Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Stevien
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2021 12:41

Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door Stevien »

Hallo,

Vorig jaar okt (2020) heb ik een aantal hotelvouchers gekocht bij Kruidvat. (Al eerder goede ervaring mee).
Half oktober boek ik een hotel, maar annuleer die weer ivm strengere coronamaatregelen. Ik krijg van Fletcher een nieuwe code die een jaar geldig is. In mijn beleving heeft het geen zin om voorlopig een andere boeking te doen en te wachten tot het weer kan.

Vandaag wil ik dat doen, maar ik kreeg van Fletcher te horen dat ik de niet-gebruikte vouchers van Kruidvat niet meer kan gebruiken omdat ik voor 28 februari had moeten boeken. (Staat inderdaad in de algemene voorwaarden).

Ik neem contact op met Kruidvat en ze zeggen dat ze niets voor me kunnen doen ivm de verlopen geldigheid.
Iemand hier ervaring mee en een idee wat ik kan doen?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U had gewoon een hotel kunnen boeken. U besluit tijdens de pandemie de vouchers te kopen en de hotels waren bijna altijd open.
Wat u niet moet vergeten is dat coronaregels los slaat van een hotelboeking. Het hotel is open en u kan er slapen. Er is dus geen reden om niet te gaan.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Er is niets wat u kunt doen behalve misschien om coulance vragen. De kans dat u die ook krijgt is nihil

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door kweenie »

NeoDutchio schreef:
15 jun 2021 16:02
U had gewoon een hotel kunnen boeken. U besluit tijdens de pandemie de vouchers te kopen en de hotels waren bijna altijd open.
Wat u niet moet vergeten is dat coronaregels los slaat van een hotelboeking. Het hotel is open en u kan er slapen. Er is dus geen reden om niet te gaan.
De vraag staat los van corona. Hotelboeking wordt geannuleerd, TS krijgt een code waarbij aangegeven wordt dat die een jaar geldig zou zijn en pas bij het gebruik van de code krijg je te horen dat de code voor deze actie niet een jaar geldig is. Dat lijkt mij niet te kloppen.

Tenzij er natuurlijk bij het verstrekken van van de code al 'kleine lettertjes' waren die dit aangaven. Vraag is dus of je in dit geval uit zou moeten gaan van de originele voorwaarden van de Fletcher actie, of dat je kunt vertrouwen op de informatie die je hebt gekregen bij het annuleren.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kweenie schreef:
16 jun 2021 06:59
NeoDutchio schreef:
15 jun 2021 16:02
U had gewoon een hotel kunnen boeken. U besluit tijdens de pandemie de vouchers te kopen en de hotels waren bijna altijd open.
Wat u niet moet vergeten is dat coronaregels los slaat van een hotelboeking. Het hotel is open en u kan er slapen. Er is dus geen reden om niet te gaan.
De vraag staat los van corona. Hotelboeking wordt geannuleerd, TS krijgt een code waarbij aangegeven wordt dat die een jaar geldig zou zijn en pas bij het gebruik van de code krijg je te horen dat de code voor deze actie niet een jaar geldig is. Dat lijkt mij niet te kloppen.

Tenzij er natuurlijk bij het verstrekken van van de code al 'kleine lettertjes' waren die dit aangaven. Vraag is dus of je in dit geval uit zou moeten gaan van de originele voorwaarden van de Fletcher actie, of dat je kunt vertrouwen op de informatie die je hebt gekregen bij het annuleren.
Als de Kruidvat vouchers maar een paar maanden geldig zijn, waarom zou deze dan omgewisseld worden voor eigen vouchers die een jaar geldig zijn? Iets klopt daar in niet.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je zou dit kunnen proberen.

Geachte heer, mevrouw,

In oktober 2020 heb ik bij Kruidvat hotelvouchers besteld. U heeft via algemene voorwaarden bedongen dat dit recht voor 28 februari 2021 geldend gemaakt moet worden. Een dergelijk beding is onredelijk bezwarend, omdat daarmee een kortere periode wordt gehanteerd dan één jaar na de aankoop. Ik vernietig dit beding. Ik wijs u erop dat de wettelijke verjaringstermijn vijf jaar is (art. 3:307 BW).

Met vriendelijke groet,
Uw naam

Artikel 6:236 aanhef en onder g BW
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat een wettelijke verjarings- of vervaltermijn waarbinnen de wederpartij enig recht moet geldend maken, tot een verjarings- onderscheidenlijk vervaltermijn van minder dan een jaar verkort;

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Probeer eerst met Kruidvat zelf op te lossen.

Heb je bewijs van de code die een jaar langer geldig is? Dan kan je naar https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... uiswinkel/ gaan voor een bindend uitspraak. Als je verslies dan ben je ook je klachtengeld kwijt. Als je wint dan betaalt Kruidvat het klachtengeld.

Zonder bewijs raad ik je aan om er niks mee te doen, en je verlies te nemen.

Kan het zijn dat die code van het hotel was waar je oorspronkelijk geboekt hebt?

En laat het ons weten hoe het af is gelopen.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Stevien schreef:
14 jun 2021 13:19
Hallo,

Vorig jaar okt (2020) heb ik een aantal hotelvouchers gekocht bij Kruidvat. (Al eerder goede ervaring mee).
Half oktober boek ik een hotel, maar annuleer die weer ivm strengere coronamaatregelen. Ik krijg van Fletcher een nieuwe code die een jaar geldig is. In mijn beleving heeft het geen zin om voorlopig een andere boeking te doen en te wachten tot het weer kan.

