LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Horrorvakantie van TUI

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
bettyhouwelingen
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2009 08:55

Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door bettyhouwelingen »

Onze vakantie naar sissibay op kreta hadden we ons erg op verheugd. We namen onze kleinzoon van 5 jaar mee en hadden all incl genomen want dat is met een kind wel zo makkelijk. De volgende omschrijving staat bij TUI op het internet en de gids. all incl lokale dranken koffie thee bier en wijn . 3 zwembaden. entertainment een dag en avondprogramma voor de kinderen kinderclub 2 kinderzwembaden. Het begon al goed bij aankomst. Aankomst 23,05 wat een dorst nou 2 bier en een appelsapje 12 euro aub want ja het was ten slotte 5 over 11 en de all incl ja helaas die was 23,00 over. Ok dat is dan maar zo. Ochtend ontbijt hard brood alleen voor de broodmachine rauwe eieren slappe geb eieren koffie thee en jawel limonadesiroop heel veel muesli jonge kaas en knoflookworst. Jammie mja niet zeuren mensen doen hun best toch voor 600 betalende gasten. Tussen de middag rauwe pasta rode soort van saus rauwe aardappels rauwe bloemkool salade olijven fetta kaas en wel 2 soorten vruchten appel en sinasappel in stukjes . Op is op he vergis je niet werd ook niet aangevuld. O ja grote gebakken champigons. Avondeten . Rauwe franse frietjes harde wortels gek papaardappels vis met veel graten rauw vlees(gehakt) veel salade en jawel wat zat er door de salade ??? de overgebleven geb champignons van de middag want weggooien is zonde . Wat overheerlijk was de salade met luis die ik op mijn bord had ,het leefde allemaal op onze borden de vis half rauw luizen in de sla de afgekoelde(eerst verwarmde champignons van de middag) het rauwe vlees met veel zeen eraan . Wat een verschrikking. Entertainment voor de kinderen niets. De griekse jongen die dit moest doen werktte in het restaurant achter de bar en had geen tijd om iets te organiseren de 2 week werden er ,s avonds voor de kinderen 3 tekenfilms aangezet.
creta night op do avond nou leuk toch nog iets. Ja foutttttttttttt 10,00 pp anders hadden we geen eten werd ons gemeld bij de receptie. Dat was weer 30 euro. Voor onz kleinzoon niets zonder koolzuur elke dag appelsapje of 4 met 35 gr a 3,50 per glas wan anders nam die maar water ja leuk joh. Vrijdags 1,5 uur zitten wachten op een hostess die niet kwam opdagen .3 zwembaden ja heel leuk alleen wel allemaal zout water staat ook niet vermeld op de site. Vlakbij het strand staat er vermeld ja ook leuk alleen kon je er niet naartoe want het was enkel rotsen waar je over moest klimmen ik heb copd dus veel lopen en klimmen zit er voor mij niet in dit was ook bekend bij het reisbureau.. Zo in het centrum ja 3 winkels en de rest was minimaal 45 minuten lopen. Mijn kleinzoon en ik zijn 3 dagen doodziek geweest van het eten ,dus hebben we besloten om maar te gaan uit eten want dit was echt niet meer te doen. Alle all incl gasten klaagden over het eten en het drinken dat er voor zoveel alleen maar betaald moest worden. na thuiskomst direct naar het reisbureau gegaan want we hebben met nog 4 andere mensen 1,5 uur tevergeefs zitten wachten op de hostess die niet op kwam dagen. Nou mevr u krijgt direct van mij 5% an uw reissom terug want in het voor seizoen 2500 betalen is geen low budget vakantie voor 2 volwassenen en een kind. Bij nader inzien vond ze de klachten toch veel en het werd doorgestuurd naar het hoofdkantoor ,Dit kon wel 6 tot 8 weken duren. Na 8 weken werd mij gemeld ja zal wel volgende week worden die week erop zelfde antwoord die week daarop weer zelfde antwoord. Eindelijk na 12 weken werd ik gebeld,alleen wel met de mededeling dat de hostess er fotos had genomen van oa flyers die er hingen over de betalende creta night. en het eten en dat zag er prima uit. Ik zeg ga eens lezen op jullie site enn zoover hoeveel klachten over de all incl formule ik ben gewoon rim 1000 euro extra kwijt. Nou ze ging niet met mij in discussie, Ik zei dan ga ik radar inschakelen ,Nou dat moet u dan maar lekker doen werd mij gezegd. Dus bij deze radar misleidende advertentie all incl wat echt geen all incl is maar er mensen wel voor laten betalen. Kan dit nu zomaar. de hostess had wel tijd genomen om in sept oto,s te maken maar in het hoogseizoen neimand gezien

