LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
SirhC
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 mar 2006 15:03

Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door SirhC »

Wij hadden twee goedkope bonnen om een weekendje weg te plannen.
Je mag bij hotelkamerveiling kiezen uit verschillende hotels in verschillende steden.

Echter kan dit pas 10 dagen van te voren.
Dus ik had een paar hotels in m'n hoofd en heb gewacht tot 0.00 uur 's nachts (exact 10 dagen van te voren) en heb toen ingelogd om één van de hotels te boeken.
Helaas waren bijna alle hotels, behalve Groningen en ik geloof Emmen, rood. Dat betekent volgeboekt.

Zo'n bon lijkt dus mooier dan het is. Vandaar ook deze waarschuwing.

IsavdLinden
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2010 20:26

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door IsavdLinden »

Ik heb ook weleens wat geboekt via deze site.
Je moet gewoon goed lezen wat de voorwaarden zijn en als jij zo'n bon aanschaft die in meerdere hotels beschikbaar is, dan kan het idd voorkomen dat bepaalde hotels vol zitten.
Heeft niks met oplichting oid te maken.

Bas106
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2011 15:50

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door Bas106 »

Wij hebben laatst ook een bon gekocht, voor nog niet eens zo weinig geld, maar op zich een prima deal.
Wij kunnen 5 dagen van tevoren pas een kamer boeken. Een weekend is praktisch onmogelijk, niet zozeer om die 5 dagen, maar als ik nu kijk naar de komende 5 dagen zijn altijd een paar dagen geblokkerd, als in niet beschikbaar.
Het lijkt er een beetje op, dat men geen gebruik mag maken van een weekend weg.
Dat klinkt achterdochtig, maar zo werkt het in de praktijk vaak wel weet ik.

Jammer, voel me toch geflest en zal mensen toch afraden dit te gaan gebruiken.

boopie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2011 09:55

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door boopie »

Hoi ik reageer hier ook op ik maak het zelfde mee ,ook 2 keer al gemaild met hotelkamerveiling ,maar geen reactie terug . en gebeld met best palace hotel ,en die zeiden gister ja vanacht om 12 uur weer kamers beschikbaar ,maar nee hoor ,weer roodvakje erbij ,rest geel .mijn bon is tot 1 april geldig ...nu net palace hotel gemaild dat of een kamer of mijn geld terug of aangiften ga ik doen .kom nou lekker makklijk mensen laten betalen voor niks .dat pikken we niet toch ik hou jullie op de hoogte

boopie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2011 09:55

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door boopie »

Heb goed nieuws .hootelkamerveiling geeft het geld terug als het niety lukt om te boeken voor afloopdatem ,ze waren erg vriendelijk en vonden zelf ook dat ;als je een bon heb moet je hem ook kunnen gebruiken vinden zij zelf ook .ik kon het direkt al terug krijgen ,maar ik probeer toch nog te kunnen boeken ,maar nooit meer heb lesje gehad gr boopie

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dit soort bonnen worden verkocht tegen (sterk) gereduceerde prijs alleen om hotelkamers te vullen op het moment dat ze leeg dreigen te blijven.
Heel goed voorwaarden lezen en mogelijke consequenties proberen in te schatten..
Dit soort dingen lijken vaak te mooi om waar te zijn en meestal is het dan zo.

Zeker goed nieuws van boopie. Erg prettig dat ze er niet moeilijk over deden en geld terug betaalde. Eigenlijk zou dit ook zo moeten zijn: je koopt een bon dan moeten ze je wel een kans geven om die bon te kunnen gebruiken, zoniet dat geld terug. Maarja dat laatste is dan vaak heel moeilijk. In dit geval blijkbaar niet. :)

saroja
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2011 16:09

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door saroja »

Ik kreeg netjes mailtje terug van Hotelkamerveiling day ik mijn geld terug krijg als ik niet voor afloop data het hotel kon boeken, ook nog mailtje gestuurd naar het hotel maar daar krijg ik alleen maar smoesjes. Heb nog 3 bonnen voor hotels en kan er niet terecht voor 3 nachten, erg slordig van die hotels om zo om te gaan met asp.gasten.

PhAnt0m
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2011 09:47

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door PhAnt0m »

Hoi ik reageer hier ook op ik maak het zelfde mee ,ook 2 keer al gemaild met hotelkamerveiling ,maar geen reactie terug . en gebeld met best palace hotel ,en die zeiden gister ja vanacht om 12 uur weer kamers beschikbaar ,maar nee hoor ,weer roodvakje erbij ,rest geel .mijn bon is tot 1 april geldig ...nu net palace hotel gemaild dat of een kamer of mijn geld terug of aangiften ga ik doen .kom nou lekker makklijk mensen laten betalen voor niks .dat pikken we niet toch ik hou jullie op de hoogte
Ik heb precies het zelfde bij dit hotel, ook geldig tot 1 april en in 10 weken tijd dat ik het geprobeerd heb geen kamer vrij ?
Na een mail naar het hotel gaven ze aan dat er voor komende zondag nog wel kamers vrij waren.
Netjes gewacht tot 12 uur.. en wat denk je.. van geel gelijk naar rood.
Het zelfde geld voor de maandag.

Als ik dit zo lees ga ik ook maar een mail richting hotelkamerveiling doen.

Aantal jaar geleden ben ik bij het zelfde hotel geweest, toen was alles nog heel goed geregeld maar dit is toch wel heel bedroevend.

