LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mens en Relatie

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
dolfijn78
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2009 14:13

Mens en Relatie

Ongelezen bericht door dolfijn78 »

Net als velen anderen met ons kunnen een wij, twee vriendinnen (31 en 38 jaar), maar geen geschikte partner vinden in ons dagelijkse leventje. Druk met onze dagelijkse beslommeringen, zoals werk, vrienden en familie, lukt het maar niet om nieuwe mannen tegen “het lijf” aan te lopen. Het uitgaansleven trekt ons niet zo en internetdaten gaf ons een onprettig gevoel.
We zijn immers op zoek naar een serieuze relatie en de kans dat we via internet “rare mannen,” mannen die alleen op sex uit zijn of mannen die zich anders voordoen, bijvoorbeeld getrouwd of zo, tegen kwamen, die kans vonden we te groot.

Om die reden besloten we ruim een jaar geleden dat we ons in wilden laten schrijven via een relatiebemiddelingsbureau. Dit gaf ons een goed gevoel, omdat zij aan de hand van een uitgebreide intake op zoek gaan naar een passende kandidaat.
Na uitgebreid onderzoek op internet over welk datingbureau voor ons passend was kwamen we uit bij Mens & Relatie. Zij waren het meest open over de werkwijze en de kosten voor een jaar bemiddeling. Ook werken zij niet met een zogenaamde “smoelenboek,” waardoor we niet het gevoel hadden dat er bemiddeld werd op puur uiterlijk. We zoeken namelijk die serieuze relatie en dat is meer dan een uiterlijk pakketje. Dus we hadden onze keuze gemaakt. Daarnaast komen ze bij je thuis voor een intake gesprek, dus je anders voordoen qua persoonlijkheid of eventuele burgerlijke stand is vrijwel onmogelijk en ze zien meteen hoe je bent in je eigen omgeving.
Bij de intake, die we beide afzonderlijk deden, kregen we een goed gevoel over onze consulente en groeide ons vertrouwen over de werkwijze. Nadat de consulente uitsprak dat Mens & Relatie zeker iets voor ons kon betekenen en zeker 6 goede bemiddelingen kon aanbieden hebben wij ons ingeschreven, kosten voor de een €860 en voor de ander €950. Een hoop geld, maar als je al tijden geen mogelijke partner tegen komt en je hebt vertrouwen in de werkwijze en de kans op een mogelijke serieuze partner, dan ga je ervoor. De prins op het paard belt namelijk niet spontaan aan je deur aan, toch?!!!

Al snel hadden we beide onze eerste date. Spannend, maar niet bang of onzeker om een onbekende te ontmoeten. De werkwijze voelde goed, dus nu gewoon doen.
Helaas liep voor ons beide de eerste date op niets uit, er was geen klik, maar voor een 1e bemiddeling hadden we beide een redelijke indruk en een redelijk goed gevoel over gehouden.
Kort daarop volgden voor ons beide meerdere voorstellen. We hebben ze allemaal ontmoet, maar bij alle voorstellen hadden we een slecht gevoel over de bemiddeling over gehouden. Het waren namelijk geen passende voorstellen voor ons. De mannen waren compleet onze types niet, er waren geen overeenkomsten in de profielen en wensen, zoals reisafstand, gebondenheid aan huidige woonlocaties, opleidingsniveaus, interesses en qua uiterlijk overkomen dachten we bij sommige direct “waar is hier de nooduitgang!”
Nu hoeft een partner niet knap te zijn, maar we zoeken wel een partner die verzorgd is en je moet wel het gevoel hebben dat je ermee over straat kan, laat staan dat je een aantrekkingskracht wilt hebben op een partner.
Kortom elk voorstel en elke ontmoeting liepen uit op niets, dit was niet alleen voor ons zo, maar ook voor de mannen die we ontmoet hebben. Velen vonden de bemiddeling ook geen goede bemiddeling, maar je hebt er inmiddels toch al tijd ingestoken en gereisd om elkaar te ontmoeten, dus een bak koffie drinken is dan het minimale dat je met elkaar kan doen en dan ga je ieder je eigen weg.
Op alle bemiddelingen hebben we een uitgebreide terugkoppeling gegeven en toch kregen we keer op keer weer verkeerde bemiddelingen.
We hebben zelfs na een paar maanden een klacht ingediend bij het hoofdkantoor, waar nogal bot en kort op gereageerd werd “in hun ogen waren de bemiddelingen correct en zij stonden dan ook zeker achter de voorstellen die ze deden.”

Eigenlijk komt het erop neer dat alle voorstellen lopen via het hoofdkantoor, terwijl zij compleet geen indruk hebben van de “cliënt” ons dus. De consulente heeft de intake gedaan en kent jouw eigen omgeving, uiterlijk en uitstraling, karakter en al het andere. Het hoofdkantoor heeft het inschrijfdocument met wat tekst, maar kent niet de persoon daarachter.
Voor ons beide gold dat we 1 redelijk passend voorstel hadden gehad, en rara, die bemiddelingen waren gelopen via onze eigen consulente, uit onze eigen regio.
Uiteindelijk na de zoveelste klacht hebben we na ruim een half jaar besloten om onze bemiddelingen voortaan via onze eigen consulente te laten lopen. Als het hoofdkantoor een voorstel had ging die eerst naar de consulente om te bepalen of dit ook daadwerkelijk een “passend” voorstel voor ons was en dan zouden wij vervolgens geïnformeerd worden.
Sindsdien is er eigenlijk stilte. Een van ons kreeg helemaal geen voorstel meer de afgelopen 5 maanden en de ander kreeg nog 1 voorstel ter goedkeuring, maar die is afgewezen. “Een man met 4 kinderen was niet echt een type man waar je op zit te wachten, zeker niet als je zelf nog een kinderwens hebt.

