LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen refund vliegticket van D-Reizen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Brenda Hellemons
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2021 15:29

Geen refund vliegticket van D-Reizen

Ongelezen bericht door Brenda Hellemons »

03 maart 2020 heb ik 3 tickets naar Sri Lanka geboekt bij D-Reizen. Ik zou met mijn 2 dochters mijn stiefmoeder in Sri Lanka bezoeken. Mijn vader is daar overleden, en ik wilde zien wat hem zo gelukkig maakte aan dit land. Op 13 maart 2020 blijkt er i.v.m. Covid-19 een negatief reisadvies te gelden voor Sri Lanka en hoorde ik, nadat ik zelf contact opnam met D-Reizen, dat onze vlucht was geannuleerd.

Ik ben vervolgens met D-Reizen Bergen op Zoom in overleg getreden om te kijken wat de mogelijkheden waren. Er waren volgens ... van D-Reizen 2 opties, omboeken of een voucher. Omboeken was voor ons geen optie, aangezien mijn dochters niet gelijktijdig vakantie hadden. Ik heb toen bij ... aangegeven dat ik liever een refund wilde. Zij gaf hierop aan dat er nog geen definitieve uitspraken waren over eventuele mogelijke refunds. Zij beloofde mij hierover op de hoogte te houden, deze belofte zijn ze bij D-Reizen niet één keer nagekomen. Steeds heb ik overal zelf achteraan moeten gaan. Ik ben daarnaast zelden zo onbeschoft behandeld als door ... van D-Reizen! Zo vertelde zij bijvoorbeeld lachend “dat zij mij toch geen mes op mijn keel had gezet om bij D-Reizen te boeken”

Uiteindelijk kwam zij met het verhaal dat we directe refund konden krijgen, maar wel een voucher, deze zou een geldigheid hebben van 1 jaar. Wanneer deze niet binnen dat jaar verzilverd zou worden, zou ik automatisch mijn geld terug krijgen. Omdat ik dan, na een lange periode weliswaar, alsnog een refund zou krijgen ben ik hiermee akkoord gegaan en heb ik rustig afgewacht.

Aangezien we nu bijna een jaar verder zijn heb ik afgelopen week weer contact opgenomen met de klantenservice van D-Reizen. Ik werd teruggebeld door de manager van D-Reizen Bergen op Zoom, .... Ik vroeg wanneer ik de refund van de voucher kon verwachten, zij gaf nu aan dat ik helemaal geen geld terug ga krijgen. Als de voucher verloopt (nu ineens na 2 jaar) krijg je geen geld terug. Ik had geen voucher moeten accepteren was haar conclusie! Dit blijken te voorwaarden van Qatar te zijn, en daar mag ik het mee doen. Wat de voorwaarden van de vliegtuigmaatschappij ook zijn, ik heb toch een overeenkomst met D-Reizen anders had ik mijn vlucht wel direct via Qatar geboekt. Maar omdat ik geen rondreis en/of accommodatie heb geboekt bij D-reizen, maar alleen tickets heb ik geen recht op teruggave, aldus ... van D-Reizen. Ik gaf ook aan dat haar collega ... meerdere malen telefonisch heeft bevestigd dat ik na een jaar mijn geld terug zou krijgen, maar dat was volgens ... niet waar. Ook mijn opmerking dat ik verschillende keren zeer onbeschoft ben behandeld door [naam door moderator verwijderd] werd weggewimpeld, want in haar systeem stonden alleen vriendelijke berichten.. Ik word min of meer dus ook nog voor leugenaar uitgemaakt!

Ik raad echt iedereen af om met D-Reizen, en in het bijzonder D-reizen een reis of vlucht te boeken. Zodra ze je geld binnen hebben hoef je geen enkele vorm van service meer te verwachten. Het gaat in mijn geval om duizenden euro`s.

Ik heb overigens alle begrip voor het feit dat de reisorganisaties het moeilijk hebben, maar na een jaar mag je toch je geld wel eens terug verwachten, zo dacht ik tenminste. Het is voor mij nu dan ook meer een principekwestie geworden, de manier waarop ik door de “dames” van D-Reizen Bergen op Zoom ben behandeld e voorgelogen gaat echt alle perken te buiten. Ik zal waar mogelijk [naam door moderator verwijderd] persoonlijk aansprakelijk gaan stellen voor de geleden schade aangezien zij heeft verzuimd de refund aan te vragen. Ik heb hierover reeds contact gehad met een incassobureau. Ook ga ik mijn zaak voorleggen aan mijn rechtsbijstandverzekering en zal ik mijn negatieve ervaring delen met iedereen, zodat dit soort louche praktijken hopelijk voorkomen kunnen worden in de toekomst.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 feb 2021 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsgegevens door moderator verwijderd

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geen refund vliegticket van D-Reizen

Ongelezen bericht door BL2 »

Het is tegen de huisregels dat je namen van personen hier vermeld. Flink te keer gaan over het handelen van anderen, maar zelf hou je je ook niet aan de regels.
Hoop dat AdW je niet persoonlijk gaat aanklagen wegens smaad of laster.

