Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Norbert77
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2021 18:54

Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Norbert77 »

Mijn dochter heeft bijna haar middelbare school afgerond. De examens heeft ze inmiddels afgerond en op 15 juni krijgt ze te horen of ze is geslaagd. Dus nog even in spanning afwachten wat de uitslag gaat zijn, maar wij hebben er natuurlijk vertrouwen in.

Aangezien ze nu een erg lange zomervakantie heeft wil ze beginnen met bloggen. Dit wil ze al enige tijd doen, maar met de drukte van school en de eindexamens heeft zie hier niet de tijd voor gehad. De afgelopen dagen heeft ze al aardig wat onderzoek gedaan naar het bloggen, maar ik wil hier natuurlijk ook graag bij helpen.

Ik vroeg mij daarom af hoe je het beste kunt bloggen en hoe je zelf een blog website kunt maken? Je krijgt natuurlijk ook te maken met hosting. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met hosting providers en zelf bloggen?

Ik ontvang jullie tips graag!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »


LarsG69
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2021 10:53

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door LarsG69 »

oei, nog even in spanning afwachten, maar dat zal vast goedkomen.

Leuk dat je dochter wil gaan bloggen. Enig idee waar ze al naar heeft gekeken?

Er zijn een hoop platformen waar je kunt bloggen, maar vaak is dit gratis en heb je geen eigen domeinnaam. Dit is prima om mee te beginnen, maar als je ook bezoekers wilt krijgen uit Google bijvoorbeeld is dit niet een heel slimme keuze.

Timclemens
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2021 11:42

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Timclemens »

Bloggen is super leerzaam! Vooral omdat je zelf een website kunt gaan maken. Aangezien er deze tijd steeds meer digitaal gaat is het fijn dat je hier over enige kennis beschikt

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik gebruik zelf Cloud86 hosting voor mijn foto albums alsmede mijn blog. Prima ervaring so far.

Norbert77
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2021 18:54

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Norbert77 »

Lady1234 schreef:
30 mei 2022 11:27
Een mini handleiding.

https://www.schrijfvis.nl/wat-is-een-blog/
Ik heb deze blog even gelezen, maar dit gaat meer over wat een blog is en wat je ermee kunt. Ik kan hier niet echt uithalen hoe je zelf het beste een blog kunt maken. Er staat maak een blog met WordPress en log in op je website. Hoe moet je dit bijvoorbeeld doen als dit nog nooit hebt gedaan?

Norbert77
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2021 18:54

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Norbert77 »

newmikey schreef:
30 mei 2022 12:12
Ik gebruik zelf Cloud86 hosting voor mijn foto albums alsmede mijn blog. Prima ervaring so far.
Cloud86 kende ik nog niet. Is dat een nieuw hosting bedrijf?

Ben je wel tevreden over de hosting en wat kost het ongeveer?

Jij hebt je blog ook gemaakt met WordPress dan?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door newmikey »

Norbert77 schreef:
30 mei 2022 12:31
newmikey schreef:
30 mei 2022 12:12
Ik gebruik zelf Cloud86 hosting voor mijn foto albums alsmede mijn blog. Prima ervaring so far.
Cloud86 kende ik nog niet. Is dat een nieuw hosting bedrijf?

Ben je wel tevreden over de hosting en wat kost het ongeveer?

Jij hebt je blog ook gemaakt met WordPress dan?
Volgens hun eigen web pagina bestaan ze al 20 jaar maar tot vorig jaar had ik ook nog nooit van ze gehoord eigenlijk. Ik zat al jaren bij Versio maar die verdriedubbelden hun prijzen plotseling vorig jaar.

Ik zit nu met een pakket van 30Gb serverruimte en twee domeinnamen voor ca. €70 per jaar. Heb wel nog iets extras afgerekend voor een SSL certificaat maar dat was een paar tientjes. Ik gebruik Piwigo albums voor mijn fotos en Wordpress voor mijn blog (waar ik overigens vrij weinig aan toe kom).

Je zou eens kunnen kijken op https://cloud86.nl/#a_aid=6294a06e0b300

ZeerPrivé
Berichten: 5323
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Norbert77 schreef:
30 mei 2022 12:31
newmikey schreef:
30 mei 2022 12:12
Ik gebruik zelf Cloud86 hosting voor mijn foto albums alsmede mijn blog. Prima ervaring so far.
Cloud86 kende ik nog niet. Is dat een nieuw hosting bedrijf?