Uiteindelijk hebben we een paar weken geleden weer een klacht ingediend en onze onvrede geuit over de bemiddelingen. We hadden beide geen 6, maar 1 redelijke bemiddeling gehad. Zelfs na de eerste briefwisseling over de klacht hebben we nog een 2e brief gestuurd, met nog meer detailinformatie over onze klacht per bemiddelingsvoorstel die we ontvangen hadden.
Het enige wat echt in beide reacties van Mens & Relatie terugkwam was dat zij blijven staan achter het feit dat zij het goede bemiddelingen en voorstellen vonden en dat wij mits we aangeven dat we nog staan achter hun als bureau en hun werkwijze een half jaar gratis verlening kunnen krijgen.

Met een bureau dat geen notie neemt van klachten van cliënten, die geen fouten durft toe te geven en dus dezelfde werkwijze en bemiddeling richting zijn cliënten blijft geven hoeven wij geen zaken meer mee te doen.
Wat volgt er dan? Weer 6 maanden geen voorstellen, weer voorstellen die niet passend zijn, immers ze hanteren dezelfde werkwijze?
Nee, wat voor ons rest is iedereen die het horen wil vertellen over onze slechte ervaringen met Mens & Relatie. Ze kloppen je veel geld uit je zak voor slechte bemiddelingen en reageren naar de cliënt toe dat ze niet moeten zeuren en dat alles wat zij doen goed is.
Je mag toch verwachten voor bijna €1000 dat ze goed werk afleveren, maar nee dus.
Na ruim een jaar zijn we allebei nog singel en een hoop geld en een illusie armer. Dus voor iedereen die een partner zoekt, die de reclames in de locale kranten ziet, die op internet zoekt of hoe dan ook denkt over zich in te schrijven bij Mens & Relatie: Doe het niet! Ga wat leuks doen met je geld, op vakantie of wat dan ook, de kans is groter dat je daar iemand vind. Of waag dat toch de gok via internetdaten, stukken goedkoper, kan je veel meer dan een jaar zoeken en de kans dat je daar een “verkeerde” ontmoeting hebt is dus aanwezig, maar via Mens & Relatie krijg je ze ook, dus waag dan maar de gok op internet.
En voor ons rest de teleurstelling naast ons neerzetten en verder zoeken, wij kiezen nu voor internet in plaats van ons nog een half jaar te laten beduvelen door hun!
Na zulke wanpraktijken zal Kassa of Radar eens onderzoek moeten doen, want er zijn zat mensen die graag een partner vinden en als je dan zo bedrogen thuis komt dan geeft dat een behoorlijke domper op je leven en je portemonnee.

Oh ja, ergens aankloppen met je klacht heeft namelijk verder geen zin. Er mag dan een AVR-geschillencommissie zijn, maar de voorzitter is Mevr. Mönch, oprichter van Mens & Relatie samen met haar zoon. Tot de beste vrienden van de familie Mönch behoren ook de man van de geschillencommissie die weer getrouwd is met de mediator. Dus een grote familie – vrienden groep en niet een onafhankelijke instantie.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Mens en Relatie

Ongelezen bericht door Machtold »

Begin ik weer reclame te maken, maar ik bedoel het goed.

Probeer RelatiePlanet (RP) eens. Kost geloof ik € 39.95 per 3 maanden of is helemaal gratis, maar dan kan je alleen een hartje naar iemand terug sturen en ook niet alle foto's bij een profiel zien.
Ik heb iets meer dan een jaar geleden mijn partner ontmoet bij RP. Een vriendin van mij heeft ook haar partner ontmoet via RP (2 jaar geleden). En zo kan ik er nog wel 3 opnoemen. Allen vallen wij binnen jullie leeftijd. Zij en ik zijn allebei nu 37 en die anderen begin en halverwege 30.
En het is idd een weg van vallen en opstaan. Ik heb, als ik een date had, altijd op "neutraal terrein" afgesproken en liet altijd weten aan iemand waar ik was en met wie. Ik gaf dus alle naw gegevens die ik over iemand had aan degene die wist dat ik op een date was. En sprak daarmee af, dat ik op een bepaald tijdstip iets van me zou laten horen.
En mannen die alleen op sex uit zijn? Daar ben je snel genoeg achter na wat heen en weer gemail. Als hij alleen op sex uit is, dan steekt hij er niet veel moeite in en wil al heel snel afspreken, liefst bij jou of hem. Als ze eerlijke bedoelingen hebben, dan hebben ze er respect voor dat je niet meteen bij jezelf thuis afspreekt en ook niet meteen na eerste contact.
Vertrouw verder op je eigen intuïtie, als je iemand in de kroeg ontmoet dan ga je daar ook op af.

