie

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 21:18

witte angora schreef:
10 aug 2019 16:50
Ook leuk dat je exact dit bericht in het gastenboek van mevrouw plaatst. Helaas is het zaterdagmiddag, ze heeft dus nog niet gereageerd.

http://www.fotoellis.nl/index.php/gastenboek
Niet alleen in het gastenboek maar ook via Google en via Facebook. Ze geeft op geen enkel bericht een reactie en deze fotoshoot heeft al plaatsgevonden in maart. De druppel was dat zij gister nadat er al meer dan 2 weken geen contact was geweest ineens een privé bericht stuurde met de foto's van onze kinderen met daarbij de quote: "Het dommigheid straalt je uit, Kapstertje" Mijn partner had haar geblokkeerd maar schijnbaar niet alle foto's geblokkeerd.

Nog een aanvulling ze heeft opnieuw vandaag 1 reactie gegeven naar mij persoonlijk en dat was dat ze aangifte ging doen.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 21:22

witte angora schreef:
10 aug 2019 21:00
André Eizinga schreef:
10 aug 2019 20:58
Komkommertijd schreef:
10 aug 2019 16:40
En zij mag als ze dit ontdekte hier haar kant van het verhaal schrijven.

Ook het taalgebruik en of het redelijk is zal bepalen of een Review geloofwaardig is.
Geen ervaring met deze persoon maar er zijn ook soms lastige klanten.

Maar als de fotograaf U zo bewijsbaar bedreigde is klacht wegens smaad en laster mogelijk.
Het lijkt me goed dat de fotograaf een reactie geeft, aangezien deze al een tijd uit blijft en wij ook graag een reactie tegemoet zien. Een negatieve recensie schrijven doe ik niet op basis van ontevredenheid of wraak.
Misschien is het voor de fotograaf ook weekend, André, en heeft ze dit nog helemaal niet gezien? Bovendien weet ze waarschijnlijk niet eens van het bestaan van dit topic, dus hoe kan ze er op reageren?

En als het niet uit ontevredenheid of wraak is, waarvoor is deze negatieve recensie dan bedoeld?
Het is zeker uit ontevredenheid maar niet uit wraak, maar goed laat die interpretatie in het midden. Ze heeft mij vandaag een 1 bericht gestuurd en dat is dat zij aangifte gaat doen, n.a.v. mijn verzoek om telefonisch contact te hebben met elkaar. Ze reageert nergens inhoudelijk op.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 21:26

tttlocke schreef:
10 aug 2019 20:43
moederslink schreef:
10 aug 2019 19:48
...maar dan wel een negatieve review plaatst om nog een bevredigend gevoel over te houden .....uit wraak dan maar ? :roll: ......
Natuurlijk. En dat is dan ook dezelfde reden waarom dit topic wordt gestart: het forum als schandpaal.
Jammer dat dit zo wordt opgevat. Mijn inziens hebben wij van alles geprobeerd om op een redelijke manier tot elkaar te komen. Deze fotoshoot was al in maart. Vandaag nogmaals verzocht om telefonisch contact te hebben, wat resulteert in een antwoord dat er aangifte wordt gedaan. Dit naar aanleiding dat zij gister uit het niets een bericht stuurde met foto's van onze kinderen met de tekst erbij "Het dommigheid straalt je uit, Kapstertje". Dit waren foto die zij schijnbaar nog kon zien op de Facebook pagina van mijn partner nadat mijn partner de fotograaf had geblokkeerd.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 21:34

Komkommertijd schreef:
10 aug 2019 16:40
En zij mag als ze dit ontdekte hier haar kant van het verhaal schrijven.

Ook het taalgebruik en of het redelijk is zal bepalen of een Review geloofwaardig is.
Geen ervaring met deze persoon maar er zijn ook soms lastige klanten.