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door Jablan »

Aan het blok tekst te zien, heb je je ergernis van je af geschreven. Opgelucht nu? Omdat je geen reisdata hebt vermeld, hou ik het algemeen.
bettyhouwelingen schreef:Kan dit nu zomaar.
JA.
Het maakt niet uit in welk land of met welke organisatie je reist, je hebt een all-in reis geboekt. Wat jij over het hoofd hebt gezien, is hoe zo'n reis in elkaar wordt gezet: voor elk onderdeel wordt knalhard onderhandeld om de prijs zo laag mogelijk te houden. Voor het zomerseizoen 2018 begint dat spel al in november dit jaar, zodat vanaf kerstmis al geboekt kan worden. Nadeel: nagekomen prijs- en belastingverhogingen zijn voor rekening van de vliegmaatschappij of het hotel. Als het hotel daardoor gedwongen is onder kostprijs te leveren, dan zie je dat terug in de schoonmaak en in de eetzaal: alleen basis voedsel is all-in, de rest gaat tegen normale prijzen. Bij de schoonmaak worden de lakens minders vaak verwisseld dan je zou verwachten. Ook de overige diensten worden in de minimalistische uitvoering geleverd.

Voor de volgende keer: boek gerust via TUI, maar stel zelf je eigen reis samen. Dan betaal je weliswaar meer, maar heb je geen onverwachte, extra uitgaven ter plaatse omdat jij besluit niet overal gebruik van te maken.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door newmikey »

U kunt proberen het probleem kort te omschrijven want zo is het slecht leesbaar en niet te begrijpen. Dat u niet tevreden bent met iets snap ik nog wel maar de rest is een woordenbrei. Wij zijn Radar niet en kunnen u niet helpen.

atlas1302

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ga de volgende keer met TUI naar SAl of Boa Vista in een 3 of 4 sterren Hotel voor 500 eurries, je kan je 24 /24 vol eten en vol drinken all in om daarna lekker te drijven in het zwembad met uitzicht over de oceaan, zwembandje niet nodig die krijg je vanzelf van deze lekkernij! Festas voor de kids, dancing all night long.

bettyhouwelingen
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2009 08:55

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door bettyhouwelingen »

Nou van mezelf afgeschreven heb ik het zeker niet ,en de grote mond die ik kreeg van de dame van het reisbureau al helemaal niet. Kijk ze adverteren met reizen maar de omschrijvingen klopten helemaal niet. Niets van wat er staat op de site klopt. een hostess die niet komt opdagen om je beklag te kunnen doen,en nu doodleuk foto,s sturen van sept want toen na de klacht heeft z e welde moeite genomen om er naartoe te gaan. Kortom ik ben belazerd.,want want hun omschrijving is van het hotel met all incl is daar niets van terug te zien op het vakantieverblijf.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Er staat inderdaad niet op de site dat dingen als appelsap bij de all inclusive horen (frisdrank echter wel). Wel staat er duidelijk dat langs de ROTSACHTIGE kust meerdere stranden liggen. Er schijnt echter ook een shuttleservice naar het strand te zijn, heeft u hier naar geïnformeerd? En u kunt wel klagen over dat er maar 3 winkeltjes in het centrum liggen, maar dat is toch niet gek in een klein dorpje? Ik denk dat u beter uw verwachtingen wat kunt bijstellen.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door riddert »

