Gratis gewonnen reis

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door de auditu »

Als u lid bent van de consumentenbond kunnen zij wellicht helpen met schrijven van een "juridische brief".

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door kuklos »

c steen schreef:
14 jan 2021 15:44
Kortom: blijf opletten of snel de telefoon uitzetten, wanneer Travelance belt.
Nee, nee, nee, geen telefoon uitzetten of opletten. Bij telefonische verkoop altijd zeggen geen interesse en direct ophangen.

BertVermaning
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2021 14:52

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door BertVermaning »

Ik heb precies hetzelfde verhaal. Opgebeld omdat ik een reisaanbieding heb gewonnen na het invullen van een enquete. Ik vroeg om informatie over de reis maar moest eerst een bandje inspreken. Heb het bandje onderbroken met de opmerking dat ik nergens financieel op in wilde gaan. Heb nooit iets ontvangen terwijl men mij zogenaamd een email zou hebben gestuurd. Daarna heb ik twee personen aan de telefoon gehad die mij vertelden
Dat ik 295.- euro moest betalen omdat ik niet had opgezegd binnen 14 dagen.
Heb ik natuurlijk niet gedaan, maar vandaag kreeg ik een z.g. incasso buro aan de lijn dat dreigde met verdere maatregelen. Heel vervelend en brutaal.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

BertVermaning schreef:
07 jul 2021 15:04
Opgebeld omdat ik een reisaanbieding heb gewonnen na het invullen van een enquete.
Doet u ook mee aan enquêtes dan?
BertVermaning schreef:
07 jul 2021 15:04
Ik vroeg om informatie over de reis maar moest eerst een bandje inspreken.
Rode vlag nummer 2, waarom iets inspreken als u nergens aan mee doet?
BertVermaning schreef:
07 jul 2021 15:04
Heb het bandje onderbroken met de opmerking dat ik nergens financieel op in wilde gaan.
U hebt toch iets gewonnen, waarom dan praten over financiën?
BertVermaning schreef:
07 jul 2021 15:04
Heb nooit iets ontvangen terwijl men mij zogenaamd een email zou hebben gestuurd.
Waarschijnlijk uw spambox niet ingezien?
BertVermaning schreef:
07 jul 2021 15:04
Daarna heb ik twee personen aan de telefoon gehad die mij vertelden
Dat ik 295.- euro moest betalen omdat ik niet had opgezegd binnen 14 dagen.
Hebt u dan misschien per ongeluk toch "ja" gezegd op dat bandje?
BertVermaning schreef:
07 jul 2021 15:04
Heb ik natuurlijk niet gedaan, maar vandaag kreeg ik een z.g. incasso buro aan de lijn dat dreigde met verdere maatregelen. Heel vervelend en brutaal.
Geen eenmalig vriendelijk aan dat u geen overeenkomst bent aangegaan en dat u zonder verder bewijs verschoont wil blijven van verdere communicatie.

Wijze les voor de volgende keer, meteen de verbinding verbreken.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door mahadma »

Als je iets niet vertrouwd: Dag mevrouw/meneer, tuuut tuuut. Ik kan met een gratis programma'tje van internet u op alles ja en nee laten zeggen. Dus een ander kan dat ook. En voor vele zaken is een èchte handtekening nodig. Staat/bestaat die niet? Jammer, bey bey.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door moederslink »

OML : wanneer leren mensen nu eens dat geen sterveling " zomaar " een reis/ vakantie in de schoot geworpen krijgt.
Never , nooit!
Niet via de telefoon, niet op de mail, geen sms , geen app, niets nooit !

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Je hoeft niet bang te zijn, want het was gratis. De boeven zijn niet bekend met de spelregels, want voor reizen geld het termijn van 14 dagen niet. Waarschijnlijk is het incassobureau van één van de samenwerkende boeven. De overeenkomst moet je schriftelijk of via email worden toegezonden. Dit hebben ze niet gedaan, ze proberen je nu via een soort van blaf telefoontjes bang te maken.

De verkoper heeft informatieplicht zoals:

De verkoper moet je informatie geven over het bestelproces, de belangrijkste kenmerken van het product of de dienst, de levertijd, de prijs, bijkomende kosten, de bedenktijd, duur van de overeenkomst, garantie, klachtenregeling en gegevens van het bedrijf (klantenservice, postadres én bezoekadres).

Bevestiging overeenkomst

De verkoper moet je zo snel als mogelijk een bevestiging van de overeenkomst sturen.

Overeenkomsten tot het geregeld verrichten van diensten waarvoor de verkoper je telefonisch heeft benaderd (telemarketing) zijn pas geldig als je de overeenkomst schriftelijk of via de e-mail hebt bevestigd. Voorbeelden zijn: levering van elektriciteit, water en gas, maar bijvoorbeeld ook een mobiele telefoon abonnement of een CV-onderhoudsabonnement.


Meer info:
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-aankopen

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jee, een decennia oud "business model" is weer uit de la gevist.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Een incassobureau kan niks doen, behalve dreigen. Wel kunnen ze (via een deurwaarder) je dagvaarden.

Als dat gebeurt, dan zal de rechter kijken of de rekening terecht is. Wees erbij zodat je de rechter kan overtuigen dat de rekening onterecht is

Ik moet wel bij zeggen, als de rechter de rekening terecht vind, dan moet je ook de proceskosten betalen.

Op https://www.juridischloket.nl/schulden- ... ssobureau/ staat wat informatie.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Deze boeven worden steeds onbeschofter. Ze proberen met verbale overredingskracht mensen te intimideren om maar te betalen, ongeacht wat je hebt gezegd tijdens het telefoongesprek. Ze knippen en plakken het gesprek zo, dat je, ja hebt gezegd.

Dus niet betalen en ze verder negeren. Ze gaan nooit naar een rechter, als de over bluffing niet werkt, zoeken ze een ander slachtoffer,

Gesloten