Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Onkruid71
Berichten: 2685
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik vind er nogal een verschil tussen bloggers en influencers zitten. Kan aan mij liggen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Jablan »

Influencers worden betaald; bloggers doen het als hobby. Dat lijkt mij het belangrijkste verschil.

PGros
Berichten: 1128
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door PGros »

Je bent een blogger, vlogger of gebruikt andere sociaal media om dingen te laten zien of lezen. Zelfs gewoon een website met allerlei info.
En allemaal kunnen ze betaald worden voor iets.
Maar je wordt pas influencer als je genoeg volgers, bezoekers, hebt en een "naam" krijgt. Dan kun je ook meer verdienen. Maar de Blogger die influencer wordt is nog steeds Blogger.
Nikkie de Jager is zeker influencer maar ze is nog steeds gewoon vlogger.

Norbert77
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2021 18:54

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Norbert77 »

PGros schreef:
30 mei 2022 18:30
Methusalah schreef:
30 mei 2022 15:27

Ik hoop dat ze wel realistisch is. Er zijn honderduizenden, zo niet miljoenen blogs. Een maar een heel klein percentage verdient daar geld mee. Dan moet je echt met iets unieks komen dat mensen daar voor willen betalen.

En als ze eigenlijk influencer bedoelt (waar je veel meer over hoort dat ze goed geld verdienen) kan ik alleen maar zeggen, zoek een echte baan waar je trots op kan zijn. Want influencers zijn bottom feeders. :twisted:
Dit is een beetje vreemde opmerking want een Blogger is automatisch influencer als ze een beetje veel volgers krijgt.
Zoals ze tegen mij zegt is het niet haar bedoeling om influencer te worden. Ze vindt het leuk om te bloggen, maar gezien worden of populair doen is ze helemaal niet van. Als ze dit als hobby wilt doen heeft ze mijn volledige support.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Norbert77 schreef:
30 mei 2022 14:25
Ik heb haar horen praten over Wix & Blogger.com. Deze waren namelijk gratis, maar ik vraag mij af of dit zo'n verstandige keuze is.

Ze heeft het wel gehad over geld verdienen dus ik denk dat je hier wel bezoekers voor zal nodig hebben. Heb jij enig idee hoe ze dit in dit geval het beste kan aanpakken?
Gewoon gaan schrijven. Heb je eenmaal wat opgebouwd dan kun je verder kijken.

Via Google kun je geld verdienen met advertenties, maar houdt dat bij een of twee kleine advertenties. Veel zal het niet zijn, zeker niet in het begin.

Norbert77
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2021 18:54

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Norbert77 »

alfatrion schreef:
01 jun 2022 19:23
Norbert77 schreef:
30 mei 2022 14:25
Ik heb haar horen praten over Wix & Blogger.com. Deze waren namelijk gratis, maar ik vraag mij af of dit zo'n verstandige keuze is.

Ze heeft het wel gehad over geld verdienen dus ik denk dat je hier wel bezoekers voor zal nodig hebben. Heb jij enig idee hoe ze dit in dit geval het beste kan aanpakken?
Gewoon gaan schrijven. Heb je eenmaal wat opgebouwd dan kun je verder kijken.

Via Google kun je geld verdienen met advertenties, maar houdt dat bij een of twee kleine advertenties. Veel zal het niet zijn, zeker niet in het begin.
Bedankt voor je tip. Inkomsten via advertenties lijken interessant, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Dit zal misschien ooit nog wel eens aan de orde komen. Voor hun ben ik via een ander forum terecht gekomen bij deze handleiding voor het maken van een blog website met WordPress. https://nolimitwebdesign.nl/blog-website-maken/

M'n dochter zal daarom hier mee aan de slag gaan en als cadeau krijgt ze de hosting & een template van ons.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wil je dochter dat wel? Voor een site als blogger heeft je dochter slechts minimale kennis nodig. Hosting en dergelijke kan meer kennis vereisen en is pas echt interessant als je wat verder bent en een speciale feature wilt. Ik begrijp overigens dat je iets wilt geven, maar ik zou klein beginnen.

Een normale prijs ligt zo rond de 100 euro per jaar. Dat haal je alleen niet op met advertenties.

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Methusalah »

alfatrion schreef:
02 jun 2022 00:41
Wil je dochter dat wel? Voor een site als blogger heeft je dochter slechts minimale kennis nodig. Hosting en dergelijke kan meer kennis vereisen en is pas echt interessant als je wat verder bent en een speciale feature wilt. Ik begrijp overigens dat je iets wilt geven, maar ik zou klein beginnen.

Een normale prijs ligt zo rond de 100 euro per jaar. Dat haal je alleen niet op met advertenties.

Nee man, Ik heb twee domeinnamen en die kosten me gemiddeld 6 euro per jaar. Domeinnamen en hosting kosten geen drol zolang je geen deftige .com wil overnemen en klein begint. Aangezien het een blog is, dus voornamelijk tekst, gaat het niet om bergen data.

PGros
Berichten: 1128
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door PGros »

Ik zou ook zeker met een eigen domeinnaam beginnen en hosting ergens.
Als je dat niet doet en je krijgt wat succes is het heel lastig om de naam aan te passen en weer goed te gaan scoren met die nieuwe naam.

Plaats reactie