Ik heb er iets meer dan een jaar en 4 verschillende dates over gedaan voor ik mijn ware jacob :wink: had gevonden.
Dus bij de eerste "mislukking" moet je niet gelijk opgeven, maar zo te lezen doen jullie dat ook niet.
Die vriendin had de jackpot al bij de eerste date, maar zij heeft ook gezegd: Je moet er eerst 99 mafkezen af, voor je jouw mafkees vindt die wel bij je past.

Al die andere buro's kloppen alleen maar het geld uit je zak, uiteindelijk moet je het zelf toch doen. Het voordeel van RP is, dat je heel duidelijk kan maken wat je wel en niet wil. En je weet waarom je daar zit: voor een relatie en niet om een los contact op te doen. Niets mis mee als iemand dat wel wil, maar meestal staat het dan ook eerlijk in het stukje wat ze over zichzelf neerzetten.
Heel veel suc-6!
Ik zou RP eerst ff gratis uitproberen, als je een tijdje ingeschreven staat, dan krijg je 3 dagen full membership gratis aangeboden. Dan kan je het echt uitproberen, als er echt nog geen geld aan uit wil geven.

En nooit geschoten is altijd mis! :P

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Mens en Relatie

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Ik heb het niet zo op relatiesites en datingbureaus. Naar mijn mening vind je je ware liefde gewoon toevallig, op straat, tijdens het uitgaan, op je werk, gewoon toevallig. Zo ben ik mijn vriendin ook tegengekomen, ik was niet eens op zoek.
Via internet daten is het naar mijn mening niet echt een spontaan contact. Bij een bemiddelingsbureau vind ik het nog vreemder. Iemand anders zoekt iemand die jij leuk moet vinden. Hoe dat kan vraag ik me serieus af?
Iemand die ik aardig of mooi vind, kan een ander totaal niet bekoren b.v.
dolfijn78 schreef:De mannen waren compleet onze types niet, er waren geen overeenkomsten in de profielen en wensen, zoals reisafstand, gebondenheid aan huidige woonlocaties, opleidingsniveaus, interesses en qua uiterlijk overkomen dachten we bij sommige direct “waar is hier de nooduitgang!”
Dat vind ik altijd jammer. Dat mensen op voorhand worden afgekeurd wegens zogenaamde ontbrekende overeenkomsten en het ontbreken van een minimaal bepaald opleidingsniveau. Probeer je eisen wat naar beneden bij te stellen, dikke kans dat je dan wel de man van je dromen vind.
Mijn vriendin en ik verschillen van karakter, opleidingsniveau en zoveel andere dingen, maar zijn een paar jaar bij elkaar en nog nooit zo gelukkig geweest. We hebben sindskort ook ons gezin uitgebreid met een zoontje en alles gaat prima.

Ook jammer dat je het uiterlijk direct afkeurt zonder de persoon daarachter te leren kennen. Ik kan je zeggen dat uiterlijk niets voorstelt. Ook al is hij/zij nog zo knap, als je er 's morgens voor het eerst wakker naast word ziet het er ook niet uit. Who cares. Je hebt veel meer aan een lelijk iemand die echt van je houdt dan een trophywife of man die er alleen leuk uit ziet.

Verder bemiddelt het bureau natuurlijk voor jou, maar ook voor de andere klanten die een partner zoeken. Als ze knap rijk en succesvol zijn, hebben ze meestal al een partner. Die mensen hebben geen relatiebemiddeling nodig toch?
Verder blijf ik erbij dat iemand anders niet kan bepalen of iemand geschikt is voor mij. Dat doe ik liever zelf. En ik denk dat je dat ook het beste kunt proberen.

Je bent geen uitgaanstype, ik ook niet. Maar ga s naar de bioscoop. Heb je hobby's? Kijk eens op beurzen etc van je eigen hobby, dan heb je al 1 overeenkomstige interesse.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Mens en Relatie

Ongelezen bericht door Machtold »

Je bent geen uitgaanstype, ik ook niet. Maar ga s naar de bioscoop. Heb je hobby's? Kijk eens op beurzen etc van je eigen hobby, dan heb je al 1 overeenkomstige interesse.
Sorry D2Freak30, ik ben het niet met je eens.
Mijn ervaring is als je voorbij de dertig bent als vrouw, je niet zomaar iemand op straat tegen komt. Ik tenminste niet. En je spreekt ook niet zomaar ff iemand aan op straat/winkel/bioscoop.
Mijn hobby is gamen en ik ging dus ook regelmatig lanparties af, maar geloof me, ik zocht meer een man van rond mijn leeftijd en niet een pukkelige puber, waar dat publiek voor het overgrote gedeelte uit bestaat.
Op stap is af en toe leuk, maar ik wilde ook geen stuk kroegmeubilair mee naar huis.
En om nu een hobby te veinzen/tijdelijk uit oefenen, dan zet je ook wel een verkeerd beeld neer.
Op RP weet je waar je voor komt en je date ook, overigens ook bij zo'n bemiddelingsburo, maar ik ben het wel met je eens dat je het uiteindelijk zelf moet doen. Een ander kan niet je partner voor je uitkiezen. Dan kan je beter voor dat geld op vakantie gaan in de hoop dan/daar iemand te treffen.