Maar als de fotograaf U zo bewijsbaar bedreigde is klacht wegens smaad en laster mogelijk.
Zij is op de hoogte van dit bericht en van het feit dat wij ons genoodzaakt voelden om aangifte te doen, wat wij nu ook gedaan hebben. Het stoort mij enorm dat zij gewoon op geen enkele manier bereid is om inhoudelijk te reageren en overgaat op pesterijtjes, intimidaties of hoe je het ook wilt noemen. De enige reactie die zij vandaag geeft is dat ze ook aangifte gaat doen.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 21:37

witte angora schreef:
10 aug 2019 16:44
André Eizinga schreef:
10 aug 2019 16:15
Zij noemt dit smaad en laster terwijl hier sprake is van een negatieve ervaring met een bedrijf, en het recht van elke burger om zijn ervaring met een bedrijf te delen.
Wat je wel of niet geschreven hebt zeg je er niet bij. Mensen hebben inderdaad het recht om hun mening te geven, maar... dat is natuurlijk wel aan grenzen gebonden. Of jullie wel of niet over die grenzen heen zijn gegaan is voor ons niet na te gaan.

Leuk dat je mensen op dit forum voor deze fotograaf waarschuwt, maar zonder onderbouwing is het ook hier smaad en laster, en sowieso niet toegestaan op dit forum.
De review die ik vandaag geplaatst heb op meerdere forums is hetzelfde als die ik hier geplaatst heb, de review die mijn partner heeft gegeven is de volgende:

"Zwaar ontevreden!
Geen goede communicatie, bot, geen mooi foto resultaat! Gevoel alsof we haastig weggewerkt werden, alles werd na een appje te hebben gestuurd dat we niet tevreden waren weggewuifd en bij onszelf gelegd, kind overstuur en verkeerde foto's gekregen die ze eigenlijk al niet meer wou geven..
Noooooit weer en zeker geen aanrader!
Erg onprofessioneel"

Deze review is geplaatst nadat er eerst is geprobeerd mondeling ter plaatse eruit te komen en vervolgens nog via Watchapp tot een oplossing te komen. Dit alles wordt niet of onbehoorlijk beantwoord.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 21:41

witte angora schreef:
10 aug 2019 16:53
Op de pagina kun je werk van deze fotograaf bekijken. Ik vind het er heus niet verkeerd uitzien.

Is het plaatsen van foto's van jouw kinderen op haar pagina haar antwoord op jullie beschuldigingen? Zo van: mensen, kijk en oordeel zelf?
Zij heeft inderdaad bijzonder mooi werk als het gaat om fotografie, die was voor mijn partner ook de reden om daarvoor 60 minuten in de auto te zitten. Er zijn geen foto's geplaatst van onze kinderen op haar sites, ze heeft de foto's van onze kinderen van de Facebook van mijn partner (die na het blokkeren blijkbaar nog zichtbaar waren) verstuurd met de tekst erbij "Het dommigheid straalt je uit, Kapstertje"

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 10 aug 2019 21:42

Maar er is dus 14 dagen geleden ook contact geweest schrijft u.

Maakt u niet van een mug een olifant?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 aug 2019 21:42

Goed, het gaat dus om een fotoshoot van 35 euro. De foto's waren niet naar jullie zin. Wat hadden jullie dan verwacht? Geld terug? Dat zal nooit van zijn leven gebeuren, want de foto's hebben jullie al.

Op een of andere manier krijgen jullie niet je zin, dus dan begin je gewoon maar een hetze, nietwaar? Ik vind dat zeker aangiftewaardig, sorry. Je geeft aan dat het al sinds maart speelt, dus inmiddels 5 maanden. En het loopt alleen maar verder uit de klauwen.

Je moet je schamen. :evil:

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 21:43

Theotrucker schreef:
10 aug 2019 16:51
En al zeker niet toegestaan met de naam en plaats erbij.
Wat is niet toegestaan met naam en plaats erbij ?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 10 aug 2019 21:43

De shoot was in maart, we zitten nu al halverwege augustus!
Wat is er de afgelopen bijna 5 maanden gebeurd , gezegd, geappt ???
Het bestaat niet in mijn ogen dat dit alles zo escaleert na het plaatsen van 1 slechte review.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 aug 2019 21:45

André Eizinga schreef:
10 aug 2019 21:41
witte angora schreef:
Op de pagina kun je werk van deze fotograaf bekijken. Ik vind het er heus niet verkeerd uitzien.

