LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over social deal.

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Mariska1976
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2018 08:24

Klacht over social deal.

Ongelezen bericht door Mariska1976 »

Ik kocht 6 bonnen social deal om met 6 personen een workshop kaas maken te volgen in Alkmaar bij Crea Kunst. IDe aanbieder zou vaste data hebben en je kom ook data voor stellen. Ik heb op 2 juli 2018 de volgende data voorgesteld:
zondag 5, 12 of 26 augustus 2018 of 1 of 2 september 2018. Ik moest om te kunnen reserveren direct de codes inleveren anders mocht ik niet reserveren. Creakunst heeft dus geld ontvangen. Ik was hier .geen voorstander van en ik heb dat direct gemeld

Uiteindelijk boden zij mij 8 september aan als datum en dit heb ik geaccepteerd. Creakunst gaf op 10 augustus aan dat zij de workshop niet konden garanderen bij onvoldoende deelnemers omdat het dan niet rendabel is. Ik moest dus kiezen bijbetalen of e.a. niet door laten gaan. Maar dit lijkt mij nu het risico van ondernemerschap daar ik gewoon iets heb gekocht voor een bepaalde prijs.
Ik ben dan ook niet ingegaan op bijbetaling. Op 29 augustus meldde Crea kunst de workshop af tenzij we meer geld zouden betalen. Ik heb mijn deelnemers moeten afmelden. Vervolgens is mij een aanbod gedaan om op 20 oktober 2018 deel te nemen aan de workshop en dit zou zeker doorgaan want men gaf per mail aan dat er voldoende deelnemers zijn.

Op 12 oktober 2018 meldt crea-kunst mij dat zij hun locatie hebben verloren waardoor de workshop van 20 oktober ook niet door kan gaan. Zij hebben verder geen alternatief en verwijzen voor geld terug naar Social deal. Ik heb hierop mijn vertrouwen in Crea kunst opgezegd. Ik heb mijn klacht bij social deal gemeld met het verzoek om binnen 3 weken mijn geld terug te storten.
Social deal heeft dit per mail geweigerd op omdat zij van mening zijn dat de ondernemer goede vervangende voorstellen heeft gedaan maar hier kan ik mij niet in vinden. Creakunst verandert steeds de voorwaarden mbt prijs, deelnemers en locatie (en inmiddels ook de inhoud van de workshop) en is hier van te voren niet duidelijk over terwijl men wel mijn geld heeft geaccepteerd en die voorwaarden op dat moment niet kenbaar zijn gemaakt, dan had ik namelijk de deal niet gesloten en was er geen overeenkomst geweest.

Ik wil mijn geld terug want het beloofde wordt niet geleverd zoals afgesproken.

Welke stappen zou ik nog meer kunnen zetten?

Daarnaast ben ik ook nieuwsgierig nar de ervaring van anderen met Social Deal en Creakunst (Alkmaar).

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Klacht over social deal.

Ongelezen bericht door mahadma »

Wat was de bijbetaling in euro's? En bij hoeveel personen zou het wel rendabel zijn geweest? U was met 6 personen, schrijft u.

Mariska1976
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2018 08:24

Re: Klacht over social deal.

Ongelezen bericht door Mariska1976 »

Ja zij verzocht bij betaling in euro's. Zij gaf niet aan hoeveel mensen zij nodig heeft maar zij noemde als extra voorwaarden dat zij op 4 social deal klanten minimaal 2 volledige betalende klanten wil hebben. Deze voorwaarde stond echter niet papier toen ik de social deal kocht. Ik vraag mij daarom af of dit de echte reden is daar wij al met zijn 6-en waren. Daarnaast garandeerde zij echt 20/10/2018 en dit heb ik ook op papier mij zij is 'vergeten' om tijdig de locatie te bevestigen. Ik voel mij echt in de maling genomen.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klacht over social deal.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Al die vouchers voor iets, is een grote ellende.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Klacht over social deal.

Ongelezen bericht door sjohie »

Lady1234 schreef:
24 okt 2018 15:53
Al die vouchers voor iets, is een grote ellende.
Wij zaten laatst, via social deal, bij een wat kleiner restaurant te eten, waar ze door een foutje, een groot aantal klanten via groupon op hetzelfde moment lieten reserveren en dus binnenkomen. De hele zwarte brigade implodeerde zo ongeveer, waardoor de witte brigade in de keuken ook niet meer wist wat ze moesten. Die gingen toch maar één van de diverse platformen kiezen, en dit aan hun kant goed inrichten, aldus de nog vrij onervaren eigenaar.

RenFer
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2016 15:03

Re: Klacht over social deal.

Ongelezen bericht door RenFer »

"Ik moest om te kunnen reserveren direct de codes inleveren anders mocht ik niet reserveren "

Dit is een hele rare gang van zaken die heel ongebruikelijk is.
Je geeft je codes pas af op het moment dat je aanwezig bent voor de deal die je hebt gesloten.

Heb je dit ook bij Social Deal vermeld; want met die codes krijgt Crea Kunst hun vergoeding van Social Deal.
Informeer eens of zij die codes al hebben gedeclareerd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Klacht over social deal.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

RenFer schreef:
29 okt 2018 23:40
"Ik moest om te kunnen reserveren direct de codes inleveren anders mocht ik niet reserveren "

Dit is een hele rare gang van zaken die heel ongebruikelijk is.
Je geeft je codes pas af op het moment dat je aanwezig bent voor de deal die je hebt gesloten.

Heb je dit ook bij Social Deal vermeld; want met die codes krijgt Crea Kunst hun vergoeding van Social Deal.
Informeer eens of zij die codes al hebben gedeclareerd.
Je kunt ook gewoon het stuk lezen. Social Deal wilt niet terug betalen omdat Crea Kunst genoeg alternatieven heeft aangeboden, niet omdat ze al betaald zijn o.i.d. Is ook niet relevant voor de vraagstelling.

Gesloten