En ik en mijn partner verschillen in heel veel dingen en toch hebben we het heel erg leuk samen. ik moet er niet aan denken dat hij me verslaat met gamen en hij moet er niet aan denken dat ik beter kan voetballen :lol:

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Mens en Relatie

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Machtold schreef:
Je bent geen uitgaanstype, ik ook niet. Maar ga s naar de bioscoop. Heb je hobby's? Kijk eens op beurzen etc van je eigen hobby, dan heb je al 1 overeenkomstige interesse.
Sorry D2Freak30, ik ben het niet met je eens.
Mijn ervaring is als je voorbij de dertig bent als vrouw, je niet zomaar iemand op straat tegen komt. Ik tenminste niet. En je spreekt ook niet zomaar ff iemand aan op straat/winkel/bioscoop.
Mijn hobby is gamen en ik ging dus ook regelmatig lanparties af, maar geloof me, ik zocht meer een man van rond mijn leeftijd en niet een pukkelige puber, waar dat publiek voor het overgrote gedeelte uit bestaat.
Op stap is af en toe leuk, maar ik wilde ook geen stuk kroegmeubilair mee naar huis.
En om nu een hobby te veinzen/tijdelijk uit oefenen, dan zet je ook wel een verkeerd beeld neer.
Op RP weet je waar je voor komt en je date ook, overigens ook bij zo'n bemiddelingsburo, maar ik ben het wel met je eens dat je het uiteindelijk zelf moet doen. Een ander kan niet je partner voor je uitkiezen. Dan kan je beter voor dat geld op vakantie gaan in de hoop dan/daar iemand te treffen.

En ik en mijn partner verschillen in heel veel dingen en toch hebben we het heel erg leuk samen. ik moet er niet aan denken dat hij me verslaat met gamen en hij moet er niet aan denken dat ik beter kan voetballen :lol:
Dat kan, ik ben zelf ook 31 maar bij mij verliep het heel spontaan. Ik heb ook totaal geen angst om mensen aan te spreken, maar ik was dan ook niet actief op zoek. Dus geen angst om afgewezen te worden omdat ik nergens op doelde, behalve een leuke conversatie.
Ik heb ook weleens een internetdate gehad(via een niet erotische chatsite), maar dat liep uiteindelijk op niets uit. Niet echt mijn ding. Het was leuk en spannend, maar dat was het dan ook eigenlijk wel. Toen de spanning eraf was bleek dat mijn gevoel toch niet zo sterk was als ik dacht. Het ging echt meer om het onbekende en de spanning. Daarom heb ik het afgezworen omdat ik verkeerde indrukken achterliet. Verder snap ik ook niet waarom iedereen zo graag een partner wil?
Toen ik vrijgezel was, een paar jaar, had ik de tijd van mijn leven! Lang leve de lol, geen verplichtingen en ik kon doen en laten wat ik wilde. Op sommige dagen (vooral feestdagen kerst enzo) mis je dan wel iemand.
Nu mis ik heel af en toe het vrijgezel zijn, maar ben heel blij met mijn huidige situatie. Gewoon niet "wanhopig" op zoek gaan. Volgens mij gaat het contact dan geforceerd omdat je direct wilt kijken of het een blijvertje is. Zo geef je misschien je droomman niet eens de kans om zichzelf te laten zien en laat je hem gaan omdat hij autogek is en jij niet.... Dat past toch niet bij elkaar? Nou misschien wel!

dolfijn78
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2009 14:13

Re: Mens en Relatie

Ongelezen bericht door dolfijn78 »

Allereerst wil ik zeggen dat het leuk is om de reacties te lezen. Daarvoor bedankt!

Echter nu zal ik zelf maar weer even reageren.
In welke situatie (spontaan, internet, datingbureau) je ook iemand tegen komt, JIJZELF moet voor een relatie moeite doen, daar kan niemand bij helpen, maar wees eens eerlijk:
Stap 1: je komt iemand tegen en dan is een eerste indruk zeker belangrijk. Ontstaat er dat vlammetje, wekt iemand je interesse en zeker belangrijk voel je, je tot iemand aangetrokken. Dit is voor iedereen anders en ook niet uit te leggen, maar je moet toch zeker die aantrekkingskracht voelen, lichamelijk en qua interesse.
Stap 2: je leert iemand beter kennen door een gesprek, iets te doen, noem maar op. Blijft die aantrekkingskracht (lichamelijk en qua interesse)? Wil je die persoon weer zien en spreken, wil je iemand meer en meer leren kennen en wie weet zelfs die volgende stap, zoenen & aanraken. Allemaal dingen die zonder die aantrekkingskracht niet aanwezig zijn. Dit heeft allemaal niks met uiterlijke kenmerken te maken, maar je kan niet een vlag over iemands hoofd leggen en zeggen "ik zoen je voor het vaderland." En als dingen als er dan uiterlijke kenmerken / karaktereigenschappen etc. zijn waar je op afknapt, dan werkt dit niet.
Stap 3: Verder ontdekken en wie weet een relatie!

