LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice bij Elysium wellness

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Pirilampo
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2020 15:19

Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door Pirilampo »

Ongeveer een maand geleden heb ik een reservering gedaan bij Elysium voor afgelopen maandag. Vorige week vrijdag verschenen er in onze huishouden mogelijke Corona klachten waardoor ik genoodzaakt was de reservering te annuleren. Ik heb dit telefonisch geprobeerd te doen. Gek genoeg stond hun telefoonnummer niet op de eigen website. Echter heb ik wel het nummer weten te achterhalen via hun officiele Instagram account. Meerdere keren geprobeerd te bellen maar ik kreeg telkens de melding dat het nummer niet in gebruik was. De volgende dag wederom naar hun website gegaan en ze via de mail en facebook gecontacteerd.

Daar kreeg ik na ongeveer 2/3 uur een reactie. Het bericht was dat ik het niet binnen 48 uur had doorgegeven waardoor het niet kosteloos geannuleerd kon worden. Ik ging toen even rekenen. Het moment dat ik ze via facebook heb benaderd was inderdaad niet binnen de 48 uur. Maar in dit geval 45 uur. Dus 3 uurtjes te laat. Maar als zij de dag daarvoor wel telefonisch beschikbaar waren geweest dan was ik ruim op tijd geweest.

Ondanks dat duidelijk is dat ik niet tevreden ben hoe het verloopt, verzaken zij mij telefonisch te willen contacteren. Het is telkens één of 2 zinnen, daar reageer ik dan op. Om dan vervolgens weer uren te moeten wachten.

Als ik het internet af ga zie ik dat ze dit zo vaker hebben gedaan en ze krijgen niet voor niets hele slechte reviews. Had ik de reviews maar eerder bekeken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door berndv »

Pirilampo schreef:
29 sep 2020 15:34
Het bericht was dat ik het niet binnen 48 uur had doorgegeven waardoor het niet kosteloos geannuleerd kon worden. Ik ging toen even rekenen. Het moment dat ik ze via facebook heb benaderd was inderdaad niet binnen de 48 uur. Maar in dit geval 45 uur. Dus 3 uurtjes te laat.
Dus volgens de voorwaarden
Pirilampo schreef:
29 sep 2020 15:34
Ik heb dit telefonisch geprobeerd te doen. Gek genoeg stond hun telefoonnummer niet op de eigen website. Echter heb ik wel het nummer weten te achterhalen via hun officiele Instagram account. Meerdere keren geprobeerd te bellen maar ik kreeg telkens de melding dat het nummer niet in gebruik was.
Misschien is er wel een reden dat ze op hun site geen telefoonnummer hebben staan. Ik vermoed namelijk dat die reden is dat ze niet telefonisch bereikbaar zijn voor klanten. Dat u via een social media account een telefoonnummer heeft weten te achterhalen, geeft naar mijn mening alleen maar aan dat ze vergeten zijn om daar het nummer weg te halen. Niet meer en niet minder. Ze hebben geen telefoonnummer dat voor klanten bedoeld is.
Pirilampo schreef:
29 sep 2020 15:34
Maar als zij de dag daarvoor wel telefonisch beschikbaar waren geweest dan was ik ruim op tijd geweest.
Nee, want ze zijn niet telefonisch bereikbaar. Als ze die dag ervoor postduiven hadden kunnen ontvangen en u had het met een postduif gestuurd, was het ook op tijd geweest. Maar zij geven niet aan om met postduiven te werken.

Daarnaast geven ze ook duidelijk in hun voorwaarden aan dat annulering alleen schriftelijk in behandeling worden genomen en dat dit minimaal 48 uur voorafgaand aan uw reservering dient te gebeuren.

Pirilampo
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2020 15:19

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door Pirilampo »

Eens als we letterlijkde de voorwaarden gaan bekijken staan ze in hun recht. Helemaal eens! Maar het zal je vast niet zijn ontgaan dat we in een Corona tijdperk leven. Hiermee zou je gedrag kunnen stimuleren dat mensen alsnog naar de Wellness gaan omdat ze anders hun geld kwijt zijn. Ik snap dat je als individu verantwoordelijk bent voor je eigen gedrag. Daarom ben ik uiteindelijk ook niet gegaan. Maar ik geloof dat er genoeg mensen zouden zijn die wel zouden gaan als ze zouden horen dat ze hun geld niet terug zouden krijgen.

