LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door ruud_a »

F.van Holten schreef:
Eliza777 schreef:Beste allemaal,

We vertrekken volgende week lekker voor twee weken naar de Napels. Nu willen we onze auto parkeren op Schiphol maar om eerlijk te zijn word ik gek van alle aanbieders en de prijzen die aangeboden worden. Of ze kloppen niet, of het is te duur of te ver. Weten jullie goede parkeeraanbieders of wellicht gratis parkeerplaatsen? We hebben een budget van maximaal 7 euro per dag, en we willen geen valet parking ivm het afgeven van onze sleutels. Hopelijk kunnen jullie ons helpen!

We gaan twee weken weg, maar parkeren maar 8 dagen,
zoek de verschillen. :cry: , en wat is nu waar ??
misschien was het uiteindelijk alleen maar reclame voor mobypark.

Eliza777
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2014 12:02

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door Eliza777 »

F.van Holten schreef:
Eliza777 schreef:Beste allemaal,

We vertrekken volgende week lekker voor twee weken naar de Napels. Nu willen we onze auto parkeren op Schiphol maar om eerlijk te zijn word ik gek van alle aanbieders en de prijzen die aangeboden worden. Of ze kloppen niet, of het is te duur of te ver. Weten jullie goede parkeeraanbieders of wellicht gratis parkeerplaatsen? We hebben een budget van maximaal 7 euro per dag, en we willen geen valet parking ivm het afgeven van onze sleutels. Hopelijk kunnen jullie ons helpen!

We gaan twee weken weg, maar parkeren maar 8 dagen,
zoek de verschillen. :cry: , en wat is nu waar ??
Jullie zijn in ieder geval scherp, die twee weken worden toch acht dagen. Napels is wat duurder dan verwacht ;) volgende week vertrekken we :roll: :mrgreen: anyway geboekt dus via MobyPark, wellicht een aanrader. Eerst maar eens de service afwachten :arrow:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door berndv »

Eliza777 schreef:
F.van Holten schreef:
Eliza777 schreef:Beste allemaal,

We vertrekken volgende week lekker voor twee weken naar de Napels. Nu willen we onze auto parkeren op Schiphol maar om eerlijk te zijn word ik gek van alle aanbieders en de prijzen die aangeboden worden. Of ze kloppen niet, of het is te duur of te ver. Weten jullie goede parkeeraanbieders of wellicht gratis parkeerplaatsen? We hebben een budget van maximaal 7 euro per dag, en we willen geen valet parking ivm het afgeven van onze sleutels. Hopelijk kunnen jullie ons helpen!

We gaan twee weken weg, maar parkeren maar 8 dagen,
zoek de verschillen. :cry: , en wat is nu waar ??
Jullie zijn in ieder geval scherp, die twee weken worden toch acht dagen. Napels is wat duurder dan verwacht ;) volgende week vertrekken we :roll: :mrgreen: anyway geboekt dus via MobyPark, wellicht een aanrader. Eerst maar eens de service afwachten :arrow:
Fijne vakantie, en we horen natuurlijk graag hoe mobypark is bevallen?

Annelies37
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:02

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door Annelies37 »

Beste Eliza,

Je bent inmiddels al lang weer terug van vakantie maar ik kwam je post tegen en wil je nog een goede tip meegeven. Ik heb laatst mijn auto gratis bij ParkFlyRent geparkeerd! Ik werd met mijn eigen auto naar de vertrekhal gebracht, betaalde helemaal geen parkeerkosten, en werd met mijn schoon gewassen auto weer opgehaald van de aankomsthal! Wat ze doen om al deze service te geven is je auto verhuren in de tijd dat je op vakantie bent. Slim he! Kijk even op hun website, en wellicht een optie voor de volgende vakantie. :D

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door Dirkie »

Annelies37 schreef:Beste Eliza,

Je bent inmiddels al lang weer terug van vakantie maar ik kwam je post tegen en wil je nog een goede tip meegeven. Ik heb laatst mijn auto gratis bij ParkFlyRent geparkeerd! Ik werd met mijn eigen auto naar de vertrekhal gebracht, betaalde helemaal geen parkeerkosten, en werd met mijn schoon gewassen auto weer opgehaald van de aankomsthal! Wat ze doen om al deze service te geven is je auto verhuren in de tijd dat je op vakantie bent. Slim he! Kijk even op hun website, en wellicht een optie voor de volgende vakantie. :D
Inderdaad heel slim. Vooral omdat voor zover als ik weet geen enkele autoverzekering toestaat dat je je auto verhuurd aan derden. Maar dat is slechts een detail, toch.