Dit alles is persoonlijk, maar allen maken we deze stapjes in het leren kennen van personen. Iemand moet iets hebben! Zo kies je ook je vrienden. Je moet elkaar uitdagen / aan kunnen vullen etc. etc.
En ja ik knap af op een man waar ik geen gesprek mee kan voeren, die mij niet aan kan vullen en dat is niet specifiek opleidingsniveau, maar wel je bagage die je in het leven hebt opgedaan.
En laten we niet zeggen dat ik en mijn vriendin niks doen om mannen tegen te komen, alsof we helemaal niet uitgaan of wat dan ook. Maar als wij iets aan doen, samen of met anderen, dan zijn we bezig in datgene wat we doen. Ik zit namelijk niet in een restaurant te kijken of er iemand 'leuks' aan een andere tafel zit. We hebben beide een baan waarin we veel mensen tegen komen, maar daar ben ik niet bezig met 'oh die man lijkt me wel leuk eens even op date vragen.'
En als je dan al jaren niet een echte relatie hebt gehad, dan ga je verder kijken als het cirkeltje wat je dagelijkse leven is.

Maar dit is allemaal "gepraat" over hoe je het beste kan daten en of die persoon die je daarin tegenkomt beoordeeld, maar het werkelijke probleem, en ons punt dat we willen maken in ons bericht is hoe relatiebemiddelingsbureau's je behandelen en geld uit je zak kloppen. Dat is waar we voor willen waarschuwen en de rest is aan een ieder om te beoordelen.
Of vinden jullie het "normaal" dat een bureau misbruikt maakt van mensen (mannen en vrouwen) door ze te laten betalen voor waardeloze bemiddelingen!!!

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Mens en Relatie

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

dolfijn78 schreef: Maar dit is allemaal "gepraat" over hoe je het beste kan daten en of die persoon die je daarin tegenkomt beoordeeld, maar het werkelijke probleem, en ons punt dat we willen maken in ons bericht is hoe relatiebemiddelingsbureau's je behandelen en geld uit je zak kloppen. Dat is waar we voor willen waarschuwen en de rest is aan een ieder om te beoordelen.
Of vinden jullie het "normaal" dat een bureau misbruikt maakt van mensen (mannen en vrouwen) door ze te laten betalen voor waardeloze bemiddelingen!!!
Sorry, maar je mist mijn punt volgens mij. Jij neemt een bemiddelingsbureau in de hand. Jij verwacht dat ze met goede matches komen en daar wringt de schoen volgens mij. Ik weet het niet zeker natuurlijk maar ik ga ervan uit dat deze mensen hun best doen een zo geschikt mogelijke partner te vinden voor je.
Als ik je verhaal goed gelezen heb, haal ik daaruit dat zij daarin niet geslaagd zijn.
dolfijn78 schreef:Op alle bemiddelingen hebben we een uitgebreide terugkoppeling gegeven en toch kregen we keer op keer weer verkeerde bemiddelingen.
Dat is precies wat ik bedoel. Het bureau heeft een beperkt "klantenbestand" om het zo maar even te noemen. Ik weet niet precies hoe het in zijn werk gaat, maar je geeft volgens mij aan wat je leuk vind in een man, sociale status een paar punten waar het bemiddelingsbureau houvast aan heeft. Zij proberen een zo goed mogelijke match voor je te vinden, een die het best past bij wat jij hebt aangegeven.
Zoals je zelf al zegt, het gaat om een bepaalde chemie tussen 2 mensen. Of de match gaat werken kan niemand van tevoren zien lijkt me. Daarom zul je een aantal tot veel dates moeten afwerken tot je de juiste tegenkomt.

Als je een bepaalde maximale reisafstand hebt opgegeven die word overschreden door het bemiddelingsbureau, dan heb je in mijn ogen gelijk dat je daarover klaagt. Dit kan makkelijk voorkomen worden.

Verder heeft, als ik het goed begrijp, dit bureau moeite gedaan om je aan een aantal matches te helpen, die helaas voor beide partijen op niets zijn uitgelopen. Dat kan helaas zo lopen. Maar wat is er nu niet goed bemiddeld dan? Had je andere matches verwacht? Die beter aan je eisen voldeden? Ik zie dat je een aantal dates hebt gehad (je noemt geen exact aantal) en mensen op hun uiterlijk/uitstraling hebt "afgeschoten" maar dat is je volste recht natuurlijk. Alleen vraag ik mij af of het bemiddelingsbureau dit had kunnen voorzien? Misschien vond je 1 van hun wel woest aantrekkelijk, dat zou toch zomaar kunnen? Uiterlijk is niet belangrijk zegt iedereen altijd, en dat is ook zo, zolang je er zelf maar mee kunt leven.

Ik ben wel van mening dat een bedrijf de klachten van een klant serieus moet nemen, daar hadden ze beter op moeten reageren.

Je geeft zelf aan 1 redelijke bemiddeling te hebben gehad, maar dat vind ik een beetje vreemd omschreven. Ik bedoel, de klik is er, of de klik is er niet. Wat versta je onder een redelijke bemiddeling?

Ik wens je verder heel veel succes met het vinden van een partner en hoopt dat dit je snel lukt. Het in de armen nemen van zo'n bureau is een grote stap, die ik zelf nooit zou (durven) nemen en het kost wat, dus ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent als er niets uitkomt.

dolfijn78
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2009 14:13

Re: Mens en Relatie

Ongelezen bericht door dolfijn78 »

Wij zijn en waren niet van plan mensen in hokjes te plaatsen, daar iedereen op andere types valt en andere wensen heeft, maar vooruit een paar tipjes van de sluier.