Anno 2020 geen telefoonnummer voor klanten. Erg bijzonder. Overigens heb ik op oude fora begrepen dat zij telefonisch nooit erg sterk geweest zijn in hun contact.

Wat betreft postduiven. Geen telefoonnummer hebben voor klanten is bijna hetzelfde als geen pinautomaat hebben bij de Albert Heijn.

Al met al, ja als je de voorwaarden bekijkt staat Elysium in zn recht. Maar uiterst klantontvriendelijk is het wel!

En vanuit een economisch standpunt lijkt het me ook niet de meest verstandige manier van werken.

-Twee klanten zouden daar lunchen en dineren. Alleen daar zou je al bijna het dubbele uitgeven van de entreekaartjes.
-Twee klanten zullen nooit meer teruggaan
-Slechte mond op mond reclame
-Slechte reviews

Erg spijtig

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat mensen met corona klachten toch zouden gaan omdat ze hun geld niet terugkrijgen, is dom en onverantwoord.

Daarop baseren dat u recht zou hebben op teruggave, is onzin.

Slechte reviews omdat zij zich aan de voorwaarden houden? Raar.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door omega19 »

algemene voorwaarden schreef:Annulering of wijziging door de wederpartij moet altijd schriftelijk gebeuren en is slechts
mogelijk indien hij tegelijkertijd onherroepelijk aanbiedt de hierna bepaalde vergoedingen aan het
Bedrijf te betalen: a. bij annulering of wijziging meer dan 48 uur voor de overeengekomen datum van
uitvoering van de overeenkomst is de wederpartij geen vergoeding verschuldigd;
Welk tijdstip geldt er voor de maandag (= overeengekomen datum)? Als je einde dag neemt ben je waarschijnelijk nog wel op tijd geweest met annuleren.

Nu wordt het in het nadeel van de klant uitgelegd

Pirilampo
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2020 15:19

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door Pirilampo »

@Lady1234

Volgens mij zien we elke dag dom en ontverantwoord gedrag om ons heen. Vooral in deze tijd. Dus het zou mij niet verbazen als mensen dan toch de keuze zouden maken om toch te gaan als ze hun geld niet terug zouden krijgen.

Goed lezen, ik heb niet gezegd dat ik er recht op heb. Sterker nog, ik heb zelfs aangegeven dat Elysium in zijn recht staat. Maar dat ik het klantonvriendelijk vind.

Jij mag het raar vinden dat ik eventueel een slechte review zou schrijven op basis van mijn ervaring. Maar volgens mij is "klantvriendelijkheid" wel vaak een onderdeel van een review. Was Elysium nou wel beter bereikbaar geweest, hadden ze een alternatieve oplossing geboden, dan hadden ze waarschijnlijk een positieve review gehad. Is dit dan echt zo raar?

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door omega19 »

@pirilampo. Het is helaas op dit forum gebruikelijk dat nieuwe leden worden afgezeken. Trek je er niet teveel van aan en kijk hoe je van Elysium je geld kan terugkrijgen, eventueel via een slecht review.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door D34M0N »

Pirilampo schreef:
29 sep 2020 15:34
De volgende dag wederom naar hun website gegaan en ze via de mail en facebook gecontacteerd.
Niet vervelend bedoeld, maar waarom heb je daar eigenlijk een dag mee gewacht?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Pirilampo schreef:
29 sep 2020 17:04
Anno 2020 geen telefoonnummer voor klanten. Erg bijzonder.
Nee hoor, zo bijzonder is dat niet. En zeker in deze tijd niet. Een telefoon hebben wil zeggen iemand verplicht achter de balie, ook als er geen klanten zijn. Maar als ze wel voor de balie staan kunnen ze ook niet opnemen.
Per mail contact wil zeggen op vaste of rustige momenten iemand achter de computer die rustig op alles antwoord kan geven. Het voordeel voor u was geweest dat u kon aantonen op tijd geweest te zijn met annuleren.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door berndv »