Annelies37
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:02

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door Annelies37 »

@Dirkie, ik heb me natuurlijk eerst even goed laten informeren voordat ik mijn auto achterliet ;) de verzekering sluiten ze los af op je eigen verzekering bij Centraal Beheer Achmea. Mocht er dus iets gebeuren verhalen ze het op die verzekering en hoef ik dus ook niet bang te zijn voor mijn no-claim :)

53078
Berichten: 305
Lid geworden op: 02 jan 2014 19:47

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door 53078 »

Annelies37 schreef:@Dirkie, ik heb me natuurlijk eerst even goed laten informeren voordat ik mijn auto achterliet ;) de verzekering sluiten ze los af op je eigen verzekering bij Centraal Beheer Achmea. Mocht er dus iets gebeuren verhalen ze het op die verzekering en hoef ik dus ook niet bang te zijn voor mijn no-claim :)
Je begrijpt blijkbaar het voorgaande bericht niet goed: het mag helemaal niet. En àls er iets met je auto gebeurt dan is het nog maar de vraag of dat netjes wordt opgelost en òf het wel wordt opgelost. Ik denk namelijk van niet. Je auto kan ook goed worden gebruikt voor criminele activiteiten. De kentekenplaat staat immers niet op naam van de verhuurder of de huurder, maar op JOUW naam. En dan mag jij fijn gaan aangeven dat je je auto hebt verhuurd. Met een ontkennende (ver)huurder wordt dat best lastig...

Annelies37
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2014 17:02

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door Annelies37 »

53078 schreef:
Annelies37 schreef:@Dirkie, ik heb me natuurlijk eerst even goed laten informeren voordat ik mijn auto achterliet ;) de verzekering sluiten ze los af op je eigen verzekering bij Centraal Beheer Achmea. Mocht er dus iets gebeuren verhalen ze het op die verzekering en hoef ik dus ook niet bang te zijn voor mijn no-claim :)
Je begrijpt blijkbaar het voorgaande bericht niet goed: het mag helemaal niet. En àls er iets met je auto gebeurt dan is het nog maar de vraag of dat netjes wordt opgelost en òf het wel wordt opgelost. Ik denk namelijk van niet. Je auto kan ook goed worden gebruikt voor criminele activiteiten. De kentekenplaat staat immers niet op naam van de verhuurder of de huurder, maar op JOUW naam. En dan mag jij fijn gaan aangeven dat je je auto hebt verhuurd. Met een ontkennende (ver)huurder wordt dat best lastig...
Je bent niet helemaal op de hoogte begrijp ik. Lees jezelf even in op de site van Wego of SnappCar, of ParkFlyRent, daar staat het ook duidelijk.

sosseleerintveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2016 20:07

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door sosseleerintveld »

olaf79 schreef:Parkeren in Amstelveen. Vervolgens met bus 300 ben je in 10 minuten op de luchthaven. Kost je 2 euro heen en 2 euro terug. Parkeren is gratis en lopen naar de bus is 2 minuten.
Vanaf september ga ik twee dagen per week een opleiding volgen op Schiphol. Ik wil graag met de auto reizen omdat het openbaar vervoer nogal duur is. Nu kost parkeren bij school me € 30,00 per dag!! Na wat zoeken op Google kwam ik jou reactie tegen. Ik zou heel graag willen weten waar die parkeerplaats in Amstelveen precies is. :D

Alvast bedankt!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Je zou ook op de parkeerplaats van de LevendEvangelie gemeente in Schiphol-Rijk kunnen parkeren. 5 minuten van de bushalte naar Schiphol en dan 5 minuten met de bus. Als je vroeg bent is er zeker plaats.

stofzuigertje

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Let op!

Diverse gratis parkeer plekken in de wijk lopen vol met Schiphol bezoekers en het gebeurde vaker dat je bij terugkomst 4 banden mag oppompen
omdat bewoners die hier elke dag last van hebben het zat zijn.
Alle buren kennen elkaar en vreemde die na enkele dagen nog staan.....

Mag niet natuurlijk maar bewoners moeten om vergunning parkeren vragen bij gemeente dus kosten of eigen maatregelen!
Denk eens over hoe U het zou vinden als geheel Nederland misbruik gaat maken van jou rustige gratis parkeren woonwijk.

Beter trein over hele afstand als parkeren te duur is, want gratis is vragen om boze buren...
Lege banden valt nog mee, enkele wijken kun je doorsturen naar autospuiter!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door olaf79 »

parkeer in Amstelveen en neem de bus naar Schiphol. Ben je in 10 minuten en de prijs is 4 euro retour p.p. Auto staat erg veilig en gratis.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door olaf79 »

stofzuigertje schreef:Let op!

Diverse gratis parkeer plekken in de wijk lopen vol met Schiphol bezoekers en het gebeurde vaker dat je bij terugkomst 4 banden mag oppompen
omdat bewoners die hier elke dag last van hebben het zat zijn.
Alle buren kennen elkaar en vreemde die na enkele dagen nog staan.....

Mag niet natuurlijk maar bewoners moeten om vergunning parkeren vragen bij gemeente dus kosten of eigen maatregelen!
Denk eens over hoe U het zou vinden als geheel Nederland misbruik gaat maken van jou rustige gratis parkeren woonwijk.

Beter trein over hele afstand als parkeren te duur is, want gratis is vragen om boze buren...
Lege banden valt nog mee, enkele wijken kun je doorsturen naar autospuiter!
Dan moeten die mensen die dat doen maar snel een tijdje brommen. En natuurlijk hun auto wegdoen.

stofzuigertje

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je in de buurt van Schiphol woonde moet je kiezen;

1 vraag of de gemeente vergunning parkeren wil invoeren dus kosten voor bewoners regio Schiphol....

