LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
100valentijn100
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2018 11:47

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door 100valentijn100 »

Wij hadden ook bij Booking geboekt. Twee uur voor aankomst moesten wij contact op nemen bij de eigenaar. Dit hebben wij netjes gedaan. helaas twee uur later was er niemand om on binnen te laten. Wij weer gebeld naar eigenaar. Hij kon niet komen en brak het gesprek ineens af. Booking gebeld. Die melde dat zei niks konden doen. Op onze vraag of wij ons geld terug kregen, Zei Booking dat wij dat maar met de eigenaar moesten regelen. Wij hebben geen gegevens van de eigenaar. Alleen een mobiel nr die niet meer word opgenomen. Toen ik zei wij hebben bij jullie geboekt dus jullie lossen dit op. Dat doen ze dus niet. we hadden tijdens kantoor uren moeten bellen. dan hadden ze misschien iets voor ons kunnen doen. Wij hadden om 16,50 gebeld naar de eigenaar .Hij zou daar om 18.00 uur zijn. Om 18.15 was hij er nog steeds niet. Wij konden toen pas contact op nemen met Booking.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb toch al een paar keer met Booking geboekt. Nooit geen problemen gehad verder. Als zo'n eigenaar tegen mij zou zeggen dat ie niet kan komen, dan had ik toch gezegd dat 'ik mezelf wel binnen zal laten'. Dan is er waarschijnlijk zo iemand.

Pils
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2018 22:00

Re: Misleiding door booking.com: toch niet inclusief ontbijt

Ongelezen bericht door Pils »

Ik zit met mijn klein B&B tje ook bij booking.com en ben jaren zeer tevreden geweest tot de laatste jaren , dit omdat inderdaad booking.com dingen zet op hun site die niet kloppen met het geen er werkelijk wordt aangeboden.
Ik heb het dan niet over het ontbijt maar wel over de vermelding die ze geven dat de kamer die men zoekt of soms helemaal niet zoekt maar wel in beeld komt de laatste vrije kamer zou zijn in de gekozen accomodatie, in de hoop dat men zo snel als mogelijk reserveert , ook wordt dit paniekerig gedoe nog versterkt door een bericht er tussendoor te gooien met de tekst er kijkt nog iemand voor deze kamer of laatste reservering net gebeurt.
Dit heeft als gevolg dat mensen een kamer reserveren die zij eigenlijk niet willen maar wel nemen omdat
Zij graag in de bekeken acomendatie willen verblijven, meestal leverd dit uitijndelijk een negatieve beoordeling op voor het verbleven bedrijf die er niks aan kan doen.
Ook ben ik overtuigt dat nagenoeg geen een bedrijf meer zonder booking.com kan overleven omdat zij alle macht hebben op het zoeken naar een kamer op bijna alle sites, klik maar op een andere site en reserveer , in 90% van de gevallen wordt je omgelijd naar de site van booking.
Misschien zit daar de fout ook wel van het ontbijt , die staat wel aangegeven op een samenwerkende site met booking maar niet als je wordt doorgeleid als je op reserveren drukt en ineens op de site van booking.com zit, ik heb dat bij mij ook wel eens meegemaakt met gasten die vroegen waar het zwembad was of de sauna die volgens de klant gegarandeerd stond aangegeven volgens de site waarop zij gekeken hadden, ik stuur daarom al enkele jaren een welkom mail naar gasten die via booking hebben gereserveerd waarin staat wat mensen mogen verwachten en wat er is in de kamers.
Ik denk dat er in de toekomst veel bedrijfjes het niet meer trekken door de hooge kosten die moeten worden afgedragen aan booking en hun geldzucht door mensen maar zo snel als mogelijk te laten reserveren.
Het is gewoon jammer en niet nodig, ze zijn toch al de grootste, als ze nu ook nog de mensen de kans zouden geven op hun gemak al de kamers van de accommodatie te laten bekijken zodat men zeker is dat de klant krijgt wat hij wilt dan worden ze ook nog de klantvriendelijkste.
Sorry voor de spel fouten, ik doe mijn best.

Gesloten