LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen reisvoucher gehad van Travalence, wat kan ik doen?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Shann20
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2017 20:10

Geen reisvoucher gehad van Travalence, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Shann20 »

Goededag,

Een paar weken geleden werd ik gebeld door een mevrouw van een ene 'Travalence'. Ik had nog nooit van ze gehoord. Ze vertelde even gauw aan de telefoon dat ik kans maakte op een reisvoucher en dat ik op de site kon kijken.

De voucher moest worden afgemeld binnen 14 dagen, anders moest ik 99 euro betalen. Dat laatste was mij niet helemaal duidelijk. En het mailtje kwam ook nog in de spam terecht. Na 14 dagen was ik dus verplicht om het te betalen. Als ik het niet zo betalen zou incasso worden ingezet.

Nu ben ik weken verder en heb nog geen reisvoucher gehad. Terwijl ze mij nu al weken beloven dat ze die voucher zouden sturen. Maar nog helemaal niks ontvangen. Wat kan ik doen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen reisvoucher gehad van Travalence, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door berndv »

Wat heeft u gedaan?
Shann20 schreef:
16 nov 2020 08:55
Ze vertelde even gauw aan de telefoon dat ik kans maakte op een reisvoucher en dat ik op de site kon kijken.
hoezo kans op?
Shann20 schreef:
16 nov 2020 08:55
De voucher moest worden afgemeld binnen 14 dagen, anders moest ik 99 euro betalen.
U maakte er toch kans op? Hoezo afmelden? Wat moest u afmelden? Waarvoor moest u 99 euro betalen?
Shann20 schreef:
16 nov 2020 08:55
Na 14 dagen was ik dus verplicht om het te betalen.
Maar waar zou u voor moeten betalen?
Shann20 schreef:
16 nov 2020 08:55
Als ik het niet zo betalen zou incasso worden ingezet.
En u heeft betaald?
Shann20 schreef:
16 nov 2020 08:55
Nu ben ik weken verder en heb nog geen reisvoucher gehad.
Vervelend. Wat voor reisvoucher zou u krijgen? Ter waarde van wat?
Shann20 schreef:
16 nov 2020 08:55
Maar nog helemaal niks ontvangen. Wat kan ik doen?
Geen idee wat u kunt doen. In ieder geval zorgen dat, indien er iets van een abonnement of zo is, afzeggen. Of u hier ooit iets van gaat krijgen, weet ik niet. Ik heb op de site gekeken en kan er weinig wijs uit worden. Ze bieden reizen aan, maar prijzen noemen ze niet. Geen idee, ik denk dat het een dure les is, als u al betaald heeft. Als u nog niet betaald heeft, zou ik de betaling nog even uitstellen. Laat ze maar bewijzen dat er een rechtsgeldige overeenkomst is.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen reisvoucher gehad van Travalence, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door berndv »

En nog een toevoeging. Ga alstublieft niet meer in op telefonische aanbiedingen. Ook niet als ze gratis zijn, want gratis bestaat niet.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Geen reisvoucher gehad van Travalence, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

een overeenkomst is pas geldig als u schriftelijk bevestigd heeft, als u niet per brief OF per mail gereageerd heeft hoeft u helemaal niets te doen behalve dan vooral NIET betalen!!!!

Komt er een incassobureau, vraag ze dan om de schriftelijke overeenkomst te tonen, verder hoeft u niets te doen....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen reisvoucher gehad van Travalence, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door berndv »

Hawk-Eye schreef:
24 nov 2020 08:42
een overeenkomst is pas geldig als u schriftelijk bevestigd heeft
Dat zou ik niet zo zwart wit durven te stellen. Dat is wel behoorlijk afhankelijk van het type overeenkomst, en daar is ts nou niet bepaald duidelijk in. Maar het schriftelijkheidsvereiste, waar je op doelt, is enkele jaren geleden behoorlijk versoepeld.
https://www.consuwijzer.nl/telefonische ... jk-akkoord

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Geen reisvoucher gehad van Travalence, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

kan, aan de andere kant is er ook niets ontvangen!

Gesloten