Toch fijn dat TUI u een goede oplossing biedt, ondanks de de bijzonder scherpe prijs die u voor de reis heeft betaald.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door Nevyn »

Boek altijd bij deze reisorganisatie nu bekend als TUI, heb weleens klachten maar dit wordt altijd opgelost. Ben ook een keer in Kreta geweest en ja net op de plek waar de kust rotsachtig is en je naar de strandjes moest zoeken. Sinds die tijd lees ik eerst goed de reviews en ga met Google Earth eerst ter plaaste voor ik boek.

Verwijderd

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door Verwijderd »

bettyhouwelingen schreef:Onze vakantie naar sissibay op kreta hadden we ons erg op verheugd. We namen onze kleinzoon van 5 jaar mee en hadden all incl genomen want dat is met een kind wel zo makkelijk. De volgende omschrijving staat bij TUI op het internet en de gids. all incl lokale dranken koffie thee bier en wijn . 3 zwembaden. entertainment een dag en avondprogramma voor de kinderen kinderclub 2 kinderzwembaden. Het begon al goed bij aankomst. Aankomst 23,05 wat een dorst nou 2 bier en een appelsapje 12 euro aub want ja het was ten slotte 5 over 11 en de all incl ja helaas die was 23,00 over. Ok dat is dan maar zo. Ochtend ontbijt hard brood alleen voor de broodmachine rauwe eieren slappe geb eieren koffie thee en jawel limonadesiroop heel veel muesli jonge kaas en knoflookworst. Jammie mja niet zeuren mensen doen hun best toch voor 600 betalende gasten. Tussen de middag rauwe pasta rode soort van saus rauwe aardappels rauwe bloemkool salade olijven fetta kaas en wel 2 soorten vruchten appel en sinasappel in stukjes . Op is op he vergis je niet werd ook niet aangevuld. O ja grote gebakken champigons. Avondeten . Rauwe franse frietjes harde wortels gek papaardappels vis met veel graten rauw vlees(gehakt) veel salade en jawel wat zat er door de salade ??? de overgebleven geb champignons van de middag want weggooien is zonde . Wat overheerlijk was de salade met luis die ik op mijn bord had ,het leefde allemaal op onze borden de vis half rauw luizen in de sla de afgekoelde(eerst verwarmde champignons van de middag) het rauwe vlees met veel zeen eraan . Wat een verschrikking. Entertainment voor de kinderen niets. De griekse jongen die dit moest doen werktte in het restaurant achter de bar en had geen tijd om iets te organiseren de 2 week werden er ,s avonds voor de kinderen 3 tekenfilms aangezet.
creta night op do avond nou leuk toch nog iets. Ja foutttttttttttt 10,00 pp anders hadden we geen eten werd ons gemeld bij de receptie. Dat was weer 30 euro. Voor onz kleinzoon niets zonder koolzuur elke dag appelsapje of 4 met 35 gr a 3,50 per glas wan anders nam die maar water ja leuk joh. Vrijdags 1,5 uur zitten wachten op een hostess die niet kwam opdagen .3 zwembaden ja heel leuk alleen wel allemaal zout water staat ook niet vermeld op de site. Vlakbij het strand staat er vermeld ja ook leuk alleen kon je er niet naartoe want het was enkel rotsen waar je over moest klimmen ik heb copd dus veel lopen en klimmen zit er voor mij niet in dit was ook bekend bij het reisbureau.. Zo in het centrum ja 3 winkels en de rest was minimaal 45 minuten lopen. Mijn kleinzoon en ik zijn 3 dagen doodziek geweest van het eten ,dus hebben we besloten om maar te gaan uit eten want dit was echt niet meer te doen. Alle all incl gasten klaagden over het eten en het drinken dat er voor zoveel alleen maar betaald moest worden. na thuiskomst direct naar het reisbureau gegaan want we hebben met nog 4 andere mensen 1,5 uur tevergeefs zitten wachten op de hostess die niet op kwam dagen. Nou mevr u krijgt direct van mij 5% an uw reissom terug want in het voor seizoen 2500 betalen is geen low budget vakantie voor 2 volwassenen en een kind. Bij nader inzien vond ze de klachten toch veel en het werd doorgestuurd naar het hoofdkantoor ,Dit kon wel 6 tot 8 weken duren. Na 8 weken werd mij gemeld ja zal wel volgende week worden die week erop zelfde antwoord die week daarop weer zelfde antwoord. Eindelijk na 12 weken werd ik gebeld,alleen wel met de mededeling dat de hostess er fotos had genomen van oa flyers die er hingen over de betalende creta night. en het eten en dat zag er prima uit. Ik zeg ga eens lezen op jullie site enn zoover hoeveel klachten over de all incl formule ik ben gewoon rim 1000 euro extra kwijt. Nou ze ging niet met mij in discussie, Ik zei dan ga ik radar inschakelen ,Nou dat moet u dan maar lekker doen werd mij gezegd. Dus bij deze radar misleidende advertentie all incl wat echt geen all incl is maar er mensen wel voor laten betalen. Kan dit nu zomaar. de hostess had wel tijd genomen om in sept oto,s te maken maar in het hoogseizoen neimand gezien
Bedankt voor het in 1 alinea opschrijven van de redenen dat ik nooit een All Inclusive-vakantie zal nemen. Ik betaal liever iets meer voor een betere service. Maar dit weet je toch als je aan AI begint, lijkt mij? Het lijkt mij een verschrikking namelijk. Als ik ergens ben, wil ik lokaal voedsel eten. Geen boterham met kaas. De walvis op IJsland en de gefermenteerde haai was vrij bijzonder!