Suus79
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2011 15:51

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door Suus79 »

Vorige week ben ik in het palace hotel geweest met mijn hotelkamerveiling bon. Werd geholpen door een vriendelijke dame bij de receptie. Ik vroeg aan de dame hoe het kwam dat het zo moeilijk was een kamer te reserveren. Ze gaf aan dat omdat de bon bijna verloopt het erg druk was en liet mij de aankomstenlijst zien. Alle aankomsten waren alleen maar van mensen die via hotelkamerveiling gereserveerd hadden. Hieruit maakte ik op dat het hotel erg zijn best doet om de bonnen aan te nemen.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Suus79 schreef:Vorige week ben ik in het palace hotel geweest met mijn hotelkamerveiling bon. Werd geholpen door een vriendelijke dame bij de receptie. Ik vroeg aan de dame hoe het kwam dat het zo moeilijk was een kamer te reserveren. Ze gaf aan dat omdat de bon bijna verloopt het erg druk was en liet mij de aankomstenlijst zien. Alle aankomsten waren alleen maar van mensen die via hotelkamerveiling gereserveerd hadden. Hieruit maakte ik op dat het hotel erg zijn best doet om de bonnen aan te nemen.
Eerder om toch nog vol te geraken denk ik ;)

Via hun eigen site zijn ze behoorlijk aan de prijs.
Zeker in het weekend.
Veel mensen hebben dat er (in deze tijd) niet meer voor over ... en dus richten hotels/en ook P.P zich kennelijk op internetveilingen om de kamers toch nog bezet te krijgen.

margrieta
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2011 09:53

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door margrieta »

Waarschuwing? Ik heb heel goede ervaringen met Hotelkamerveilingen.
Inderdaad is het Palace Hotel in Zandvoort moeilijk boekbaar zonder upgrade, maar tot nu toe heb ik probleemloos voor diverse hotels kunnen reserveren. Slechts 1 maal was er totaal geen beschikbaarheid voor een langere periode. Een email hierover werd keurig en snel beantwoord en binnen een week had ik het totale bedrag retour. Wat mij betreft een Warme Douche voor deze organisatie!

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door Chief »

Ook ik ga reageren op het eerste bericht hotelkamerveilingen zijn gewoon zakken vullers en moet gestopt worden, ze verkopen veel te veel bonnen maar kunnen de boekingen niet waar maken . Zelf heb ik ook twee veilingen gewonnen deze zijn geldig tot 1 juli maar helaas is er geen kamer meer te boeken dus ben je het geld kwijt. Dit moet niet mogen hoeveel mensen zitten er niet met hetzelfde probleem. Het gaat niet eens zozeer om het geld dat ik kwijt ben gelukkig ben ik in de positie dat ik er geen boterham minder om eet maar het zal toch niet zo zijn dat ze rijk worden over de hoofden van mensen die denken een veiling gewonnen te hebben wat niet te boeken is.
Wat gebeurt er met het betaalde geld komt dat weer bij één van de hotels terecht, zodat een goedkope kamer voor de één dik betaald word door iemand anders, dit kan toch niet!!!!!

Elizabeth1
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2011 09:42

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door Elizabeth1 »

Waarschuwing:
Als je op de site van Sandton veiling gaat: https://reservations.sandton.eu/nl/veiling
dan zie je zogenaamd alle potentiele boekbare dagen in het geel. DIT IS ECHTER NIET ZO!!! Hiervan zijn er dagen die nooit vrijgegeven zullen worden. Als Sandton dit van te voren weet, waarom worden die dagen niet gewoon in rood aangegeven?? Als je over een gele dag gaat met je muis dan staat er: maximaal 5 dagen vooruit boekbaar. Dit is dan gewoon een leugen! Schandalig!!

Piet Puk
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2012 10:48

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door Piet Puk »

Het mag duidelijk zijn dat Sandton de boel flest door GEEN kamers te reserveren voor de 5-dagen-bonnen. Als je 60 euries bijbetaald is er plots wel plek.
Oplichters!

Russ
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2012 10:58

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door Russ »

Ik heb ook geboden op deze toko, en eindelijk vandaag een berichtje. Alle kamers natuurlijk bezet maar met een upgrade van € 70,-- kon ik wel boeken. Een beetje vulgair om op deze manier te handelen, en mijn verzoek om een andere datum te zoeken zodat ik niet zou hoeven bij te betalen werd niet gewaardeerd, de vrouw die belde zuchtte en vertelde mij dat ze dan alle data door zou moeten nemen wat heeeeeel veel werk was.
Eigenlijk snap ik niet goed waarom hier geen autoriteit voor is die dit soort misstanden kan verwijderen, en wat een drama als je bij alles wat je koopt eerst een onderzoek moet doen naar een bedrijf of het wel bonafide is. Dit zijn oplichters pur sang, en heb het hotel een mailtje gestuurd dat ze zo wel een hele slechte naam krijgen door hotelkamerveiling.
Ik raad de mensen die willen boeken via deze site aan om iets anders te gaan zoeken, niettemin denk ik ook dat als deze toko failliet zou gaan er direct een andere site gelanceerd wordt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hotelkamerveiling (waarschuwing)

Ongelezen bericht door berndv »

Russ schreef:heb het hotel een mailtje gestuurd dat ze zo wel een hele slechte naam krijgen door hotelkamerveiling.
Wie kon u geen kamer geven op basis van de bon van die veilingsite? Alleen op zeer uitzonderlijke data?

Dat was het hotel, dus denkt u dat het hotel dit volkomen nietsvermoedend doet? Nee Tuurlijk niet, het hotel weet drommels goed wat er gebeurt op die veilingsite, en het hotel kiest er voor om die kamers dan vervolgens maar zeer zelden vrij te geven voor deze kopers.

Gesloten