Vandaag wil ik dat doen, maar ik kreeg van Fletcher te horen dat ik de niet-gebruikte vouchers van Kruidvat niet meer kan gebruiken omdat ik voor 28 februari had moeten boeken. (Staat inderdaad in de algemene voorwaarden).

Ik neem contact op met Kruidvat en ze zeggen dat ze niets voor me kunnen doen ivm de verlopen geldigheid.
Iemand hier ervaring mee en een idee wat ik kan doen?
Beetje wazig verhaal. U gebruikt een code van het Kruidvat. Vervolgens annuleert U het geboekte hotel en krijgt een code van Fletcher. Als U weer wilt boeken geeft Fletcher aan dat de code van het Kruidvat ongeldig is. Kortom ik snap het niet meer.
Wat ik wel snap is dat U iets geannuleerd. Dat betekent waarschijnlijk dat U uit coulance een bon van de hotelketen gehad hebt.
Dus ik begrijp niet wat het Kruidvat er nog mee te maken heeft.
Maar dat kan, zoals U zelf ook al schrijft, mijn eigen beleving zijn........

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door kweenie »

NeoDutchio schreef:
16 jun 2021 08:05
Als de Kruidvat vouchers maar een paar maanden geldig zijn, waarom zou deze dan omgewisseld worden voor eigen vouchers die een jaar geldig zijn? Iets klopt daar in niet.
Dat is dus precies waar TS tegenaan loopt :). Dat er een verschil zit tussen die twee vouchers

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Met al die acties die Fletcher heeft moeten ze hier nu niet moeilijk om doen. Ook nog goed voor imago, baromzet enz. TS heeft betaald, geld is binnen.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kweenie schreef:
16 jun 2021 19:34
NeoDutchio schreef:
16 jun 2021 08:05
Als de Kruidvat vouchers maar een paar maanden geldig zijn, waarom zou deze dan omgewisseld worden voor eigen vouchers die een jaar geldig zijn? Iets klopt daar in niet.
Dat is dus precies waar TS tegenaan loopt :). Dat er een verschil zit tussen die twee vouchers
Geldigheid
De hotelvouchers voor een Fletcher hotelovernachting hebben een beperkte houdbaarheid. Na afloop van de geldigheidsperiode kunnen de vouchers niet meer worden gebruikt. De datums voor de actie van 2019 zijn als volgt:

Kopen hotelvouchers bij Kruidvat: maandag 30 september tot en met zondag 20 oktober 2019 (bevestigd)
Uiterlijk reserveren/boeken voor 29 februari 2020
De overnachting moet plaatsvinden tussen 30 september 2019 en 31 mei 2020 (inclusief feestdagen).
Bron: https://www.klantacties.nl/kruidvat-hotel

Situatie lijkt heel simpel. TS boekte met een code en annuleerde, hotel zei je mag annuleren en dan krijg je een nieuwe code die geldig is tot eind 2021 (coulance voor de maatregelen) maar de voorwaarde die er altijd al was dat je voor 29 februari 2020 moest boeken is niet opeens komen te vervallen.

Geen idee waarom deze duidelijke actie voorwaarde onredelijk zou zijn, het was gewoon onderdeel van de overeenkomst en heeft op alle communicatie gestaan. Ook wel iets wat logische is voor die 13 euro.

Of TS heeft het niet helemaal begrepen en heeft uit coulance het geld terug gehad in vorm van een voucher voor Fletsher en dan moet ze de code hier gebruiken:
Indien u ervoor kiest om uw gemaakte boeking niet te verplaatsen en wenst te annuleren, ontvangt u voor het aanbetaalde bedrag een vouchercode. Deze code kunt u gebruiken als betaalmiddel op fletcher.nl, of in de hotels en restaurants. Indien de code een jaar na uitgifte nog waarde bevat, kan het resterende bedrag worden teruggestort.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Wanneer een bedrijf na aankoop een gunstigere voorwaarde aanbiedt is dat toegestaan, maar dan later weer terugvallen op de oorspronkelijke voorwaarde kan niet. Dat is dwaling en houdt bij geen enkele rechter stand.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
16 jun 2021 23:18
Geen idee waarom deze duidelijke actie voorwaarde onredelijk zou zijn, (...)
Omdat het beding op de zwarte lijst staat.

In Nederland geld dat je niet per algemene voorwaarden kunt bedingen dat iemand in minder dan 12 maanden enig recht geldend moet maken. Er zitten geen 12 maanden tussen oktober 2020 en februari 2021.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
16 jun 2021 23:18
Geen idee waarom deze duidelijke actie voorwaarde onredelijk zou zijn, het was gewoon onderdeel van de overeenkomst en heeft op alle communicatie gestaan. Ook wel iets wat logische is voor die 13 euro.
Al deze factoren (duidelijk, overeengekomen, gecommuniceerd, logisch) maken natuurlijk niet dat het geen onredelijk bezwarende bepaling is.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hotelvouchers Kruidvat 2020 verlopen, iemand hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Gelukkig horen we ook deze keer niets meer van TS en zijn we weer flink aan het gokken wat er aan de hand was.
Ik heb ook nog steeds geen antwoord op mijn opmerking
Beetje wazig verhaal. U gebruikt een code van het Kruidvat. Vervolgens annuleert U het geboekte hotel en krijgt een code van Fletcher. Als U weer wilt boeken geeft Fletcher aan dat de code van het Kruidvat ongeldig is. Kortom ik snap het niet meer.

Gesloten