omega19 schreef:
29 sep 2020 18:32
@pirilampo. Het is helaas op dit forum gebruikelijk dat nieuwe leden worden afgezeken. Trek je er niet teveel van aan en kijk hoe je van Elysium je geld kan terugkrijgen, eventueel via een slecht review.
Ik zie het afzeiken niet. Ik zie een aantal reacties die wijzen op de feiten, een realistisch beeld scheppen van hoe het er voor staat. Ik zie dat niet als afzeiken, ik zie dat als een spiegel voor houden. Maar goed, daar mag je een andere mening over hebben. Ik vind bijvoorbeeld jouw advies om maar een negatieve review te plaatsen om zo je geld terug te krijgen nergens op slaan. Beetje chanteren om je zin te krijgen, want je staat niet in je recht. En dat niet in je recht staan is wat hiervoor aangegeven wordt.

Maar goed, als ik je dus goed begrijp moet iedere consument een advies krijgen, ongeacht of dit moreel of ehtisch verantwoord is? Als je je zin niet krijgt via je rechten, moet je je zin maar afdwingen door, onterecht, negatief over een bedrijf te schrijven?

Pirilampo
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2020 15:19

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door Pirilampo »

@Omega19
Ja dat heb ik inmiddels wel door. Thanks voor je advies.

@D34MON
Terechte vraag. Eerlijk gezegd ben ik daar te naief in geweest. Ik was in de veronderstelling dat omdat ze niet telefonisch bereikbaar waren, dat het wel goed zou komen en dat er niet al te moeilijk over gedaan zou worden. Omdat ik ze de volgende dag wederom niet telefonisch te pakken kreeg koos ik ervoor om ze te contacteren via Facebook. Achteraf met deze hele situatie had ik inderdaad ze beter direct via Facebook kunnen benaderen

@berndv
Ik denk dat omega19 het met me eens is dat dat mijn ervaring uiterst niet klantvriendelijk is. Op basis daarvan zal hij dat advies hebben gegegeven.

Uiteraard mag je het niet met me eens zijn wat wel of niet klantvriendelijk is. Maar door mijn ervaring en door wat ik allemaal lees over Elysium, mag ik wel lichtjes concluderen dat wat betreft klantvriendelijkheid zij niet al te best scoren.

Ander mooi voorbeeld, gratis wellness vouchers uitgeven maar wel bijna 20 euro aan boekingskosten vragen. Wederom, Elysium staat in zn recht om te vragen wat ze willen. Zij bepalen de prijzen. Maar erg klantvriendelijk is het niet ;)

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het hangt wel af van de inhoud van de beoogde recensie. Als TS daar duidelijk de hele gang van zaken meldt (net als hier) en daaraan de conclusie verbindt dat de klantenservice slecht is (net als hier), dan lijkt mij daar weinig mee mis. Lezers kunnen dan zelf hun conclusie trekken, net als hier.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik geef zelf voorkeur aan mail.
Waarom? Documentatie / bewijs / tijdstippen op schrift.
Met bellen kunnen ze van alles zeggen - maar als het toch mis loopt kan je niets bewijzen.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door WZZ »

Omega 19, u bent bepaald niet de enige die het opvalt dat een deel van de reageerders bijna alles van bedrijven kan billijken, oftewel in hun reacties anderen afzeiken. Klantvriendelijklheid en bedrijven kunnen kennelijk niet samen, als ik veel reacties lees.
Ik heb ook weleens de indruk dat sommige namen wel heel veel voorkomen, mogelijk vanuit een behoefte om anderen af te zeuren. Of het ontbreekt aan enig empathisch vermogen.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door D34M0N »

Pirilampo schreef:
30 sep 2020 09:28
@D34MON
Terechte vraag. Eerlijk gezegd ben ik daar te naief in geweest. Ik was in de veronderstelling dat omdat ze niet telefonisch bereikbaar waren, dat het wel goed zou komen en dat er niet al te moeilijk over gedaan zou worden. Omdat ik ze de volgende dag wederom niet telefonisch te pakken kreeg koos ik ervoor om ze te contacteren via Facebook. Achteraf met deze hele situatie had ik inderdaad ze beter direct via Facebook kunnen benaderen.
Een tip voor de volgende keer: als je zo'n bandje te horen krijgt dat zegt: "Dit nummer is niet in gebruik." Dan betekent dit dat het nummer dat je probeert te bellen niet bestaat. Een tweede poging kan zinvol zijn om er zeker van te zijn dat je niet per ongeluk een cijfer verkeerd hebt ingetoetst, maar daarna kun je wel conclusies trekken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door tttlocke »