Is het plaatsen van foto's van jouw kinderen op haar pagina haar antwoord op jullie beschuldigingen? Zo van: mensen, kijk en oordeel zelf?
Zij heeft inderdaad bijzonder mooi werk als het gaat om fotografie, die was voor mijn partner ook de reden om daarvoor 60 minuten in de auto te zitten. Er zijn geen foto's geplaatst van onze kinderen op haar sites, ze heeft de foto's van onze kinderen van de Facebook van mijn partner (die na het blokkeren blijkbaar nog zichtbaar waren) verstuurd met de tekst erbij "Het dommigheid straalt je uit, Kapstertje"
Dus er is niks gepubliceerd? Wat is je probleem dan? En hoezo is dit reden voor een aangifte?

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 21:46

witte angora schreef:
10 aug 2019 21:42
Goed, het gaat dus om een fotoshoot van 35 euro. De foto's waren niet naar jullie zin. Wat hadden jullie dan verwacht? Geld terug? Dat zal nooit van zijn leven gebeuren, want de foto's hebben jullie al.

Op een of andere manier krijgen jullie niet je zin, dus dan begin je gewoon maar een hetze, nietwaar? Ik vind dat zeker aangiftewaardig, sorry. Je geeft aan dat het al sinds maart speelt, dus inmiddels 5 maanden. En het loopt alleen maar verder uit de klauwen.

Nou de inzet is niet het geld terug. De inzet is dat zij ons gewoon met rust laat, geen vervelende reactie plaats bij berichten op Facebook, foto's van onze kinderen rondstuurt of op welke manier dan ook contact met ons of met de mensen om ons heen en laat staan de werkgever van mijn partner opneemt, enkel mocht zij daartoe in staat zijn een inhoudelijke reactie te geven.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 21:48

witte angora schreef:
10 aug 2019 21:45
André Eizinga schreef:
10 aug 2019 21:41
witte angora schreef:

Dus er is niks gepubliceerd? Wat is je probleem dan? En hoezo is dit reden voor een aangifte?
De reden voor aangifte is dat zij de werkgever van mijn partner blijft benaderen met negatieve berichten over mijn partner terwijl die volledig los staat van deze zaak. Ze stuurt erop aan dat mijn partner ontslag moet krijgen en laat ook vrienden van haar ditzelfde doen. De druppel is nu na een radiostilte van onze kant dat zij het om welke reden dan ook opnieuw noodzakelijk vond om vervelende berichten te sturen naar mijn partner.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 21:49

moederslink schreef:
10 aug 2019 21:43
De shoot was in maart, we zitten nu al halverwege augustus!
Wat is er de afgelopen bijna 5 maanden gebeurd , gezegd, geappt ???
Het bestaat niet in mijn ogen dat dit alles zo escaleert na het plaatsen van 1 slechte review.
Dat leek mij ook, en toch is dit de werkelijkheid. Na het plaatsen van 1 slechte review vond zij het nodig om contact op te nemen met de werkgever van mijn partner en die vervolgens ook door een vriendin van haar te laten doen. Deze werkgever staat hier volledig buiten en wordt lastig gevallen met vervelende berichten waarin erop wordt aangestuurd dat ze ontslag moet krijgen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 aug 2019 21:52

Nou... in je laatste bericht staat al een flinke onwaarheid. Ze stuurt geen foto's van je kinderen rond, ze stuurt ze enkel naar jullie met een negatieve ondertoon.

Ik denk dat je veel dingen wel heel erg overdrijft.

Daarbij snap ik het nog steeds niet. Je was niet tevreden met de foto's, communiceert dat, en als ze reageert wil je vervolgens dat ze je met rust laat. En als ze je met rust laat is het ook weer niet goed, want je beklaagt je erover dat ze geen reactie geeft.

Volgens mij zijn jullie zo gefixeerd op het veroorzaken van een hetze, hebben jullie zo'n bloedhekel aan haar, dat je zelf niet eens meer weet wat je wil en wat je schrijft. De logica is hier niet hemelsbreed weg, dat is melkwegstelsels ver weg.

Als jij wil dat zij jullie met rust laat, waarom laten jullie haar dan niet met rust? Je geeft zelf al aan dat je op meerdere fora een negatieve recensie hebt gegeven, je snapt toch wel dat dat een reactie uitlokt, zeker als het volkomen onterecht is?

