geen hotel bevestiging gekregen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Edith888
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2022 20:08

geen hotel bevestiging gekregen

Ongelezen bericht door Edith888 »

Het volgende is me gebeurd.
Ik koop een uitje met trein en hotelarrangement bij de spoordeelwinkel.
Trein heen naar Amsterdam, hotelovernachting Easy hotel Arena en de trein de dag erna terug. De treinkaartjes ontvang ik meteen. De hotelreservering zou binnen 24 uur in de mailbox komen.
Dit bleef echter uit.
Heb contact gezocht, dit duurt sowieso heeeel lang voor er reactie komt op chat en app en de spoordeelwinkel verwijst me naar weekendje weg en die verwijzen me weer terug.
Zo gaat dit nu al enkele dagen, want word steeds gezegd geven het door komt n orde maar heb nog steeds geen hotel reservering ontvangen. Nu vraag ik het geld terug, want moet toch een hotel gaan boeken. Had voor deze actie helaas een ander heel mooi hotel geannuleerd.
Van hun antwoord sla ik helemaal achterover. Ik kan 17,50 terug ontvangen volgens de annulering regeling voor het hotel.
Maar IK HEB GEEN HOTEL!!! dus valt dit niet te annuleren en wil ik het volledige bedrag terug. Dat is toch geen gekke vraag of wel

Jansjepanje
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2010 12:25

Re: geen hotel bevestiging gekregen

Ongelezen bericht door Jansjepanje »

Lang geleden gebruikte men de telefoon om te bellen. (Dat is een mondeling gesprek voeren met elkaar, zonder dat je elkaar ziet)
Voor het bestaan van app en chat werkte dit perfect.
De spoordeelwinkel biedt die ouderwetse service (24/7). Probeer het eens!

Voor vragen, opmerkingen en klachten over de Spoordeelwinkel kun je contact opnemen met de Klantenservice Spoordeelwinkel. Dat kan telefonisch via 088 6721002 (voor dit informatienummer betaal je je gebruikelijke belkosten).
Onze klantenservice is 24 uur per dag telefonisch bereikbaar.

Seinhuis
Berichten: 2373
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: geen hotel bevestiging gekregen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

In het beste geval is je hotelreserveringen gemaakt, maar is die in je spam terecht gekomen.

Ik ben een voorstander van chatten of mailen zodat je bewijs hebt, maar soms kom je met bellen tot een oplossing.

Maak je vraag zo kort en vriendelijk mogelijk.
"Goeiemorgen, ik heb bij jullie geboekt. Ik heb mijn hotelreserveringen nog niet ontvangen. Is het mogelijk om dit nog een keer te versturen? Of kunt u in ieder geval controleren of alles goed is gegaan?".

Mocht er geen oplossing komen, neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of www.juridischloket.nl.

Edith888
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2022 20:08

Re: geen hotel bevestiging gekregen

Ongelezen bericht door Edith888 »

Bedankt voor jullie reactie.
Mijn gedachten gang was ook te appen en chatten zodat je bewijs kan bewaren.
Aan de telefoon hang je soms een half uur te wachten en kost het je zelf genoeg.
Verder spam gecontroleerd zit er niet in helaas.
En ben echt heel vriendelijk begonnen maar de spoordeelwinkel zegt dat het aan weekendje weg ligt en weekendje weg verwijst me dan weer terug naar de spoordeelwinkel. Weekendje weg zegt dat er geen reservering op mijn naam staat dus ze me ook geen bevestiging kunnen sturen.
Dus blijkt het een eindeloze discussie te zijn.
Het geld terug vragen was geen optie, zou dan alleen die 17,50 krijgen voor het annuleren van een hotel dat ik niet heb.
Dat laatste vond ik dus het toppunt.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: geen hotel bevestiging gekregen

Ongelezen bericht door kuklos »

Edith888 schreef:
22 mar 2022 20:30
Ik koop een uitje met trein en hotelarrangement bij de spoordeelwinkel.
Heb contact gezocht, dit duurt sowieso heeeel lang voor er reactie komt op chat en app en de spoordeelwinkel verwijst me naar weekendje weg en die verwijzen me weer terug.
Jij hebt NIETS te maken met weekendjeweg. Jij koopt bij de spoordeelwinkel, zij zijn de partij met wie je zaken hebt gedaan, zij moeten alles regelen.
Je hebt een kassabon of iets dergelijks neem ik aan? Wijs ze op hun verplichting en geef aan dat je er anders een incassobureau op af zal sturen. Moneyman kan daar iets meer over zeggen.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: geen hotel bevestiging gekregen

Ongelezen bericht door Aygulf »