Pirilampo schreef:
29 sep 2020 17:04
-Twee klanten zouden daar lunchen en dineren. Alleen daar zou je al bijna het dubbele uitgeven van de entreekaartjes.
Dat zouden ze niet. Volgens mij was dat juist het punt.
Pirilampo schreef:
29 sep 2020 17:04
-Twee klanten zullen nooit meer teruggaan
Als het hier uw principes zijn, die u tot deze beslissing brengen, dan zal er in de toekomst voor u geen wellnesscenter overblijven om nog klant bij te zijn. Geldt natuurlijk ook voor supermarkt, reisbureau, meubelzaak etc. etc.
Pirilampo schreef:
29 sep 2020 17:04
Maar uiterst klantontvriendelijk is het wel!
Ik vind van niet.

U had toch gewoon tijdig kunnen annuleren?

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door omega19 »

fonsflons schreef:
30 sep 2020 10:39
Misschien is 'een kritische recensie' een betere omschrijving ipv negatieve recensie.
Een negatieve recensie is gewoon de uitdrukking in de volksmond voor een kritische recensie.
Probeer me beetje aan te passen aan de mores van dit forum aangezien volkstaal op prijs wordt gesteld door de forumleden.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door omega19 »

fonsflons schreef:
01 okt 2020 17:45
omega19 schreef:
01 okt 2020 17:43

Een negatieve recensie is gewoon de uitdrukking in de volksmond voor een kritische recensie.

Nee, dat is ook in de volksmond verschillend.
In jouw volksmond misschien maar niet die van mij,. Ik ben tenslotte een gewone tiener van het volk, zonder pretenties

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic berichten verwijderd. Gebruiker krijgt een waarschuwing. Fijne dag ^YB

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Klantenservice bij Elysium wellness

Ongelezen bericht door Aygulf »

Pirilampo schreef:
29 sep 2020 15:34
Ongeveer een maand geleden heb ik een reservering gedaan bij Elysium voor afgelopen maandag. Vorige week vrijdag verschenen er in onze huishouden mogelijke Corona klachten waardoor ik genoodzaakt was de reservering te annuleren. Ik heb dit telefonisch geprobeerd te doen. Gek genoeg stond hun telefoonnummer niet op de eigen website. Echter heb ik wel het nummer weten te achterhalen via hun officiele Instagram account. Meerdere keren geprobeerd te bellen maar ik kreeg telkens de melding dat het nummer niet in gebruik was. De volgende dag wederom naar hun website gegaan en ze via de mail en facebook gecontacteerd.

Daar kreeg ik na ongeveer 2/3 uur een reactie. Het bericht was dat ik het niet binnen 48 uur had doorgegeven waardoor het niet kosteloos geannuleerd kon worden. Ik ging toen even rekenen. Het moment dat ik ze via facebook heb benaderd was inderdaad niet binnen de 48 uur. Maar in dit geval 45 uur. Dus 3 uurtjes te laat. Maar als zij de dag daarvoor wel telefonisch beschikbaar waren geweest dan was ik ruim op tijd geweest.

Ondanks dat duidelijk is dat ik niet tevreden ben hoe het verloopt, verzaken zij mij telefonisch te willen contacteren. Het is telkens één of 2 zinnen, daar reageer ik dan op. Om dan vervolgens weer uren te moeten wachten.

Als ik het internet af ga zie ik dat ze dit zo vaker hebben gedaan en ze krijgen niet voor niets hele slechte reviews. Had ik de reviews maar eerder bekeken.
Ze hebben gehandeld conform de voorwaarden. Dat u daar teleurgesteld over bent kan ik begrijpen, maar wat wilt u nu op dit forum horen waardoor de zaak zou veranderen?

Gesloten