Gratis gewonnen reis

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Monikaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2016 23:34

Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door Monikaa »

Vandaag ben ik telefonisch benaderd door een bedrijf waar ik me de precieze naam niet kan herinneren. Het was in ieder geval iets met ''vakantie.... '' Ik zou ooit een enquête hebben ingevuld en daardoor ben ik telefonisch benaderd met een leuke aanbieding. Ik zou een mail krijgen met alle informatie en de inlogcodes. Na eenmalig 69euro te hebben betaald zou ik voordelig vakanties kunnen boeken en als nieuwe klant zou ik een gratis reis kunnen maken. Alleen de luchthavenbelasting zou ik zelf moeten bekostigen. Nu achteraf als ik daaraan denk, klinkt dat natuurlijk te mooi om waar te zijn. Maar als je in een keer overvallen wordt met zo'n telefoontje en er wordt niet gevraagd naar je bankrekening nummer denk je dat t misschien wel goed zit. Er is een bandje opgenomen waarin ik toestemming geef om de offerte via mail toe te sturen. Als ik er geen gebruik van wil maken dien ik dat binnen 14 dagen telefonisch of via mail kenbaar te maken. Maar het probleem is dat ik helemaal geen mail heb ontvangen en me nu bewust ben dat ik waarschijnlijk in de maling genomen ben. Want na 14 dagen krijg ik natuurlijk een bericht om te betalen en hoe moet ik dan bewijzen dat ik geen informatiemail heb ontvangen. Mijn vraag is of er toevallig iemand ook via telefoon benaderd is met soortgelijke aanbieding en of iemand weet hoe dat bedrijf heet zodat ik contact op kan nemen betreffende het afzien van t abonnement.
Alvast heel erg bedankt!

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door madfred »

Heb je geen nummerherkenning of werd er met een geheim nummer gebeld?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Monikaa schreef:Er is een bandje opgenomen waarin ik toestemming geef om de offerte via mail toe te sturen.
Mooi; dan zou ik niets doen, voordat ik een dagvaarding in de bus krijg met bewijs van een bestelling.

stofzuigertje

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

In de gids van omroep Max staat deze week verhaal hierover....

Dit waren gratis reizen met helaas niet gratis er vrij hoge administratie kosten!

Niet doen tenzij je demente bejaarde met geld teveel zou zijn! :mrgreen:

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door BL2 »

stofzuigertje schreef:tenzij je demente bejaarde met geld teveel zou zijn!
Welja. Leuk om te lezen als je dit hebt !

Havermch
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2012 09:56

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door Havermch »

Ik zou gewoon even vragen of ze het bewijs willen opsturen
van je bestelling.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door berndv »

BL2 schreef:
stofzuigertje schreef:tenzij je demente bejaarde met geld teveel zou zijn!
Welja. Leuk om te lezen als je dit hebt !
ach, 10 minuten later zijn ze het weer vergeten

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door Esceha »

:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door Dirkie »

Waarmee alweer bewezen is hoe eenvoudig het is. Mensen zijn volwassen en denken rationeel. Maar als ze gebeld worden door een onbekend nummer en er worden termen gebruikt als gratis, reis, gewonnen enz enz dan is men ineens overdonderd en vergeet alles. Want ja het is gratis. Als ik gebeld wordt met de mededeling dat ik mee gedaan zou hebben aan een onderzoek of enqete dan is het al einde verhaal. Want ik weet dat ik dat niet gedaan heb, ook niet een paar maanden geleden. En als de beller het beter weet dan is dat zijn/haar probleem.

stofzuigertje

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik dacht gezien vergeetachtigheid.... en Omroep Max past daar voor mij precies bij.
Deze 50+ reizen, meestal grijs en kaal, daarom was die waarschuwing in Max magazine.....

2 grote Big shoppers gehaald bij de Action en die blijven vrijwel leeg!
Ze beloven alles maar als ik mijn bankpas vergeet en zwaar dement doe, en vraag of ze willen mailen.
Ik tekende niets en vroeg telkens uitleg en wilde alles graag hebben.

Ik was dus niet makkelijk maar wel leuk, helaas gingen vele toch erg duur kopen, want hun producten leken best redelijk,
maar het waren beslist geen Action prijzen!
De enige reis was naar dubieus café zaaltje!

sweetlake01
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2010 08:16

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door sweetlake01 »

lijkt op werkwijze van deals and travel. Er is een apart onderwerp van aangemaakt.

Heidieke
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2018 10:28

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door Heidieke »

Vandaag werd ik ook gebeld, het klonk erg aannemelijk, ik moest bevestigen per email kan ook gewoon afzeggen binnen 14 dagen. Toch had ik een vreemd gevoel, maar werd erg overdonderd en dacht ik zeg het wel af als het niet klopt. Maar inderdaad wat als ik de email niet ontvang? Hoe is het bij de melder afgelopen?

hylkjehof
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2018 14:23

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door hylkjehof »

Helaas, ik ben er ook ingetuind, Een anoniem nummer, je kan dus nooit terugbellen.
Net mijn spam map ook nagekeken, en ook daar geen mail.
Toen ik het gesprek had beeindigd kreeg ik een raar gevoel, normaal neem ik anonieme
nummers nooit op. Nu had mijn man opgenomen en de telefoon aan mij gegeven,
Ik baal als een stekker.
Gewoon niks doen????
Wat hebben de anderen gedaan??

