Fotograaf valt lastig na negatieve recensie

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
André Eizinga

Re: Fotograaf valt lastig na negatieve recensie

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 00:23

NoNo123 schreef:
11 aug 2019 00:14
Kan het niet zo zijn dat Ellis uit pure wanhoop, in de hoop rust te krijgen, die foto maar naar de werkgever van Daisy heeft gestuurd omdat zij haar geblokt heeft ?

(Ik wordt nou wel erg nieuwsgierig naar die foto waar het allemaal omdraait )
Dit begrijp ik niet, maar ik ga er maar vanuit dat Daisy mijn partner is ? Ze heeft geen foto's gestuurd, ze heeft berichten gestuurd over hoe slecht ze haar werk deed, dat ze allemaal slechte reviews plaatst (wat er in werkelijkheid 1 is) en dat zij haar ontslag zou moeten geven, en meer van dergelijk dingen. Dit voorstaande was openbaar en voor iedereen inzichtelijk, de rest van de gesprekken zijn privé gevoerd tussen de werkgever en de fotograaf, maar naar wat ik begrepen heb heeft dat nog wel even geduurd. De werkgever vond het zelf nodig om contact op te nemen met mijn partner terwijl werkgever op vakantie was om te vragen wat er aan de hand was.

NoNo123

Ongelezen bericht door NoNo123 » 11 aug 2019 00:23

Deze ?

Afbeelding

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 11 aug 2019 00:24

"In alle communicatie die gevoerd werd lag het probleem bij mijn partner en kregen ze erg het gevoel dat ze lastige klanten waren en eigenlijk haar tijd in beslag namen."

Dit zijn aannames, die geen hout snijden. Ik lees tussen de regels dat uw partner (naar mijn idee) ongewild méér druk op de kids heeft uitgeoefend als op dat moment verstandig was. En hoe u of uw partner de shoot ervaren heeft, ik weet niet wat u doet, is ook niet belangrijk, maar als u met mensen oid werkt, zult u ook elk mens op een andere manier ervaren.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 00:25

NoNo123 schreef:
11 aug 2019 00:23
Deze ?

Afbeelding
Die lijkt er verdacht veel op :mrgreen:

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 00:27

mahadma schreef:
11 aug 2019 00:24
"In alle communicatie die gevoerd werd lag het probleem bij mijn partner en kregen ze erg het gevoel dat ze lastige klanten waren en eigenlijk haar tijd in beslag namen."

Dit zijn aannames, die geen hout snijden. Ik lees tussen de regels dat uw partner (naar mijn idee) ongewild méér druk op de kids heeft uitgeoefend als op dat moment verstandig was. En hoe u of uw partner de shoot ervaren heeft, ik weet niet wat u doet, is ook niet belangrijk, maar als u met mensen oid werkt, zult u ook elk mens op een andere manier ervaren.
Dat zou je inderdaad denken, maar het lag allemaal aan mijn partner en de opmerking "ik wist het al toen je binnenkwam" is dan ook gemaakt.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 11 aug 2019 00:31

"Mijn partner heeft het beleeft als dat de shoot zo snel mogelijk afgeraffeld moest worden en dat ze daar eigenlijk niets van mochten vinden." Prachtig voorbeeld van de usa term "Hear/Say". " "ik wist het al toen je binnenkwam", inderdaad, bij sommige mensen zie ik dat, anderen misschien ook. En de zangeres moet gewoon een representatieve foto serie hebben, en als u een foto alleen maar goed vindt als er 2 of meer kids tegelijk in de lens kijken, weet u niet wat een goede foto is.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 00:38

mahadma schreef:
11 aug 2019 00:31
"Mijn partner heeft het beleeft als dat de shoot zo snel mogelijk afgeraffeld moest worden en dat ze daar eigenlijk niets van mochten vinden." Prachtig voorbeeld van de usa term "Hear/Say".
Helemaal mee eens. Ook dit heb ik aangegeven, ik ben er niet bij geweest dus weet niet hoe het is gegaan. Advies: laat het met rust en kijk of je ergens anders een leuke shoot kan laten doen. Er wordt alleen steeds om context gevraagd en die probeer ik te geven. Het gaat mij dan ook niet om het wel of niet tevreden zijn over de shoot, het gaat mij erom dat het mijn inziens zeer bezwaarlijk is dat als je als bedrijf in dit geval richting een consument op deze manier met klachten omgaat. Wat heeft een werkgever van mijn partner te maken met dit conflict, waarom zou je vervelende berichten versturen die totaal niets te maken hebben met dit conflict, waarom zou je ineens reacties gaan plaatsen bij berichten van mijn partner over totaal andere onderwerpen met een negatieve lading en die vervolgens weer snel verwijderen, waarom zou je dreigen met het doen van aangifte op het moment dat er gevraagd wordt naar telefonisch contact om dit conflict nu eens uit de wereld te helpen. Dit vind ik van een bedrijf zeer onprofessioneel en zeker niet acceptabel.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 11 aug 2019 00:41

Ik denk dat het verstandig is om er nu verder een punt achter te zetten.