Wensen die in het profiel opgenomen worden zijn dingen zoals leeftijdsgrens, regio's (indicatie reistijd), geloof, kinderwens, opleidingsniveau's etc. etc.
Daarnaast word er gekeken bij de intake wat voor soort persoon ben je, wat is je karakter, hoe kleed je jezelf, hoe is je levensstyl, wat zijn dingen die je belangrijk vind, wat zijn je hobby's etc. etc.

Wat wij bedoelen met een "redelijke date" is volgens mij vrij duidelijk. Het was een date zonder dat het ongemakkelijk was, met een lopend gesprek en overeenkomsten qua profiel, maar geen intresse die gewekt werd of een klik.

Voorbeelden voor wat betreft de "niet goede bemiddelingen:"
- "buiten de reisafstand" (wens was tussen 30 - 60 minuten, we kregen zelfs voorstellen van meer dan 1,5 uur reizen en buiten de regio aanduidingen)
- "buiten de leeftijdsgrens," dit was qua werkelijke leeftijd en qua ogenlijke leeftijd (als je er als 30-35 jarigen uitziet en je krijgt een voorstel die er qua ogenlijke leeftijd uitziet als je vader dan is dat geen goede bemiddeling)
- "kinderwens" (als je aangeeft kinderwens en evt max 1 kind te hebben en de voorstellen hebben geen kinderwens, 2 kinderen of zelfs 4 kinderen dan is dat ook geen overeenkomst in bemiddeling)
- "als je een voorstel krijgt van een man die aan heeft gegeven een "paardenvrouw" te zoeken en jij bent dat echt niet, dan is dat geen goede bemiddeling.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dan ga ik teveel in op de persoonlijke details (van onszelf en de voorstellen) en dat ga ik niet doen.
Wij zijn van mening dat er door bovenstaande zaken toch echt duidelijk verkeerde bemiddelingen plaatsvinden.
En als dan van meer dan 10 voorstellen er maar 1 of 2 voorstellen zijn die wel aan die criteria's voldoen dan is dat onvoldoende.

En ja we wisten en weten dat als je gaat daten, op wat voor manier dan ook, dat er een grote kans is dat je niet de "ware" tegenkomt. Dus dat we nog alleen zijn is niet iets waar we moeite mee hebben. Was leuker geweest als het natuurlijk anders was gelopen, maar het gaat over de manier waarop er met je omgegaan wordt. Je hoopt serieus genomen te worden.

"Als ik in een winkel iets duurs koop en er zit een ander merk in de verpakking, ik krijg geen waar voor mijn geld of het werkt niet goed, dan mag ik klagen en krijg ik bijvoorbeeld mijn geld terug of wordt het omgeruild. Daarnaast als ik het product koop en het blijkt achteraf toch niet naar mijn zin of tegen te vallen, dan moet ik ermee omgaan en doorgaan."

Dat is hier ook zo mee. Hadden we de 1000 euro p.p. uitgegeven en staan we aan het einde met lege handen omdat het toch tegen viel en we niet de ware hadden gevonden. So be it!
Echter nu hebben we geld uitgegeven en zijn we niet serieus genomen, en dat geldt ook voor de mannen die we als voorstel hebben gekregen, dan hebben we het recht om te klagen. Alleen in dit geval sta je dan op een forum te klagen omdat je nergens met je klacht terecht kan en de "garantie" ook schijn blijkt te zijn. En nee, dan zijn de wensen dus niet te hoog of wat dan ook, dan krijg je dus een duur merk product doos met een goedkoop merk erin en dat mag openbaar gemaakt worden.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Mens en Relatie

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

dolfijn78 schreef:Wij zijn en waren niet van plan mensen in hokjes te plaatsen, daar iedereen op andere types valt en andere wensen heeft, maar vooruit een paar tipjes van de sluier.

Wensen die in het profiel opgenomen worden zijn dingen zoals leeftijdsgrens, regio's (indicatie reistijd), geloof, kinderwens, opleidingsniveau's etc. etc.
Daarnaast word er gekeken bij de intake wat voor soort persoon ben je, wat is je karakter, hoe kleed je jezelf, hoe is je levensstyl, wat zijn dingen die je belangrijk vind, wat zijn je hobby's etc. etc.

Wat wij bedoelen met een "redelijke date" is volgens mij vrij duidelijk. Het was een date zonder dat het ongemakkelijk was, met een lopend gesprek en overeenkomsten qua profiel, maar geen intresse die gewekt werd of een klik.