Ben je wel tevreden over de hosting en wat kost het ongeveer?

Jij hebt je blog ook gemaakt met WordPress dan?
Vreemd dat je Cloud86 nog niet kent, je begon er in je andere topic zelf over viewtopic.php?t=198180&start=20

Norbert77
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2021 18:54

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Norbert77 »

newmikey schreef:
30 mei 2022 12:51
Norbert77 schreef:
30 mei 2022 12:31
newmikey schreef:
30 mei 2022 12:12
Ik gebruik zelf Cloud86 hosting voor mijn foto albums alsmede mijn blog. Prima ervaring so far.
Cloud86 kende ik nog niet. Is dat een nieuw hosting bedrijf?

Ben je wel tevreden over de hosting en wat kost het ongeveer?

Jij hebt je blog ook gemaakt met WordPress dan?
Volgens hun eigen web pagina bestaan ze al 20 jaar maar tot vorig jaar had ik ook nog nooit van ze gehoord eigenlijk. Ik zat al jaren bij Versio maar die verdriedubbelden hun prijzen plotseling vorig jaar.

Ik zit nu met een pakket van 30Gb serverruimte en twee domeinnamen voor ca. €70 per jaar. Heb wel nog iets extras afgerekend voor een SSL certificaat maar dat was een paar tientjes. Ik gebruik Piwigo albums voor mijn fotos en Wordpress voor mijn blog (waar ik overigens vrij weinig aan toe kom).

Je zou eens kunnen kijken op https://cloud86.nl/#a_aid=6294a06e0b300
Ik zal eens kijken naar hun hosting, bedankt!

Norbert77
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2021 18:54

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Norbert77 »

ZeerPrivé schreef:
30 mei 2022 13:14
Norbert77 schreef:
30 mei 2022 12:31
newmikey schreef:
30 mei 2022 12:12
Ik gebruik zelf Cloud86 hosting voor mijn foto albums alsmede mijn blog. Prima ervaring so far.
Cloud86 kende ik nog niet. Is dat een nieuw hosting bedrijf?

Ben je wel tevreden over de hosting en wat kost het ongeveer?

Jij hebt je blog ook gemaakt met WordPress dan?
Vreemd dat je Cloud86 nog niet kent, je begon er in je andere topic zelf over viewtopic.php?t=198180&start=20
Hmm, ik zie het inderdaad. Was ik even vergeten. Destijds met enige frustratie in een hoop hosting providers verdiept dus zal daar wel mee te maken hebben.

Timclemens
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 dec 2021 11:42

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Timclemens »

Cloud86 was enkele jaren geleden binnen Nederland wat minder bekend, maar op dit moment draaien ze echt wel mee in de top hosting providers binnen Nederland en België.

Misschien heb je wat aan deze Cloud86 hosting review?

https://nolimitwebdesign.nl/cloud86-wor ... ng-review/

Hier krijg je namelijk een wat beter beeld van de hosting in praktijk.

Norbert77
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2021 18:54

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Norbert77 »

LarsG69 schreef:
30 mei 2022 11:29
oei, nog even in spanning afwachten, maar dat zal vast goedkomen.

Leuk dat je dochter wil gaan bloggen. Enig idee waar ze al naar heeft gekeken?

Er zijn een hoop platformen waar je kunt bloggen, maar vaak is dit gratis en heb je geen eigen domeinnaam. Dit is prima om mee te beginnen, maar als je ook bezoekers wilt krijgen uit Google bijvoorbeeld is dit niet een heel slimme keuze.
Ja, zeg dat wel!

Ik heb haar horen praten over Wix & Blogger.com. Deze waren namelijk gratis, maar ik vraag mij af of dit zo'n verstandige keuze is.

Ze heeft het wel gehad over geld verdienen dus ik denk dat je hier wel bezoekers voor zal nodig hebben. Heb jij enig idee hoe ze dit in dit geval het beste kan aanpakken?

Norbert77
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2021 18:54

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Norbert77 »

Timclemens schreef:
30 mei 2022 13:27
Cloud86 was enkele jaren geleden binnen Nederland wat minder bekend, maar op dit moment draaien ze echt wel mee in de top hosting providers binnen Nederland en België.