Dit is een rot ervaring geweest en haar dwingen jullie met rust te laten werkt niet.
Wat er over en weer is gezegd weet ik ook niet , maar hoef ik verder dan ook niet meer te lezen op een openbaar forum.
Haar negeren werkt wel , denk ik, hoop ik...... uiteindelijk !
De werkgever van uw partner kan ook duidelijk aangeven dat hij niet gediend is van verdere ' toenadering ' van deze Ellis en dan ebt het wel weg .

Ellis was dus ook gestrest i.v.m een verhuizing , kinderen zijn geen poppen die op dat moment maar braaf doen wat de fotograaf wil enz enz .

Maak zelf wat leuke leuke spontane foto.s van jullie kinderen, koop er een mooie lijst voor en dan is oma echt heel erg blij!

NB : Misschien trap ik nu op wat tenen :
maar soms is het beter om de ouders ergens niet bij te hebben.... :idea:
Laatst gewijzigd door moederslink op 11 aug 2019 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.

nicolesw1981

Ongelezen bericht door nicolesw1981 » 11 aug 2019 00:48

Hoi! Wat rot om te horen dat dit zo is verlopen. Enkele reacties hier verbazen mij wel. Elk verhaal heeft 2 kanten. De kwaliteit van de foto's op haar website betekent niet dat de foto's automatisch zo zijn geworden als u bent overeengekomen. Dat u vrouw een negatieve recentie heeft geplaatst is volkomen haar goed recht. En de fotograaf kan hier vanuit haar optiek op reageren. Wat er tussen jullie is voorgevallen weet ik natuurlijk niet maar om u te gaan bedreigen e.d. gaat erg ver. Ik zou hier zeker aangifte van doen, tenzij u natuurlijk ook zaken heeft gedaan die niet kunnen. Maar om nu enkel op basis van uw verhaal u af te vallen als sommige mensen hier doen vind ik onterecht. Voordat mensen u afvallen is het goed als zij beide kanten van het verhaal horen voordat men een mening vormt. Mocht u aangifte willen doen bewaar dan alle bewijzen goed zodat u deze mee kunt nemen. Ik wens u veel succes!
Laatst gewijzigd door nicolesw1981 op 11 aug 2019 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 00:54

nicolesw1981 schreef:
11 aug 2019 00:48
Hoi! Wat rot om te horen dat dit zo is verlopen. De meeste reacties hier verbazen mij wel want nu wordt u als schrijver aangevallen en wordt enkel de kant vd fotograaf gekozen. Elk verhaal heeft 2 kanten. Dat u vrouw een negatieve recentie heeft geplaatst is volkomen haar goed recht. En de fotograaf kan hier vanuit haar optiek op reageren. Wat er tussen jullie is voorgevallen weet ik natuurlijk niet maar om u te gaan bedreigen e.d. gaat erg ver. Ik zou hier zeker aangifte van doen, tenzij u natuurlijk ook zaken heeft gedaan die niet kunnen. Maar om nu enkel op basis van uw verhaal u zo aan te vallen als sommige mensen hier doen vind ik onterecht. Er wordt gezegd dat ook de fotografe haar verhaal moet kunnen doen (wat ook zeker zo is) maar voordat men het verhaal van de fotografe aanhoort wordt u al beschuldigd. In mijn ogen is dit; de pot verwijt de ketel. Mocht u aangifte willen doen bewaar dan alle bewijzen goed zodat u deze mee kunt nemen. Ik wens u veel succes!
Bedankt voor je reactie. Het enige wat wij tot nu toe hebben gedaan is het plaatsen van de recensie van mijn partner en de recensies die ik vandaag heb geplaatst waaronder hier op dit forum. Wij hebben vandaag aangifte gedaan en hebben van de meeste berichten screenshots gemaakt, helaas zijn er ook een aantal verloren gegaan omdat zij die zelf na het plaatsen weer snel verwijderd heeft, wat ze vrijwel met alle berichten doet.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 11 aug 2019 01:02

Toch blijft één ding jammer, de andere kant van de pannenkoek, de fotograaf, willen velen hier nog lezen, dàt zou veel ophelderen. Vooralsnog zie ik: horen/zeggen, geen idee wat een goede foto is, gebrek aan info hoeveel kids in welke leeftijd en dan voor de enorme prijs van € 17,50 per kind, 2 x een uur rijden en vooral hoe moeder zich gedragen heeft tijdens de shoot, van de fotograaf graag. Uit ervaring durf ik te zeggen dat er dan mogelijk wel een andere conclusie zou kunnen ontstaan. Zeker als er niets op papier te bewijzen is.

