LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minicruise met DFDS

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Nana18
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2014 12:16

Minicruise met DFDS

Ongelezen bericht door Nana18 »

Onlangs ontving ik een cheque voor een gratis minicruise naar Newcastle voor 1 persoon. Ik heb geboekt, vertrekdatum 28 mrt 2014 voor 2 personen. Nu mag echter niet 1 persoon gratis, ik krijg ongeveer 10% korting ipv 50%. DFDS geeft aan dat dit is omdat ik in het weekend reis en de prijzen dan hoger zijn. In de voorwaarden staat dat tarieven kunnen variëren maar niet dat je op bepaalde dagen een lagere korting krijgt. Ik heb meerdere malen via mail contact gehad met DFDS en zij blijven bij hun standpunt en vergoeden niet. Volgens het juridisch loket is het enige dat ik kan doen een advocaat in de arm nemen maar gezien de kosten zou dat niet lonen. Ik vind deze situatie bijzonder en vraag mij af of er wellicht meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt en wat hun ervaringen zijn en of zij tips hebben over wat ik kan doen om het teveel betaalde terug te krijgen. Nana18

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Minicruise met DFDS

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Hallo, wat ik niet begrijp is dat u bij het boeken en vóórdat u betaalde de tarieven gezien moet hebben. Dan had u toch een andere keuze kunnen maken? Een reismoment waarop de korting wel van kracht is.
DFDS biedt ze tenslotte aan op basis van beschikbaarheid zo staat in de voorwaarden.
Laatst gewijzigd door Klaas-Jan op 08 mar 2014 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Minicruise met DFDS

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

op reis gaan?ze moeten nog gaan pas op 28 maart!!!!

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Minicruise met DFDS

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

inekevanvliet schreef:op reis gaan?ze moeten nog gaan pas op 28 maart!!!!
Oeps. U hebt volkomen gelijk! Ik heb m'n tekst hierboven aangepast...

Nana18
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2014 12:16

Re: Minicruise met DFDS

Ongelezen bericht door Nana18 »

ik heb inderdaad bij het boeken de prijs gezien, maar op het moment van boeken kwam er geen bericht van geen beschikbaarheid. Als er voor de korting op die datum geen beschikbaarheid is moet dat aangegeven worden. Op het moment dat er dan wel een hut met een prijs verschijnt mag ik er redelijkerwijs van uitgaan dat de korting verrekend zal worden. De reden dat ik toch geboekt heb is dat er op een gegeven moment een kortingscode werd gevraagd welke ik niet op de voucher kon vinden. Ik kon pas op maandag contact met DFDS opnemen en om niet het risico te lopen dat er dan geen hut meer zou zijn heb ik geboekt in de veronderstelling dat de korting alsnog zou worden gegeven. Bovendien wat DFDS aangeeft is dat zij omdat in het weekend de prijzen hoger liggen zij niet de korting geven van de bon maar een andere korting.

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: Minicruise met DFDS

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Als je boekt dan zie je in een opslag welke reizen beschikbaar zijn en voor welke prijzen. Nog vóór het definitief boeken krijg je het uiteindelijk af te rekenen bedrag te zien. Dat u dan toch een reis boekt voor een hoger bedrag kunt u DFDS echt niet verwijten. U hebt het zelf niet goed begrepen en niet handig aangepakt.

Ik weet niet wat voor aanbieding u had. Maar als je kijkt naar een vergelijkbaar arrangement van een landelijke supermarkt dan zijn er in het weekend wel degelijk aanbiedingsreizen beschikbaar. Maar dan moet je er wel vroeg bij zijn. Want op is op. Naar beschikbaarheid staat in de voorwaarden.

Prijzen van reizen verschillen inderdaad in het algemeen. Je kunt voor 29 euro naar Rome vliegen. Maar dat geldt niet voor alle reizigers natuurlijk maar voor een beperkt aantal stoelen. En ook hier geldt dat vroeg boeken meer kans op een goedkope stoel geeft. Bij reizen met een veerboot gaat het niet anders.

Gesloten