Edith888 schreef:
22 mar 2022 20:30
Het volgende is me gebeurd.
Ik koop een uitje met trein en hotelarrangement bij de spoordeelwinkel.
Trein heen naar Amsterdam, hotelovernachting Easy hotel Arena en de trein de dag erna terug. De treinkaartjes ontvang ik meteen. De hotelreservering zou binnen 24 uur in de mailbox komen.
Dit bleef echter uit.
Heb contact gezocht, dit duurt sowieso heeeel lang voor er reactie komt op chat en app en de spoordeelwinkel verwijst me naar weekendje weg en die verwijzen me weer terug.
Zo gaat dit nu al enkele dagen, want word steeds gezegd geven het door komt n orde maar heb nog steeds geen hotel reservering ontvangen. Nu vraag ik het geld terug, want moet toch een hotel gaan boeken. Had voor deze actie helaas een ander heel mooi hotel geannuleerd.
Van hun antwoord sla ik helemaal achterover. Ik kan 17,50 terug ontvangen volgens de annulering regeling voor het hotel.
Maar IK HEB GEEN HOTEL!!! dus valt dit niet te annuleren en wil ik het volledige bedrag terug. Dat is toch geen gekke vraag of wel
Waarom toch altijd contact zoeken via app, chat, Facebook, mail e.d. En maar wachten op antwoord..... Je kunt ze prima telefonisch bereiken. Wat is er nu makkelijker om rechtstreeks "life" te communiceren!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: geen hotel bevestiging gekregen

Ongelezen bericht door sjohie »

U heeft zo te lezen op twee verschillende deurbellen gedrukt, en nu er twee bedrijven hebben open gedaan, is er verwarring. Houdt het bij het contact met het bedrijf waar u heeft geboekt, en volg hun aanwijzingen. Ik lees bij spoordeelwinkel dat als u dáár een uitje met hotel heeft geboekt, u voor het laatste, contact op moet nemen met weekendjeweg, als u bijvoorbeeld geen bevestiging heeft gekregen.

Dat u van weeromstuit heeft geannuleerd, maakt het alleen nog maar complexer, want dat is een separaat proces, en dan is het antwoord dááruit, dat u conform voorwaarden nog 17,50 terug krijgt, en verder niks. Dit is ultimo de stok in de spaken van dit hele proces, want nu zegt de computer dat u geannuleerd heeft, en u briesend aan de telefoon/chat/hier wat anders.

Of uw vraag "gek" is, is lastig te beoordelen, een aantal van uw eigen acties hebben eea zo te lezen niet geholpen, zoveel is wel duidelijk. Wat was er bijvoorbeeld mis geweest met, voordat u op annuleren drukte, even contact op te nemen met het hotel in kwestie, om te vragen of uw reservering dáár aangekomen was?

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: geen hotel bevestiging gekregen

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
25 mar 2022 09:28
U heeft zo te lezen op twee verschillende deurbellen gedrukt, en nu er twee bedrijven hebben open gedaan, is er verwarring.
Wat een heerlijke omschrijving dit. Soms zijn analogieën zéér verhelderend :wink:

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: geen hotel bevestiging gekregen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

sjohie schreef:
25 mar 2022 09:28
U heeft zo te lezen op twee verschillende deurbellen gedrukt, en nu er twee bedrijven hebben open gedaan, is er verwarring. Houdt het bij het contact met het bedrijf waar u heeft geboekt, en volg hun aanwijzingen. Ik lees bij spoordeelwinkel dat als u dáár een uitje met hotel heeft geboekt, u voor het laatste, contact op moet nemen met weekendjeweg, als u bijvoorbeeld geen bevestiging heeft gekregen.

Dat u van weeromstuit heeft geannuleerd, maakt het alleen nog maar complexer, want dat is een separaat proces, en dan is het antwoord dááruit, dat u conform voorwaarden nog 17,50 terug krijgt, en verder niks. Dit is ultimo de stok in de spaken van dit hele proces, want nu zegt de computer dat u geannuleerd heeft, en u briesend aan de telefoon/chat/hier wat anders.

Of uw vraag "gek" is, is lastig te beoordelen, een aantal van uw eigen acties hebben eea zo te lezen niet geholpen, zoveel is wel duidelijk. Wat was er bijvoorbeeld mis geweest met, voordat u op annuleren drukte, even contact op te nemen met het hotel in kwestie, om te vragen of uw reservering dáár aangekomen was?
Ts schrijft het geld teruggevraagd te hebben, dat is niet hetzelfde als annuleren. Als wegens con-conformiteit het geld teruggevraagd wordt, is dat iets anders toch?

Gesloten