2 Accepteren overlast van mensen die voordelig enkele weken jou straat vervuilen en parkeer problemen veroorzaken.

Ik weet dat het niet mag maar saboteren is voor sommige de oplossing die geheel gierig Nederland zat is.
Daar waarschuw ik slechts voor!
Ook zijn de meeste herkenbaar aan zoeken, koffer pakken en met busje naar Schiphol gaan.

Ik weet van iemand uit Hoofddorp dat ze vooral in de zomer vakantie diverse voertuigen wekenlang zagen staan en zelf boetes kregen wegens op gras parkeren omdat er tekort ruimte was....
Zij als inwoners Hoofddorp gaan echt niet op Schiphol staan omdat vrekken het andersom doen!

carmelita1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2016 14:42

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door carmelita1965 »

Budgetparking.
ik heb betaald 37 euro voor 8 dagen.
Behield zelf de sleutel

top

stofzuigertje

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik woon niet in Hoofddorp!

Maar als ik op Buurt BBQ kom en hoor hoeveel problemen ze vlak bij die bushalte hebben waar je gratis kunt parkeren in woonwijk.
Deze goede Schiphol verbinding is goedkoop maar als je daar ooit een huis kocht.....

Als ik de straatnaam noem hebben ze wegens vele duizenden Nederlanders die hier mee lezen nog meer problemen.
Ook ik zag tijdens die BBQ waar ik voor was uitgenodigd een gezin met zware koffers naar de bushalte sjouwen....
Die zijn dus tenminste 1 week weg en soms langer en de hele buurt heeft weer een plek minder.

Zij moeten dan kiezen, vragen we aan gemeente vergunning parkeren om dit tegen te gaan en dan verplaatst het naar een andere wijk.
Bewoners moeten betalen en invoeren kan maar afschaffen is ramp....
Of moet je soms op gras fout parkeren omdat je niets doet.

Ik weet dat in regio parkeren legaal en toegestaan is maar je moet niet vreemd opkijken als bewoners die jarenlange overlast hebben, mede wegens
tips op diverse forums het zat zijn en eigen maatregelen menen.
Niemand ziet iets en buren dekken elkaar.

Ik weet dat iemand met een geleende Autoambulance de voertuigen naar een betaald parkeerterrein vervoerde...
Na je vakantie auto weg, aangifte Politie en gelijk een bon wegens niet betaald parkeren en wie heeft dat gedaan?
Wel meld ik hierbij dat ik niet weet wie hier verantwoordelijk voor was, 6 voertuigen die zomaar verplaatst waren van gratis woonwijk naar naastgelegen winkelcentrum met parkeermeters!

Ik woon zelf op ruim 60 Km van Hoofddorp, maar... als ik naar de bibliotheek wil kan ik mijn fiets niet kwijt... wegens....
Maar in de stations stalling wel achteraan dus omdat trein reizigers bij de Biep zetten moet ik de stations stalling misbruiken...
Zo verplaatsen we de problemen.
Goedkoop parkeren prima maar liever niet gratis in woonwijken!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door olaf79 »

F.van Holten schreef:
Eliza777 schreef:Beste allemaal,

We vertrekken volgende week lekker voor twee weken naar de Napels. Nu willen we onze auto parkeren op Schiphol maar om eerlijk te zijn word ik gek van alle aanbieders en de prijzen die aangeboden worden. Of ze kloppen niet, of het is te duur of te ver. Weten jullie goede parkeeraanbieders of wellicht gratis parkeerplaatsen? We hebben een budget van maximaal 7 euro per dag, en we willen geen valet parking ivm het afgeven van onze sleutels. Hopelijk kunnen jullie ons helpen!

We gaan twee weken weg, maar parkeren maar 8 dagen,
zoek de verschillen. :cry: , en wat is nu waar ??
Waar staat dat?

stofzuigertje

Re: Goedkoop / gratis parkeren Schiphol

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wego of SnappCar, of ParkFlyRent,....

Ik heb gelezen dat je auto verzekerd is maar hoe betrouwbaar is dat....
Verzekerd ja, maar wie is dan je huurder als ze door rood rijden of zo?

Goedkope aanbieder beloven verzekering maar ik zie nergens dat je hiervan een bewijs zult krijgen.
Ik twijfel of ze wel verzekeren en of het een verhuur verzekering is of alleen voor schade op hun parkeerplaats, dus hun aansprakelijkheid?
Dat laatste, want een parkeergarage is ook verantwoordelijk als die instort en/of brand uit breekt en niet meer dan dit soort overmacht...
Dus hoe zijn de voorwaarden, ik vermoed dat je die niet kreeg of ze zijn erg onduidelijk.

Zou het niet doen, verhuren en kans op lastige procedure van boetes en schade....
Verder zie ik niet hoe ik daar een auto kan huren dus ook daar krijg ik twijfels over... als je zoveel huur auto's hebt staan,
zou je ze toch winstgevend gaan aanbieden?????

Gesloten