bettyhouwelingen
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2009 08:55

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door bettyhouwelingen »

als ik lees op de site all incl ijsjes voor de kinderen high tea verwacht ik iets ,maar niet een bolletje ijs waar ijsresten van de diepvries in zitten en ander voedsel en high tea oke verwacht er niet eel van ,maar een plakje oude cake????? bovendien stond er ook nog stroom op onze kraan in de douche verlichting was stuk 2x gevraagd bij de receptie niemand geweest om te maken. vanaf de dag dat we een kalcht indiende bij de receptie op een normale manier hebben we geen schone lakens of handoeken meer gekregen ahahhaah 5 dagen dus. Ik kan mijn verwachtingen bij stellen met alles maar rauwe franse frietjes rauw vlees en luis in me sla gaat me allemaal iets te ver.

Speedy123
Berichten: 1162
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Alles heeft een prijs-kwaliteit verhouding. Sissy bay op Kreta wordt door TUI geleverd vanaf 500 euro inclusief de vliegreis voor een acht daagse reis all-inclusive met alcoholische drankjes.

Wat kunt u verwachten van een dergelijk goedkope reis? Mijn inziens niet veel, het is gewoon veel te goedkoop. All-inclusive is alleen aan te bevelen wanneer u een luxe resort boekt zoals een RUI resort maar die zijn heel anders geprijsd. Wilt u goedkoop op reis maar wel goed eten en drinken, boek dan geen all-inclusive maar koop uw eigen eten en drinken. Zeker in Griekenland is dat helemaal niet zo duur en van prima kwaliteit.