Met die aangifte zie ik het nog wel loslopen, de politie heeft wel wat anders te doen, verwacht er maar helemaal niks van.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 11 aug 2019 01:05

Zullen we gaan slapen, 92 berichten op één dag is een flinke score voor een Radartopic.
De meeste zaken heb ik nu vele malen gelezen, als er nieuwe ontwikkelingen zijn kunnen "we" altijd er mee verder gaan......

André Eizinga

Ongelezen bericht door André Eizinga » 11 aug 2019 01:06

mahadma schreef:
11 aug 2019 01:02
Toch blijft één ding jammer, de andere kant van de pannenkoek, de fotograaf, willen velen hier nog lezen, dàt zou veel ophelderen. Vooralsnog zie ik: horen/zeggen, geen idee wat een goede foto is, gebrek aan info hoeveel kids in welke leeftijd en dan voor de enorme prijs van € 1750 per kind, 2 x een uur rijden en vooral hoe moeder zich gedragen heeft tijdens de shoot, van de fotograaf graag. Uit ervaring durf ik te zeggen dat er dan mogelijk wel een andere conclusie zou kunnen ontstaan. Zeker als er niets op papier te bewijzen is.
Ik zou haar ook willen uitnodigen om een reactie te geven en wil nogmaals verduidelijken dat het mij niet gaat om het niet met elkaar eens zijn over de kwaliteit van de foto's maar wel over de manier waarop zij na het doen van een klacht hierover heeft gehandeld.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 11 aug 2019 01:10

Dus aangifte gedaan over: "Klachtafhandeling". Succes ermee. Echter als duidelijk wordt dat uw verhaal c.q. uw partners verhaal anders ligt zult u dàt dan ook moeten accepteren.

kiz

Ongelezen bericht door kiz » 11 aug 2019 02:51

mahadma schreef:
11 aug 2019 01:10
Dus aangifte gedaan over: "Klachtafhandeling". Succes ermee.
Aangifte gaat m.i. over het feit dat 'fotograaf' de werkgever van 'klant' heeft benaderd naar aanleiding van een negatieve review in het gastenboek van 'fotograaf'. Dat zou als 'smaad' kunnen worden aangemerkt.

Een ander 'dingetje' is het plaatsen van (de) foto's "op het internet". Zonder toestemming van de geportretteerde (of in dit geval de ouders, aangezien de kinderen nog minderjarig zullen zijn) is dit een overtreding van de auteurswet. Het gaat hier om een Portret in opdracht, de auteurswet zegt hierover: "Als een portret in opdracht is gemaakt, dan is voor publicatie zonder meer toestemming van de afgebeelde persoon nodig.
De maker van het portret heeft wel het auteursrecht, maar ook hij mag het portret niet publiceren zonder toestemming van de geportretteerde." (bron: https://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/Portretrecht)

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma » 11 aug 2019 03:02

Echter als de foto via internet prive verzonden is, is er niets aan de h aznd. Hij is verzonden, prive, en dus niet gepubliceerd, openlijk.

kiz

Ongelezen bericht door kiz » 11 aug 2019 04:09

mahadma schreef:
11 aug 2019 03:02
Echter als de foto via internet prive verzonden is, is er niets aan de h aznd. Hij is verzonden, prive, en dus niet gepubliceerd, openlijk.
In de OP staat wat anders.
André Eizinga schreef:
10 aug 2019 16:15
Naar aanleiding van deze review wordt mijn partner bedreigt, ze ontvangt telefoontjes midden in de nacht, er worden foto’s van onze kinderen random geplaatst op het internet. De werkgever van mijn partner is benaderd, ze laat vrienden berichten sturen met de meest verschrikkelijk berichten en er wordt gedreigd met het doen van aangifte…..

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 11 aug 2019 04:22

Dit moddergevecht wordt vandaag weggemodereerd.

ellistenberge

Ongelezen bericht door ellistenberge » 11 aug 2019 06:55

Goedemorgen allemaal.

Na een linkje te hebben doorgekregen van iemand hier ben ik vol stomheid geslagen. Wat een verhaal. Verschrikkelijk om dit over jezelf te moeten lezen, maar zal met tegenzin mijn kant van het verhaal vertellen. Eigenlijk wil ik totaal geen aandacht meer schenken aam deze mensen omdat zij mij al 5 maand treiteren.