Maar goed, waarom het geld niet teruggevraagd via de reisverzekering zoals vele andere gedupeerden ? Bij ons stond het binnen enkele weken op de rekening van 2 verschillende geannuleerde reizen.

En verder,

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Geen refund vliegticket van D-Reizen

Ongelezen bericht door WZZ »

Geen goede zet om je reisverzekering aan te spreken voor een vergoeding waar de reisorganisatie verantwoordelijk voor is. Misschien wel snel resultaat, maar dat is de reden dat reisverzekeringen in prijs zullen stijgen. De reisaanbieder is echt verantwoordelijk als de reis niet wordt uitgevoerd.

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Geen refund vliegticket van D-Reizen

Ongelezen bericht door Mk »

Ik vraag me ook af welke reisverzekering dit dekt. De aanbieder annuleert de tickets en zal dus via de voorwaarden die daarvoor gelden een vergoeding moeten geven. Vraag dus om de voorwaarden zoals die golden op het moment van boeken.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen refund vliegticket van D-Reizen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Geen paniek!

De vouchers zijn verleend naar 1 jaar en 2 maanden, ten gunste van de klant. In de laatste 2 maanden moet je je geld terug eisen. Anders ben je alles kwijt.

De begindatum van je voucher is de dag dat je je reis begon.

Omdat er nu al een verschil begint te ontstaan, neem alvast contact op met je rechtsbijstandverzekering, zodat hun rustig dingen kunnen voorbereiden, of tips kunnen geven.

De vraag is, wat voor reis heb je geboekt?

Los vliegticket(s) of een samengestelde reis (een retour (of 2 enkele) vliegtickets plus hotelovernachting, welke op jouw wensen zijn gemaakt), Neem 1 dag tot 1 maand nadat je voucher oorspronkelijk verlopen is schriftelijk contact met Dreizen en eis je je geld terug. Geef hun 14 dagen de tijd. Staat na 14 dagen het geld niet op je rekening? Neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering. Mocht je deze niet hebben, neem dan contact op met een deurwaarder.

Pakket reis (een door Dreizen samengestelde reis, welke op hun website of in hun boek vermeld staat, waar je geen andere aanpassingen gedaan hebt (tenzij deze optie vermeld staat op de site of boek)), Neem 1 dag tot 1 maand nadat je voucher oorspronkelijk verlopen is schriftelijk contact met Dreizen en eis je je geld terug. Geef hun 14 dagen de tijd. Staat na 14 dagen het geld niet op je rekening? Neem dan contact op met je rechtsbijstandverzekering. Grote kans dat hun jou helpen met proces bij geschillencommissie. Ook kan je zelf alleen bij de geschillencommissie een zaak indienen. https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... es/reizen/

Tot slot, de wet gaat boven de algemene voorwaarden. Als het goed is gaat de rechter de algemene voorwaarden nietig verklaren. Dit geldt in dit geval ook voor buitenlandse luchtvaartmaatschappijen, als hun vliegen op Europa en je ticket is in Europa geboekt.

Mogelijk heb je recht op een schadevergoeding van je luchtvaartmaatschappij, omdat deze is geannuleerd, tenzij er sprake is van overmacht (corona is overmacht). Neem hiervoor contact op met je rechtsbijstandverzekering of gespecialiseerde bedrijf.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Geen refund vliegticket van D-Reizen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

schrijf ze nog 1x aan en eis je geld terug, wijs ze op de wettelijke verplichting, meld in deze brief ook dat als zij geen aktie ondernemen en niet je geld terug storten binnen deze tijd je een deurwaarder in zult schakelen en de vordering in zijn/haar handen zult leggen....

zij hebben geannuleerd dan moeten zij je in de positie terug stellen van voor de aankoop en let wel, je hebt recht op het totale bedrag....

Flor-es
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2021 15:08

Re: Geen refund vliegticket van D-Reizen

Ongelezen bericht door Flor-es »

Deze reactie van D-reizen daarin bent u niet de enige. Ik ben met heel veel kronkels in afspraken en toezeggingen hetzelfde traject gelopen. Ze waren allen van nul en generlei waarde. Conclusie, hen treft geen enkele blaam, zijn nergens verantwoordelijk voor. Ik kan u zeggen, u heeft geen poot om op te staan en zal niets moeten verwachten. Voorop gesteld: u heeft niets bij hen gekocht, zij hebben u geen enkel - eigen - product geleverd! Hiervoor verwijs ik u naar de ontvangen Boekingsbevestiging/Factuur. Hierin staat vermeld wat zij voor u gedaan hebben: Voor u bemiddeld bij de volgende reisdienst. Waarvoor zij bemiddelingskosten in-rekening brengen. Slechts dit is wat D-reizen voor u doet. De tickets komen van een ‘dienstverlener’ veelal Airtrade, een wederverkoper. Ook zij zijn niet verant-woordelijk voor het geleverde. Het product koopt u bij de Airliner, zij zijn verant-woordelijk en stellen de regels waarvan u afhankelijk bent. Bij hen moet u zijn voor het vervolg en gang van zaken.

Gesloten