In het buitenland serveren ze bijna altijd frisdranken voor kinderen. Als u geen prik wilt voor uw kleinzoon, dan zijn die kleine flesjes geconsentreerde siroop een aanrader. Besteld u gewoon een platte mineraalwater en in een handomdraai een lekkeer, koude limonade zonder prik.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door moederslink »

bettyhouwelingen schreef:...............want in het voor seizoen 2500 betalen is geen low budget vakantie voor 2 volwassenen en een kind.
TS heeft € 2500 betaald voor 2 volwassenen en een kind, schrijft ze.
Als ik dit relaas zo lees is het qua eten in ieder geval een drama geweest. Bah ...luizen en rauwe troep op je bord.
@TS :
En nu? Heeft u foto.s gemaakt van de High Tea en dat vieze eten etc etc? En geen schone lakens en geen schone handdoeken kan natuurlijk niet. :x
Iets voor Omroep Max ? Meerdere lotgenoten in dezelfde periode gesproken en adressen uitgewisseld ? Dan kunt u gezamenlijk misschien nog iets bereiken.

Speedy123
Berichten: 1162
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Klachten over de vakantie worden afgehandeld volgens de ANVR voorwaarden:
Artikel 12 Klachten
Tijdens de reis
12.1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen ter plaatse
zo spoedig mogelijk gemeld te worden zodat naar een oplossing kan
worden gezocht. Daarvoor moet de reiziger zich – in deze volgorde –
melden bij:
1. de betrokken dienstverlener;
2. de reisleiding of, als deze niet aanwezig of bereikbaar is;
3. de reisorganisator.
12.2. Indien de tekortkoming niet wordt opgeheven en afbreuk doet aan de
kwaliteit van de reis moet deze in ieder geval onverwijld, d.w.z. zonder
enige toerekenbare vertraging, worden gemeld bij de reisorganisator in
Nederland.
12.3. Als een tekortkoming ter plaatse niet bevredigend wordt opgelost,
zorgt de reisorganisator voor de mogelijkheid om deze in de vorm van
een klacht te laten registreren (klachtrapportage).
12.4. De reisorganisator zorgt voor informatie over de ter plaatse te volgen
procedure, de contactgegevens en bereikbaarheid van betrokkenen.
12.5. Indien de reiziger niet aan de meldingsplicht en de registratie van de
klacht op de door de reisorganisator aangegeven wijze heeft voldaan en
de dienstverlener of de reisorganisator daardoor niet in de gelegenheid
is gesteld de tekortkoming te verhelpen, kan zijn eventuele recht op
schadevergoeding (gedeeltelijk) komen te vervallen.

Na de reis
12.6. Als een klacht niet tot tevredenheid wordt opgelost, moet deze zo
spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen twee maanden na afloop van
de reis (c.q. de genoten dienst) of na de oorspronkelijke vertrekdatum
als de reis geen doorgang heeft gevonden, op de voorgeschreven wijze
worden ingediend. Indien beschikbaar voegt de reiziger een kopie van
het klachtrapport daarbij.
12.7. Als de klacht de totstandkoming van een overeenkomst betreft, dient
deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen twee maanden na
kennisname door de reiziger van de feiten waarop de klacht betrekking
heeft, bij het boekingskantoor te worden ingediend.
12.8. Indien de reiziger de klacht niet tijdig indient, wordt deze niet in behandeling
genomen, tenzij de reiziger redelijkerwijs geen verwijt treft.
12.9. De reisorganisator zal uiterlijk één maand na ontvangst van de klacht
een inhoudelijke reactie geven.
Wanneer u de afhandeling van TUI met betrekking tot uw klachten niet toereikend vind, kunt u contact opnemen met de ANVR en daar uw klachten over de reis deponeren. Indien zij uw klachten gegrond vind, kunt u schadeloos gesteld worden.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door Miepje1 »