Voorbeelden voor wat betreft de "niet goede bemiddelingen:"
- "buiten de reisafstand" (wens was tussen 30 - 60 minuten, we kregen zelfs voorstellen van meer dan 1,5 uur reizen en buiten de regio aanduidingen)
- "buiten de leeftijdsgrens," dit was qua werkelijke leeftijd en qua ogenlijke leeftijd (als je er als 30-35 jarigen uitziet en je krijgt een voorstel die er qua ogenlijke leeftijd uitziet als je vader dan is dat geen goede bemiddeling)
- "kinderwens" (als je aangeeft kinderwens en evt max 1 kind te hebben en de voorstellen hebben geen kinderwens, 2 kinderen of zelfs 4 kinderen dan is dat ook geen overeenkomst in bemiddeling)
- "als je een voorstel krijgt van een man die aan heeft gegeven een "paardenvrouw" te zoeken en jij bent dat echt niet, dan is dat geen goede bemiddeling.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dan ga ik teveel in op de persoonlijke details (van onszelf en de voorstellen) en dat ga ik niet doen.
Wij zijn van mening dat er door bovenstaande zaken toch echt duidelijk verkeerde bemiddelingen plaatsvinden.
En als dan van meer dan 10 voorstellen er maar 1 of 2 voorstellen zijn die wel aan die criteria's voldoen dan is dat onvoldoende.

En ja we wisten en weten dat als je gaat daten, op wat voor manier dan ook, dat er een grote kans is dat je niet de "ware" tegenkomt. Dus dat we nog alleen zijn is niet iets waar we moeite mee hebben. Was leuker geweest als het natuurlijk anders was gelopen, maar het gaat over de manier waarop er met je omgegaan wordt. Je hoopt serieus genomen te worden.

"Als ik in een winkel iets duurs koop en er zit een ander merk in de verpakking, ik krijg geen waar voor mijn geld of het werkt niet goed, dan mag ik klagen en krijg ik bijvoorbeeld mijn geld terug of wordt het omgeruild. Daarnaast als ik het product koop en het blijkt achteraf toch niet naar mijn zin of tegen te vallen, dan moet ik ermee omgaan en doorgaan."

Dat is hier ook zo mee. Hadden we de 1000 euro p.p. uitgegeven en staan we aan het einde met lege handen omdat het toch tegen viel en we niet de ware hadden gevonden. So be it!
Echter nu hebben we geld uitgegeven en zijn we niet serieus genomen, en dat geldt ook voor de mannen die we als voorstel hebben gekregen, dan hebben we het recht om te klagen. Alleen in dit geval sta je dan op een forum te klagen omdat je nergens met je klacht terecht kan en de "garantie" ook schijn blijkt te zijn. En nee, dan zijn de wensen dus niet te hoog of wat dan ook, dan krijg je dus een duur merk product doos met een goedkoop merk erin en dat mag openbaar gemaakt worden.
Juist, ok. Sorry dat ik het niet goed begreep, maar nu is het duidelijk. Ja ik kan me voorstellen dat je dan teleurgesteld bent in hun dienstverlening.
Eigenlijk geven ze verkapt toe dat ze ergens een fout hebben gemaakt door voor te stellen een half jaar langer gratis van hun dienstverlening gebruik te mogen maken. Maar als je daar weinig vertrouwen meer in hebt, heb je er weinig aan natuurlijk.

Wel vreemd dat ze een intake doen om een aantal wensen op papier te krijgen, en hier vervolgens niets mee doen. Waarom dan een intake afnemen?

Ik vind het jammer dat het zo gelopen is en wens je veel succes toe!

boris150
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2011 23:28

Re: Mens en Relatie

Ongelezen bericht door boris150 »

Sinds begin december 2010 heb ik mij ook ingeschreven bij Mens & Relatie, er kwam een vriendelijke consulente op bezoek met een vriendelijk gesprek en een belofte dat ze uit een heel groot bestand konden putten en met een paar weken wel een eerste contact / date voor mij hadden. Omdat ik niet zo financiel draagkrachtig ben op het moment heb ik er voor gekozen om in 6 termijnen te betalen en hiervoor separaat een factuur zou ontvangen. Na ongeveer 4 weken kreeg ik een mail waar de centen bleven, hier op heb ik een mail terug gestuurd met het verzoek om de factuur te sturen, geen reactie hier op, na een 2e mail nog geen reactie. Op een gegeven moment heb ik mijn consulente maar gebeld en meerdere malen haar voicemail ingesproken, na 1 week kreeg haar eindelijk aan de telefoon, ik vroeg haar waarom ik per mail gesommeerd werd de factuur in eens te betalen, dit ivm onze afspraak om in 6 termijnen te betalen, zij reageerde met dat dit standaard beleid was, tevens vroeg ik haar om uitleg waarom ik nog niks gehoord had omtrent een geschikte kandidaat, hierop antwoorden ze, het duurt nou eenmaal wat langer, en ze wist ook niet hoe lang het nog ging duren.
Zijn er mensen die ook van deze ervaringen hebben met Mens & Relatie, ik begin het namelijk een beetje somber in te zien.
Met vriendelijke groeten,
Boris :(

Claudine58
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2011 16:42

Re: Mens en Relatie

Ongelezen bericht door Claudine58 »

[spam en dubbele post verwijderd door de Moderator]

MerelD
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2011 11:43

Re: Mens en Relatie

Ongelezen bericht door MerelD »

Beste singles, en met name hoogopgeleide vrouwelijke dertigers,

DOE HET NIET! Dat is mijn welgemeende advies aan degenen onder jullie die zich voor een hoop geld willen inschrijven bij Mens & Relatie. Mijn ervaringen met dit bureau zijn bijzonder slecht. Ja, het intake-gesprek geeft vertrouwen, de consulente is aardig en begripvol, maar helaas heeft dit bureau een zo klein bestand dat ze de intelligente, goed uitziende, succesvolle vrouw van 35 uit de randstad niet aan een gelijkgestemde partner kunnen helpen.