Groetjes Hieke

stofzuigertje

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Doe niets en wacht op hun mail, daarna gaat de 14 dagen termijn pas in!

En bij incasso of andere kosten, zij moeten aantonen dat je iets hebt ontvangen en niet op tijd hebt gestopt.
Bij een zitting rechtbank is dit forum een bewijs dat ze vaker deze fout maken en gewoon niets doen en voorlopig negeren!

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Was afgelopen week bij behandeld bij Groeten van Max.

dheyden
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2018 14:25

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door dheyden »

Ik ben zojuist gebeld door WellnessCenter met de mededeling dat ik een reis voor 4 personen had gewonnen (hoef alleen de luchthavenbelasting te betalen van € 65,-) Ik ben schofterig te woord gestaan, ik reageerde na zijn verhaal met: waarom klinkt uw verhaal ongeloofwaardig? Waarop de beller zei: mevrouw, bent u dronken of zo? U moet echt naar de dokter hoor als u mij niet gelooft. Het begon steeds ongeloofwaardiger te worden. Ik vond het nog griezeliger worden toen hij mijn geboortedatum noemde en mijn huisadres. Ik zou mezelf hiervoor hebben ingeschreven, volgens hem. Maar ik schrijf mezelf nooit in op het winnen van prijzen met mijn werk e-mailadres. Hij startte een bandje waarop mijn gesprek werd opgenomen en ben uiteindelijk NIET AKKOORD gegaan met toestemming geven om een e-mail te sturen met de aanbieding. Hij ging steeds harder schreeuwen dat ik niet goed bij mijn hoofd was. Ik hoop nu, na het lezen van deze verhalen, dat ik géén factuur ga krijgen. Ze hebben immers mijn e-mailadres én huisadres.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk krijgt u wel een factuur toegezonden, maar die moet u uiteraard niet betalen.

Ik begrijp niet waarom u het gesprek al niet veel eerder hebt beëindigd. U laat zich zomaar uitschelden en toeschreeuwen door de telefoon.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door BL2 »

dheyden schreef:Ik ben zojuist gebeld door WellnessCenter met de mededeling dat ik een reis voor 4 personen had gewonnen (hoef alleen de luchthavenbelasting te betalen van € 65,-) Ik ben schofterig te woord gestaan, ik reageerde na zijn verhaal met: waarom klinkt uw verhaal ongeloofwaardig? Waarop de beller zei: mevrouw, bent u dronken of zo? U moet echt naar de dokter hoor als u mij niet gelooft. Het begon steeds ongeloofwaardiger te worden. Ik vond het nog griezeliger worden toen hij mijn geboortedatum noemde en mijn huisadres. Ik zou mezelf hiervoor hebben ingeschreven, volgens hem. Maar ik schrijf mezelf nooit in op het winnen van prijzen met mijn werk e-mailadres. Hij startte een bandje waarop mijn gesprek werd opgenomen en ben uiteindelijk NIET AKKOORD gegaan met toestemming geven om een e-mail te sturen met de aanbieding. Hij ging steeds harder schreeuwen dat ik niet goed bij mijn hoofd was. Ik hoop nu, na het lezen van deze verhalen, dat ik géén factuur ga krijgen. Ze hebben immers mijn e-mailadres én huisadres.
Niet aan ophangen gedacht ? Of was het woord "gratis" toch net wat te aantrekkelijk ?
Adres, bedrijfsmailadres en geboortedatum bekend, zou maar eens goed nadenken hoe ze aan deze combinatie van gegevens komen.
Verder niet en nooit betalen.

Nick1208
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2020 16:21

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door Nick1208 »

Dit bedrijf heet travelance. En bij mij exact hetzelfde verhaal.

c steen
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2021 15:36

Re: Gratis gewonnen reis

Ongelezen bericht door c steen »

Mij overkwam dit ook. Ik had een dame aan de telefoon van TRAVELANCE. Zij heeft mij een aanbod gedaan voor een weekend weg voor weinig.

Het enige wat ik heb gezegd is dat ze het op mag sturen en dat ik er naar ga kijken. Klaarblijkelijk heeft ze het gesprek opgenomen en heb ik ja gezegd op de koop van dit weekend.

Ik moest binnen twee weken betalen en had ik niet gereageerd, dan ging de koop door.

Ik dacht echt dat ik in mijn recht stond, maar een jurist legde me uit dat een mondelinge koop ook een koop is en dat ik echt moet betalen.

Ik krijg nog wel de opnametape van het gesprek en ik ga luisteren wat ze hebben gezegd, maar ik moet wrsch gewoon betalen.

Kortom: blijf opletten of snel de telefoon uitzetten, wanneer Travelance belt.

Gesloten