bettyhouwelingen schreef:als ik lees op de site all incl ijsjes voor de kinderen high tea verwacht ik iets ,maar niet een bolletje ijs waar ijsresten van de diepvries in zitten en ander voedsel en high tea oke verwacht er niet eel van ,maar een plakje oude cake????? bovendien stond er ook nog stroom op onze kraan in de douche verlichting was stuk 2x gevraagd bij de receptie niemand geweest om te maken. vanaf de dag dat we een kalcht indiende bij de receptie op een normale manier hebben we geen schone lakens of handoeken meer gekregen ahahhaah 5 dagen dus. Ik kan mijn verwachtingen bij stellen met alles maar rauwe franse frietjes rauw vlees en luis in me sla gaat me allemaal iets te ver.
Dat van die handdoeken daar kan ik inkomen. Maar geen schone lakens? Legt u zelf thuis ook elke dag schone op het bed? Kom nou, je kan best 5 dagen met een laken doen.

Raadgeverij
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 sep 2017 23:17

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door Raadgeverij »

Zoals @speedy123 al adviseerde. Met spoed uw klacht deponeren bij de ANVR. Zie ook https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vri ... pakketreis

De prijs die u voor deze reis hebt betaald is niet relevant. Men moet dat leveren wat u is beloofd.

U verwijst ook nog naar Zoover waarin klachten staan over deze accommodatie. Die had u beter vooraf kunnen raadplegen. Maar ook https://www.tripadvisor.nl/. Maar dit als mosterd na de maaltijd.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door Nevyn »


Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door Jablan »

bettyhouwelingen schreef:Nou van mezelf afgeschreven heb ik het zeker niet
Dan graag meer alinea's gebruiken en nog een keer teruglezen voordat je je bijdrage plaatst.
bettyhouwelingen schreef:en de grote mond die ik kreeg van de dame van het reisbureau al helemaal niet.
Ze heeft je een aanbod gedaan, maar dat was blijkbaar niet genoeg.
bettyhouwelingen schreef:Kijk ze adverteren met reizen maar de omschrijvingen klopten helemaal niet. Niets van wat er staat op de site klopt. een hostess die niet komt opdagen om je beklag te kunnen doen,en nu doodleuk foto,s sturen van sept want toen na de klacht heeft z e welde moeite genomen om er naartoe te gaan. Kortom ik ben belazerd.,want want hun omschrijving is van het hotel met all incl is daar niets van terug te zien op het vakantieverblijf.
Juist bij TUI kan ik mij niet voorstellen, dat een omschrijving niet klopt. Dit soort aparthotels komen pas in het aanbod, nadat TUI zelf ter plekke alles heeft gezien en vastgelegd.

Je hebt niet geschreven wanneer je er bent geweest en dat kan van belang zijn. Kreta is een eiland en net zoals op vele andere toeristische eilanden moet tijdens het hoogseizoen alles worden ingevlogen of met een boot worden gebracht. Als er dan een staking is geweest of de boot had motorstoring, dan gaat het mis met de leveringen en kan zo'n hotel niet leveren wat men zelf wil.

Limonadesirooop bij het ontbijt? Ja, want vers geperst vruchtensap is minstens een factor tien duurder. Omdat vruchten gekoeld moeten worden aangevoerd - over zee. Goede oplossing. Wat jij verder schrijft over het ontbijt, vertelt mij, dat het management in elk geval zijn best heeft gedaan een continentaal ontbijt in plaats van een Grieks ontbijt te serveren.

Champignons twee keer per dag op het menu? Dat kan en zoiets hoeft echt niet de overgebleven restjes van eerder op de dag te zijn. Het kan beide keren vers zijn geweest, dan heeft het hotel die week extra veel champignons ingekocht / geleverd gekregen.

Salade met luis? Lieverd, je bent in Nederland verwend met kassla zonder beestjes. Sla met beestjes erop, betekent dat de groente zomaar, spontaan, in de buitenlucht is geteelt en vermoedelijk zonder bestrijdingsmiddelen. Afspoelen en klaar.

Rauw eten? Dat kan ik mij nauwelijks voorstellen. Of het eten was al afgekoeld of je bent gewend aan dubbel doorgekookte groentes, waar elke vitamine uit is verdwenen. Zijn er meer mensen ziek geworden of hadden alleen jij en je kleinzoon last van een opstandige maag?