Misschien heb je wat aan deze Cloud86 hosting review?

https://nolimitwebdesign.nl/cloud86-wor ... ng-review/

Hier krijg je namelijk een wat beter beeld van de hosting in praktijk.
Ik zal deze review eens lezen; ben wel benieuwd of ik hier inderdaad al eens eerder heb gekeken

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Je kunt toch ook wordpress.com zelf gebruiken? Dat scheelt weer beheer, wat voor de een leuk is om zelf te doen maar voor een ander mogelijk een brug te ver.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Norbert77 schreef:
30 mei 2022 14:25
LarsG69 schreef:
30 mei 2022 11:29
oei, nog even in spanning afwachten, maar dat zal vast goedkomen.

Leuk dat je dochter wil gaan bloggen. Enig idee waar ze al naar heeft gekeken?

Er zijn een hoop platformen waar je kunt bloggen, maar vaak is dit gratis en heb je geen eigen domeinnaam. Dit is prima om mee te beginnen, maar als je ook bezoekers wilt krijgen uit Google bijvoorbeeld is dit niet een heel slimme keuze.
Ja, zeg dat wel!

Ik heb haar horen praten over Wix & Blogger.com. Deze waren namelijk gratis, maar ik vraag mij af of dit zo'n verstandige keuze is.

Ze heeft het wel gehad over geld verdienen dus ik denk dat je hier wel bezoekers voor zal nodig hebben. Heb jij enig idee hoe ze dit in dit geval het beste kan aanpakken?

Ik hoop dat ze wel realistisch is. Er zijn honderduizenden, zo niet miljoenen blogs. Een maar een heel klein percentage verdient daar geld mee. Dan moet je echt met iets unieks komen dat mensen daar voor willen betalen.

En als ze eigenlijk influencer bedoelt (waar je veel meer over hoort dat ze goed geld verdienen) kan ik alleen maar zeggen, zoek een echte baan waar je trots op kan zijn. Want influencers zijn bottom feeders. :twisted:

LarsG69
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2021 10:53

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door LarsG69 »

DeZevendeHenk schreef:
30 mei 2022 14:30
Je kunt toch ook wordpress.com zelf gebruiken? Dat scheelt weer beheer, wat voor de een leuk is om zelf te doen maar voor een ander mogelijk een brug te ver.
WordPress.com is een beetje hetzelfde als Wix. Je hebt hier erg weinig mogelijkheden en zit met een probleem wanneer je later wilt overstappen. Mijn voorkeur heeft WordPress.com daarom niet.

ArieJol1979
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mar 2021 11:25

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door ArieJol1979 »

Ik blog al jaren via blogspot.com. Je kunt zelf een indeling maken, lettertype, kleur e.d. kiezen. Mijn lay-out heb ik van een externe partij, waar wel goed werd uitgelegd hoe je die kan integreren. Misschien is je dochter geïnteresseerd eens te kijken? https://jolandasblogs.blogspot.com/
Het is geheel gratis overigens.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

LarsG69 schreef:
30 mei 2022 15:46
DeZevendeHenk schreef:
30 mei 2022 14:30
Je kunt toch ook wordpress.com zelf gebruiken? Dat scheelt weer beheer, wat voor de een leuk is om zelf te doen maar voor een ander mogelijk een brug te ver.
WordPress.com is een beetje hetzelfde als Wix. Je hebt hier erg weinig mogelijkheden en zit met een probleem wanneer je later wilt overstappen. Mijn voorkeur heeft WordPress.com daarom niet.
Wat raar, ik weet niet wat je met erg weinig bedoelt maar je kunt er prima een blog mee maken en de transfer naar zelf hosten indien gewenst zou toch ook geen probleem moeten zijn. Ik krijg juist de indruk dat men helemaal niet op technische uitdagingen zit te wachten. Alleen deze vraag hier op het forum is al behoorlijk indicatief.

PGros
Berichten: 1116
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Mijn dochter wil beginnen met bloggen

Ongelezen bericht door PGros »

Methusalah schreef:
30 mei 2022 15:27

Ik hoop dat ze wel realistisch is. Er zijn honderduizenden, zo niet miljoenen blogs. Een maar een heel klein percentage verdient daar geld mee. Dan moet je echt met iets unieks komen dat mensen daar voor willen betalen.

En als ze eigenlijk influencer bedoelt (waar je veel meer over hoort dat ze goed geld verdienen) kan ik alleen maar zeggen, zoek een echte baan waar je trots op kan zijn. Want influencers zijn bottom feeders. :twisted:
Dit is een beetje vreemde opmerking want een Blogger is automatisch influencer als ze een beetje veel volgers krijgt.

Plaats reactie