LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groepsaccommodatie zonder annuleringsverzekering

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Jenny07
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2020 16:44

Groepsaccommodatie zonder annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door Jenny07 »

Wij hebben een groepsaccommodatie geboekt in mei voor 19 personen zonder annuleringsverzekering en dat kan nu natuurlijk niet doorgaan door het Corona virus.
De verhuurster geeft ons de optie een andere datum te boeken voor 28 februari 2021.
Ons vaste weekend is al jaren het derde weekend van mei
Mei 2021 is voor de verhuurster niet over te praten...
Annuleren mag ook niet meer, moeten we de volle mep betalen...
Kan iemand adviseren hoe nu verder..??
Het is een luxe probleem, maar erg klantvriendelijk is het niet.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Groepsaccommodatie zonder annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor zover ik weet mag dit gewoon doorgaan, zolang er voldoende afstand gehouden wordt. Als de accommodatie zelf annuleert krijgt u overigens gewoon uw geld terug, als u annuleert, dan zal u in de overeenkomst moeten kijken en zijn ze niet verplicht u tegemoet te komen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Groepsaccommodatie zonder annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik lees; Voor 28 boeken, dus deze tegoedbon moet voor 28 februari 2021 ingeleverd zijn....
Dat je voor volgende jaar nog niet kan reserveren lees ik nergens.

Als je eind dit jaar wel kunt boeken is die datum in mei vermoedelijk geen enkel probleem.
En nog niets betaald word het voor de verhuurder lastig claimen, en 19 personen woningen zijn er niet zoveel dus willen ze deze klanten niet kwijt aan een concurrent.

Ivo.w
Berichten: 1743
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Groepsaccommodatie zonder annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Er zijn geen beperkingen vanuit de overheid opgelegd ten aanzien van het huren van accomodaties. Het verlenen van logies is nog 'gewoon' toegestaan. De verhuurder kan dus gewoon leveren wat is overeengekomen. En u kunt de accomodatie gebruiken tijdens de gehuurde periode.

U bent derhalve aan de 'gewone' voorwaarden rond annuleren van deze verhuurder gebonden. Helaas pindakaas. Dat u de boeking kunt verplaatsen naar een andere datum is dus al een grote tegemoetkomingen uit coulance van de verhuurder. Het verplaatsen van uw boeking betekent immers dat de accommodatie in de nieuwe door u gekozen datum niet aan anderen verhuurd kan worden, waardoor de verhuurder mogelijk flink wat inkomsten misloopt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Groepsaccommodatie zonder annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
27 mar 2020 07:39
Ik lees; Voor 28 boeken, dus deze tegoedbon moet voor 28 februari 2021 ingeleverd zijn....
Dat je voor volgende jaar nog niet kan reserveren lees ik nergens.

Als je eind dit jaar wel kunt boeken is die datum in mei vermoedelijk geen enkel probleem.
En nog niets betaald word het voor de verhuurder lastig claimen, en 19 personen woningen zijn er niet zoveel dus willen ze deze klanten niet kwijt aan een concurrent.
Zoals gewoonlijk lees je weer eens niet en ga je maar wat roepen. In dit geval is er geen sprake van een voucher of SGR situatie. De verhuurder biedt de mogelijkheid om te verplaatsen (wat coulant is) maar TS wilt niet afwijken van haar 3de weekend in mei.

P.S. Komkommertje als je het niet weet hoef je niet te reageren!

Gesloten