In Maart 2019 had ik de moederdagactie. Dit is een actie waarmee je broertjes en zusjes voor opa en oma op de foto kunt laten zetten. De kosten van deze shoot zijn 35 euro en dit is incl 4 afdrukken van 30 bij 40 cm en alle gemaakte digitale bestanden in hoog resolutie zonder watermerk. De tijd die er voor de shoot genomen word is 20 minuten. Sommige kindjes zijn met 10 minuutjes al klaar en dan kan er nog gekozen worden voor een achtergrondwissel (ik hoef daar maar 1 lamp voor verzetten) en een ander shirtje zodat je net even iets andere foto's krijgt.

Deze dames wilden 3 neefjes op de foto hebben, waarvan 2 broertjes. 1 kindje was bij binnenkomst erg overstuur, dus ik ben met de andere kindjes begonnen. Uiteindelijk kwam ook het andere kindje erbij en heb ik naar mijn mening prachtige foto's kunnen maken.

Na 20 minuten zat de tijd er op. We hebben nog even wat gekletst, en toen kwam de vraag hoe ze de grote afdrukken zouden krijgen. Ik heb ze toen gezegd dat wanneer ze klaar waren, ze een berichtje zouden krijgen en de foto's opgehaald konden worden in de studio. Dit gaf meteen wrijving want ze woonden een uur rijden bij me vandaan en wilden dat de foto's opgestuurd zouden worden. Ik vertelde hen, dat ik dat niet doe en dat de foto's enkel gehaald konden worden.

Hierop zijn de dames naar huis gegaan.

Een week later, (ik verstuur binnen 2 week na de shoot) heb ik de digitale bestanden via We Transfer verstuurd. Doormiddel van een appje kunnen ze dan de 4 nummers doorgeven die ze graag afgedrukt willen hebben. Dit verliep allemaal goed, de foto's zijn besteld, ik heb een app terug gestuurd dat de foto's binnen waren en gehaald konden worden. Net als alle andere klanten, die van nog veel verder komen. En ook gewoon gezellig weer terug komen in de studio om de foto's te halen en evt een kopje koffie te drinken.

Wat ik nog weet, want het is al heel lang geleden is dat ik app contact had met de schoonzus. Op het moment dat ik appte dat de foto's klaar, kreeg ik geen respons, wel een app van een ander nummer. Met daarin een verhaal over hoe ze de shoot hadden ervaren, dat ik heel bot was voor kinderen, niet goed communiceerde en nog veel meer en dat ik de foto's op moest sturen.
Ik heb nogmaals gezegd dat ik dat niet doe, en dat ze de foto's konden halen.

Inmiddels kreeg ik van schoonzus een wanhopige app, dat ze zich schaamde en dit niet wilde. Ik ben toen bianca gaan negeren en heb alsnog de schoonzus de foto's gestuurd per post. Omdat ik eigenlijk nu wel van deze mensen af wilde. Toen kreeg ik terug dat het niet de goeie foto's waren en dat ze andere besteld hadden enz enz.

Daarop heb ik gezegd, dat ik nu genoeg gedaan had, ondanks er van alles naar mijn hoofd was geslingerd op de app en het hierbij wilde laten.

Toen begon de ellende op facebook.
Onder foto's die ik op mijn facebookpagina (Foto Ellis) heb staan, werden slechte berichtjes geplaatst, die ik dan snel weer moest verwijderen. De revieuw op google. Een facebook die is aangemaakt met mijn naam en er berichten naar klanten van mij gestuurd werden. Ik heb helaas nooit kunnen bewijzen dat zij dit waren maar als ik nu alles hierboven lees, gaat er bij mij een lampje branden.

Ik ben blijven negeren tot gisteren. Toen was de emmer vol. Uit het niets krijg ik een mail van de partner van de vrouw over een aangifte. Mijn hele facebookpagina stond vol met nare berichten ( ik heb overal printscreentjes van ) en ga maandag naar de politie om aangifte te doen wegens smaad en laster. En ja, van dit bericht hier heb ik buikpijn. Heel erg. Want ik heb een heel leuk zaakje en dat weet iedereen. Ik verwijs jullie naar de revieuws op google, als u zoekt naar foto ellis, ziet u een molen en daaronder staan de revieuws. Alle negatieve berichten zijn van Andre en Bianca. Ook de laatste, want gisteren heb ik alleen 2 zwangerschapsshoots gehad op locatie. Op deze revieuw heb ik gereageerd en verder zou ik ook niet meer weten hoe ik nog met deze mensen aan moet.

Dit is het enige bericht die ik hier plaats want wil hier echt geen aandacht aan geven verder.

Lieve fotogroet, Ellis

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 11 aug 2019 07:18

kiz schreef:
11 aug 2019 02:51
Het gaat hier om een Portret in opdracht
Ook goedemorgen, kiz.

De betreffende foto's komen van de fb-pagina van de partner van TS vandaan. Die zijn niet 'in opdracht' gemaakt.

Gesloten