Drinken met koolzuur wordt ter plaatse gemaakt, dat is siroop plus een CO2 fles en door de hoge transportkosten (eiland, weet je nog?) voordeliger dan sap in glazen flessen.

De hostess, die niet komt, is inderdaad wel een klacht waard en de 5% vergoeding, die je is aangeboden, alleszins redelijk.

COPD? Dan vraag ik mij af of je de medewerkers van het reisbureau wel hebt uitgelegd, wat dat voor jou betekent. Als je moeite hebt met lopen of klimmen, waarom ga je dan naar een stuk rots, dat toevallig uitsteekt boven de zeespiegel en Kreta heet?

Voor de rest zijn je klachten wel degelijk serieus genomen, anders was de hostess niet extra naar het hotel gestuurd voor nader onderzoek en een controle of de beschrijving nog klopte met de actuele situatie. (TUI ken ik ook niet anders)


Bij jouw verhaal krijg ik wel een apart gevoel. Het is allemaal meer dan drie maanden geleden gebeurd en hoe langer een vakantie voorbij is, hoe groter de slechte dingen en hoe kleiner de goede dingen worden. Zo werkt het geheugen van de meeste mensen nu eenmaal - heel normaal. Tegelijk vind ik, dat jij je veel beter op je vakanties moet voorbereiden. All-in wil niet zeggen 'verstand uit, ogen dicht en op reis'. All-in is een pakketreis en bij dit type reis moet je door het toerisme-lingo proberen heen te lezen om te weten wat je nu echt mag verwachten. Net zoals je bij de aan-/verkoop van een huis eerst moet leren het makelaars-lingo te doorgronden. Dat gaat vanzelf: de meeste mensen voelen instinctief aan of een beschrijving compleet is, alleen probeert te verkopen of gewoon een eerlijk verhaal vertelt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door Julie4444 »

bettyhouwelingen schreef:als ik lees op de site all incl ijsjes voor de kinderen high tea verwacht ik iets ,maar niet een bolletje ijs waar ijsresten van de diepvries in zitten en ander voedsel en high tea oke verwacht er niet eel van ,maar een plakje oude cake????? bovendien stond er ook nog stroom op onze kraan in de douche verlichting was stuk 2x gevraagd bij de receptie niemand geweest om te maken. vanaf de dag dat we een kalcht indiende bij de receptie op een normale manier hebben we geen schone lakens of handoeken meer gekregen ahahhaah 5 dagen dus. Ik kan mijn verwachtingen bij stellen met alles maar rauwe franse frietjes rauw vlees en luis in me sla gaat me allemaal iets te ver.
Ik vind dat je nogal overdrijft.

Maar, als al dat eten rauw was, waarom dan toch opeten?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door sylvesterb »

bettyhouwelingen schreef:Ik zei dan ga ik radar inschakelen ,Nou dat moet u dan maar lekker doen werd mij gezegd.
Dat moet u ook lekker doen want het is een loos dreigement. U bent nu op het forum van het Televisie programma Radar. Radar zelf besteed niet echt veel aandacht aan "mislukte" vakanties hiervoor heb je programma's als "Red mijn vakantie".

Bedrijven zijn niet onder de indruk van Radar of Kassa als u er mee dreigt, de kans dat uw unieke en persoonlijke probleem in de uitzending komt is minimaal. Radar behandeld vooral zaken die spelen voor veel consumenten en veel kijkers trekken.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Horrorvakantie van TUI

Ongelezen bericht door Nevyn »

U kwam al laat en vermoeid aan en als ik het zo lees heeft u zich de rest van de vakantie alleen overal aan lopen ergeren. Hoop dat uw echtgenoot en kleinkind in ieder geval nog wel van het mooie eiland hebben genoten en zich niet teveel door u hebben laten beïnvloeden.

Gesloten