Geen terugbetaling van annulering parking

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Judy Hernandez
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2022 09:29

Geen terugbetaling van annulering parking

Ongelezen bericht door Judy Hernandez »

Op 21 april ben ik gereisd naar de Verenigde Staten. Mijn plan was om in een parkingservice in Brussel mijn auto neer te zetten voor de hele vakantie (16 dagen) zodat ik die bij terugkeer weer kon ophalen. De service was bij aankomst zó slecht dat ik daarom besloten had om daar niet te parkeren. Het is nu 6:45 en om 10 uur ging mijn vlucht dus ik moest om zo'n pak en beet 7 uur bij het vliegveld zijn. Nu ben ik met haast gaan zoeken naar een nieuwe parkingservice. Alle parkingservices eisen minimaal 2 uur van tevoren een boeking, maar bij parkvia.com konden we online boeken en daar eigenlijk meteen staan. De bevestigingsmail kwam laat dus ik was al onderweg naar het vliegveld om daar te parkeren. Ik had gereserveerd voor 7:00 en ik had geannuleerd binnen 3 uur. Ik had met mijn creditcard betaald en parkvia.com 371,98 euro betaald voor 16 dagen verblijf van mijn auto. Ik ben in de tussentijd bij het vliegveld gaan parkeren en dus NIET bij de parkingservice.

Parkvia.com zegt dat ik geen restitutie kon krijgen omdat ik de boeking heb gemaakt binnen de annuleringstermijn (24 uur voor aankomst), dus ik was niet in aanmerking voor restitutie.

Heb ik recht op terugbetaling of niet? Ik hoor graag jullie meningen en adviezen.

Bedankt.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen terugbetaling van annulering parking

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Over het algemeen geldt nergens een restitutie als er zo kort van te voren geboekt word. Beter was geweest om na de boeking even te bellen om zeker te zijn of het wel of niet kan.
Als ik een proefboeking via Parkvia doe, dan krijg ik te zien welke plekken nog beschikbaar zijn, dan is daar nu dus plek en hoef ik niet verder te zoeken.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen terugbetaling van annulering parking

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Kunt u uitleggen wat u bedoelt met
De service was bij aankomst zó slecht dat ik daarom besloten had om daar niet te parkeren.
?


Op dit moment is mijn mening dat u een overeenkomst hebt gesloten en u bent deze niet nagekomen. U hebt uw auto ergens anders geparkeerd.

Neem contact op met uw creditcard maatschappij of www.eccnederland.nl/nl. Maar dan moet u beter uitleggen waarom u de auto ergens anders hebt geparkeerd.

fpprene
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:06
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Geen terugbetaling van annulering parking

Ongelezen bericht door fpprene »

Beste,

In het begin van Corona, zelfde ervaring gehad in Brussel (Charleroi); vliegreis naar Malta ging niet door. Reisgelden uiteindelijk teruggekregen; parkeergelden niet.. sterker nog : geen enkele reactie gehad op de vele emails die ik hen heb gestuurd.. jammer maar helaas (niet netjes maar er zijn grotere problemen in de wereld)

Op naar de volgende vakantie:)
René

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Geen terugbetaling van annulering parking

Ongelezen bericht door Alex E »

Respect voor je positieve instelling René (@fpprene). Helaas zullen veel geplande vakanties i.v.m. de maatregelen op o.a. Schiphol geannuleerd worden. Een aantal gedupeerde reizigers zullen ook een parkeerplaats hebben gereserveerd. Het kan toch niet zo zijn dat je reeds betaalde parkeerkosten in dat geval niet vergoed zou krijgen.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen terugbetaling van annulering parking

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit speelt toch in Brussel? Wat zegt de wetgeving daar er over?

Plaats reactie