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 21:55

witte angora schreef:
10 aug 2019 21:42

Daarnaast kun je je nog afvragen wie zich moet schamen. De fotograaf die niet in staat is om op een redelijke manier tot een oplossing te komen en het nodig vindt om door middel van allerlei pesterijtjes wel even wil laten zien wil ze is. Wat ook dat stond in 1 van de berichten dat we niet wisten met wie we te maken hadden, of de consument die gewoon gerechtigheid wil en zich genoodzaakt voelt om dat op deze manier te krijgen. Een ieder mag oordelen en zijn eigen mening hierover vormen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 aug 2019 21:59

De consument die gerechtigheid wil en dat op deze manier denkt te krijgen... :roll:

Wie is er hier nu met een hetze bezig?

Sorry, ik kap ermee, jullie zien elkaar tzt vanzelf voor de rechter. Daar mogen jullie het samen uitzoeken, de rechter heeft het volledige dossier, dus die kan exact bepalen wie er nu moet inbinden, nietwaar?

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 22:02

witte angora schreef:
10 aug 2019 21:52
Nou... in je laatste bericht staat al een flinke onwaarheid. Ze stuurt geen foto's van je kinderen rond, ze stuurt ze enkel naar jullie met een negatieve ondertoon.

Ik denk dat je veel dingen wel heel erg overdrijft.

Daarbij snap ik het nog steeds niet. Je was niet tevreden met de foto's, communiceert dat, en als ze reageert wil je vervolgens dat ze je met rust laat. En als ze je met rust laat is het ook weer niet goed, want je beklaagt je erover dat ze geen reactie geeft.

Volgens mij zijn jullie zo gefixeerd op het veroorzaken van een hetze, hebben jullie zo'n bloedhekel aan haar, dat je zelf niet eens meer weet wat je wil en wat je schrijft. De logica is hier niet hemelsbreed weg, dat is melkwegstelsels ver weg.

Als jij wil dat zij jullie met rust laat, waarom laten jullie haar dan niet met rust? Je geeft zelf al aan dat je op meerdere fora een negatieve recensie hebt gegeven, je snapt toch wel dat dat een reactie uitlokt, zeker als het volkomen onterecht is?
Dat is wel bijzonder witte angora, hoe kom jij aan de informatie dat ze geen foto's van onze kinderen rond stuurt? Volgens mij probeer je nu een tijdspad te beschrijven in 1 bericht. In eerste instantie wil je er zien uit te komen, als dit vervolgens niet lukt en dit allerlei problemen met zich meebrengt, kom je tot de conclusie dat je het beter kunt laten rusten. Als dan ineens er weer berichten komen van haar kant met opmerkingen die geen enkele betrekking hebben op de inhoud van deze zaak ben je als consument op een gegeven moment genoodzaakt om de radiostilte te doorbreken. Dus inderdaad vanaf vandaag heb ik besloten om dit nu naar buiten te brengen en mag een ieder hierop reageren. En dat jij de conclusie trekt dat dit volkomen onterecht is vindt ik ook bijzonder, het lijkt de indruk te wekken dat je dichter bij het vuur zit dan dat je laat blijken..... Maar goed ik zal inhoudelijk blijven reageren.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 10 aug 2019 22:10

witte angora schreef:
10 aug 2019 21:59
De consument die gerechtigheid wil en dat op deze manier denkt te krijgen... :roll:

Wie is er hier nu met een hetze bezig?

Sorry, ik kap ermee, jullie zien elkaar tzt vanzelf voor de rechter. Daar mogen jullie het samen uitzoeken, de rechter heeft het volledige dossier, dus die kan exact bepalen wie er nu moet inbinden, nietwaar?
Wat bijzonder is dat het schijnbaar normaal is, dat wanneer er een conflict is tussen een consument en een bedrijf en de consument ontevreden is over de diensten van dat bedrijf dat dit betreffende bedrijf dan contact gaat opnemen met de werkgever van de consument. Ik denk dat we daar duidelijk over een grens gaan. Daar schijn je geen menig over te hebben, maar wel over het feit dat ik dit hier nu post. Opmerkelijk....

En inderdaad mocht het nodig zijn dan zal de rechter een uitspraak doen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 aug 2019 22:12

Blijf maar liever inhoudelijk, André... de meeste forummers hier werken zo ongeveer bij alle bedrijven die hier de revue passeren, ik ook...

Trouwens, ik ben ook in dienst bij de werkgever van je partner, geef les op de school van je kind, en last but not least: ik ben ook in dienst van alle supermarkten waar jullie boodschappen doen. :lol:

Gesloten