Ik had mij ingeschreven bij een relatiebureau omdat een tijd intensief internetdaten niets opleverde. Maar achteraf had ik daar beter mee door kunnen gaan. Een match via M&R is nl. een nog grotere sprong in het diepe dan via internet: van tevoren krijg je geen foto te zien, en alleen zeer algemene informatie: 'De consulente vond hem aardig...' 'Hij oogde aantrekkelijk...' (een zeer rekbaar begrip bij dit bureau, ondervond ik).

Het probleem is dat de consulente die jou inschrijft, mannen doorkrijgt van andere consulentes, en daar zelf dus verder weinig over weet. Andere matches zijn gemaakt via het hoofdkantoor in Venlo en daar zit helemaal een stel sukkels.

Na twee volledige mismatches - mannen wier profiel ik op internet niet eens nader zou hebben bekeken, omdat er geen énkele overeenkomst was, noch in interesses, leeftijdscategorie, woonplaats, gezinssituatie etc. - ben ik zelf beter gaan 'screenen' aan de telefoon voordat ik stad en land afreisde om mijn dates te ontmoeten. Dat is geen overbodige luxe want wat M&R doet is echt puur nattevingerwerk. Toen ik zei dat ik een wat intellectueler type wilde, gaf de consulente aan dat zij dat wel begreep, maar dat ze het moeilijk duidelijk kon maken aan haar collega-consulentes.

Zij gaf op een gegeven moment toe dat het inderdaad heel lastig was voor mijn type vrouw: 'We moeten roeien met de riemen die we hebben'. Van mij werd verwacht dat ik ook met die riemen roeide. Na ze een jaar het voordeel van de twijfel te hebben gegeven (2 dates, 3 telefoongesprekken waarin meteen al duidelijk werd dat een ontmoeting zinloos zou zijn), denk ik: dan verzuip ik liever.

Stond ik onvoldoende 'open' voor de mannen die mij werden voorgesteld, zoals de consulente suggereerde? Volgens mij niet. De mannen die ik aan de telefoon had, beklaagden zich ook. Zij waren voorgesteld aan vrouwen met wie zij niets gemeen hadden, die aan de andere kant van het land woonden en geen kinderen wilden terwijl zij dat wel wilden, die een heel ander opleidingsniveau hadden... etc. etc.

Misschien dat M&R werkt voor een andere leeftijdscategorie. Maar trap er als leuke vrouw van 35 alsjeblieft niet in, hoe wanhopig je je soms ook voelt. Ga van dat geld liever leuk op vakantie - de kans is groter dat je daar een leuke man tegenkomt, dan via Mens & Relatie.

martine70
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2011 16:35

Re: Mens en Relatie

Ongelezen bericht door martine70 »

Alles wat hierboven als negatief vermeld staat over Mens en Relatie klopt helaas. Het is enorm duur (rond de 1000 euro) maar wat je ervoor terug krijgt is nihil. Verkeerde matches, hierover kun je NIET met ze in gesprek, bemiddelaar die niet thuis geeft, als je klaagt adviseren ze je maar te stoppen (zonder restitutie van het geld), RADAR, alsjeblieft maak er een uitzending van want ze verdienen hun geld echt niet!! En voor iedereen die een partner zoekt: vermijd Mens en Relatie en ga wat leuks doen!!

Klokkenluidersstel
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2013 15:52

Re: Mens en Relatie

Ongelezen bericht door Klokkenluidersstel »

Vele slechte sites, maar ook vele die beheerd worden door personen die het niet zo nauw nemen met de wetgeving hier in nederland.
Waardoor er op sites van volwassenen ook minderjarige komen die daardoor gedupeerd worden en schade oplopen, maar tot nu toe doet de nederlandse overheid hier niets aan.
Vind het erg dat de nederlandse overheid hier niets aan doen, want de minderjarige houden er veelal trauma's aan over wat als ze groot zijn de veelgebruikers worden van de psychiaters.
Is het zo dat de nederlandse overheid er niets aan doet, doordat men dan andere in stand houden, zoals psychologen en psychiaters maar ook de farmeutische industrie.
Voorbeeld van slechte site en de beheerders ervan is kinkytijd, deze word beheerd door elfje en der man, die alleen maar uit zijn op geld, meer telt er niet.
Heb vele gevallen gesproken die er de dupe van zijn geworden, ze doen alleen maar vele profiels laten openen zodat het lijkt of het er wel oke is.
Ook zijn er gebruikers die niet meer in kunnen loggen, maar medewerking verkrijgt men niet, zodat vele van hen een andere profiel aanmaken, dus meer leden.
Denk dat er geen enkele site dan wel relatiesite doet wat hij doet voorkomen, denk dat men beter op andere manier contacten kan leggen, dan wel een goede advertentie zetten op buitenlandse site.
Want de wetgevers in andere landen, zoals USA en dergelijke treden wel op tegen verkeerde eigenaren dan wel beheerders.








Gesloten